New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 71K
Skadessituationen

ramloser

Active member
I de gode gamle dage, havde forum en tråd, hvor vi opdaterede hinanden med information om skadessitutationen. Den er vist forsvundet i det nye format. Så jeg starter her med at spørge: Er der nogle, der kender status for Links, Jevtovic, Diks og Backman? Og i tillæg hertil: Er Duncan i spil i efteråret? Er Gersbach i spil overhovedet?

Jeg tror bare at tråden døde efter GDPR, hvor det jo er umuligt at få noget at vide, og man ser hvornår spillerne er udtaget igen som tegn på hvornår de er med igen :D

Jevtovic var udtaget til kampen mod Randers, dog uden at komme ind, så med en uge mere på træningsbanen er der god chance for at han er med mod OB og kan komme i spil. Thorsteinsson er også klar, og blev jo blot ofret taktisk, så på kanterne burde vi kunne klare os.

Diks, Links og Backman ved jeg ikke, men som jeg flere steder har skrevet, så misser de kun 2 kampe, såfremt deres skader er overstået på en måned, da runde 5 først spilles den 18. oktober pga. landsholdspausen.

Diks tog sig til låret inden han blev væltet ud over baglinjen, så hvad han præcis fejler, og om det er 2 ting vides ikke. Links og Backman gik som bekendt begge ud med noget muskel/fiber-halløj. Backmans så dog noget slemmere ud.

Jeg tror ikke de er tilbage før runde 5. Det ville være dumt at forcere dem klar til runde 4 om 2 uger, når de kan få 14 dage mere ved blot at sidde over en enkelt kamp mere. Jeg tror ikke nogen af dem er klar på søndag alligevel. Altså udover Jevtovic.

Med hensyn til Gersbach er der et klip med Patrick Mortensen og Nicolai Poulsen om nogle af vores spillere og her omtales har meget positivt

https://www.eurosport.dk/fodbold/3f...etyperne-i-agf-truppen_vid1355522/video.shtml
Ja den bemærkede jeg også. At de kalder ham en "maskine" der professionelt bare kører på, selvom han ikke får spilletid. Men det forklarer ikke rigtigt, hvorfor han så har været ude de gange Højer har stået over. At man har valgt Diks på bænken istedet for Gersbach kan jeg dog fint forstå, fordi Diks dækker hele bagkæden.

En lille pudsighed: I truppen har vi 8 udenlandske markspillere. Lige nu er de 7 på skadeslisten. De må have noget mere ferie, eller så må vi i gang med et integrationsprojekt 😂. Håber ikke Jon skadede foden, da han sparkede til de to sæder på Randerstribunen. Så bliver der 10 danske flag i marken til næste kamp.

Og så lige igen til den med GDPR. Det har ikke en bjælde med det at gøre. Ingen andre klubber har samme lukkethed omkring spillerne som i GFs kommunikationsstrategi, som jeg som bekendt på det punkt synes er håbløs og kun skader een ting: yderligere interesse for holdet og dets ve og vel blandt de interesserede fans og journalister.

Og så lige igen til den med GDPR. Det har ikke en bjælde med det at gøre. Ingen andre klubber har samme lukkethed
Spørgsmålet er så, om de andre klubber overholder lovgivningen? Eller om AGF går helt til kanten af lovens bogstav. Måske er det en blanding, hvor AGF i virkeligheden har det fint med de nye regler.

Og så lige igen til den med GDPR. Det har ikke en bjælde med det at gøre. Ingen andre klubber har samme lukkethed omkring spillerne som i GFs kommunikationsstrategi, som jeg som bekendt på det punkt synes er håbløs og kun skader een ting: yderligere interesse for holdet og dets ve og vel blandt de interesserede fans og journalister.
@Di Stefano

Nu sagde jeg ikke at AGF ikke måtte sige noget, men at det var ved indførelsen af GDPR at AGF tog beslutningen om at stoppe med at melde den slags ud. Det er blevet umuligt efter GDPR-indførelsen da AGF har valgt det sådan, men det er stadig siden GDPR-at vi ikke har fået den slags info.

Vi hører jo så rigeligt om Lucas Andersens skadessituation fra runde til runde. Så ulovligt er det i hvert fald ikke.
AGF har blot valgt at lukke ned omkring den del. Jeg ved faktisk ikke hvad de regner med at få ud af det. Sikkert noget med arbejdsro, og manglende muligheder for modstandere til at vide hvem AGF kan tænkes at have med til kampen etc.

Korrekt. Men det er jo ikke GDPR-mundkurv. Men derimod en aftale indenfor virksomheden.

Det jeg prøvede at sige var, at det her er politik og ikke jura. Og i GF i dag er det en af de få ting, jeg er helt uenig i, når det drejer sig om strategi. Man skaber en masse unødig mystik, som ingen har gavn af. Man kan helt uden problemer stadig tage store personlige hensyn til de enkelte spillere og også holde kortene tæt til kroppen, når det gælder endelige startopstillinger, uden at føre så restriktiv en kommunikationsstrategi i.f.t. status på spillere.

