New posts

Sydbank Pokalen 2019/2020

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 562
  • Views Views: Views 43K
Sydbank Pokalen 2019/2020
Stig AKA Frank Heskj?r said:
Efterf?lgende deltog jeg ogs? i dialogm?der med AGF/politiet, hvor jeg fik n?vnt min sag som eksempel for at f? politiets reaktion, og g?re dem opm?rksomme p? "faldgruber" ift for politiet at holde ?je med ift register, behandling af sager mm.
For h?bentlig tog de det seri?st. Du skulle m?ske have haft lidt for tort, om ikke andet til en rensning af t?jet, men i det st?rre billede er det vigtigste jo om de fors?ger at undg? en lignende situation fremover. Der skulle m?ske snakkes lidt med indsatslederen og hvis de kan identificere den betjent der skubbede gangbesv?rede og gravide omkuld m? vedkommende p? kursus (dvs registreres i det tilf?lde han er involveret i noget lignende igen.) Det er et st?rre problem hvis der ikke er en anerkendelse af at noget kan v?re g?et galt - da de m?tte klippe hul i et hegn har de jo da i hvert fald v?ret klar over at der var et problem et andet sted i afviklingen af situationen hvor de kunne have v?ret mere forudseende.

Helt generelt er det vigtigt at der er opm?rksomhed p? de sk?rpede regler der er blevet indf?rt ift med corona og at de fjernes igen eller ikke fornyes (det var vist prim?rt sk?rpelser med automatisk udl?bsdato.) Det er ofte lidt for let at skride til den slags indskr?nkninger hver gang der er en krise og lidt for bekvemt at beholde dem. Det er sikkert ikke af ond vilje, men bare meget nemmere fx at anholde folk pr?ventivt og meget praktisk at der er et kamera ?p? alle gadehj?rner? som terrortruslen f?rte til. Det er en risikabel vej at bev?ge sig ned ad.

Stig AKA Frank Heskj?r said:
Selvom det var 15-20 unge narkop?virkede idioter der havde opf?rt sig r?dderligt i toget, endda generet ansatte om bord, ?delagt s?der/inventar, s? var det ALLE der var med der blev anholdt.

De andre kunne vel s?ge erstatning efterf?lgende, da politiet havde f?et skilt f?rene fra bukkene?
Ved godt det ikke hj?lper noget i den tr?lse situation, men den mulighed findes forh?bentlig stadig.

Winther date=1593697863 said:
Martinstranger date=1593685048 said:
Jeg h?ber g?rsdagens episode bliver et skr?mmeeksempel til fans, s? de opf?rer sig fornuftigt i de kommende kampe og vi allesammen kan komme p? stadion. Det vil v?re s?rgeligt, hvis det viser sig at fans ikke kan h?ndtere det og der bliver lukket ned igen.
  Ultimativt vil det kunne v?re med til at tage livet af nogle klubber hvis der lukkes ned for tilskuere igen og det ender med at r?kke ind i n?ste s?son, dels pga manglende indt?gter fra tilskuerne, dels fordi det rammer sponsor- og reklamesalget.

Jeg bliver nok ikke popul?r for at sige det, men ret beset synes jeg ikke det kan forsvares at ?bne for publikum p? fodboldstadions nu. Det er vel kun natklubber, der har st?rre risiko for at blive et supersprederevent. Det er h?bl?st at bede de stemningsskabende fans om at holde afstand, ikke r?be, ikke kaste deres ?lslatter og ikke give krammere til fremmede. Is?r hvis man planl?gger at s?lge ?l til dem.

