New posts

Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: FCM - AGF, mandag d. 20.4. kl. 19.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 111
  • Views Views: Views 6K
Added to Calendar: 20-04-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    58
  • This poll will close: .
Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: FCM - AGF, mandag d. 20.4. kl. 19.00
Fordi det ikke handler om hvem der er bedst kun - men også at et X er et vanvittigt godt resultat for AGF. Så selvom vi måske gerne vil angribe kampen og vinde - så kigger oddssætterne jo bl.a. på at AGF nærmest aldrig taber, men at man har X'et de sidste to gange i Herning mm - og vil tage jublende lykkelige hjem med X.
Jeg tror ikke jeg forstår hvad du argumenterer for. Som jeg jeg skriver -bookmakerne synes styrkeforholdet er meget tættere nu, end det var i November. Hvor X også var et godt resultat for AGF.

View attachment 6616
Gandalf the grey, er genopstået som Gandalf den hvide, for at hjælpe os i krigen.

(undskylder på forhånd for at have brugt en gennemsnitlig families årlige elforbrug på at ai generere et billede)
AGF på førstepladsen til nr 2:

the lord of the rings rebecca GIF

Altså den kamp, hvor vi reelt kørte FCM ud på røv og albuer og de svineheldigt slap fra Århus med et point?
Den kamp, hvor vi spillede i overtal i en time, men allerede i den første halve time havde domineret stort?

Denne her:

Jeg har lige genset højdepunkterne (hold kæft, hvor har vi mange chancer, og hvor er Paddys straffe elendigt eksekveret) og kan ikke få øje på et "gigantisk straffe" til dem. Er det Kahls skuldertackling du tænker på? Den er helt ren og skal aldrig give straffe.

Jeg havde faktisk glemt HVOR dominerende vi var i den kamp. Jeg har til gengæld ikke glemt, at det var efter den, jeg første gang tænkte, at det kunne blive en ret god sæson, hvis dét var niveauet...

Jeg er til gengæld helt med på, at de sad tungt på os i første halveg af pokalsemifinalen. Men vi har spillet 8 halvege mod dem indtil nu, og de har altså kun domineret den ene. Vi har domineret mindst to og resten har været ret lige.

FCM er imidlertid mere end bøvlede at spille mod i Herning, så et nederlag er særdeles muligt og uafgjort er altid godkendt. Det sagt, så er det vist længe siden, vi har haft så megen grund til optimisme forud for en tur til Vestjylland...
Mangler der ikke vores mål der blev dømt offside på, selvom det var kæmpe fejldømt?

Det er ikke den kamp. Det er kampen i Herning.

Vi har ganske fint styr på dem på hjemmebane rent spillemæssigt. Det er i Herning, der problemet
Åh, så misforstod jeg dig - du mente den første kamp i Herning, ikke den første i sæsonen. Så forstår jeg bedre.

Jeg er stadig uenig - stats i den kamp er ret lige. Ja, FCM har bolden klart mest, men momentumgrafen og xG fortæller en historie om et moderat pres fra deres side, ikke stor dominans.
I højdepunkterne kan jeg ikke finde et misset straffe, og jeg husker det oprigtigt ikke.

Åh, så misforstod jeg dig - du mente den første kamp i Herning, ikke den første i sæsonen. Så forstår jeg bedre.

Jeg er stadig uenig - stats i den kamp er ret lige. Ja, FCM har bolden klart mest, men momentumgrafen og xG fortæller en historie om et moderat pres fra deres side, ikke stor dominans.
I højdepunkterne kan jeg ikke finde et misset straffe, og jeg husker det oprigtigt ikke.
Tror han tænker på den med Osiris og Links, som ikke blev dømt. Og af dommerne blev vurderet i gråzonen bagefter.

Altså ift seneste kamp i pokalen, så er de eneste reelle ændringer nok, at de bytter Billing, Bravo og Brumado for Castillo, Byskov og Cho. Det synes jeg ik på papiret ligner en gigantisk svækkelse. Det er vel reelt kun Billing, der virkelig er et stort tab.

Det er mere bredden, der ku blive et problem for dem
Jeg er helt enig. Synes vores spil har haltet det meste af foråret (i forhold til efteråret. ikke generel AGF standard).

Vi har været dominerende men kun når vi er kommet hurtigt bagud og det andet hold har stillet sig ned (det er self en bedrift at vi har formået at hente 1 sejr og 2 uafgjorte fra at være bagud).

