Den store underholdningstråd
Martin Hansen
Experienced member
Jeg har netop fornøjet mig over FCK tråden på bold.dk, hvor det diskuteres, hvem de kan hente i sommervinduet. Med udgangspunkt i, at reglerne for europæisk fodbold kræver flere danske spillere, vendes navne som Wind, Stage, Daramy, JBL, ASO, Eriksen, Mæhle, Daghim og Grønbæk i ramme alvor.
For det første er det stærkt morsomt, at deres fokus for forstærkninger er med europæisk sigte, alt den stund, at de ikke kommer i nærheden af europæisk fodbold, medmindre der sker store ændringer meget snart.
For det andet tror jeg virkeligt, de trænger til at få korrigeret deres opfattelse af, hvilke danske profiler, der er interesserede i at komme FCK. Det er efter min bedste overbevisning særdeles optimistisk at håbe på stort set alle ovenstående spillere i deres nuværende situation.
Jeg synes faktisk ikke den liste er hel skør - på nær et par af de eksempler - så har FCK en tiltrækningskraft som ingen andre i DK. Det ser vi også ude i Europa hvor eks. United - der var de igen - aldrig har haft problemer med at tiltrække spillere pga klubbens størrelse og muligheden for at betale sig fra manglende europæisk deltagelse.
Præcis som FCK i naturligvis mindre målestok men pointen er den samme.