Ato Vari said:
Jeg bliver nok ikke popul?r for at sige det, men ret beset synes jeg ikke det kan forsvares at ?bne for publikum p? fodboldstadions nu. Det er vel kun natklubber, der har st?rre risiko for at blive et supersprederevent. Det er h?bl?st at bede de stemningsskabende fans om at holde afstand, ikke r?be, ikke kaste deres ?lslatter og ikke give krammere til fremmede. Is?r hvis man planl?gger at s?lge ?l til dem.
Er det ikke foreg?et ret ordentligt til de tests man lavede? Det synes jeg de tv-billeder jeg har set har indikeret om ikke andet. Med en gruppe af AaB-fans i g?rsdagens kamp som den klare undtagelse selvf?lgelig. Nu bliver det dog en del flere tilskuere og myndigheder kigger nok ogs? p? det i n?ste runde som en slags test. Hvis ikke der er selvdisciplin blandt fansene kan der hurtigt blive lukket ned igen. Regeringen var ikke for glade for at tillade det, s? hvis man ser grupper af fans der st?r t?t sammen og r?ber og synger, kan det blive sv?rt at argumentere imod at stoppe det igen. Tilskuerne vil st? med et k?mpestort ansvar for visse klubbers eksistens og hele ligaens udvikling flere ?r ud i fremtiden - ve dem hvis opf?rsel skulle ende med at koste tilskuere til kampene i en l?ngere periode!

Jeg bliver nok ikke popul?r for at sige det, men ret beset synes jeg ikke det kan forsvares at ?bne for publikum p? fodboldstadions nu. Det er vel kun natklubber, der har st?rre risiko for at blive et supersprederevent.

[member=55]Ato Vari[/member]?

Jeg synes det er v?rre med storcentre/+lukkede rum som restauranter/barer/caf?er, hvor folk dele luft p? en helt anden m?de indenfor.

Men jeg er enig i, at publikum til fodboldkampe ikke er det "sikreste" der kan ?bnes, men indend?rs koncerter, festivaler og andet er sgu nok ogs? en del slemmere :D

Ato Vari said:
Det er h?bl?st at bede de stemningsskabende fans om at holde afstand, ikke r?be, ikke kaste deres ?lslatter og ikke give krammere til fremmede. Is?r hvis man planl?gger at s?lge ?l til dem.

De stemningsaktive er blevet bedt om at sidde ned p? s?ndag og det er min opfattelse at internt er intentionen at overholde dette.
Ved m?l og farlige angreb t?nker jeg det bliver sv?rt at blive siddende, men det g?lder vel generelt hele stadion der kommer op at st? ved en scoring og ikke bare stemningsfolk.

Ved m?l og farlige angreb t?nker jeg det bliver sv?rt at blive siddende, men det g?lder vel generelt hele stadion der kommer op at st? ved en scoring og ikke bare stemningsfolk.
[member=95]andrewdk[/member]? 

I Premier League har det i ?revis v?ret "tvunget" at sidde ned ogs?. (alle steder, eller kun nogle?)

S? rejser folk sig hele tiden n?r bolden n?rmer sig m?l. Det kan ogs? noget :D

[member=55]Ato Vari[/member]

Du er ikke den eneste.

Egoistisk set er jeg da glad for flere fans p? stadion, for det er godt nok tamt uden, men jeg frygter 2 ting:

1. At fodbold og fodboldfans f?r et d?rligt ry - som i forvejen er blakket i nogle dele af befolkningen - fordi de ikke kan f?lge retningslinjerne, men mener, de kan pisse p? dem, som vi desv?rre s? alt for tydeligt i g?r.

2. At risikoen for en supersmittespredning er for stor. Vi ved i dag at CL kampen mellem Liverpool og Atletico Madrid (angiveligt har den kamp alene kostet 41 d?dsfald: 41 d?de med coronavirus efter CL-kamp med tilskuere, viser rapport - TV 2 ) og en Serie A kamp i Norditalien (glemt den pr?cise kamp)  var supersmittespredere.

2. At risikoen for en supersmittespredning er for stor. Vi ved i dag at CL kampen mellem Liverpool og Atletico Madrid (angiveligt har den kamp alene kostet 41 d?dsfald: 41 d?de med coronavirus efter CL-kamp med tilskuere, viser rapport - TV 2 ) og en Serie A kamp i Norditalien (glemt den pr?cise kamp)  var supersmittespredere. 

[member=33]Martin Hansen[/member]? 

Der er heldigvis langt fra den afvikling til det vi skal opleve s?ndag/s? i g?r ift corona-sikkerheden. 
S? jeg synes det er fint at man ikke bare ?bner for tilskuere som s? kan opf?re sig/opholde sig hvor de vil. 

