New posts

Sydbank Pokalen 2019/2020

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 562
  • Views Views: Views 43K
Yderst fortjent i ?vrigt, at S?nderjyske f?rer 2-0.

Det er aldrig sket at et hold er kommet tilbage fra 0-2 i en pokalfinale. 
Men det er ikke en almindelig kamp m? man bare sige.

Men jeg vil ?rgre mig mindre over at v?re r?get ud til AaB nu hvis de taber, og jeg synes S?nderjyske har ?re af den pokal. Ikke mindst pga. finalen her, og m?de det sker p?, men fordi de har sendt Br?ndby og Randers ud p? udebane, ja og s? Horsens ogs? som jo faktisk har v?ret godt k?rende her i perioden.

Og s? HADER jeg AaB, som har vundet alt for meget de sidste 10-15 ?r efter min smag. Klubben som fik mirakel-hj?lp til at undg? nedrykning, mens vi m?tte ned 3 gange. De har haft det let til sammenligning, de fans.

Nuvel: Kampen er ikke slut, og det vil v?re et vanvittigt comeback af AaB hvis de vender det. 
Men jeg under faktisk S?nderjyske at f? det trof?, da jeg godt kan lide m?den de har bygget p? ?r for ?r for ?r, og har s?nderjysk familie der st?tter dem loyalt. (glemmer lige for en stund hvor lidt jeg gider se Glen st? og juble om lidt hvis det lykkes). Men satme heller ham end Lucas Andersen og Frederik B?rsting (den absolut mest nederen AaB'er)

Stig AKA Frank Heskj?r date=1593633759 said:
Og s? HADER jeg AaB, som har vundet alt for meget de sidste 10-15 ?r efter min smag. Klubben som fik mirakel-hj?lp til at undg? nedrykning, mens vi m?tte ned 3 gange. De har haft det let til sammenligning, de fans.
Deres s?son falder i hvert fald noget i grus, n?r nu de i forvejen er blevet statister i slutspillet. Men i forhold til vores konkurrence med AaB fremadrettet, s? er det nok fint nok at de f?r dette tilbageslag. Jeg t?nker, at vi f?r en ny tr?nerfyring i AaB, plus at de vel m? slippe Lucas, udover at Okore ogs? er v?k (selvom han ikke har v?ret sin l?n v?rd).

]
SteenA said:
AaBs helte i aften:

Politiet tilbageholder fodboldfans ? Ekstra Bladet

Pudsigt at tilbageholde dem for at st? for t?t for s? at s?tte dem i et futtog....

Hvilket hjemmelsgrundlag bruger Sydjyllands Politi mon til masseanholdelse af folk, der ikke overholder stadionreglement (?) om afstand? Stadionreglementet kan bruges til at bortvise folk, ikke anholde folk,

Plus videoer af knippelsuppe mod hovedet af folk, der allerede ligger passivt ned (i bunke) er sgu begr?nset kl?gtigt i en tid med fokus p?... tadaaa politivold og smitsomme sygdomme.

SteenA date=1593634464 said:
Stig AKA Frank Heskj?r date=1593633759 said:
  Deres s?son falder i hvert fald noget i grus, n?r nu de i forvejen er blevet statister i slutspillet. Men i forhold til vores konkurrence med AaB fremadrettet, s? er det nok fint nok at de f?r dette tilbageslag. Jeg t?nker, at vi f?r en ny tr?nerfyring i AaB, plus at de vel m? slippe Lucas, udover at Okore ogs? er v?k (selvom han ikke har v?ret sin l?n v?rd).

Ja, vi skulle jo helst ikke have AaB ud i et EL-gruppespil selvom der ikke ville v?re s? stor risiko for at de kom s? langt. Nu f?r de s? selvf?lgelig heller ikke kval-kampe at k?re sig tr?tte p? n?ste s?son, men alt andet lige er det fint det blev S?nderjyske og lidt sjovere n?r de sm? vinder hvis det ikke lige er os de sl?r. Jeg endte med at f?lge nogenlunde med i det meste af kampen og havde nok slukket hvis AaB havde f?rt 2-0... Men fortjent sejr til S?nderjyskE.

Jeg kan godt f?lge dem der helst ikke vil se Glen juble, men det generer mig nu ikke. Han st?r bag en af de v?rste AGF-kampe nogensinde og forf?rdelige svingende resultater og lidt for meget konsulentsnak, men, tror jeg, ogs? nogle ?ndringer der gav DN et bedre udgangspunkt end hvis han havde efterfulgt Wieghorst.

