New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 628K
Ny Ceres Park
Helt sikkert, hvis man stadig kan nå at afbestille dem.

Men hvis man forestillede sig at UEFA åbnede for 4000 stående på hvert af de 4 tribuneafsnit, så ville vi i princippet kunne konvertere 4 x 2000 siddepladser til 4 x 4000 ståpladser og komme op på en kapacitet på 30.000, hvilket ville gøre os meget mere interessante for DBU. Men det er nok ikke der vi er. En mulighed for 26.000 vil dog også kunne gøre en forskel.
Der går vist lidt exceløvelse i den der. Det er realistisk set kun på fan-afsnit det er interessant med ståpladser. Måske i hjørnerne, men aldrig på A-tribunen 😊

Derudover så er JN meget klar i spyttet ang. de 24.000 pladser her:

Det er efter ca 15.50. Det er noget tid siden, men brandstrategi lyder tungt.

Last edited:

Men hvis man forestillede sig at UEFA åbnede for 4000 stående på hvert af de 4 tribuneafsnit, så ville vi i princippet kunne konvertere 4 x 2000 siddepladser til 4 x 4000 ståpladser og komme op på en kapacitet på 30.000, hvilket ville gøre os meget mere interessante for DBU. Men det er nok ikke der vi er. En mulighed for 26.000 vil dog også kunne gøre en forskel.
Det var noget lignende jeg umiddelbart tænkte....men sådan bliver det nok ikke. Desværre.

var det ikke nogen med at man ville vente meget længe med at bestille sæder?

Men ellers kunne det selvfølgelig være genialt, hvis AGF kunne få påvirket kampprogrammet, så man kunne få en hjemmekamp mod et at de andre tre store hold til sidst i grundspillet i marts.
Hvorfor tænker du, at indvielsen skal være mod et af de andre store hold? Stadion bliver jo fyldt uanset, og både ud fra et sportsligt og sikkerhedsmæssigt synspunkt er det nok ikke det bedste at møde eksempelvis Brøndby i indvielsen af det nye stadion.
Udover det tænker jeg også, at AGF vil overveje, at man virkelig skal kunne mærke stemningen fra hjemmeholdets fans, og det får vi jo markant mere modstand på lægterne, hvis det er Brøndby, der kommer på besøg. På den måde undgår man også, at afsnittet ved siden af udeholdets fans bliver fyldt med Brøndby-fans, som man ellers kunne risikere ville ske med de mange Brøndby-fans i Jylland.

Det skal selvfølgelig ikke være hold som Lyngby eller FC Nordsjælland, der ikke vil kunne fylde udebaneafsnittet, men jeg tænker, at hold som Randers, Silkeborg, OB eller Esbjerg (hvis de rykker op) kunne være rigtig gode bud.
Hvis AGF kan få lov til at ønske en modstander, som Silkeborg fik lov til i 2017, så tænker jeg, at Randers er det bedste bud, med tanke på, at vi låner deres stadion til Europa, at det er et lokalopgør, og Jacob Nielsens fortid i Randers.

Hvorfor tænker du, at indvielsen skal være mod et af de andre store hold? Stadion bliver jo fyldt uanset, og både ud fra et sportsligt og sikkerhedsmæssigt synspunkt er det nok ikke det bedste at møde eksempelvis Brøndby i indvielsen af det nye stadion.
Jeg tænkte faktisk primært at hjemmebanen, med så mange fans og en intim stemning, kunne give os en ekstra stor hjemmebanefordel og at jeg derfor hellere møder FCM eller Brøndby der, end tidligere i sæsonen i Vejlby.

Jeg tænkte faktisk primært at hjemmebanen, med så mange fans og en intim stemning, kunne give os en ekstra stor hjemmebanefordel og at jeg derfor hellere møder FCM eller Brøndby der, end tidligere i sæsonen i Vejlby.
Man kunne vel godt forestille sig, at man gerne ville starte med en art "generalprøve" mod et mindre hold, med 2/3 kapacitet for lige at sikre sig, at alt fungerer som det skal osv.

