New posts

Sydbank Pokalen 2019/2020

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 562
  • Views Views: Views 41K
Sydbank Pokalen 2019/2020
Winther date=1593636985 said:
Det er super?rgerligt vi ikke var i den finale. Jeg synes ubetinget vi er det bedste hold af de fire der var i semifinalerne ogs? selvom vi tabte til AaB senest. Deres s?son er mere eller mindre slut nu, uden Lucas Andersen f?r de det ikke nemmere i resten af slutspillet. Han kunne godt lige have ventet med at blive skadet til efter Br?ndby-kampen selvom det selvf?lgelig er synd for ham. Hvis der var et salg under opsejling kan det m?ske blive forpurret, s? det kan selvf?lgelig ende med at AaB f?r gl?de af ham lidt l?ngere, men hans skadesfrekvens m? i det hele taget v?re lidt et problem for de muligheder der kommer.
AaB har kontrakt med ham fire ?r endnu, s? p? den led er der ingen panik endnu. Men jeg tror at AaB har brug for det store salg for at kickstarte en ?konomisk vending.

Klubben har f?et mandat til at lave en vild aktieudvidelse, hvor de kan mangedoble antallet af aktier i klubben (ved at de nuv?rende aktion?rer har accepteret at nedskrive den nominelle aktiev?rdi fra 200 kr. til 10 kr). Men de har jo brug for gode historier for at kunne s?lge ny-udstedte aktier uden at kursen falder yderligere. Lige nu er AaBs samlede b?rsv?rdi knapt 23 mio kr. Alts? en del mindre end de 33 mio de havde i underskud p? driften i 2019. Siden har de s? lavet et par gode spillersalg, men de har stadig ikke balance i deres ?konomi. En pokaltitel og europ?isk deltagelse kunne have v?ret en anledning til at lave en emission p? en positiv historie.

Til sammenligning er AGFs samlede b?rsv?rdi 190 mio og AGF har ligeledes et mandat til at lave en aktieudvidelse. 

Uden at tage stilling til den specifikke episode, s? kan jeg godt forst? hvis man som AaB fan undrer sig over mangel p? r?d tr?d i reglerne og synes at reglerne grundl?ggende er til grin.

De har lige v?ret igennem en r?kke kampe p? hjemmebane, hvor der har v?ret et max krav p? 500, men hvor de derudover kunne st? n?sten samlet (med en meters afstand) og bakke holdet op.
Vores fans kunne g?re det samme til pokalsemifinalen i Aalborg og til vores to hjemmekampe med 500 tilskuere har vores fans st?et samlet p? tribunen med bare et s?de mellem hver person og en deraf god opbakning.

AaB skal s? spille s?sonens vigtigste kamp for deres vedkommende og skal pludselig f?lge et helt andet regels?t der dr?ber stemningen.
Generelt set virker det til at reglerne er til fri fortolkning for de enkelte arrang?rer.

Jeg er alt for lovlydig og f?lger Politiets anvisninger, derfor har jeg nok aldrig haft problemer med dem. Det syntes jeg ogs? andre skal g?re og derfor er jeg enig med @kejserjohn Det b?r give langt f?rre problemer, hvis alle fulgte deres anvisninger.

[member=56]Martinstranger[/member]?

Jeg er som udgangspunkt enig. Men jeg ved p? egen h?nd hvordan betjente ogs? kan overskride gr?nser, og ogs? hvordan mine egne gr?nser som menneske f?rte til, at jeg ikke kunne/ville f?lge politiets anvisninger. I de ca. 20 ?r jeg kontinuerligt har v?ret med til fodboldkampe har jeg kun 1 eneste gang haft problemer. Og det var p? udebane imod Randers, dengang hvor vi stod p? jord/betontrin p? det gamle stadion, hvor de havde lukket ALT FOR MANGE ind, og der endda sad 500-1000 ovre p? den anden side af vejen p? bakken (som ikke blev lukket ind). Det var f?r man s?dan udbredt kunne k?be online-billetter/og da slet ikke til mobilen, s? folk tog bare afsted i hobetal og h?bede de kunne f? billet.

