New posts

Indføres ikke Betting snak

Indføres ikke Betting snak

meatypug

Active member
Jeg ved godt at det her nok er et mega upopulært forslag og helt sikkert er den form for censur, man ikke ønsker på et debatforum, men nu prøver jeg lige alligevel.

Jeg synes der burde være en form for regel eller begrænsning omkring betting snak der handler om hvor mange penge man teoretisk kan vinde (eller tabe) på de forskellige odds. Jeg er med på at odds er en central del af statistiksnakken, og det er ikke dét jeg vil begrænse, men når der bliver diskuteret potentielle gevinster, begynder det at ligne en fristelse for folk der har spilleproblemer. Og nej det er ikke mig selv (jeg har oddset én gang i mit liv), eller nogen jeg kender. Men vi ved jo ikke hvem der læser med herinde, og personligt vil jeg gerne undgå at sprede ludomani i det omfang det er muligt.

(PS det er ikke møntet på nogen specifikke brugere, der er nok bare mere betting snak for tiden, fordi ligaen har udviklet sig i en anden retning end bookmakerne forudsagde i sommer 😉)

Jeg ved godt at det her nok er et mega upopulært forslag og helt sikkert er den form for censur, man ikke ønsker på et debatforum, men nu prøver jeg lige alligevel.

Jeg synes der burde være en form for regel eller begrænsning omkring betting snak der handler om hvor mange penge man teoretisk kan vinde (eller tabe) på de forskellige odds. Jeg er med på at odds er en central del af statistiksnakken, og det er ikke dét jeg vil begrænse, men når der bliver diskuteret potentielle gevinster, begynder det at ligne en fristelse for folk der har spilleproblemer. Og nej det er ikke mig selv (jeg har oddset én gang i mit liv), eller nogen jeg kender. Men vi ved jo ikke hvem der læser med herinde, og personligt vil jeg gerne undgå at sprede ludomani i det omfang det er muligt.

(PS det er ikke møntet på nogen specifikke brugere, der er nok bare mere betting snak for tiden, fordi ligaen har udviklet sig i en anden retning end bookmakerne forudsagde i sommer 😉)
Jeg havde slet ikke tænkt i de baner, og min intention har aldrig været at lokke svage sjæle.

Jeg bruger odds som en slags voodoo, forstået på den måde at jeg altid Oddser på modstanderen af AGF, fordi jeg altid taber på Oddset og dermed styrker jeg AGF. Det er ren reverse jinx

Det var faktisk for mig en ganske morsom oplysning, da en bruger kunne fortælle, at hvis man i starten af hver sæson havde spillet på AGF som mestre siden sidste gang, ja så ville man have kunnet tjene alle pengene hjem + lidt, skulle det lykkes i år.
Det er sjovt og ansporer mig ikke til at spille - hvad jeg egentlig heller ikke gør alligevel.
Så jeg har ikke nogen problemer med hvad der er skrevet om spil på dette forum indtil nu, i hvert fald.
Hvis der bliver oprettet en decideret spilletråd tænker jeg at det måske kan blive noget andet.

Men jeg ved sq ikke - der er jo også en Cykel-tråd som jeg synes er irriterende fordi jeg er fuldstændig uinteresseret og ærgerlig hver gang jeg kigger ind og tror der er sket noget interessant 🤣

Hvis vi kunne få en “ignorer tråd” funktion?

Jeg har også siddet ved nogen af indlæggene og tænkt at der var en art forherligelse af at spille på "usandsynlige resultater". For det første ved bookmakerne jo hvad de laver og de er de egentlige virkelig store vindere i det her spil og for det andet tænker jeg at der ligger et trist samlet resultat bag, når en bruger fortæller om, at han har smidt et mellemstort beløb efter at AGF skulle blive mestre i denne sæson. Jeg er i stand til at ryste på hovedet af det, men andre kan måske fristes til at tro, at det kan være en let genvej til at vinde en masse penge. Skal man endelig spille på noget, så prøv at kigge på aktiemarkedet i stedet. Der er tilbagebetalingen noget bedre.

Jeg havde slet ikke tænkt i de baner, og min intention har aldrig været at lokke svage sjæle.

