Jeg er alt for lovlydig og f?lger Politiets anvisninger, derfor har jeg nok aldrig haft problemer med dem. Det syntes jeg ogs? andre skal g?re og derfor er jeg enig med @kejserjohn Det b?r give langt f?rre problemer, hvis alle fulgte deres anvisninger.
[member=56]Martinstranger[/member]?
Jeg er som udgangspunkt enig. Men jeg ved p? egen h?nd hvordan betjente ogs? kan overskride gr?nser, og ogs? hvordan mine egne gr?nser som menneske f?rte til, at jeg ikke kunne/ville f?lge politiets anvisninger. I de ca. 20 ?r jeg kontinuerligt har v?ret med til fodboldkampe har jeg kun 1 eneste gang haft problemer. Og det var p? udebane imod Randers, dengang hvor vi stod p? jord/betontrin p? det gamle stadion, hvor de havde lukket ALT FOR MANGE ind, og der endda sad 500-1000 ovre p? den anden side af vejen p? bakken (som ikke blev lukket ind). Det var f?r man s?dan udbredt kunne k?be online-billetter/og da slet ikke til mobilen, s? folk tog bare afsted i hobetal og h?bede de kunne f? billet.
Nuvel, da kampen slutter er der balade fordi folk alle vil ud p? samme tid, og der kun er en lille ?bning til 1500-2000 mennesker. AGF har tabt og alle er sure. Der er enkelte (10-15) der bokser med vagter/politi, og andre betjente begynder at skubbe bag p? os der ikke kan komme ud, som om det p? NOGEN M?DE fik dem i indgangene til at komme hurtigere ud.
En Civil-betjent v?lter en mand p? krykker, og jeg r?ber "hey, stop det der, vi kan ikke komme ud". Og han er helt panisk, og f?r v?ltet en h?jgravid kvinde lige derefter, hvorefter jeg r?ber af ham, og s? selv bliver v?ltet, og s? rejser mig at r?ber hvad fanden han har gang i, da vi jo ikke kan komme ud. Jeg bliver sl?bt med, smidt p? jorden i det pis som mange folk har m?tte lade der pga for f? toiletforhold, og 4 betjente tager over, mens civil-betjenten efterlader mig med ordene til de 4 overtagende betjent "her er endnu en". Og s? blev jeg ellers behandlet/sl?et i hartkorn med dem der havde sl?sset med politiet.
Jeg fik h?ndjern p?, kn? i rykken, og l? helt 100% stille under hele processen, og r?bte bare, at jeg ikke havde sl?et nogen, eller gjort andet end at bede en betjent om ikke at skubbe. Men de 4 betjente havde f?et beskeden: "her er endnu en slagsbror", s? de behandlede mig som en s?dan.
Jeg blev k?rt til politistationen i salatfad, og de ville skrive mig for at n?gte at f?lge politiets anvisninger under p?virket tilstand og andet, og jeg n?gtede pure, hvormed jeg faktisk og bad dem tage alkohol-test i s? fald, da jeg var p? motorcykel og var pinligt ?dru. "n? men s? sletter vi bare det med alkoholen" sagde betjenten der skrev mig ind, som om det var en bagatel.
Jeg sad et par timer i en celle med lort p? v?ggen fra en tidligere, mens der var folk der r?bte overalt omkring mig i de andre celler.
De tog billeder af mig til hooligan-registret (som var oppe at vende dengang)
Jeg m?dte min venindes far som var politi-chef som overraskende s? mig og sagde: "jamen Stig, hvad laver DU dog her?" - han kendte mig kun som en flink ung mand. Jeg fik en b?de p? 1.000kr, og m?tte ringe til min far, som var sindssygt flov over mig da han ankom. Jeg stank af ?l, gr?s og pis fra min tur p? jorden... En LANG tur fra Randers til Aarhus der.
Det var alt i alt en ret s? forf?rdelig oplevelse. Og alt jeg gjorde var at konfrontere en civil-betjent omkring at have v?ltet en gravid dame+en mand p? krykker, der ligesom mig ikke kunne komme ud. Politiet m?tte klippe hul i hegnet for at f? folk ud.
Jeg gik til advokat og pressen bagefter, og der blev lavet et indslag til TV2-?st, mig som meget tyk udgave dengang .D
Nuvel, historien sluttede med at jeg kom til Aarhus og skulle overnatte hos min ven, men sad fast i elevatoren i en hel time, stadig uden at have kunne reng?re mig. Og da jeg s? endelig blev sluppet ud, og fik bad etc hos min ven, og overnattede der, s? var min motorcykel blevet saboteret (stj?let t?ndr?rene p? min ?ldre MC om natten)... EN mega fucking Tycho-Brahe's Dag..... ALT GIK GALT..