Nuvel, da kampen slutter er der balade fordi folk alle vil ud p? samme tid, og der kun er en lille ?bning til 1500-2000 mennesker. AGF har tabt og alle er sure. Der er enkelte (10-15) der bokser med vagter/politi, og andre betjente begynder at skubbe bag p? os der ikke kan komme ud, som om det p? NOGEN M?DE fik dem i indgangene til at komme hurtigere ud.

En Civil-betjent v?lter en mand p? krykker, og jeg r?ber "hey, stop det der, vi kan ikke komme ud". Og han er helt panisk, og f?r v?ltet en h?jgravid kvinde lige derefter, hvorefter jeg r?ber af ham, og s? selv bliver v?ltet, og s? rejser mig at r?ber hvad fanden han har gang i, da vi jo ikke kan komme ud. Jeg bliver sl?bt med, smidt p? jorden i det pis som mange folk har m?tte lade der pga for f? toiletforhold, og 4 betjente tager over, mens civil-betjenten efterlader mig med ordene til de 4 overtagende betjent "her er endnu en". Og s? blev jeg ellers behandlet/sl?et i hartkorn med dem der havde sl?sset med politiet.
Jeg fik h?ndjern p?, kn? i rykken, og l? helt 100% stille under hele processen, og r?bte bare, at jeg ikke havde sl?et nogen, eller gjort andet end at bede en betjent om ikke at skubbe. Men de 4 betjente havde f?et beskeden: "her er endnu en slagsbror", s? de behandlede mig som en s?dan.

Jeg blev k?rt til politistationen i salatfad, og de ville skrive mig for at n?gte at f?lge politiets anvisninger under p?virket tilstand og andet, og jeg n?gtede pure, hvormed jeg faktisk og bad dem tage alkohol-test i s? fald, da jeg var p? motorcykel og var pinligt ?dru. "n? men s? sletter vi bare det med alkoholen" sagde betjenten der skrev mig ind, som om det var en bagatel.

Jeg sad et par timer i en celle med lort p? v?ggen fra en tidligere, mens der var folk der r?bte overalt omkring mig i de andre celler.
De tog billeder af mig til hooligan-registret (som var oppe at vende dengang)
Jeg m?dte min venindes far som var politi-chef som overraskende s? mig og sagde: "jamen Stig, hvad laver DU dog her?" - han kendte mig kun som en flink ung mand. Jeg fik en b?de p? 1.000kr, og m?tte ringe til min far, som var sindssygt flov over mig da han ankom. Jeg stank af ?l, gr?s og pis fra min tur p? jorden... En LANG tur fra Randers til Aarhus der.

Det var alt i alt en ret s? forf?rdelig oplevelse. Og alt jeg gjorde var at konfrontere en civil-betjent omkring at have v?ltet en gravid dame+en mand p? krykker, der ligesom mig ikke kunne komme ud. Politiet m?tte klippe hul i hegnet for at f? folk ud.

Jeg gik til advokat og pressen bagefter, og der blev lavet et indslag til TV2-?st, mig som meget tyk udgave dengang .D
Nuvel, historien sluttede med at jeg kom til Aarhus og skulle overnatte hos min ven, men sad fast i elevatoren i en hel time, stadig uden at have kunne reng?re mig. Og da jeg s? endelig blev sluppet ud, og fik bad etc hos min ven, og overnattede der, s? var min motorcykel blevet saboteret (stj?let t?ndr?rene p? min ?ldre MC om natten)... EN mega fucking Tycho-Brahe's Dag..... ALT GIK GALT..

fsc said:
Skal man altid f?lge politiets anvisninger uden grund eller hjemmelsgrundlag, og er det rimeligt at true borgere med ikke-proportionel, ikke hjemlet voldsanvendelse?

Alt er debat, ja. Sr?ligt p? debatfora. Det er forskellen p? Rusland og Danmark.
Refererer du til i g?r og til de udvidede bef?jelser politiet har f?et i forbindelse med Covid-19 ?ndringer af lovgivningen? Blot for at definere om vi taler om samme problemstilling.