Det skal v?re ansvarlig ?bning, hvilket det jo ikke var dengang, og var f?r man lukkede ned. Jeg synes man kan sammenligne den kamp med det hestest?vne i Herning dengang, hvor folk slet ikke tog virus alvorligt endnu (endda indend?rs med 55.000 mennesker).

Der har ikke v?ret hverken superspredning eller stor-spredning i DK siden. Og selvom de BLM-demonstrationer ikke var planlagt som test for noget, s? er det alligevel vildt at der kun kunne konstateres 1 enkelt smittet som resultat af det. 

Der vil v?re en risiko. Jeg vil deltage vel vidende at jeg selv l?ber en risiko. Jeg kommer ogs? til at m?des med nogle inden kampen og drikke en ?l, ligesom til de kampe vi har set p? TV. Og jeg kommer til at tage op og tage en test mere hvis jeg m?rker det mindste, ligesom jeg gjorde i forrige uge da jeg havde t?r hoste, og skulle have taget blodpr?ver for noget andet, og l?gen mente det var godt jeg blev podet (var negativt). Men den m?de jeg kommer til at se fodbold p? s?ndag bliver IKKE som de AaB-fans som k?rte i en bus sammen til stadion, og stillede sig i en klump sammen trods krav om det modsatte. S? der er jo ogs? forskel p? om man sidder/st?r som sild i en t?nde til en udsolgt Champions League kamp vs det vi oplever s?ndag. 

1. At fodbold og fodboldfans f?r et d?rligt ry - som i forvejen er blakket i nogle dele af befolkningen - fordi de ikke kan f?lge retningslinjerne, men mener, de kan pisse p? dem, som vi desv?rre s? alt for tydeligt i g?r.

Enig!

Der er ogs? det faktum, at der netop er blevet stoppet for udebanefans af den grund, at tilskueradf?rden omkring udebanekampe jo er en anden. P? hjemmebane sidder/st?r man med de samme folk som man ser til hverdag (i de flestes tilf?lde), mens udebaneture kan v?re en stor klump af folk fra n?r og fjern. 

Og ja folk k?rer i busser og toge sammen, og kan tage fra Sj?lland til Jylland mm. Alts? at man spreder virus rundt i landet potentielt. 
Det er der ikke helt samme risiko for p? s?ndag, siger ham der k?rer fra Kolding :D (men I forst?r pointen) :D 

[member=25]Stig AKA Frank Heskj?r[/member]

Jeg er helt med p?, situationen dengang og til nu ikke kan sammenlignes 1:1, pointen er mere, at hvis for mange fans - og der kommer fremadrettet nogle flere end i g?r - opf?rer sig som AaB Ultras, s? risikerer vi, fodboldkampe bliver for store smittespredere.
Dertil s? har Jens Rohde, som har v?ret bannerf?rer for flere tilskuere v?ret ude allerede nu at l?gge pres p? regeringen for at der skal v?re fuld tilskuerkapacitet, n?r den nye s?son starter. Bliver det en realitet, s? er min frygt, at vi kan risikere noget ala de 2 CL kampe (ikke antal d?dsfald men smittespredningen).

Jeg h?ber da episoden i g?r er ?jen?bner for alle fans inkl. de stemningsskabende, men jeg tvivler. F?r vi for mange af de episoder, forst?r jeg til fulde, hvis regeringen lukker ned for fans igen.

Jeg er helt med p?, situationen dengang og til nu ikke kan sammenlignes 1:1, pointen er mere, at hvis for mange fans - og der kommer fremadrettet nogle flere end i g?r - opf?rer sig som AaB Ultras, s? risikerer vi, fodboldkampe bliver for store smittespredere.
[member=33]Martin Hansen[/member]? 

Helt sikkert. Og enig. Derfor m? fanklubber/gruppereinger v?re dem der accepterer mest forandring. Jeg sidder til kampene p? hjemmebane i forvejen :D 

Og der kommer sgu nok ikke nogle sager ud af folk der sidder ned. S? alts? et st?-forbud virker oplagt. Det giver helt automatisk mere afstand. Ikke at forbuddet skal vare evigt, men til der kan normaliseres. 

