New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 382K
Nyheder om andre klubber
Men i samme forbindelse forsøgte du også at sprede propagandaen om at Uwe evnede at “spille ungt”, og det er meget langt fra sandt, så det var jo dig selv der kørte flere dagsordner.
Du får lige mit indlæg igen - citat nedenfor. Jeg fremhæver at Arnstad og Jacob Andersen var Uwes bevis på han kunne spille ungt. Det kan du godt være uenig i, det er bare lidt kompliceret at argumentere for, rent faktuelt.

Jeg siger ikke noget generelt om Uwes ungdomsfokus, men om noget taler jeg ned i din agenda. Det er også derfor det er så bizart vi har denne diskussion.

Det var da satans som der leveres kvalificeret svar på tiltale, med to eksempler.

Jeg ved ikke om det lykkes at balancere det her, men jeg prøver. Fuld accept af hvad der er sagt, det er umuligt at komme uden om. Det jeg mener er bare, at det sgu aldrig var så tæt I det man så på banen. Min påstand - og vi tager den kun til mig, fordi jeg ikke kan få det til at hænge sammen - er, at der var ungdomsmafia på spil. Uwe gad ikke benytte Gyamfi eller Wahlstedt. Han havde ikke fidus til Bach, Anker, JJA eller Badji. Men der blæste nye vinde i klubben. Han havde taget Arnstad til sig og Jacob Andersen kom ind i varmen. De to var hans bevis på at kunne spille ungt, og de var bestemt gode beviser.

Andersen gjorde det godt, men der var især dyk i offensiv kvalitet når JA afløste Beijmo. Men med CVs ry og Uwes kamp mod SIB for ikke at blive påtvunget rosset, skulle han viser god vilje. Derfor fremhævede han JA, og det kan sagtens tænkes han var påtænkt mere spilletid, fordi han havde mere salgspotentiale.

Jeg kan ikke afvise alternativet, med de i lægger frem. Men jeg lan ikke tro på Uwe seriøst overvejede at bænke Beijmo ud fra hensynet til at vinde kampe her og nu. Det kan sagtens have været taktisk - Jacob Andersen som det positive eksempel skal eksponeres mest muligt, og han kunne bære meget.

Det er akademisk. Jeg accepterer den dokumenterede påstand om Andersen var tæt på at slå Beijmo af. Jeg fastholder min ret til den vinkel jeg har præsenteret ovenfor og så må i gerne trække på smilebånedene.

Fortsat fra før citatet...
... at jeg så ikke mener det har noget med ungdomsfokus eller ej om man benytter Wahlstedt, JJA, Bach, Gyamfi eller Badji, er en anden sag. Jeg mener det er kvalitetssans, og det virker til JP er enig - fordi han traf de samme spillermæssige valg som Uwe, praktisk talt uden undtagelse.

Der er vel to sandheder i spil her:

1) Uwe var ikke pjattet med at spille med unge spillere, medmindre de havde et højt niveau.

2) Vi havde ikke mange unge spillere med et højt niveau, og dem vi havde solgte vi relativt tidligt.

SIB forsøgte, som i Rosenborg, at købe en del unge spillere i alderen 20-23, der allerede havde en del spilletid på seniorniveau. Det gav en større sikkerhed for at spillerne var dygtige nok, men også en lavere sandsynlig for at de pludseligt ville forsøge deres niveau og pris voldsomt.

Og jeg mener stadig det var Uwe der gav Emmery debut, selvom du sendte en smiley og sagde jeg tog fejl.
Hmm... har jeg skrevet hvornår Emmery fik debut - har kigget et par sider tilbage og overser det fuldstændig?

Vi ved faktuelt, at alle transfers over et ret lille beløb skal forbi Lars Fournais. Altså noget der virker til at være en ekstrem grad af micro-management.

Vi ved SIB ikke referede til Bestyrelsen, som CV gør.