Citat fra: Stig AKA Frank Heskj?r dato I dag kl. 11:04:50

Jeg m?dte min venindes far som var politi-chef som overraskende s? mig og sagde:

Sikke da en cliffhanger du sluttede med der 
cheesy.gif
Haha :D har opdateret resten nu. N?r man n?r et stykke ned i et indl?g, s? stopper teksten med at dukke p? p? sk?rmen hos mig. S? skal man gemme indl?gget, redigere og s? forts?tte :D Men timingen var god, ja :D

Edit: N?, der kom en forts?ttelse. Ja, man kan v?re uheldig med at havne det forkerte sted p? det forkerte tidspunkt.

[member=37]SteenA[/member]?

Men man kan stadig sige, at hvis jeg "bare" havde holdt min mund, og ladet den gravide kvinde og manden p? krykker falde om ?rene p? mig, og holdt min k?ft, s? var jeg ikke blevet anholdt. Og der er min pointe, at det godt kan v?re at man af princip f?r "ret" i det. Men alts? hvis politiet beder dig om noget som ikke kan lade sig g?re, eksempelvis at skynde dig ud, mens der er 2000 foran dig, s? du ikke KAN komme hurtigere ud, og de skubber p? dig/gruppen, s? vil jeg mene at situationen ?ndrer sig.

Jeg fik 50 skriftlige ?jenvidne-beretninger, og ca. 10.000 visninger p? den historie der blev skrevet p? det forum dengang, og jeg valgte at undlade at k?re en sag, da jeg bare ville videre, og hooligan-registret sammen med AGF/Ole Hall skriftligt kunne bekr?fte at jeg ikke var optaget i det alligevel, og at AGF garanterede at jeg skulle kunne ind til kampene i Aarhus. TV2-Ost ville med mig ud p? stadion etc, men det afviste jeg.

Jeg var mest af alt bange for at jeg ville blive afvist p? diverse stadion rundt omkring for noget, som jeg egentlig ville have gjort 1000 gange om igen. Den betjent var s? meget uden for radius af hvad politiet i en s?dan situation har til opgave at g?re; f? folk sikkert ud.
Hvis jeg s? en betjent v?lte folk p? den m?de igen, eller sl? med knippel p? en der l? ned, s? ville jeg stadig r?be af ham og hans kollegaer om at stoppe. Og selvom jeg synes det blev v?rre af at det var en h?jgravid og en mand med krykker, s? er det jo egentlig ligegyldigt. Men mit moralske kompas slog virkeligt ud der.

EDIT: sl?fejl

Martinstranger said:
fsc said:
Skal man altid f?lge politiets anvisninger uden grund eller hjemmelsgrundlag, og er det rimeligt at true borgere med ikke-proportionel, ikke hjemlet voldsanvendelse?

Alt er debat, ja. Sr?ligt p? debatfora. Det er forskellen p? Rusland og Danmark.
Refererer du til i g?r og til de udvidede bef?jelser politiet har f?et i forbindelse med Covid-19 ?ndringer af lovgivningen? Blot for at definere om vi taler om samme problemstilling.

Hvad er det for s?rlige bef?jelser, politiet har f?et, der kunne v?re relevante her? Det er jo ikke forsamlingsforbuddet, der er brudt. Heller ikke regler om offentlig orden (politiloven). Det er stadionreglementet, der er brudt. De er efter vidneudsagn blevet anholdt s? snart de forlod stadion med r?bene "p? dem".

Der er alts? ikke:
- Givet p?bud om at forlade omr?det, der ikke er efterlevet
- V?ret en konkret fare for den offentlige orden
- V?ret en proportionel indsats mellem magtanvendelse og faren for den offentlige orden.

Stigs historie kunne ske for alle, der g?r til fodbold. Jeg var ogs? til den kamp. Man kan g?re meget for at undg? ballade, og AUX er ingen engle. Men det er ikke et retsamfund v?rdigt, n?r politiet bruger uproportionelle og ikke-hjemlede magtmidler, og s? med statsgaranti d?kker oven hinanden og giver en high five i kantinen for at fejre det.

