New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 261K
Superligaen 2025/2026
Det er faktisk præcis dét her, der gør at jeg kommer til at tænke på Mourinho. Han havde også held med den stil i ret lang tid, men før eller siden bliver både spillere og medier trætte af graden af gaslighting.
Jeg tror ikke han nødvendigvis kommer til at have succes på længere sigt og jeg er ikke sikker på, han efterlader FCM et godt sted, når han bliver fyret. Han kommer ikke til at gå selv. Om han allerede ryger i næste sæson (eller efter denne; Steinlein har jo sagt at alt andet end The Double er en skuffelse, noget nogen herinde har tolket som, at de rigger an til et trænerskifte) ved jeg ikke, men jeg kunne godt se for mig, at truppen kører død i hans facon, at medierne begynder at gå hans udtalelser efter i sømmene og at der for alvor kommer modvind på heden...
Men jeg har så dybfølt et had til det foretagende, at jeg ikke helt stoler på ovenstående som analyse. Det kan ligeså vel være mig, der bare håber med alt hvad jeg har.
Han er stadigvæk en ung træner og igang med at lære samt skabe sig et "navn" så mon ikke han bliver rundet lidt af med årene.

Uwe kunne også virke en smule kolerisk, men i hvert fald ifm kampene kom det jo klart mest til udtryk som engagement i spillerne og spillet. Det kan helt sikkert også slide og måske låse en spiller lidt hele tiden at blive dirigeret, det er noget af det der nok er blevet forløst med JP, men det giver ikke de samme negative reaktioner udefra som med Tullberg, hvor det kommer til at virke som om det egentlig handler om ham. Det kan være gavnligt at aflede lidt opmærksomhed fra spillerne, men dels er FCM vel ikke der sportsligt hvor det er nødvendigt, dels skal det nok ikke være under kampene hvor det snarere flytter fokus.

Om han allerede ryger i næste sæson (eller efter denne; Steinlein har jo sagt at alt andet end The Double er en skuffelse, noget nogen herinde har tolket som, at de rigger an til et trænerskifte) ved jeg ikke, men jeg kunne godt se for mig, at truppen kører død i hans facon, at medierne begynder at gå hans udtalelser efter i sømmene og at der for alvor kommer modvind på heden...
Jeg var 'nogen' og jeg har tænkt på om det at de vinder det hele på smartodds taler for eller imod den tese, for på den ene side er smartodds gode og så er man de moralske vindere, på den anden side må der så være noget helt andet galt hvis man ikke faktisk vinder flere titler. Noget andet der taler imod er at FCM ofte vil gøre meget for at få mere opmærksomhed. Jeg tror dog trods alt de ser det som en udfordring, de vil jo gerne være klassens frække dreng, men er i forvejen mere ham der lige snyder lidt med lektierne og med Tullberg bliver indtrykket den lidt umodne eller utilpassede dreng i klassen.

Jeg kan godt lide Morten Bruuns kommentar om Tullberg, og tænker Davids opbakning nok dækker stilen generelt, ikke hans ageren.
Morten Bruun har også flere gange dette forår fremhævet, at Osorio laver returløb på et helt andet niveau, end han gjorde under Thomasberg. Så Tullbergs energi forplanter sig også på banen på en god måde, og det bliver for ensidigt, når fx Mediano talte om, at han smitter af på Diao, men ikke også om den positive afsmitning.

Jo mere, jeg tænker over det, jo mere underligt synes jeg til gengæld, det er, at Tullberg ikke blev vist ud mod Brøndby. Som @fsc vist påpegede herinde: Hvis ikke det gule kort er en advarsel om, at der følger en udvisning ved gentagelse, hvad er så pointen? Jeg håber også, at det er en snak, der findes i dommerkredse, og så kan det godt være, at der bliver slået ekstraordinært hurtigt ned på ethvert nyt tilløb til Tullberg-ballade. Det kan man vel håbe på.

Jeg tror helt seriøst, at Tullberg, bevidst eller ubevidst, føler sig højt hævet over de andre trænere i Superligaen. "Den tyske skole er overlegen alle andre. Og jeg har taget den hårde lange vej op." Jeg synes sågar jeg til tider hører lidt tysk accent i hans udtale. Han retfærdiggøre hans optræden og udbrud med, at det er jo bare den danske liga der ikke er nået hans niveau, endnu.

Problemet med Tullberg på sidelinjen er vel også, at den ENESTE udgave spillerne oplever, er den der helt igennem usympatiske skrigeskinke, som skal skal kommentere på alt og alle.
I min tid med elitesport har jeg altid fået mest ud af de trænere, som på RETTE indikation flegnede og måske satte en på plads, for derefter at falde ned igen og bevare overblikket.
Det, Tullberg viser, er ikke langtidsholdbart, da det eneste spillerne oplever er en konfrontatorisk stil...og eg køber ikke præmissen med, at han dermed beskytter spillerne. Det kan gøres på rigtig mange andre måder (JP og Uwe fx.).

Latest posts

• Suggestion Suggestion
Indføres ikke Betting snak
Replies
10
Views
428
Back