Tænker det er opskriften på kaos, hvis man åbner med 22.000 mod f.eks. BIF. Selvom det naturligvis ville være en fed fest er jeg ikke sikker på det er optimalt for nogen.

Man kunne vel godt forestille sig, at man gerne ville starte med en art "generalprøve" mod et mindre hold, med 2/3 kapacitet for lige at sikre sig, at alt fungerer som det skal osv.

Tænker det er opskriften på kaos, hvis man åbner med 22.000 mod f.eks. BIF. Selvom det naturligvis ville være en fed fest er jeg ikke sikker på det er optimalt for nogen.
Jeg tror helt sikkert, at der kommer både en test kun af publikum på en enkelt tribune - helt uden action på banen.
Og ligeledes en kamp eller to med meget begrænset kapacitet for både tjekke adgang, boder, toiletter osv.

Jeg spekulerer ikke et sekund på modstander i åbningskampen.
Programmet for grundspillet bliver lagt i juni, og der kender AGF nok ikke den helt præcise startdato for at kunne spille på det nye stadion.
Lige nu hedder den vel 1. marts? Du har så ret i, at den sagtens kan rykke sig efterfølgende.

Uanset hvem modstanderen er, så skal der nok blive udsolgt til den første "rigtige" kamp.

Jeg ved ikke, hvordan landskampterminerne falder næste år, men det ville da være ideelt at afvikle en generalprøve med en træningskamp.

Jeg tror helt sikkert, at der kommer både en test kun af publikum på en enkelt tribune - helt uden action på banen.
Og ligeledes en kamp eller to med meget begrænset kapacitet for både tjekke adgang, boder, toiletter osv.
Jeg tror AGF gerne vil åbne stadion med en træningskamp som optakt til slutspillet, der også giver mulighed for teste det hele. Der er ved at være lidt tradition for at møde FCK lige inden slutspillet starter og det kunne give mulighed for at have lidt fans i udeholdets afsnit, men eller man kunne give det lidt med internationalt swung med en kamp mod fx HSV eller hvem der nu er ledig. Hvis man foretrækker en blødere modstander mens man tester kunne det være en rigtig klassiker som AB eller lignende. Eller en Aarhus-kamp mod Fremad? Psykologisk er det nok positivt hvis man lige kan vinde den første kamp selvom det er en træningskamp. Der er vel en landsholdspause der også, så en helt anden mulighed kunne være kvindelandsholdet, hvis de har en træningskamp, men så tror jeg man også stadig gerne vil have at AGF kan nå en træningskamp og vænne sig lidt til forholdene, men det kunne nærmest være en intern kamp. Det er heller ikke sikkert græsset er klar til to kampe inden det rigtig går løs. Der er en del muligheder, men jeg tror bestemt man vil lave et eller andet for at teste det af inden det skal bruges i en tællende kamp.

Jeg tror AGF gerne vil åbne stadion med en træningskamp som optakt til slutspillet, der også giver mulighed for teste det hele.
Det kan sagtens ende sådan, men slutspillet starter først i starten af april og planen lige nu er jo at AGF "får nøglerne" midt i februar. Forårssæsonen starter søndag den 21. februar og runde 19-22 spilles i marts måned. Holder tidsplanen kunne man jo sagtens forestille sig at AGF spiller på udebane de to første runder og på hjemmebane i to af de sidste tre runder i slutspillet (i marts). Der er så også pokalsemifinaler den 14.-15. februar og 3.-4. marts, så i princippet kunne premieren på det nye stadion være en afgørende semifinale i pokalturneringen. Dog næppe heller egnet som en generalprøve.

I princippet, hvis vi strengt taget mener at vi er klar til at spille kamp på stadion den 1. marts, så er det faktisk en mandag og stadig en del af forårets 2. runde.

Men bliver der en yderligere forsinkelse på nogle uger, så vil det være oplagt at lave generalprøven i pausen før slutspillet starter. JN håber velsagtens at vi kan sige farvel til Vejlby allerede i efteråret.