De er efter vidneudsagn blevet anholdt s? snart de forlod stadion med r?bene "p? dem".

[member=14]fsc[/member]?

Der er nu ogs? beretninger om, at der har v?ret nogle der gik fysisk til v?rks p? politiet. Men jeg har ikke set det, eller set selve beretningen, blot set den beskrevet. T?nker det er derfor de overhovedet blev sat i futtog. 

Men jeg ved det ikke. Men mener at hvis 1 i gruppen g?r i gang med fysisk konfrontation, s? har politiet hjemmel til at anholde/fastholde hele gruppen. Ligesom n?r nogle i et tog opf?rer sig af lort og smadrer inventar i forbindelse med udekampe, s? har politiet hjemmel til at anholde hele gruppen n?r toget standser. 

Selvom man kan mene det er tosset. Men det skete for flere jeg kender efter en kamp i Randers (igen), hvor jeg havde mistet vores klippekort til de 4 jeg var med, og vi m?tte st? af undervejs, k?be nye billetter (som jeg selvf?lgelig skulle give), og s? tage n?ste tog. 
Det var sk?bnen/god karma fra min Tycho Brahe-dag, at vi slap for anholdelse der. Selvom det var 15-20 unge narkop?virkede idioter der havde opf?rt sig r?dderligt i toget, endda generet ansatte om bord, ?delagt s?der/inventar, s? var det ALLE der var med der blev anholdt. 

Vi sad i stedet 5 mand p? en kro n?r togstationen i Lang? med en ?l som jeg gav, og fik SMS'er/tlf-opkald om, at alle var igang med at blive anholdt. Vi tog toget en time efter, og slap da politiet var v?k.

Noget er der jo sket. Der er et intermezzo, fra de forlader stadion og blev placeret siddende i en bunke, til der bruges knipler. Noget er sket der. Derefter ender de i futtog. P? twitter skriver en, der var p? stadion:

"Som jeg forstod det p? de vidner der stod udenfor, herunder 2 14?rige drenge der var taget med vores bus i h?b om billetter. S? da de frivilligt gik ud af stadion, r?bte betjentene "Lad os omringe dem", for derefter at g? i k?det p? dem. Med knipler.

fsc said:
Noget er der jo sket. Der er et intermezzo, fra de forlader stadion og blev placeret siddende i en bunke, til der bruges knipler. Noget er sket der. Derefter ender de i futtog. P? twitter skriver en, der var p? stadion:

"Som jeg forstod det p? de vidner der stod udenfor, herunder 2 14?rige drenge der var taget med vores bus i h?b om billetter. S? da de frivilligt gik ud af stadion, r?bte betjentene "Lad os omringe dem", for derefter at g? i k?det p? dem. Med knipler.

Ja, det lyder helt rigtigt. Slet ikke i tvivl. Eller noget... Den n?ste historie melder om at politiet placerede v?ben og stoffer p? personerne efter de havde gennemt?vet dem og bundet dem med pigtr?d, s? de efterf?lgende m?tte have deres h?nder amputeret af en dyrl?ge med en rusten kagekniv.

Jeg har meget sv?rt ved at tro, at en hel flok betjente bare omringer og t?ver en flok mennesker, der stille og roligt forlader stadion helt frivilligt. Men lad os endelig d?mme politiet ud fra to 14 ?rige AAB fans og korte optagelser fra mobiltelefoner der ikke har det hele med.

fsc date=1593683702 said:

Der er ingen tvivl om at der er sket noget og der kan sagtens v?re nogle i den gruppe, som er uden skyld. Men jeg forst?r stadig ikke hele forl?bet med, at kampen skulle stoppes i 14 minutter for at folk kunne finde tilbage til deres s?der. Burde kunne klares p? 30 sekunder (uden en afbrydelse). S? hvorfor udvandrer den gruppe i det hele taget (stillingen var 0-0 p? det tidspunkt midt i 1. halvleg)? Der er klart en konfrontation igang, men vi kender ikke n?rmere til omst?ndighederne. Men en underlig adf?rd af en fan som er taget fra Aalborg til Esbjerg for at se fodbold - eller m?ske er det kernen i det hele, at fodbolden ikke var s? vigtig for dem.

fsc said:
Martinstranger said:
fsc said:

Hvad er det for s?rlige bef?jelser, politiet har f?et, der kunne v?re relevante her? Det er jo ikke forsamlingsforbuddet, der er brudt. Heller ikke regler om offentlig orden (politiloven). Det er stadionreglementet, der er brudt. De er efter vidneudsagn blevet anholdt s? snart de forlod stadion med r?bene "p? dem".

