New posts

1. Division 2025/2026

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 392
  • Views Views: Views 27K

Attachments

AaB har lavet deres første "forstærkning" i kampen om at rykke tilbage i superligaen. Den lettere afdankede Frederik Børsting er hentet hjem fra nedrykkede Vendsyssel. Spændende, om de så har tænkt sig at hente alle de andre ex-AaBere i Hjørring. Kusk og Thellufsen må vel være oplagte.

Det ligner unægteligt, at AaB vil være tilfredse med en mellemsæson i 1. division. De skal jo til at bruge alle deres talenter fra deres U-19 hold nu. Og forresten, så er en relateret nyhed at anføreren på AaBs U-19 er blevet præsenteret i Aarhus Fremad i dag.

Kunne det i øvrigt komme på tale at lave et samarbejde med Aarhus Fremad på spillersiden i den kommende sæson? Altså udlån af spillere i stil med FCM/Fredericia-modellen? Eller er Hobro en mere realistisk partner. Vi virker i hvert fald til at have fået et samarbejde op at køre med dem.

Kunne det i øvrigt komme på tale at lave et samarbejde med Aarhus Fremad på spillersiden i den kommende sæson? Altså udlån af spillere i stil med FCM/Fredericia-modellen? Eller er Hobro en mere realistisk partner. Vi virker i hvert fald til at have fået et samarbejde op at køre med dem.
Fremad er jo på mange måder oplagt, men det ene der taler imod er at det nok vil genere deres selvforståelse, det andet at de må være blandt favoritterne til at rykke ned igen, mens Hobro er et rimelig stabilt førstedivisionshold, der måske også kan komme i top-6.

Christ Tapé der slog igennem som venstre stopper under David Nielsen er nu på vej til Lens for 3 mill Euro

Det viser bare hvor meget en fysisk pakke, og et venstreben i bagkæden betyder
Ganske spændende, for dem.

Hvis vi trækker parallel til AGF og talentudvikling, hvordan vil man så 'score' det?

Han kommer til som 18-årig, spiller fuld sæson og sælges derefter som 19-årig.

Skal David have kredit for at give en af de unge chancen, eller for at have spillet en der allerede var god nok, og så bygget på derefter?

Ganske spændende, for dem.

Hvis vi trækker parallel til AGF og talentudvikling, hvordan vil man så 'score' det?

Han kommer til som 18-årig, spiller fuld sæson og sælges derefter som 19-årig.

Skal David have kredit for at give en af de unge chancen, eller for at have spillet en der allerede var god nok, og så bygget på derefter?
Lige den her tilfalder der nok en del ros til David Nielsen, da han ikke rigtig var speciel på venstre back.

Jeg er dybest ligeglad med, om AGF sælger en Bisseck eller en TK.

Når en spiller er i AGF, og er god nok, så skal træneren spille ham. Om han så er Galten eller Ghana er lige meget for mig.

Jeg synes ikke casen bliver bedre af, at man har været hele systemet igennem. Eller man som i det her tilfælde kommer fra et Akademi.

Det er klart, at klubben skal have helt styr på hvor deres værdiforøgelse er bedst, og ikke mindst hyppigst. Men når først de er i klubben, så er det lidt ligebenet hvor kreditten falder.

Så lige Aarhus Fremad mod Fremad Amager - jeg var dybt imponeret af Aarhus Fremads boldomgang og kantspillere - udover at de misbrugte et hav af store chancer og kunne have vundet stort.
Men de har mange vævre, bevægelige, dygtige tekniske spillere i Aarhus Fremad. Håber vi kan få gensidigt glæde af hinanden og at der ikke skal være en træls rivalisering a la BIF og FCK.
Også imponeret af Pølser, drinks (man ku få gin i en ginbod), deres ophængte manifest med værdier - og så er jeg imponeret af, at de er en flok meget unge gutter der spiller noget herligt pasningsfodbold, der bliver ikke losset væk på noget tidspunkt.
Der var også nogle tilskuere med AGF trøjer på - dejligt at det ka være på den måde!

Så lige Aarhus Fremad mod Fremad Amager - jeg var dybt imponeret af Aarhus Fremads boldomgang og kantspillere - udover at de misbrugte et hav af store chancer og kunne have vundet stort.
Men de har mange vævre, bevægelige, dygtige tekniske spillere i Aarhus Fremad. Håber vi kan få gensidigt glæde af hinanden og at der ikke skal være en træls rivalisering a la BIF og FCK.
Også imponeret af Pølser, drinks (man ku få gin i en ginbod), deres ophængte manifest med værdier - og så er jeg imponeret af, at de er en flok meget unge gutter der spiller noget herligt pasningsfodbold, der bliver ikke losset væk på noget tidspunkt.
Der var også nogle tilskuere med AGF trøjer på - dejligt at det ka være på den måde!
Jeg var også på 'vangen - det er sgu altid en fornøjelse, og ja, de spiller virkelig en fin gang fodbold.
Hvad der sker, når de kommer op mod et hårdere pres og mere konsekvens i modstanderens forsvar, er jo et åbent spørgsmål. Og så skal de simpelthen evne at lukke en kamp.
Men fedt, dét var det.

Last edited:

Det er sgu lidt spøjst, de to har ikke den bedste historik. David fik Patrick Olsen som en 'hade-gave' og han vsr måske den levende eksemplifikation på Davids mangler/insisteren på fodbold uden bold.

Ja David der måske henter Patrick Olsen bliver vel snart til David henter PM?
Det ville være en bombe synes jeg nu nok. Jeg Jeg tror PM slutter i AGF. Hvis han skal have et år mere et sted på højt niveau, skulle det måske være fordi han vil til Sjælland og ikke er helt klar til at lægge støvlerne på hylden og lige har et år mere at give i Lyngby. Jeg er lidt spændt på om han kan få en anden rolle i AGF efter næste sæson.

Det ville være en bombe synes jeg nu nok. Jeg Jeg tror PM slutter i AGF. Hvis han skal have et år mere et sted på højt niveau, skulle det måske være fordi han vil til Sjælland og ikke er helt klar til at lægge støvlerne på hylden og lige har et år mere at give i Lyngby. Jeg er lidt spændt på om han kan få en anden rolle i AGF efter næste sæson.
Det med PM var lidt en joke.

Men han må gerne hente nogle flere :D
Haugen for 6-7 mio ville da være nice :D

Latest posts

Back