New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 360K
Nyheder om andre klubber
Hvis rygterne taler sandt og sportsdirektør rollen, er blevet devalueret siden PC og de samme rygter siger, den kommende sportschef får endnu mindre magt, så udelukker det i hvert fald CV og PC.
CVs krav til at sige ja til os, var han skulle blive sportsdirektør og ikke sportschef og dermed blive en del af direktionen altså mere magt.
PC går ikke fra et Bundesliga job og til at blive en groft sagt glorificeret kransekage figur, hvor de store beslutninger bliver truffet af pengemænd uden fodboldforstand, som tilsyneladende er det, som sker i FCK.

Hvis rygterne taler sandt og sportsdirektør rollen, er blevet devalueret siden PC og de samme rygter siger, den kommende sportschef får endnu mindre magt, så udelukker det i hvert fald CV og PC.
CVs krav til at sige ja til os, var han skulle blive sportsdirektør og ikke sportschef og dermed blive en del af direktionen altså mere magt.
PC går ikke fra et Bundesliga job og til at blive en groft sagt glorificeret kransekage figur, hvor de store beslutninger bliver truffet af pengemænd uden fodboldforstand, som tilsyneladende er det, som sker i FCK.
Jeg opfattede det faktisk modsat, at man havde erkendt at man ikke kan have en revisor fra Nordjylland itl at træffe de afgørende sportslige beslutninger, men ville give den sportsligt ansvarlige mere ansvar og en større rolle. Hvis de vil give ham en mindre rolle, så forudser jeg en lang periode som midterhold for FCK, det er interessant.

Jeg opfattede det faktisk modsat

Med flere øjne på sit arbejde fik Smith-Nielsen og den sportslige afdeling dermed reelt mindre magt.

Og den udvikling vil bare fortsætte med en fordeling af magten og mandatet som sportsdirektør på flere roller,
mener en kilde.

»Så bliver det FCKs endeligt. Jeg tror simpelthen ikke på det, jeg hører som model lige nu,« siger kilden om klubbens fremtid.

Hvad er der af muligheder?

PC
CV
Laursen fra FCN
Hans Jørgen Haysen
Troels Bech

Det er et underligt marked, og dansk forankring vægter højt. Man kan vælge en af "Ove'rne" (en just fyret, en i AGF og en i OB), eller prøve at finde en up and coming.

Fredberg står nok højt på listen i både Brøndby og FCK.

Jeg kan ikke forestille mig en seriøs sportsdirektør se Brøndby som spændende pt. Der er mange perspektiver i det, javist. Men direktør og sportsdirektør er skredet af egen fri vilje, og til jobs der i bedste fald er 'skridt til siden'. Som sportschef i Brøndby skal man referere til New York, og har en cheftræner der ser ud til at have fået fuld dispositionsret over trup og transfers. Så kan man tage jobbet, stikke checken i baglommen og ellers agere cheerleader for Cooper.

I FCK er der stort pres, men også store muligheder. Ejerkredsen forventer medaljer og Europa - det kan alle nok se sig i - men også solide transferoverskud. Spændende opgave, men ikke foreneligt med en hård konkurrent i FCM. Medaljer og Europa, absolut, man har største budget osv. Men 100-150m overskud, hvert år, kræver sportsligt overskud til at køre salgbare spillere ind og plads til at ramme forbi ind i mellem. Men det er stadig et job ikke ikke ser nogen takke nej til.
Søren Pedersen kunne måske føjes til listen, der kunne være nogle der overvejer hvad han kunne få ud af et større budget.

PC virker selvfølgelig lidt oplagt i FCK, hvis han ikke har fået mod på at blive i udlandet, men det bliver så godt nok også fortiden der vender retur - nu også med Zanka som et symbol på det.

CV ville også være en der vender tilbage efter mange år, men jeg tror ikke på at han har specielt meget lyst til at tage videre lige nu, selvom lønnen selvfølgelig nok er bedre i FCK. Brøndby må være udelukket fra begge sider for ham. Laursen kunne helt sikkert være et godt bud begge steder og Fredberg sidder vist løst i sadlen i Italien og ville nok gerne tilbage til en klub i toppen af en national liga. Troels Bech er et vildt skud, men jeg har lidt svært ved at se ham i FCK og han vender nok heller ikke tilbage til Brøndby.