Der er alts? ikke:
- Givet p?bud om at forlade omr?det, der ikke er efterlevet
- V?ret en konkret fare for den offentlige orden
- V?ret en proportionel indsats mellem magtanvendelse og faren for den offentlige orden.

Stigs historie kunne ske for alle, der g?r til fodbold. Jeg var ogs? til den kamp. Man kan g?re meget for at undg? ballade, og AUX er ingen engle. Men det er ikke et retsamfund v?rdigt, n?r politiet bruger uproportionelle og ikke-hjemlede magtmidler, og s? med statsgaranti d?kker oven hinanden og giver en high five i kantinen for at fejre det.
Du ved tilsyneladende noget mere end jeg g?r.

Ved at l?se avisen, har jeg erfaret at de blev bedt om at forlade stadion, en blev anholdt for vold mod politiet og resten sat i futtog for at holde ro. Hvis en bliver anholdt for vold mod politiet, s? m? der v?re sket et eller andet.
Radikale om uvorne pokalfans: ?Det er for useri?st, hvis regeringen bruger...
Flere AaB-fans begyndte under afbrydelsen at indfinde sig p? ledige s?der p? tribunen, mens andre fortsat s? bort fra speakerens irettes?ttelser. Det resulterede i, at ?en st?rre gruppe fans? if?lge Syd- og S?nderjyllands Politi blev bortvist fra stadion, og politikredsen skriver p? Twitter, at de foretog 40 administrative frihedsber?velser og sigtede ?n person for vold mod en betjent.
Hvis der har v?ret vold mod betjent og de ikke har rettet sig efter anvisningerne, er det muligt at anholde dem pr?ventivt. Det er indf?rt at flere omgang og mange syntes det er alt for udvidede bef?jelser politiet har f?et.
Pr?ventiv (administrativ) anholdelse er defineret her Pr?ventiv anholdelse - Wikipedia, den frie encyklop?di
I forbindelse med sk?rpelsen i 2009 er her svar fra dav?rende justitsminister Brian Mikkelsen Retsinformation

Der skal ikke meget til en pr?ventiv anholdelse - det er blot at v?re p? det forkerte sted, p? det forkerte tidspunkt og/eller sammen med de forkerte.

At Stig v?lger ikke at k?re kampen til ende og klage - det forst?r jeg ikke. Jeg var g?et hele vejen, da jeg mener Politiet skal opf?re sig korrekt og hvis de ikke g?r det, s? skal de mindes om de skal g?re det!!

Ps: Nu var det tilsyneladende ikke n?dvendigt med nye love/regler, da man kan holde sig indenfor de allerede udstukne omkring pr?ventive anholdelser men i forbindelse med Covid-19 fik Sundheds- og ?ldreministeren udvidede bef?jelser som han kunne give videre til politiet, hvis personer ikke overholdt deres formaninger. Jeg har ikke selv genl?st loven men
politiet kan anvende den forn?dne magt for at sikre, at regler fastsat i loven overholdes.
Fra en politimand har jeg h?rt, at de har f?et opdateret +90 retningslinjer i forbindelse med Covid-19 og deres muligheder for ageren er drastisk udvidede. Jeg har ikke selv set retningslinjerne og ved derfor ikke om de kan komme til anvendelse i forbindelse med en fodboldkamp - det vil jeg dog formode, idet man standser det hele og bortviser folk, hvorefter man arbejder med pr?ventive anholdelser. Jeg var f.eks. ikke klar over, at de m?tte give b?der hvis der var mere end 10 personer i en have (dengang kravet var maks 10) men ikke hvis personerne var inde i huset (det ville regeringen ellers have haft indf?rt i loven men det sagde de andre partier nej til).