I stedet for at skabe maksimal interesse omkring holdet kommer man helt unødigt til at fremstå som ligaens mest lukkede klub på dette område, og det er sgi da bare dumt, når man på så mange andre områder agerer topprofessionelt. Og når vi nu er ved det: kæmpe cadeau til JN for regnskabet og det flotte budget næste år. Hvis DN skal have en statue, skal JN også have en 🇩🇰.

Det jeg prøvede at sige var, at det her er politik og ikke jura. Og i GF i dag er det en af de få ting, jeg er helt uenig i, når det drejer sig om strategi. Man skaber en masse unødig mystik, som ingen har gavn af.
DN/PC og dem har da ellers udtalt, at man sætter pris på den arbejdsro det giver med eksempelvis lukkede træninger etc. Så at sige at INGEN har gavn af det ved jeg nu ikke.
Delen omkring spillerskader isoleret kan man vel forestille sig at det giver sundhedssektoren arbejdsro på lige vis. Og med det mindskede antal skadesproblemer vi har haft det sidste par år, så kunne det da være interessant at høre lidt om, hvorvidt sektoren føler mindre pres om at klarmelde en spiller baseret på pressens/fans' forventninger om hvornår de er klar. (ikke at jeg tror det).

Men generelt tror jeg at AGF har ville have arbejdsro og kontrol. Noget man har manglet i over 20 år før man fik det, bl.a. pga. vandrør, Stiftens fulde adgang til sladder/skader/og hvem ved hvad ellers.

DN/PC og dem har da ellers udtalt, at man sætter pris på den arbejdsro det giver med eksempelvis lukkede træninger etc. Så at sige at INGEN har gavn af det ved jeg nu ikke.
Resultaterne er i hvert fald heller ikke blevet dårligere af, at modstanderne ikke længere kan læse om vores startopstilling i Stiften inden kampen. Men der er jo nok også andre faktorer der gør sig gældende i forhold til vores fremgang.

Men jeg kan nu også sagtens se ulemperne ved lukketheden i forhold til at komme ud til et nyt og større publikum.

Men jeg kan nu også sagtens se ulemperne ved lukketheden i forhold til at komme ud til et nyt og større publikum.
@SteenA
Jeg er uenig her. Jeg kan ikke se hvordan nogen der endnu ikke er en del af AGFs "publikum" starte med at efterspørge træningsrapporter, skades-opdateringer og andet. Det starter med at se dem i TV eller på stadion, og se når kampen skal til at starte hvad spillerne hedder. Måske endda først når de har scoret, eller man har set dem først.

Den del af AGFs publikum der efterspørger det der ikke længere leveres er jo fans allerede, eller presse/fodboldinteresserede generelt. Men fans af andre klubber læser jo nok heller ikke om AGFs træninger/skadessituationer, og hvis de efterspørger den viden, så er det for at vide hvad de kan forvente at skulle møde når deres eget hold skal møde AGF i weekenden jo.

Personligt læste jeg mange træningsrapporter, og også skadesopdateringer. Jeg elskede at vide hvor truppen stod, og hvordan det stod til med spillerne. Jeg er ved at gå amok over INTET at vide om Gersbach-situationen, og bliver ærligt talt meget meget overrasket over at høre PM og NP sige at Gersbach er totalt "skåret" ift at have en god fysik etc... Okay, men hvor fanden bliver han af? Hvorfor spiller han ikke? Hvad fejler han? AGF gør det meget svært at holde styr på udviklingen i truppen når det drejer sig om den der ikke er med i kamptrupperne. Og sådan vil de måske også gerne have det. Altså så længe vi ikke helt ved om Gersbach har skadesproblemer eller hvorfor han ikke er med, så spørger vi ikke åbent om, hvorfor han ikke spiller når han ikke er på skadeslisten, og dermed får staben+Gersbach ro til at arbejde med det de skal igennem med for at gøre Gersbach klar til at kunne deltage i kampene...

Men som fan ønsker jeg mere indsigt i træningerne, status på spillerudvikling og skadesforløb. Det vil jeg ikke lægge skjul på.

Fck sagde ellers det samme, da lovgivningen blev implementeret og det var efter de havde rådført sig med divisionsforeningen https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/nye-eu-regler-tvinger-fck-til-undlade-detaljer-om-skader

Er der sket nyt i den sag, så vi kan afskrive GDPR som årsagen?

Kan se der senere er sket en opblødning i Fck, for de skriver om en skade her men der vil de ikke skrive om diagnosen pga. Gdpr.

@SteenA
Jeg er uenig her. Jeg kan ikke se hvordan nogen der endnu ikke er en del af AGFs "publikum" starte med at efterspørge træningsrapporter, skades-opdateringer og andet. Det starter med at se dem i TV eller på stadion, og se når kampen skal til at starte hvad spillerne hedder. Måske endda først når de har scoret, eller man har set dem først.