Dertil s? har Jens Rohde, som har v?ret bannerf?rer for flere tilskuere v?ret ude allerede nu at l?gge pres p? regeringen for at der skal v?re fuld tilskuerkapacitet, n?r den nye s?son starter. Bliver det en realitet, s? er min frygt, at vi kan risikere noget ala de 2 CL kampe (ikke antal d?dsfald men smittespredningen).

Jeg h?ber da episoden i g?r er ?jen?bner for alle fans inkl. de stemningsskabende, men jeg tvivler. F?r vi for mange af de episoder, forst?r jeg til fulde, hvis regeringen lukker ned for fans igen.

Jeg synes faktisk 50% kapacitet som der er lagt op til (alts? hvert andet s?de) er en god start. Jeg er glad for at min i Aarhus m? sidde far/s?n og mand/hustru (alts? n?re relationer) sammen. Det er sv?rt at skelne mellem roomates og venner, men hvis du bord under samme hustag, s? er du n?r i en hvis form :D S? der vil v?re gr?zoner.

Jeg synes slet ikke tiden er inde til fuld kapacitet endnu heller. Faktisk ville jeg personligt v?re okay med at have 50% til der findes en kur/vaccine/den erkl?res som ikke-risiko i Danmark. Men som det ser ud i USA/andre steder pt, s? er der st?rre sandsynlighed for at vaccine/kur kommer f?r normalisering af naturlig vej p? verdensplan.

Den protokol som vi skal til fodbold med p? s?ndag kan jo ogs? g?res lidt mindre streng andre steder. Eksempelvis at man ikke beh?ver m?de ind p? forskellige tidspunkter, og at der m? s?lges p?lser etc igen. Tror kun det er p? s?ndag de ikke kan n? det med p?lserne pga personale som de skrev.

Men krav om at sidde ned, og lavere kapacitet (f.eks. 25% lavere) + andre ting kan jeg sagtens se f?res videre til n?ste s?son. Og f.eks. i Aalborg kan de ikke n? det til weekendens kamp mod BIF. S? nogle vil have andre metoder end i Aarhus, ogs? pga. stadion-udformning. De har i Aalborg eksempelvis st?tribuner til ude/hjemme-fanzonerne. (underligt nok stod der folk p? st?-trin i Esbjerg ogs?). S? m?ske der kan indf?res undtagelser for de klubber som AaB/S?nderjyske/Hobro der har det med krav om at folk holder afstand.

Og ser man s? billeder som fra i g?r, s? indsk?rpes det sikkert p? et tidspunkt hvis b?gret flyder over, og st?-pladser helt forbydes, og krav om at sidde ned for alle etc. Der kan drejes p? flere knapper. 

Martinstranger said:
Jeg var f.eks. ikke klar over, at de m?tte give b?der hvis der var mere end 10 personer i en have (dengang kravet var maks 10) men ikke hvis personerne var inde i huset (det ville regeringen ellers have haft indf?rt i loven men det sagde de andre partier nej til).

Det var ikke de andre partier, men ministeriets administration der forhindrede dette, da det ville v?re grundlovsstridigt - hjemmet er ?ukr?nkeligt? i grundloven. Men tolkningen af hvad der er et hjem stopper ?benbart ved hovedd?ren og ikke ved havel?gen.

T-Knogle said:
Martinstranger said:
Jeg var f.eks. ikke klar over, at de m?tte give b?der hvis der var mere end 10 personer i en have (dengang kravet var maks 10) men ikke hvis personerne var inde i huset (det ville regeringen ellers have haft indf?rt i loven men det sagde de andre partier nej til).

Det var ikke de andre partier, men ministeriets administration der forhindrede dette, da det ville v?re grundlovsstridigt - hjemmet er ?ukr?nkeligt? i grundloven. Men tolkningen af hvad der er et hjem stopper ?benbart ved hovedd?ren og ikke ved havel?gen.
Tak.

Jeg troede tidligere det var ved havel?gen men det princip har man tilsyneladende fraveget. Har det egentlig v?ret pr?vet i retten?