Det kan sagtens ende sådan, men slutspillet starter først i starten af april og planen lige nu er jo at AGF "får nøglerne" midt i februar. Forårssæsonen starter søndag den 21. februar og runde 19-22 spilles i marts måned. Holder tidsplanen kunne man jo sagtens forestille sig at AGF spiller på udebane de to første runder og på hjemmebane i to af de sidste tre runder i slutspillet (i marts). Der er så også pokalsemifinaler den 14.-15. februar og 3.-4. marts, så i princippet kunne premieren på det nye stadion være en afgørende semifinale i pokalturneringen. Dog næppe heller egnet som en generalprøve.

I princippet, hvis vi strengt taget mener at vi er klar til at spille kamp på stadion den 1. marts, så er det faktisk en mandag og stadig en del af forårets 2. runde.

Men bliver der en yderligere forsinkelse på nogle uger, så vil det være oplagt at lave generalprøven i pausen før slutspillet starter. JN håber velsagtens at vi kan sige farvel til Vejlby allerede i efteråret.

Jeg synes du totalt overser Champions League kampene, der også ligger i den periode, i dit indlæg ;)

Jeg synes du totalt overser Champions League kampene, der også ligger i den periode, i dit indlæg ;)
Nej, jeg tænker at Randers må have krævet at få de kampe, som en del af aftalen...

Men mere seriøst, så KUNNE man teoretisk godt forestille sig, at vi vinder to ud af de tre dobbeltopgør vi får i kvalifikationen (hvis vi bliver mestre). Det ville bringe os i et EL-ligaspil, hvor der jo også spilles i januar. Det ville gøre noget godt for mine fodbold-abstinenser i det der eller plejer at være en alt for lang vinterpause.

Men det ville da være fint med en 1/8-finale i Conference league på det nye stadion i marts måned :giggle:

Hvis vi skal starte med to udekampe skal vi nok ende grundspillet i top-3, så vi ikke også står til en udekamp i sidste runde og tre kampe allerede er låst fast.

Jeg ved heller ikke hvor lang tid AGF skal bruge efter de får nøglerne, det basale er vel lavet så man kan afvikle en træningskamp ret hurtigt - man kunne nøjes med at invitere de store sponsorer og så bare få den del klar - men hvis vi går ud fra de datoer vi har nu, mere eller mindre, passer det vel meget godt med en generalprøve i påsken og hvis det hele bliver udsat et par uger kan man måske stadig lave en form for test af det meste i påsken, men måske lidt mere lukket og med nogle ting der mangler det sidste. Jeg går lidt ud fra at man laver en eller anden form for test, men det kunne jo også være en fed ting for VIP's, sæsonkortholdere og andre med AGF+++ med en snigpremiere, selv hvis det er en intern kamp eller mod fx AB.

Det kan nok også betyde noget hvordan det går sportsligt indtil da. Vi kan ligge helt i bunden af top-6 eller ende udenfor, så det bliver knap så afgørende kampe i foråret. Det vil gøre det nemmere lige at skulle spille en slutspilskamp mere i Vejlby inden man flytter og første kamp kan blive lidt en koldstart med mod et hold med lav risiko for problemer. Den allerførste kamp skal jo i hvert fald ikke være en betydende kamp mod Brøndby.

Det ser ud som om kvindelandsholdet har en termin 23 februar-6 marts, så det kunne måske være en mulighed hvis man er forud for tidsplanen og græsset har sat sig godt nok.

Man kan få meget ud af at diskutere alle mulige hypoteser ude i fremtiden når man bare glæder sig til at det åbner 😁

Jeg kan ikke forestille mig at det er AGF's egne tilpasninger efter aflevering, der kommer til at udskyde åbningen. Det vil kun være pga sikkerhed, at der ikke åbnes. Nærmest uanset hvad AGF mangler vil det være en monster opgradering på de nuværende faciliteter. Jeg er ret sikker på, at sponsorerne hellere vil være i et halvfærdigt VIP område på det nye stadion end det midlertidige, og samtidig er jeg også sikker på, at AGF gerne vil have den ekstra omsætning på de mange tusinde ekstra billetter. Som almindelig fan vil jeg kunne leve med rigtig meget. Groft sagt kan de åbne bare der er en bane, alle pladser på stadion er på plads og der er tag over :)

Latest posts

Back