New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 62K
Cykling

Guller

Well-known member
På det gamle forum var vi en håndfuld, der snakkede lidt om den ædle pedalsport.
Det er der ingen grund til ikke at fortsætte med. Dansk cykling har aldrig haft det bedre internationalt.
Og så sker der jo noget stort næste fredag.....

Jrc og jeg har fået gang i noget managerspi igen på holdet.dk. Spil med, så er der underholdning til Suppen starter igen.
Puljen hedder Tour de Galehuset 2022.
Der er mig bekendt ikke noget kodeord, ellers spørg

Det var altid sjovt at debattere cykling og deltage i managerspillet.

Jeg springer over denne gang men det er kun fordi, at jeg er bortrejst en del af tiden og derfor ikke kommer til at følge med. God fornøjelse.

Det lignede sku en fest i Købanhavn i dag - bare man da havde haft tid i kalenderen, til at opleve Touren i DK.

Så fedt at høre omkring stemningen og fansene der giver den max gas. Hold præsentationen den anden dag var også en fest og på tv lignede det super opbakning på trods af regnvejret i dag.

Mads Pedersen lyder glad, selvom han ikke lykkedes med at opfylde drømmen om den gule trøje. Til gengæld fedt han turde melde drømmen klart ud.
Normalt har jeg radioen på cirka halv lydstyrke, og allerede under opvarmningen kunne jeg godt høre, at det ville blive højt derude. Den blev skruet helt op, og der var stadig tidspunkter, hvor jeg ikke kunne høre noget i radioen.

Normalt kan vi høre pladehjulene rulle eller vandet, som sprøjter op på cyklen. I dag var det ligesom at være til en fodboldkamp. Det var fedt.

Derfor var der da også overskud til at sende en stor tak til de mange fremmødte tilskuere.

- Skud ud til alle dem, som har trodset regnvejret. Det var kæmpestort. Det er fantastisk at være dansker og se så mange mennesker, der er ude for at heppe på os. Af hjertet tak til alle dem, som kom og støttede os.

Jeg glæder mig til at se dem rulle over Storebæltsbroen i dag. Det er simpelthen så fedt at selveste Touren er kommet til Danmark!
Det fede ved dagens etape er jo, at der er mål lige på den anden side af broen (efter at man har kørt i sidevind ned langs vestkysten af Sjælland), så det bliver nok ikke et samlet felt der bare ruller henover broen.

Det fede ved dagens etape er jo, at der er mål lige på den anden side af broen (efter at man har kørt i sidevind ned langs vestkysten af Sjælland), så det bliver nok ikke et samlet felt der bare ruller henover broen.

Dagens etape er så hypet at jeg frygter en skuffelse men det lader til vinden er drejet en anelse. Det positive er, at jeg tror de stærke hold vil gøre et forsøg - så må vi se om det lykkes.
Så lige videoen med Mads P på eb.dk og der lyder det som om han har noget i ærmet - da det er hans hjemmebane kan det være han ser momenter tidligere end broen som kan bruges til en splittelse.

Dagens etape er så hypet at jeg frygter en skuffelse men det lader til vinden er drejet en anelse. Det positive er, at jeg tror de stærke hold vil gøre et forsøg - så må vi se om det lykkes.
Så lige videoen med Mads P på eb.dk og der lyder det som om han har noget i ærmet - da det er hans hjemmebane kan det være han ser momenter tidligere end broen som kan bruges til en splittelse.
Jeg forstår ikke helt den der forhippelse på at få sidevind, det kan da kun gøre det hårdere at sidde i udbrud med kraftig sidevind, end at sidde i et samlet felt. Det kræver at der er hold som kan udnytte sidevinden til at splitte feltet, det var Bjarne Riis god til som sportschef, men jeg ved ikke om de sportschefer der er med i år, kan finde ud af det?

Jeg håber på sidevind - enten på de 50 km før broen, hvis ikke på broen - og at feltet kommer ind i 25 grupper, som ingen hold kan samle igen, fordi feltet ikke har sat sig endnu.
Jeg håber at hele klassementet bliver splittet til atomer, så løbet bliver åbnet op allerede på 2. etape, og at alle, der vil noget som helst i nærheden af Top 10, kommer til skulle ud at angribe og hente tabt sidevinds-tid tilbage på hver eneste semi-svære knold og brostenspave i resten af uge 1.
Jeg er fuldt bevidst om, at det meget nemt kan fise ud og ende i en klassisk massespurt, men fordi alt er spædt og nervøst endnu, og få vil kunne kontrollere noget som helst, så håber jeg helt vildt på sidevind, total fragmentering og alt det uforudsigelige 💛

Det kræver at der er hold som kan udnytte sidevinden til at splitte feltet, det var Bjarne Riis god til som sportschef, men jeg ved ikke om de sportschefer der er med i år, kan finde ud af det?

Quick-Step er fantastiske til at udnytte sidevind, det samme er Jumbo og der er sikkert et par hold mere.

Jeg håber også på sidevind, for det giver muligheder for et vildt løb mens modvind vil risikere at gøre det til en traditionel sprinteretape, hvor der ikke sker meget.
Den etape får vi nok i morgen, vi behøver ikke 2.

• Like
Reactions: mph
Quick-Step er fantastiske til at udnytte sidevind, det samme er Jumbo og der er sikkert et par hold mere.
De to og Ineos er nok de bedste og jeg er sikker på de vil forsøge, hvis vinden er rigtig. Quickstep kan dog have fokus på at beholde trøjen og vinde med Fabio Jacobsen i sprinten.

Selv lille Quintana plejer at sidde rigtigt i de store løb.

Nå ja og så plejer danskerne generelt at have forståelse for det med sidevind og Mads Pedersen har også et par stykker på holdet som kan hjælpe med at splitte det.

Nej, du er ikke den eneste. Fra første "bjerg" spurt. Det er voldsomt med mennesker langs det meste af ruten:

Holder vinden, kan det blive et spektakulært løb henover broen:

Back