Martinstranger said:
T-Knogle said:
Martinstranger said:

Tak.

Jeg troede tidligere det var ved havel?gen men det princip har man tilsyneladende fraveget. Har det egentlig v?ret pr?vet i retten?
Jeg t?nkte det samme, n?r jeg sl?r gr?sset s? f?ler jeg mig egentlig liges? meget hjemme som n?r jeg g?r rundt i stuen - hvad med garagen er den en del af hjemmet eller en del af haven?

Martin Hansen date=1593710143 said:
Dertil s? har Jens Rohde, som har v?ret bannerf?rer for flere tilskuere v?ret ude allerede nu at l?gge pres p? regeringen for at der skal v?re fuld tilskuerkapacitet, n?r den nye s?son starter.
Jeg synes det er ?rgerligt, at dansk politik efterh?nden bliver til en b?rnehave, hvor man absolut skal pr?ve at skabe en opposition til en regering p? et omr?de, hvor alle burde v?re (og i bund og grund egentlig ogs? er) enige om retningen, ud fra et forsigtighedsprincip. Ingen er interesseret i at smitten blusser op for fuld dr?n. Regeringen er ogs? en del af den b?rnehave, ved at holde kortene/beslutningerne t?t ind til kroppen og tr?ffe beslutninger, som ikke er afstemt med alle. Ikke at det er en ny m?de at v?re regering p?, for det vigtige er jo blot at have et flertal med sig og m?ske har den nuv?rende regering endda et behov for at sige tak for sidst. Men situationen kalder alts? p? en form for samling p? tv?rs af det politiske spektrum, s? det ikke ender med at 45% af den danske befolkning skider p? alle corona-foranstaltninger, fordi "deres" politikere er uenige med "Mettes" h?ndtering af krisen.  

SteenA said:
Martin Hansen date=1593710143 said:
Dertil s? har Jens Rohde, som har v?ret bannerf?rer for flere tilskuere v?ret ude allerede nu at l?gge pres p? regeringen for at der skal v?re fuld tilskuerkapacitet, n?r den nye s?son starter.
Jeg synes det er ?rgerligt, at dansk politik efterh?nden bliver til en b?rnehave, hvor man absolut skal pr?ve at skabe en opposition til en regering p? et omr?de, hvor alle burde v?re (og i bund og grund egentlig ogs? er) enige om retningen, ud fra et forsigtighedsprincip. Ingen er interesseret i at smitten blusser op for fuld dr?n. Regeringen er ogs? en del af den b?rnehave, ved at holde kortene/beslutningerne t?t ind til kroppen og tr?ffe beslutninger, som ikke er afstemt med alle. Ikke at det er en ny m?de at v?re regering p?, for det vigtige er jo blot at have et flertal med sig og m?ske har den nuv?rende regering endda et behov for at sige tak for sidst. Men situationen kalder alts? p? en form for samling p? tv?rs af det politiske spektrum, s? det ikke ender med at 45% af den danske befolkning skider p? alle corona-foranstaltninger, fordi "deres" politikere er uenige med "Mettes" h?ndtering af krisen. 
Jeg har forst?et Jens Rohde og de andre som om de vil tage hensyn til klubberne og som udgangspunkt sige der er ??ben?. Alts? at de forventer fuld ?bning. De vil s? (naturligvis) forbeholde sig ret til mindre/ingen ?bning hvis situationen tilsiger det. Den del kan jeg ikke se noget galt i, da det vil give klubberne det bedste udgangspunkt for tilskuere/sponsorater. S? kan alle parter agere i henhold til egne forventninger.
Regeringen siger de f?rst vil tage stilling 20 august som er umiddelbart f?r den nye s?son. Det vil give kort tid til at planl?gge og d?rligere vilk?r for planl?gning.

Jeg g?r ud fra alle er enige om der skal tages de n?dvendige forholdsregler men derfor kan man godt tage hensyn til erhvervslivet. Ellers risikerer mam det ender som rejsebranchen der er lagt ned og vi m? formode det koster konkurser/arbejdspladser.

Latest posts

Back