New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 628K
Ny Ceres Park
Synes vi skal indvige det nye stadion i en ligakamp mod Silkeborg i næste sæson ;) ;) ;)
Jeg har et eller andet sted i denne mangeårige monstertråd skrevet, at det gamle stadion blev indviet af Kong Christian d. 10. i en kamp mod AB, og derfor bør det nye stadion indvies af Kong Frederik d. 10. i en kamp mod AaB (da AB næppe var en mulighed).

Det går op for mig, at dét heller ikke kan lade sig gøre i næste sæson 😉

Der er ikke andet at gøre, vi må have Enggards folk til at smøge ærmerne op og komme i gang, de kan vel godt arbejde i treholdsskift, så stadion kan blive klar til Europa efter sommerferien:

Er du vimmersvej hvor bliver jeg da aldrig træt af at se billeder derude fra, det kribler i maven! Det gør det også om morgenen når de store BMS biler kører forbi på Silkeborgvej som de indimellem gør. Det er simpelthen en ubeskrivelig drøm de er igang med at bygge, og hvor er det fedt så hyppigt man kan få opdateringer derude fra, officielle som uofficielle kanaler.

Om vi så fik besked når mester går på lokum derude så vil jeg stadig være vild med det!

Jeg kan få kuldegysninger og våde øjne ved tanken om at komme derud for første gang, hvor der skal spilles bold. Alle fortjener at tage del i den kæmpe fest det bliver.

Og hold kæft hvor bliver de andre misundelige på os. FCK og FCM kommer endelig til at fremstå som de pisklubber de er ved siden af den ÆGTE kæmpe.

KSDH!

Jeg er helt enig. Vil hellere vente lidt længere, og forøge chancen for at få sol i bærret og en iskold fadøl i hånden, end skiundertøj og våde sæder, når vi indvier det nye stadion.
Så du vil hellere sidde flere kampe uoverdækket på det nuværende for at kunne sidde i læ for solen på det nye til første kamp:eek:

Er du vimmersvej hvor bliver jeg da aldrig træt af at se billeder derude fra, det kribler i maven! Det gør det også om morgenen når de store BMS biler kører forbi på Silkeborgvej som de indimellem gør. Det er simpelthen en ubeskrivelig drøm de er igang med at bygge, og hvor er det fedt så hyppigt man kan få opdateringer derude fra, officielle som uofficielle kanaler.

Om vi så fik besked når mester går på lokum derude så vil jeg stadig være vild med det!

Jeg kan få kuldegysninger og våde øjne ved tanken om at komme derud for første gang, hvor der skal spilles bold. Alle fortjener at tage del i den kæmpe fest det bliver.

Og hold kæft hvor bliver de andre misundelige på os. FCK og FCM kommer endelig til at fremstå som de pisklubber de er ved siden af den ÆGTE kæmpe.

KSDH!
Der kommer så vanvittigt meget tryk på det stadion !
Det bliver en blanding af visuel, komfort og sonisk orgasme der alt andet lige må få indbygger tallet til at stige voldsomt.

Aftonbladet i Sverige skriver, at UEFA er på vej til at godkende ståpladser på en del af stadion til europæiske kampe allerede fra næste sæson.
Stor nyhed for os. Så kan vi have 24.000 til egne europæiske kampe og tilbyde det samme til landskampe.

Og en fornuftig beslutning af UEFA med et begrænset antal safe standing pladser på stadions. Der er sket meget med stadion-sikkerheden siden Heysel for 40 år siden.

Stor nyhed for os. Så kan vi have 24.000 til egne europæiske kampe og tilbyde det samme til landskampe.

Og en fornuftig beslutning af UEFA med et begrænset antal safe standing pladser på stadions. Der er sket meget med stadion-sikkerheden siden Heysel for 40 år siden.
En beslutning der kommer lidt sent for os, men vi kunne vel i princippet få plads til mere end 24.000 tilskuere, hvis et helt afsnit blev lavet om til ståpladser.

+1
Jeg står gerne i bar kass' i Vejlby i november og februar, hvis det på nogen måde kunne gøre, at indvielsen blev bedre. Hvad er for øvrigt UEFAs syn på brug af grækertrøjen i dårligt vejr? Det kunne ligne dem at lægge det i samme kategori som pyro.
Sådan en bleg vintermave kan vel i princippet godt sidestilles med et romerlys i forhold til lys-effekt?

Jeg husker at JN har været ude at sige at 24.000 er max i forhold til evakuering.
Måske....men max tallet ift evakuering er det ikke ift koncerter, hvor tallet er op mod 50% højere? Altså underforstået, vi kan måske godt ha flere end 24.000 inde til fodboldkampe, hvis flere sæder fjernes end som det er tiltænkt i nuværende setup?

Måske....men max tallet ift evakuering er det ikke ift koncerter, hvor tallet er op mod 50% højere? Altså underforstået, vi kan måske godt ha flere end 24.000 inde til fodboldkampe, hvis flere sæder fjernes end som det er tiltænkt i nuværende setup?
UEFA kommer jo nok ikke til at åbne op for en giga del stå pladser.
Jeg tror, at vi skal være glade, hvis vi i europæiske kampe kommer til at have de samme pladser som i ligaen.

Last edited:
UEFA kommer jo nok ikke til at åbne op for en giga del stå pladser.
Jeg tror, at vi skal være glade, hvis vi i europæiske kampe kommer til at have de samme pladser som i ligaen.
Fordelen kan være, hvis UEFA åbner op for f.eks. 2000 tilskuere som stående på vores stadion i Europa og til landskampe, at man ikke behøver investere i de sæder der skal være "back-up"

Fordelen kan være, hvis UEFA åbner op for f.eks. 2000 tilskuere som stående op vores stadion i Europa og til landskampe, at man ikke behøver investere i de sæder der skal være "back-up"
Helt sikkert, hvis man stadig kan nå at afbestille dem.

Men hvis man forestillede sig at UEFA åbnede for 4000 stående på hvert af de 4 tribuneafsnit, så ville vi i princippet kunne konvertere 4 x 2000 siddepladser til 4 x 4000 ståpladser og komme op på en kapacitet på 30.000, hvilket ville gøre os meget mere interessante for DBU. Men det er nok ikke der vi er. En mulighed for 26.000 vil dog også kunne gøre en forskel.

Latest posts

Back