New posts

Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: FCM - AGF, mandag d. 20.4. kl. 19.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 111
  • Views Views: Views 6K
Added to Calendar: 20-04-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    58
  • This poll will close: .
Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: FCM - AGF, mandag d. 20.4. kl. 19.00
Jeg fik en åbenbaring i bilen på vej på job i dag.
Jeg er afklaret med, at alt andet end guld vil være en skuffelse, simpelthen fordi vi har ligget nummer 1 så længe og så langt ind i sæsonen.

Men jeg tror faktisk, at jeg vil kunne rumme skuffelsen ved sølv, så længe det ikke er på grund af gummiben. Jeg kom til at tænke på, at gummiben slet ikke var et tema efter FCN kampen, heller ikke da vi kom bagud; især ikke da vi kom bagud.
Hvis vi ikke bliver mestre, lad det da være fordi vi simpelthen ikke holder hjem - ikke fordi vi kollapser, dummer os og bliver nervøse. Jeg kan bedre leve med at miste guldet, fordi FCM laver en vild og imponerende slutspurt, end hvis det vores egen uformåen, der koster.

Det sagt, så er jeg stadig ved at gå til af nerver, og det har jeg været siden BIF-FCM blev fløjtet af. Min hvilepuls ligger i lejet 666, og ikke af de sædvanlige sjove årsager (tårnhøj metal på anlægget). Hver eneste ledige stund jeg har, går med at udspille forskellige scenarier, der er mere eller mindre vanvittige, for kampene i næste uge.

Jeg håber håber håber så meget på, at vi kommer ud og spiller frigjort og fremadrettet på mandag, og at vi simpelthen bare overmander FCM og vinder klart. Det ville give sådan en dejlig ro på inden de sidste 5 kampe.
Skuffelsen vil være monumental, men personligt må jeg så leve med at drengene herhjemme har nogenlunde samme alder, som jeg havde i 1996. Det må jeg kunne bruge konstruktivt i genopbygningen af dem.

Jeg ved ikke om jeg ville holde af Tullberg, hvis han var AGF træner, for jeg har aldrig oplevet en AGF træner der var emnet i alle sportsmedier efter en kamp, for grov opførsel. Jeg har oplevet at Rösler har fået kritik for en knyttet næve ud imod tribunerne på Brøndby stadion, og en tredjemålmand der gik balalajka. Men jeg har sgu aldrig oplevet at en træner er blevet trukket væk af direktøren, fordi han var grov og ikke kunne styre sit temperament, fortsatte nede i spillertunnelen og generelt virkede som en person der var tæt på sammenbrud. Så det er svært helt objektivt at vurdere om det ville være acceptabel opførsel for en AGF træner.

Jeg tror dog at Tullberg er langt langt mere presset end han nogensinde har været før, og det kommer til udtryk lige nu i form af meget grov opførsel, som ikke hører hjemme nogen steder - heller ikke i fodbold. Det er gået op for ham at han intet har opnået med FC Midtjylland, han er kommet i en 8-dels finale i Europaleague, flot men mange danske og skandinaviske hold er kommet væsentligt længere end det. Han er 5 point fra mesterskabet, med meget få kampe tilbage, og har kun i glimt i sæsonen været tæt på førstepladsen. Han skal spille en “udekamp” pokalfinale i parken, imod et hold som er på en helt anden opadgående formkurve. Hans direktør udtaler at det vil være uacceptabelt hvis FCK vinder pokalen, og AGF vinder mesterskabet. Og han vandt kun Must-Win kampen mod Brøndby fordi de fik et hands straffespark og et selvmål (ikke så underligt at der er stille som graven i Ulvegraven).

Det pres har Tullberg helt sikkert aldrig oplevet før, og BS har et stort arbejde som mentaltræner, for at få ham væk fra kanten inden de helt afgørende kampe - jeg tror ikke han er langt fra en sygemelding.

Hørte lige starten på Mediano. Syntes de nævnte ikke mindre en 4 navne som havde været henne, for at skærme ham mod Bif's felt/trænere/dommer. Bak-bak, Duncan + en mere og så har Steinlein vist også i gang - han var også nede og få styr på Simsir. Der er nok at se til i Fcm og de kan lide bål i gaden. Tullberg mener de unge spillere skal se engagement fra sidelinjen, så de selv kommer op i gear. Måske det gav det røde kort, da der var lidt for meget tænding.

Gad vide hvordan det vil se ud, når vi kommer foran på mandag.

Ps: Flyttet fra transfer til kamptråden - tænker det er mere relevant her.

Jeg tror jeg vil være mere ærgerlig over at misse mesterskabet i en sæson hvor FCK underpræsterer så voldsomt, end jeg vil være skuffet over sølv. Jeg tror ikke FCM underpræsterer men er mere eller mindre på et normalt antal point. Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvor lang tid der igen går, før vi får en sæson hvor en af de to store halter så meget. Og samtidig de store ændringer der skal ske i AGF med truppen. Det virker bare som om det her er en gylden mulighed der går lang tid før vi får igen. Og tager vi den ikke år, så er udsigterne igen lange. Sølv er jo i sig selv ikke en skuffelse for AGF. Naturligvis skuffende i forhold til sæsonens udvikling men overordnet set er det jo rigtig flot. Men for saaaaaaatan da en guldmedalje vil lune.

Kan slet ikke forestille mig skuffelsen hos Poulsen, Tingager, Mortensen hvis guldet glipper. Tror de er villige til at sælge en kropsdel.

Men der er 18 point tilbage at spille om. Skaffer vi 14 point i de 6 kampe så er vi mestre... Mindre kan helt sikkert også gøre det for FCM går ikke ubesejret igennem de sidste kampe udover os. Deres bedste streak er 3 sejre i streg. Vi havde vanvittige 8 i streg..

KSDH

Af en eller anden grund har jeg en god fornemmelse af den kamp som venter. FCM har så mange ude i forhold til sidst at jeg vil være overrasket hvis de kan ligge samme kontinuerlige pres som sidst over hele kampen. Jeg håber bare ikke de lykkes med udføre deres ødelæggende spil med falske hovedskader, rullen rundt på banen og andet tidsudtræk så vi aldrig får gang i spille rytmen.

Af en eller anden grund har jeg en god fornemmelse af den kamp som venter. FCM har så mange ude i forhold til sidst at jeg vil være overrasket hvis de kan ligge samme kontinuerlige pres som sidst over hele kampen. Jeg håber bare ikke de lykkes med udføre deres ødelæggende spil med falske hovedskader, rullen rundt på banen og andet tidsudtræk så vi aldrig får gang i spille rytmen.
Jeg har det på samme måde - jeg er nervøs, naturligvis, men relativt overbevist om, at vi kommer fra Herning med et fornuftigt eller godt resultat.
Meget meta, så er det faktisk det faktum, at jeg har den fornemmelse, der gør mig mere nervøs end noget andet. Hvad er det for en afsindig hybristilstand, jeg har bevæget mig ud i??

Jeg har det på samme måde - jeg er nervøs, naturligvis, men relativt overbevist om, at vi kommer fra Herning med et fornuftigt eller godt resultat.
Meget meta, så er det faktisk det faktum, at jeg har den fornemmelse, der gør mig mere nervøs end noget andet. Hvad er det for en afsindig hybristilstand, jeg har bevæget mig ud i??
Jeg har det på samme måde. Min optimisme gør mig ængstelig.

Latest posts

• Suggestion Suggestion
Indføres ikke Betting snak
Replies
10
Views
428
Back