Jeg bruger odds som en slags voodoo, forstået på den måde at jeg altid Oddser på modstanderen af AGF, fordi jeg altid taber på Oddset og dermed styrker jeg AGF. Det er ren reverse jinx
Jeg har ærligt talt ikke bemærket om det var dig, for som sagt, det er ikke møntet på nogen specifikt. Og der er mange der taler om odds!
Kan i øvrigt godt lide din taktik 😂
Så jeg har ikke nogen problemer med hvad der er skrevet om spil på dette forum indtil nu, i hvert fald.
Hvis der bliver oprettet en decideret spilletråd tænker jeg at det måske kan blive noget andet.

Men jeg ved sq ikke - der er jo også en Cykel-tråd som jeg synes er irriterende fordi jeg er fuldstændig uinteresseret og ærgerlig hver gang jeg kigger ind og tror der er sket noget interessant 🤣

Hvis vi kunne få en “ignorer tråd” funktion?
Godt at høre, at jeg ikke er den eneste der finder cykeltråden helt uinteressant 😉 og ja, selvfølgelig kan man komme omkring meget af det ved at flytte det til en separat tråd og på den måde undgå (eller opfordre til at undgå) diskussion om det i andre tråde. Det havde jeg ikke overvejet.

for det andet tænker jeg at der ligger et trist samlet resultat bag, når en bruger fortæller om, at han har smidt et mellemstort beløb efter at AGF skulle blive mestre i denne sæson. Jeg er i stand til at ryste på hovedet af det, men andre kan måske fristes til at tro, at det kan være en let genvej til at vinde en masse penge.
Det her er en meget præcis opsummering af baggrunden for mit forslag.

Det vil være skørt at forbyde bettingsnak i min verden.
Først og fremmest fordi det fylder meget lidt herinde, men også fordi jeg synes der er rigeligt med hysteri omkring det emne.

Herinde bruger jeg primært bookmakernes odds til at vurdere vores chancer for diverse udfald,
men jeg vil nu sagtens kunne finde på at tilføje, at odds 7,00 for et 2-tal på udebane mod Brøndby er et odds med god spilleværdi.
(Det odds vi gav den dag vi tog mesterskabet fra dem. Ikke at jeg tror jeg foreslog det her)

Når det er skrevet, så er der jo gode danske online forums, hvor man kan debattere betting med andre interesserede,
hvis den interesse fylder mere end en sidenote i ny og næ.
Det er der i øvrigt også med cykling...

Jeg har selv nævnt herinde, at jeg har spillet et åndssvagt beløb på GF som mester, og kan godt følge dig. Jeg ønsker på ingen måde at negligere spils ødelæggende effekt. Mit input er ikke for at forherlige spil. (Jeg ønsker heller ikke at fremstå som økonomisk uansvarlig ved at hælde 250 kroner i lokummet hvert år, men der er heldigvis mange dumme måder at brænde penge af.)

For mig er spil en gimmick og gak og løjer. Men sådan er det også med bajere. Jeg kan lave sjov med at drikke tusind bajere, og er ked af, hvis det kan støde folk med alkoholmisbrug inde på livet.

Hvis det bliver indført som regel, at vi ikke taler betting, vil jeg naturligvis tage det til indtægt.

Det vil være skørt at forbyde bettingsnak i min verden.
Først og fremmest fordi det fylder meget lidt herinde, men også fordi jeg synes der er rigeligt med hysteri omkring det emne.

Herinde bruger jeg primært bookmakernes odds til at vurdere vores chancer for diverse udfald,
men jeg vil nu sagtens kunne finde på at tilføje, at odds 7,00 for et 2-tal på udebane mod Brøndby er et odds med god spilleværdi.
(Det odds vi gav den dag vi tog mesterskabet fra dem. Ikke at jeg tror jeg foreslog det her)

Når det er skrevet, så er der jo gode danske online forums, hvor man kan debattere betting med andre interesserede,
hvis den interesse fylder mere end en sidenote i ny og næ.
Det er der i øvrigt også med cykling...
Der er jeg nok bare af den holdning, at al betting snak er for meget betting snak. Også hvis det gør mig hysterisk 😉

Men jeg forstår, hvorfor det ikke bliver indført, og det havde jeg nu heller ikke regnet med. Ville bare gerne skabe lidt opmærksomhed omkring emnet.

Latest posts

Back