Den gruppe fans der blev smidt ud syntes ?benbart det var urimeligt de ikke m?tte st? t?t n?r de havde k?rt i bus sammen, og ja, s? endte de ogs? i futtog - der m? have v?ret noget uro udenfor - men dels var reglerne klare nok og dels kan de jo ogs? blive blandet med folk der k?rte selv. Det er lidt inkonsekvent hvis man m? lave et arrangement hvor folk st?r t?t, men hvis man vil beholde eller m?ske senere ligefrem udvide de muligheder der i det mindste er nu for lidt flere tilskuere, hj?lper det hvis folk overholder retningslinjerne.

Det er super?rgerligt vi ikke var i den finale. Jeg synes ubetinget vi er det bedste hold af de fire der var i semifinalerne ogs? selvom vi tabte til AaB senest. Deres s?son er mere eller mindre slut nu, uden Lucas Andersen f?r de det ikke nemmere i resten af slutspillet. Han kunne godt lige have ventet med at blive skadet til efter Br?ndby-kampen selvom det selvf?lgelig er synd for ham. Hvis der var et salg under opsejling kan det m?ske blive forpurret, s? det kan selvf?lgelig ende med at AaB f?r gl?de af ham lidt l?ngere, men hans skadesfrekvens m? i det hele taget v?re lidt et problem for de muligheder der kommer.

S?nderjyskE rykker forh?bentlig ikke ned nu. Vi skal trods alt helst ikke have et 1. divisionshold til at spille i Europa.

Jaja ogs? bare pjat n?r jeg gerne ville se Glen tabe, jeg synes han gjorde det nogenlunde - og det var vel typisk for alle vores mange tr?nere at snoren var relativ kort. Jeg har ikke v?ret inde og kigge men David tog jo ogs? to ?r inden det blev rigtig godt.

Og enig det var et sv?rre cut fra Wiggo til Glen - end Glen til David ift spillestil og trup.

Jeg synes egentlig Wiggo fik for ringe spillere at arbejde med ift ambitioner.

Der synes jeg Glen og David fik lidt bedre materiale.

Erik Rasmussen og ?keby fik ogs? fint materiale at arbejde med - mange stjerner, men Erik fik et af AGF historiens ringeste og is?r tyndeste forsvar i bredden at arbejde med i bestr?belserne p? spetakul?re  offensive folk.  ?keby synes jeg fik noget at et sammenrend af en trup - selvom den var st?rk. For mange lykkeriddere og spillere der ikke lige passede ind i systemet.

Hvilket hjemmelsgrundlag bruger Sydjyllands Politi mon til masseanholdelse af folk, der ikke overholder stadionreglement (?) om afstand? Stadionreglementet kan bruges til at bortvise folk, ikke anholde folk,

Plus videoer af knippelsuppe mod hovedet af folk, der allerede ligger passivt ned (i bunke) er sgu begr?nset kl?gtigt i en tid med fokus p?... tadaaa politivold og smitsomme sygdomme.

[member=14]fsc[/member]? 

UANSET hvad der er sket er knippelsuppe aldrig ok, is?r ikke p? fikserede borgere.

Ift hjemmel til masseanholdelse, ved vi s? om de bare blev anholdt da de kom ud, eller om de begyndte at opf?re sig p? en m?de, som f?rte til de anholdelser? Alts? blev de anholdt alene for at overskride anvisningerne p? stadion? I s? fald skulle man mene at de blot var blevet smidt ud, og de gik jo selv ud, s? det er som om der mangler en brik eller to i historien.

swharders said:
Kampen m? v?re noget af en mavepuster for AAB. Spiller for spiller er de klart bedre end S?nderjyske.
Nu er de isolerede i bunden af ligaens topspil, pokalen glippede, og deres anf?rer og bedste spiller er skadet.. hold op de m? l?nges efter ferie nu.
Jeg h?rte et sted at FCK, AGF og AaB er de tre klubber der har v?ret i flest pokalfinaler, 12 tror jeg det er.  FCK og AGF har vundet 9 hver AaB har vundet 3! - s? de ?choker? tilsyneladende n?r det virkelig g?lder.

@ Stig:

Vi ved vel ikke noget. Men vi ved, at der ikke var tale om bortviste fans - de gik selv. Hvad der sker uden for stadion der g?r, at de f?rst skal paciferes i en klump, have t?sk af amfetamin-betjenten og alle i futtog ved vi ikke.