AGF-OB 2-1 (bagud) Over 1 xG forskel
FCF-AGF 1-1 (bagud) Over 1 xG forskel
AGF-VFF 5-2 samme xG
VB-AGF 1-2 samme xG
SØN-AGF 1-1 0,8 xG
AGF-BIF 0-0 samme xG
VFF-AGF 1-2 Over 1 xG forskel
AGF-FCN 1-1 (bagud) Over 1 xG forskel

Af ovenstående kampe er det kun Sønderjydske kampen som jeg egentlig synes er godkendt spillemæssigt.. Lyder underligt når vi slår VFF 5-2 men det var en absurd freak kamp. Jeg synes hverken VB, FCF, BIF kampene var overbevisende. Noget andet ovenstående viser er at vi ikke har formået at holde de andre fra at score. Vi har kun 1 clean sheet.

Men alt det kan tilgives hvis vi spiller en brandkamp mod FCM som jeg sagtens tror vi kan. De ting ved FCM som jeg frygter er deres rutine, evner på dødbolde og evne til at få marginalerne over på deres side. De er kyniske som bare fanden. Men de må være ramt i start 11 med den mængde skader. Dog har de stadigvæk Simsir og Osorio som har været deres vigtigste brikker offensivt i foråret

Last edited:
Man er nok nødt til at skelne mellem hvad man som modstander (eller neutral) oplever, og hvad man som holdkammerat / tilhænger ser.

Hvis Tullberg var AGF-træner ville vi holde af ham for det meste. Jeg er også overbevist om mange ville være lede ved de værste tendenser, ligesom Jacob Nielsen blev lmelsket for sin generelle indsats fra start, men holdt ud i halvstrakt arm for de ting, der var upassende, selv for en mindre klub.

Røssler vil nok også opleves lidt forskelligt, om man er AGF-fan eller ej.
Jeg ved ikke om jeg ville holde af Tullberg, hvis han var AGF træner, for jeg har aldrig oplevet en AGF træner der var emnet i alle sportsmedier efter en kamp, for grov opførsel. Jeg har oplevet at Rösler har fået kritik for en knyttet næve ud imod tribunerne på Brøndby stadion, og en tredjemålmand der gik balalajka. Men jeg har sgu aldrig oplevet at en træner er blevet trukket væk af direktøren, fordi han var grov og ikke kunne styre sit temperament, fortsatte nede i spillertunnelen og generelt virkede som en person der var tæt på sammenbrud. Så det er svært helt objektivt at vurdere om det ville være acceptabel opførsel for en AGF træner.

Jeg tror dog at Tullberg er langt langt mere presset end han nogensinde har været før, og det kommer til udtryk lige nu i form af meget grov opførsel, som ikke hører hjemme nogen steder - heller ikke i fodbold. Det er gået op for ham at han intet har opnået med FC Midtjylland, han er kommet i en 8-dels finale i Europaleague, flot men mange danske og skandinaviske hold er kommet væsentligt længere end det. Han er 5 point fra mesterskabet, med meget få kampe tilbage, og har kun i glimt i sæsonen været tæt på førstepladsen. Han skal spille en “udekamp” pokalfinale i parken, imod et hold som er på en helt anden opadgående formkurve. Hans direktør udtaler at det vil være uacceptabelt hvis FCK vinder pokalen, og AGF vinder mesterskabet. Og han vandt kun Must-Win kampen mod Brøndby fordi de fik et hands straffespark og et selvmål (ikke så underligt at der er stille som graven i Ulvegraven).

Det pres har Tullberg helt sikkert aldrig oplevet før, og BS har et stort arbejde som mentaltræner, for at få ham væk fra kanten inden de helt afgørende kampe - jeg tror ikke han er langt fra en sygemelding.

Et lille indskud: Ifølge FotMob er de fire kampe hidtil denne sæson samlet endt på xG med 4,52 xG til AGF mod 3,55 til FCM.

En del skyldes AGF-dominansen i den første hjemmekamp, hvor man var i overtal og brændte straffe, men selv bortset fra den kamp er det jo ikke fordi, at FCM har kørt AGF fuldstændigt over. De har nok generelt været det bedste hold, men det bedste hold i tætte kampe - hvad tre uafgjorte og en etmålssejr også vidner om.
Og så hører det også med, at deres enlige sejr blev vundet på en måde, som en anden dommerlinje havde forhindret. Jeg er stadig ikke kommet mig over de der 24 kyniske, grimme frispark.