Pps: JP Tyske korrespondent Thomas Borchert skrev lidt om Tyskernes overraskelse over hvordan Danmark var blevet en politistat og de k?mpe bef?jelser der var givet. Den var aldrig g?et i Tyskland Vantro tyskere: Er Danmark blevet en politistat? - Kronik - Debat

Jeg h?ber s? inderligt, at de ikke f?r konsekvenser for alle de andre kampe.

Det er (desv?rre) lige i tr?d med den nuv?rende modstand, mod at lempe reglerne. Nu kan Kulturminister Joy Mogensen forsvare, at der ikke skal ?bnes yderligere som et flertal udenom regeringen ellers ?nsker Radikale om uvorne pokalfans: ?Det er for useri?st, hvis regeringen bruger...
Selv om en gruppe AaB-tilh?ngere ved onsdagens pokalfinale m?tte eskorteres ud af stadion for brud p? coronaretninglinjerne, er der ingen grund til fastholde det bestemte greb i t?jlerne p? Superliga-gen?bningen, som regeringen med kulturminister Joy Mogensen (S) i spidsen praktiserer. Det mener regeringens st?tteparti, Radikale Venstre.

?Det er der ikke det fjerneste behov for,? siger Jens Rohde, radikalt medlem af Folketingets kulturudvalg.

Det er kulturminister Joy Mogensen imidlertid ikke enig i. Selv om regeringen for nylig tillod flere end 500 tilskuere og s?nkede afstandskravet fra en til to meter mellem hver tilskuer til de resterende kampe i Superligaen, er kulturministeren fortsat ikke villig til at m?de de krav om yderligere lempelser, som den borgerlige lejr sammen med regeringens radikale st?tter har fremlagt.

?Brand?rgerligt? var m?rkaten, ministeren kl?bede p? AaB-fansenes opf?rsel kort efter pokalfinalens afslutning.

?Jeg h?ber, at det her er et signal til alle blandt publikum, Vi har alle sammen gl?det os til at v?re her, og vi l?gger ogs? mange f?lelser i det, men vi skal ogs? huske fornuften?, sagde Joy Mogensen efter kampen og slog fast, at retningslinjerne kr?ver, at fans viser ?disciplin?.
Jeg h?ber g?rsdagens episode bliver et skr?mmeeksempel til fans, s? de opf?rer sig fornuftigt i de kommende kampe og vi allesammen kan komme p? stadion. Det vil v?re s?rgeligt, hvis det viser sig at fans ikke kan h?ndtere det og der bliver lukket ned igen.

Martinstranger said:
Der skal ikke meget til en pr?ventiv anholdelse - det er blot at v?re p? det forkerte sted, p? det forkerte tidspunkt og/eller sammen med de forkerte.

Det er i hvert fald politiets praksis. Det er dog ikke det, der st?r i loven - og det burde v?re noget, der fyldte mere.

Et par nedslag:
Antallet af administrative frihedsber?velser tegner foruroligende billede

Artikel med bekymrede eksperter, et politi, der ikke vil sige noget, og en minister, der stoler p? at der ikke er et problem.

Juraprofessor J?rn Vestergaard fra K?benhavns Universitet: ?Analysen peger helt klart p? et v?sentligt problem. L?sningen er dog n?ppe at file p? bestemmelserne i politiloven,? lyder det fra strafferetseksperten, som peger p?, at menneskerettighederne ?selvf?lgelig skal respekteres?: ?Efter min opfattelse er det et ledelsesm?ssigt ansvar at s?rge for, at det sker.?

Hos Institut for Menneskerettigheder er seniorforsker Peter Vedel Kessig ligeledes kritisk. ?Man b?r begr?nse brugen mest muligt, fordi det er bet?nkeligt set fra et menneskerettighedssynspunkt,? siger han.