Men man skal vel ikke v?re verdens bedste advokat for at vise, at kriterierne i politilovens ? 5, stk 3 om administrativ frihedsber?velse (fare mod den offentlige sikkerhed, der ikke kan afv?rges med mindre indgribende foranstaltninger) ikke var opfyldt - men at politiet nok skal finde en grund. Det g?r de jo altid.

Esbjerg Politi og Vejle Politi har s? l?nge jeg kan huske haft sv?rt ved at styre sig. Vejle Politi tilbageholdt vist 2 busser med AaB fans uden anden grund, end at de ved en ransagning fandt en klump hash. Esbjerg Politi har altid v?ret konfrontationss?gende. GH fans blev en gang truet med knipler for at g? p? det forkerte fortov...

fsc said:
@ Stig:

Vi ved vel ikke noget. Men vi ved, at der ikke var tale om bortviste fans - de gik selv. Hvad der sker uden for stadion der g?r, at de f?rst skal paciferes i en klump, have t?sk af amfetamin-betjenten og alle i futtog ved vi ikke.

Men man skal vel ikke v?re verdens bedste advokat for at vise, at kriterierne i politilovens ? 5, stk 3 om administrativ frihedsber?velse (fare mod den offentlige sikkerhed, der ikke kan afv?rges med mindre indgribende foranstaltninger) ikke var opfyldt - men at politiet nok skal finde en grund. Det g?r de jo altid.

Esbjerg Politi og Vejle Politi har s? l?nge jeg kan huske haft sv?rt ved at styre sig. Vejle Politi tilbageholdt vist 2 busser med AaB fans uden anden grund, end at de ved en ransagning fandt en klump hash. Esbjerg Politi har altid v?ret konfrontationss?gende. GH fans blev en gang truet med knipler for at g? p? det forkerte fortov...

Blir?lidt pikeret over at l?se dit indl?g.....men det er s?dan man skal f?lge Politiets anvisninger, og hvis det er at du skal g? p? et andet fortov, s? er det s?dan det er.  I dagens samfund f?ler alt og alle sig uretvis behandlet......alt er til debat. Suk....

KejserJohn date=1593673788 said:
fsc date=1593672885 said:
@ Stig:

Blir?lidt pikeret over at l?se dit indl?g.....men det er s?dan man skal f?lge Politiets anvisninger, og hvis det er at du skal g? p? et andet fortov, s? er det s?dan det er.  I dagens samfund f?ler alt og alle sig uretvis behandlet......alt er til debat. Suk....
Der var i hvert fald en AaB-fan der blev anholdt for vold mod politiet, s? der m? have v?ret gang i nogle temperamenter. Grundl?ggende er det jo bare ?rgerligt, at de fans ikke har forst?et hvilken situation landet og dansk fodbold befinder sig i. Selvf?lgelig kan man blive revet med af stemningen og komme til at overskride de irriterende regler, men n?r man s? bliver gjort opm?rksom p? det, uden at rette op p? fejlen, s? er der ingen undskyldninger for ens opf?rsel. 

KejserJohn said:
fsc said:
@ Stig:

Jeg er alt for lovlydig og f?lger Politiets anvisninger, derfor har jeg nok aldrig haft problemer med dem. Det syntes jeg ogs? andre skal g?re og derfor er jeg enig med @kejserjohn Det b?r give langt f?rre problemer, hvis alle fulgte deres anvisninger.

Ikke dermed sagt at Politiet ikke laver fejl, for det g?r de helt sikkert. Lige netop i g?r, var der vel en del der ikke fulgte deres anvisninger selvom de havde muligheden, i det jeg vil kalde en l?ngere periode (det burde tage 2 minutter inde p? stadion, at f? fundet sine pladser). Havde de opf?rt sig som SJE tilskuerne, s? var alt vel k?rt smurt. Der var ogs? en af dem, der blev anholdt for vold mod Politiet s? de har nok ikke opf?rt sig helt p?nt.

Om der er hjemmel til det vil jeg lade jurakyndige afg?re. Har ikke tid til at finde de nye love men her er hvad regeringen bad om bemyndigelse til, da Covid-19 ramte landet Hastelov giver minister vide bef?jelser: Tvangsbehandlinger og adgang til...
I min verden alt for vide bef?jelser og de burde v?re begr?nset for l?nge siden men det er de vist ikke endnu. Egentlig utroligt der ikke har v?ret st?rre debat om folkets frihed - for den er blevet meget begr?nset.

Latest posts

Back