Den del af AGFs publikum der efterspørger det der ikke længere leveres er jo fans allerede, eller presse/fodboldinteresserede generelt. Men fans af andre klubber læser jo nok heller ikke om AGFs træninger/skadessituationer, og hvis de efterspørger den viden, så er det for at vide hvad de kan forvente at skulle møde når deres eget hold skal møde AGF i weekenden jo.

Personligt læste jeg mange træningsrapporter, og også skadesopdateringer. Jeg elskede at vide hvor truppen stod, og hvordan det stod til med spillerne. Jeg er ved at gå amok over INTET at vide om Gersbach-situationen, og bliver ærligt talt meget meget overrasket over at høre PM og NP sige at Gersbach er totalt "skåret" ift at have en god fysik etc... Okay, men hvor fanden bliver han af? Hvorfor spiller han ikke? Hvad fejler han? AGF gør det meget svært at holde styr på udviklingen i truppen når det drejer sig om den der ikke er med i kamptrupperne. Og sådan vil de måske også gerne have det. Altså så længe vi ikke helt ved om Gersbach har skadesproblemer eller hvorfor han ikke er med, så spørger vi ikke åbent om, hvorfor han ikke spiller når han ikke er på skadeslisten, og dermed får staben+Gersbach ro til at arbejde med det de skal igennem med for at gøre Gersbach klar til at kunne deltage i kampene...

Men som fan ønsker jeg mere indsigt i træningerne, status på spillerudvikling og skadesforløb. Det vil jeg ikke lægge skjul på.

Sidste del af dit indlæg taler jo for sig selv 😉. Det er det, der gør det så tosset.
Og så generelt: Man kan sagtens opnå alle de “fordele” man vil ved at styre informationerne, uden at man behøver at være lukkede som en østers. Imagemæssigt lugter lukkethed aldrig godt ☹️. Tror egentlig bare, at man kom til at gå for langt, da man var blevet godt og grundigt træt af vandrør, rygter og sladder.

Det lød ikke på Backman som en muskelskade, han fik en Randers spiller ned over benet så det kan også være et slag og et kraftigt trælår. Men med hans skadeshistorik er det måske for meget at håbe på.

Man kan sagtens opnå alle de “fordele” man vil ved at styre informationerne, uden at man behøver at være lukkede som en østers.
Hvis du mener ift Stiftens vandrør omkring transfers, så ja, men ift lukkede træninger op til kampe, så nej ike rigtigt. Og "lukket som en østers" ved jeg ikke om er det rette billede. Man har jo masser af åbne træninger. Måske man kan sige det omkring skadesopdateringerne. Men hvordan er det lige at AGF får et dårligt image af det? Det er også en del af det nye "image" omkring at man stiler sig foran spillerne, beskytter dem, og giver dem ro til at finde tilbage og arbejde med den fysiske afdeling mm.

Det er laaaang diskussion. Men ift at det giver klubben arbejdsro, så kan jeg ikke se hvordan man kan anfægte, hvorvidt den nuværende strategi giver netop det. Og vi hører også DN sige, at han nyder netop det aspekt.

Det er jo mest os fans og pressen der ikke kan lide det. Men hvis du spørger spillerne, og staben i AGF, så er svaret nok anderledes. Om spillerne har noget imod eller godt kan lide at truppen først offentliggøres sent... hmmm.. Måske spillerne ved det et godt stykke før, men faktisk er med på AGFs idé om, at det ikke er noget der skal florere i pressen? Det vides ikke, men vi hører ikke fra spillere der kommenterer på den slags før truppen er kendt. Og hvis de havde vildt meget imod det, så var der nok et par anonyme kommentere omkring det hist og her?

Den harmoni som truppen har pt vil jeg ikke udelukke bl.a. er skabt på den arbejdsro som truppen har. Men om det kunne lykkes uden? Ja det tror jeg. Men det er svært at ændre på noget der virker, efter at tingene begyndte at virke ca. ved indførelsen. Altså hvad skulle pege på at det ikke hænger bare lidt sammen? Siden vi "lukkede" mere ned har vi færre skader, præsterer bedre, er mere koncentrerede i kampene, og har lavet flere point. Uanset om det er 10% det har givet, eller 0.00001%, så er det svært at argumentere for at det er blevet værre for truppen at arbejde fokuseret og opnå resultater i hvert fald :D

Det var helt skørt dengang Backman bar ude med en virus/bakterie i hovedet (?) hvor der blev spekuleret meget hov tv stationerne og AGFs etiske moralkodeks blev diskuteret ved ikke at hive ham ud med det samme efter "hovedskaden" som så ikke fandtes med total stilhed fra både AGF og Backman, til malende beskrivelser og lange interviews efter klarmelding.

Back