Og formand for Foreningen af Forsvarsadvokater, Kristian M?lgaard, efterlyser en forklaring: ?Stigningen er markant, og den ser ud til at v?re kommet for at blive. Der kan v?re en god og sober forklaring, og jeg ved ikke, hvad den kan v?re. Men tallet giver anledning til bekymring.?

Rigspolitiet har ikke ?nsket at stille op til et interview om udviklingen. Per mail oplyser kommunikationsafdelingen, at politiet ikke umiddelbart kan forklare stigningen i brugen af de administrative frihedsber?velser.

Politiets ?verste chef og justitsminister S?ren Pind (V) siger i et skriftligt svar: ?Jeg har tillid til, at politiet anvender reglerne korrekt?.
Politiet tilbageholder flere og flere, f?r de har gjort noget

Politiet har nu udsendt en erkl?ring/forklaring:
AaBs fans udvandrer herefter fra stadion i protest. De er aggressive vil ikke efterkomme kontroll?rernes anvisninger, og der opst?r tumult i forhallen til stadion mellem kontroll?rer og fans. Samtidig fors?ger fansene at presse og br?kke indgangsd?ren og ruderne til stadion op. Indsatslederen gav kontroll?rerne besked om, at de straks skulle ?bne d?rene. Med henvisning til politiloven besluttet indsatslederen administrativt at frihedsber?ve de problemskabende fans.

Under aktionen opst?r der tumult, og gruppen s?tter sig til modv?rge. Der anvendes magt, herunder stav.

Det er sp?ndende, om der er b?nd i overv?gningskameraerne..

At Stig v?lger ikke at k?re kampen til ende og klage - det forst?r jeg ikke. Jeg var g?et hele vejen, da jeg mener Politiet skal opf?re sig korrekt og hvis de ikke g?r det, s? skal de mindes om de skal g?re det!!

[member=56]Martinstranger[/member]?

Alts? jeg undlod ikke at "g? hele vejen" fordi jeg ikke mener politiet ikke skal opf?re sig korrekt. Det er lidt unfair at stille det s?dan op synes jeg.
Jeg skulle k?re en retssag midt i et hektisk arbejdsforl?b, og var faktisk rystet over forl?bet, og valgte at lade den restlige del ligge af den grund.
Jeg deltog i TV_interview, hvor TV2-OJ forh?rte sig hos politiet, og jeg fors?gte at f? opm?rksomhed p? emnet, som var mere bet?ndt dengang med det nye hooligan-register etc.

Jeg r?bte vagt i gev?r gennem pressen, ikke gennem en retssag, bl.a. fordi jeg blev r?dgivet til hvor umuligt det var at f? noget igennem der n?r jeg havde modsagt mig politiets anvisninger.

Jeg lod ikke bare det hele ligge for at lade politiet slippe. Jeg valgte bare at g?re opm?rksom p? problemet, frem for at k?re en retssag, som jeg hverken havde lyst, overskud eller tid til vurderede jeg p? det tidspunkt. TV2 OJ kom hjem til mig i min lejlighed, s? var ikke s? omst?ndigt for mig at medvirke der, og mine ?jenvidne-beretninger blev sendt til politiet etc.

EDIT: Efterf?lgende deltog jeg ogs? i dialogm?der med AGF/politiet, hvor jeg fik n?vnt min sag som eksempel for at f? politiets reaktion, og g?re dem opm?rksomme p? "faldgruber" ift for politiet at holde ?je med ift register, behandling af sager mm. 

Martinstranger said:
Jeg h?ber g?rsdagens episode bliver et skr?mmeeksempel til fans, s? de opf?rer sig fornuftigt i de kommende kampe og vi allesammen kan komme p? stadion. Det vil v?re s?rgeligt, hvis det viser sig at fans ikke kan h?ndtere det og der bliver lukket ned igen.
Ultimativt vil det kunne v?re med til at tage livet af nogle klubber hvis der lukkes ned for tilskuere igen og det ender med at r?kke ind i n?ste s?son, dels pga manglende indt?gter fra tilskuerne, dels fordi det rammer sponsor- og reklamesalget.

Latest posts

Back