New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 628K
Ny Ceres Park
Nej, det er godt nok et ekstraordinært møde om besparelser, men denne gang på atletikstadion og Sportens Hus.

Man kan vel spare et par løbebaner væk? Nej, jeg ved faktisk ikke, hvor ambitiøse planer der er for det atletikstadion. Der skal vel næppe være tribuner hele vejen rundt?

Jeg håber så sandelig, at første AGF-kamp på stadion bliver med fuld hus. Og ikke en prøvekørsel med reduceret kapasitet. Det skal starte med en fest. Alt andet vi være for ærgerligt.

Jeg ser tre andre muligheder for generalprøver, hvor man ikke fylder stadion op.

1. Man betaler et 1000-tal af aarhusianere for at komme og fylde og forlade tribunesektioner. For at se hvordan det forløber. Suge erfaring og lave tilpasninger. Der skal nok være fans, der vil deltage i dette for en frokost.

2. Man afholder nogle ikke-sports arrangmenter. Noget musik/underholdning. Har dog selv lidt svært ved at se det for mig. Og især, hvis det er på den koldere tid på året.

3. Man giver simpelthen debutten på stadion til kvindeholdet. Den vil være lidt våget. Der kunne godt være voldsom interesse for den.

Jeg håber så sandelig, at første AGF-kamp på stadion bliver med fuld hus. Og ikke en prøvekørsel med reduceret kapasitet. Det skal starte med en fest. Alt andet vi være for ærgerligt.

Jeg ser tre andre muligheder for generalprøver, hvor man ikke fylder stadion op.

1. Man betaler et 1000-tal af aarhusianere for at komme og fylde og forlade tribunesektioner. For at se hvordan det forløber. Suge erfaring og lave tilpasninger. Der skal nok være fans, der vil deltage i dette for en frokost.

2. Man afholder nogle ikke-sports arrangmenter. Noget musik/underholdning. Har dog selv lidt svært ved at se det for mig. Og især, hvis det er på den koldere tid på året.

3. Man giver simpelthen debutten på stadion til kvindeholdet. Den vil være lidt våget. Der kunne godt være voldsom interesse for den.
Nummer 2 kan jeg ikke se ske. En tribune og stående gæster på grønsværen vil simpelthen være ødelæggende for fodbold oplevelsen bagefter

De andre scenarier er mulige, men så igen ikke rigtig- måske pånær nummer 3.

Noget af det der også skal prøves af, er hele TV produktionen. Det gør man ikke med folk der går ind/ud af et tomt stadion.

Jeg tror nærmere man får et eller andet hold til at spille en generalprøve. Er det imens sæsonen er i gang, så kan man måske lokke Malmø eller Bodø.

Hvis det er kvindeholdet, så tror jeg stadig man får problemer med TV, da det - så vidt jeg husker - ikke er sammen producent

Hvis AGF kan få lov til at ønske en modstander, som Silkeborg fik lov til i 2017, så tænker jeg, at Randers er det bedste bud, med tanke på, at vi låner deres stadion til Europa, at det er et lokalopgør, og Jacob Nielsens fortid i Randers
Hvis AGF kan få lov til at ønske en modstander, så tror jeg at jeg vælger Liverpool i Champions League ottendedelsfinalen til at åbne stadion :cool: :

IMG_2064.webp

Når man kigger ud på vejret og forbereder sig til at tage på stadion i aften, så skal det nye stadion bare stå færdigt hurtigst muligt, og så vil jeg sådan set skide på, om åbningsdagen bliver i 4 grader og regn. Hurtigst muligt væk fra Temu Park. Håber godt nok at udsigterne holder stik og regnen er væk i aften og vinden har lagt sig.

Vi prøver sikkert bare at finde alle mulige historier, der kan passe for os. Men der er sikkert noget om, at det er en lille fordel for os med et kedeligt, gråt og koldt vejr frem for en lækker solskinsdag. Det er os, der skal ud og smadre igennem med masser af pres og fysik. Vi har én ting i hovedet: at vinde den kamp. Ikke noget med et fornuftigt point og en svær bane at spille på osv.

Har været på rundvisning (igen). For dem der ikke allerede har gættet det kommer der mange flere sæsonkort salg på det nye stadion. Hvor mange, blev der spurgt: "rigtig mange" var svaret. Men der er vist stadig ikke afgjort hvor eksempelvis familetribune skal være.
Så længe man stadig ikke har en lejeaftale på plads med kommunen kan man nok ikke blive helt konkret.

Latest posts

Back