Derfor er “kravene” til transfers, alder, kontrakter osv ikke noget SIB har godkendt og skrevet under på uden, at Bestyrelsen og JN er fuldt ud informeret. Uwe kan jo, naturligvis, ikke skrive kontrakter.

At vi endte med en 2-3 årgange med næsten ingen talenter. At vi endte med Danmarks ældste trup er jo en strategisk beslutning.

Han spillede trods alt Grønbæk, Hausner, Bisseck, TK, Bech, Knudsen, Yakob m.fl i en aldersgruppen omkring 20-22 år. Alt imens vi hentede Max Power, Henrik Dalsgaard og forlængede med Jesper Hansen, Patrick Mortensen m.fl., i stedet for at give den plads i truppen til Wahlstedt og Reec.

At FCN har Danmarks yngste trup mener jeg ikke er Jens Fønsskovs skyld, men et strategisk valg. Det er naturligvis det samme når man har valgt at have den ældste trup.

Jeg har svært ved, at bebrejde ham spille de spillere som ledelsen har stille ham til rådighed.

Se mit forrige indlæg og lad os forblive uenige. Diskussionen bidrager ikke med noget nyt, spilletiden til de unge var alt for lav - så må vi hver i sær placere skylden hos dem vi lyster (y)

Hmm... har jeg skrevet hvornår Emmery fik debut - har kigget et par sider tilbage og overser det fuldstændig?

Se mit forrige indlæg og lad os forblive uenige. Diskussionen bidrager ikke med noget nyt, spilletiden til de unge var alt for lav - så må vi hver i sær placere skylden hos dem vi lyster (y)
Jeg må have taget fejl af dig og en anden. Beklager.

Jeg vil meget gerne være enig om at være uenig, sålænge man ikke konkludere.

Der er vel to sandheder i spil her:

1) Uwe var ikke pjattet med at spille med unge spillere, medmindre de havde et højt niveau.

2) Vi havde ikke mange unge spillere med et højt niveau, og dem vi havde solgte vi relativt tidligt.

SIB forsøgte, som i Rosenborg, at købe en del unge spillere i alderen 20-23, der allerede havde en del spilletid på seniorniveau. Det gav en større sikkerhed for at spillerne var dygtige nok, men også en lavere sandsynlig for at de pludseligt ville forsøge deres niveau og pris voldsomt.
Enig i begge dele. Men den aktuelle diskussion er lidt anderledes:

A: Jacob Andersen var ved at slå Beijmo af i vinteren 24/25.
B: Pis mig i øret, det giver ingen mening
A: (citerer Uwe der siger næsten præcis hvad A påstod i første omgang)
B: Satans! ... .... ... .... mon ikke Uwe overdrev med Jacob Andersen, fordi JA og Arnstad var de to unge, han spillede med og han ville gerne undgå at spille med alle de andre unge, som først SIB og siden CV ville have på holdet?
C: Det passer ikke at Uwe havde fokus på at spille med unge, det skal du ikke påstå.

Jeg er B, de resterende to skal man selv finde frem til

Bæmo er så klam en spiller når han stiller sig midt i hele fejringen og taler om hvor fantastisk AGF og Aarhus er. Fanme glad for at jeg ikke har en trøje med hans navn og elsker at hans trøje blev solgt til den billigste pris på auktionen. Elsker også at AGF konsekvent har udeladt billeder hvor han er på fra sociale medier. Jeg håber han kommer til at rådne op på bænken i kattebakken

Bæmo er så klam en spiller når han stiller sig midt i hele fejringen og taler om hvor fantastisk AGF og Aarhus er. Fanme glad for at jeg ikke har en trøje med hans navn og elsker at hans trøje blev solgt til den billigste pris på auktionen. Elsker også at AGF konsekvent har udeladt billeder hvor han er på fra sociale medier. Jeg håber han kommer til at rådne op på bænken i kattebakken
Han er bare i gang med at lave en "Mads Emil". Måske skal vi høre ham sige: "Jeg havde virkelig ikke forestillet mig, at I kunne kvalificere jer uden mig!!!" ;)

Latest posts

Back