Den store tribune-tråd
Jeg kan ikke læse artiklen. Kan du ganske kort fortælle hvad de mener ER løsningen?Ved ikke om dette er den rette tråd. Eksperter mener, det er den forkerte vej med ansigtsgenkendelse og tribunelukninger.
![]()
Det virker ikke som nogen helt dum tilgang. Spørgsmålet er, om problemet er anderledes denne gang, fordi FCK og BIF har mixet den her cocktail med bandemedlemmer. Er det segment også lydhøre overfor dialog og inddragelse, eller er de anderledes lukkede om sig selv.Ved ikke om dette er den rette tråd. Eksperter mener, det er den forkerte vej med ansigtsgenkendelse og tribunelukninger.
![]()
Jeg kan ikke læse artiklen. Kan du ganske kort fortælle hvad de mener ER løsningen?
- Beslutningerne om, hvordan man undgår fodboldvold, skal tages ud af hænderne på klubberne og fodboldmyndighederne. Det er de aktører ikke i stand til at løfte. Det har vi set blandt andet i England, siger han.
Ifølge ham skal det være et anliggende for politikere, myndigheder og politiet, og de skal holde sig fri af automatreaktioner og politisk retorik.
Stott har selv i forbindelse med et forskningsprojekt for 15 år siden været til derby mellem Brøndby og FCK. Efterfølgende blev der ifølge ham lavet tiltag til konfliktnedtrappende politiarbejde, der i årene 2008-2012 gav løfter om varig bedring.
- Et af de bedste eksempler er faktisk fra Danmark, hvor der tidligere var store problemer med fans, som smadrede tog for millioner. Men så tog DSB disse principper til sig, indsatte dialogskabende betjente i togene, og inden for relativt kort tid var problemet væk, siger Clifford Stott.
Det er vist ikke en plusartikel.Jeg kan ikke læse artiklen. Kan du ganske kort fortælle hvad de mener ER løsningen?
www.tipsbladet.dk
Tak, og uha - proaktivt arbejde og konfliktnedtrappende betjente rimer ikke rigtig på politikeres retorik og generel nedbarbering af de offentlige systemer.Det er vist ikke en plusartikel.
Men her er den hos Tipsbladet:
![]()
Eksperter dumper dansk løsning af fanvold | Tipsbladet.dk
Konflikt mellem fodboldfans og politi og slagsmål mellem fans skæmmer dansk fodbold, men problemet skal løses med en gammel opskrift og ikke ansigtsgenkendelse.www.tipsbladet.dk
Det er ikke nogen dum tanke overhovedet. Spørgsmålet er imø blot, om der er penge, eller om det er con amore.Nu kommer jeg med en påstand, og den er helt for egen regning. Hvis nogen kan bevise det IKKE er sådan, så sig endelig til.
Men jeg går lidt med den tanke, om at nogle af vagterne - om det er dem der bestemmer eller nogle af fodsoldaterne, det ved jeg ikke - måske får lidt knaster for at kigge den anden vej, enten ved at tie stille omkring at der tages noget med ind, eller ved at se den anden vej når der gøres klar til at fyre pyro af - for man kan jo godt se det.
Eller trusler…Det er ikke nogen dum tanke overhovedet. Spørgsmålet er imø blot, om der er penge, eller om det er con amore.
Det ville trods alt overraske mig, men det er selvfølgelig ikke umuligt.
Det skaber et bedre produkt for TV-selskaberne. Hvis der er fed stemning på stadion, så kan det trække flere seere til.Mens vi er i gang med at konspirere:
Gad vide om udviklingen af scenen fra starten har været støttet, måske endda startet, af tv-selskaberne der transmitterer fra kampene. De har i hvert fald interesse i, at der kom mere gang i “produktet” gennem støj og røg?
Det er i hvert fald ofte et argument fra pyro-scenen, at det skaber et bedre produkt - men for hvem?
Ikke for mig. Det virker skørt imø, da det vel som tilhænger er vundne dueller, kampe og mesterskaber der er produktet.
Jamen det er jeg da helt enig i, når “produktet “er TV.Det skaber et bedre produkt for TV-selskaberne. Hvis der er fed stemning på stadion, så kan det trække flere seere til.
Tænk på en kamp mellem SønderJyske og AC Horsens kontra en kamp mellem FCK og Brøndby. Der er bare en anden (og markant) federe stemning.
Jeg er lige nødt til at være ham idioten, der påpeger, at hvis man konspirerer, lægger man fordækte planer.Mens vi er i gang med at konspirere:
Gad vide om udviklingen af scenen fra starten har været støttet, måske endda startet, af tv-selskaberne der transmitterer fra kampene. De har i hvert fald interesse i, at der kom mere gang i “produktet” gennem støj og røg?
Det er i hvert fald ofte et argument fra pyro-scenen, at det skaber et bedre produkt - men for hvem?
Ikke for mig. Det virker skørt imø, da det vel som tilhænger er vundne dueller, kampe og mesterskaber der er produktet.
Nu kommer jeg med en påstand, og den er helt for egen regning. Hvis nogen kan bevise det IKKE er sådan, så sig endelig til.
Men jeg går lidt med den tanke, om at nogle af vagterne - om det er dem der bestemmer eller nogle af fodsoldaterne, det ved jeg ikke - måske får lidt knaster for at kigge den anden vej, enten ved at tie stille omkring at der tages noget med ind, eller ved at se den anden vej når der gøres klar til at fyre pyro af - for man kan jo godt se det.
Yup, det er jeg godt klar over der gør. Men når der kommer ting frem omkring pyroshowet mod Brøndby, så som at vagterne stod i 10 minutter og så på hætteklædte personer der gjorde klar til det, så tænker jeg - og igen, det er helt for egen regning - at der må være nogen der ser til den anden side når det sker.Der bliver fyret pyro af på hundredevis af stadions i Europa hver weekend, så jeg gætter på der også er hundredevis af måder det kan gøres på.
Det du gætter på, tænker jeg vil fungere bedre på Balkan end i Danmark, uden jeg dog skal kunne udtale mig om nogle frivillige vagters faglighed kontra lidt lommepenge.
Alene denne weekend havde både Celtic, samt Rangers (i Motherwell) store shows - og det er altså i UK som vi ofte forbinder med meget høj sikkerhed på stadions.
- Lægger eller på abonnerer en idé om, at andre lægger …Jeg er lige nødt til at være ham idioten, der påpeger, at hvis man konspirerer, lægger man fordækte planer.
Der er vi, trods alt, ikke endnu
Jeg deler din opfattelse af, at VIASAT nok ikke har hadet lidt mere gang i gaden. Werge plejede også at rose det, så vidt jeg husker.