Jeg fik en åbenbaring i bilen på vej på job i dag.
Jeg er afklaret med, at alt andet end guld vil være en skuffelse, simpelthen fordi vi har ligget nummer 1 så længe og så langt ind i sæsonen.

Men jeg tror faktisk, at jeg vil kunne rumme skuffelsen ved sølv, så længe det ikke er på grund af gummiben. Jeg kom til at tænke på, at gummiben slet ikke var et tema efter FCN kampen, heller ikke da vi kom bagud; især ikke da vi kom bagud.
Hvis vi ikke bliver mestre, lad det da være fordi vi simpelthen ikke holder hjem - ikke fordi vi kollapser, dummer os og bliver nervøse. Jeg kan bedre leve med at miste guldet, fordi FCM laver en vild og imponerende slutspurt, end hvis det vores egen uformåen, der koster.

Det sagt, så er jeg stadig ved at gå til af nerver, og det har jeg været siden BIF-FCM blev fløjtet af. Min hvilepuls ligger i lejet 666, og ikke af de sædvanlige sjove årsager (tårnhøj metal på anlægget). Hver eneste ledige stund jeg har, går med at udspille forskellige scenarier, der er mere eller mindre vanvittige, for kampene i næste uge.

Jeg håber håber håber så meget på, at vi kommer ud og spiller frigjort og fremadrettet på mandag, og at vi simpelthen bare overmander FCM og vinder klart. Det ville give sådan en dejlig ro på inden de sidste 5 kampe.

Last edited:
Der er som alle i rigsfællesskabet ved, tre runder i næste uge:

Mandag FCM - AGF

Torsdag FCN - AGF
SJE - FCM

Søndag AGF - FCM

Hvis vi får 4 point i de 3 runder (tabe ude til FCM, slå FCN og uafgjort mod FCM), så vil vi gå ind i de sidste 3 kampe med +2 point, selv hvis FCM tager en sejr på en svær udebane i Haderslev..

Så er det stadig op til AGF at få pointene i de sidste 3 kampe - Sønderjyske hjemme (doable), Brøndby ude (svær), og Viborg hjemme (doable). 7 point der er guld værd.

Men jeg sigter i første omgang efter 4 point i næste uge....

Hvis vi ikke bliver mestre, lad det da være fordi vi simpelthen ikke holder hjem - ikke fordi vi kollapser, dummer os og bliver nervøse. Jeg kan bedre leve med at miste guldet, fordi FCM laver en vild og imponerende slutspurt, end hvis det vores egen uformåen, der koster.
Mulighedsfeltet for det scenarium er bare ikke særlig stort. Lad os sige, at vi falder til et snit på 2 point/pr kamp og dermed ikke kollapser (=12 point). Så skal FCM vinde alle sine kampe for at ende over os. Det eneste udfald, hvor det er muligt, er hvis de vinder de indbyrdes kampe over os, og vi vinder de resterende 4 kampe. De udfald (var det 172 ud af 1000 en eller anden regnede sig frem til), hvor vi ikke bliver mestre, er det desværre nok de 150, der inkluderer en eller anden form for kollaps eller gummiben. Det kommer IKKE til at smage godt med sølvmedaljer.

Jeg tror AGFs muligheder for guld handler mere om hvad FCM gør end hvad AGF gør....

Sådan har jeg haft det længe, simpelthen fordi AGF lige mangler det sidste som vi har set i det tre uafgjorte kampe, og derfor er vi ahængige af at SJE fx ikke vinder i Farum, Haderslev, hjemme mod VFF og BIF osv.

Jeg tør sgu næsten ikke se kampen på mandag! Den er bare så sindsygt vigtigt - taber vi har FCM al momentum - uafgjort eller sejr og vi står rigtig godt.

Vores pointsnit i slutspillet er 1,5 og vi mangler de på papiret tre sværeste kampe.

Rammer vi 2,0 i snit bliver vi "stensikkert" mestre. Det tror jeg ikke at rammer, men mindre kan også gøre det.

Jeg er med på både Atos og Stone Colds argumenter. Det er en slags plaster med et hold der ikke ser ud til at kollapse men det vil ikke dække for ærgrelsen - også selvom jeg på intet tidspunkt har turde tro vi ville vinde.

Latest posts

• Suggestion Suggestion
Indføres ikke Betting snak
Replies
10
Views
428
Back