Det er et interessant aspekt at både FCK og Brøndby skal finde en til meget lignende stillinger, hvor der ikke er ret mange danske kandidater og de nok overvejer nogle af de samme personer. Det er nok også meget sandsynligt at en eller begge ender med en udlænding - mest sandsynligt Brøndby, der ligesom med Schmedes kan kigge i klubnetværket og Sune Schmidt i FCK kunne også indikere at man har haft fokus på at det skulle være en dansker/en med kendskab til ligaen.

Mht jobbet i Brøndby så tror de perspektiver opvejer temmelig mange af de forbehold man kunne have overfor strukturen i klubben og forholdet til ejerne osv. Det er lidt ligesom med David i Horsens, men her er der endnu færre job i Danmark på det niveau og udskiftningen på posterne i toppen ikke altid så hurtig, selvom både FCK og Brøndby leder lige nu og Brøndby skifter igen efter halvandet år.

Det er nok rigtigt at det kan få en som PC til at satse på en anden klub i udlandet i stedet. Han skal jo nok heller ikke til Brøndby. Spørgsmålet er dog om det er klart for ham det vil blive sådan eller de kan fortælle ham at det bliver som før. BT's kilder er unavngivne, men også uden indikation af hvor de er i klubben. Strukturen i nogle meget større klubber i PL kan godt ligne noget hvor rollerne er fordelt mere ud, men hvis det er direkte sportslige beslutninger, der ikke skal træffes af nogle med sportslig indsigt kan det naturligvis hurtigt gå galt.

Måske bunder det i at Skjærbæk egentlig helst ville sælge fodbolden fra, det er bare ikke så nemt med faciliteter der trænger til store investeringer.

Det kigger også lidt på strukturen, hvis PC kommer retur, så tror jeg det er fordi det tilsvarer den rolle han har i Wolfsburg. Altså med en sportschef under sig

CV er nok den bedste kandidat med den støj der er i Kbh lige nu. Det virker også som om man skal have visse evner overfor en bestyrelse, som blander sig i alt. Det virker dog også som PC navigerede rimeligt i den del da han var der sidst.

Jeg tror ikke CV har lyst til at indgå i den nuværende konstellation i Fck - som andre er inde på, så ser det ud til de har taget ansvar ud af posten. Men det kan de selvfølgelig være tvunget til at ændre, hvis kandidaterne falder fra pga. det. Vi ved da heller ikke om CV er træt af rejsen til Aarhus hver uge men det er der så mange andre der gør (i hvert fald den anden vej) og han har vel et rimelig frit job mhs. til planlægning.

Troels Bech er en mand du henter når du skal skabe langsigtet toplinje og vækste, ikke opgaven i FCK.

Altså du henter ham når der skal overforbruges og købes vej til toppen ;) Det passer måske bedre til Bif stadigvæk.

Hvad er der af muligheder?

PC
CV
Laursen fra FCN
Hans Jørgen Haysen
Troels Bech

Det er et underligt marked, og dansk forankring vægter højt. Man kan vælge en af "Ove'rne" (en just fyret, en i AGF og en i OB), eller prøve at finde en up and coming.

Fredberg står nok højt på listen i både Brøndby og FCK.

Jeg kan ikke forestille mig en seriøs sportsdirektør se Brøndby som spændende pt. Der er mange perspektiver i det, javist. Men direktør og sportsdirektør er skredet af egen fri vilje, og til jobs der i bedste fald er 'skridt til siden'. Som sportschef i Brøndby skal man referere til New York, og har en cheftræner der ser ud til at have fået fuld dispositionsret over trup og transfers. Så kan man tage jobbet, stikke checken i baglommen og ellers agere cheerleader for Cooper.

I FCK er der stort pres, men også store muligheder. Ejerkredsen forventer medaljer og Europa - det kan alle nok se sig i - men også solide transferoverskud. Spændende opgave, men ikke foreneligt med en hård konkurrent i FCM. Medaljer og Europa, absolut, man har største budget osv. Men 100-150m overskud, hvert år, kræver sportsligt overskud til at køre salgbare spillere ind og plads til at ramme forbi ind i mellem. Men det er stadig et job ikke ikke ser nogen takke nej til.
Johan Lange måske.

De har ham der Nils Koppen, jeg ved ikke om han er "tung" nok til at vaere sportschef, maaske hvis rollen udvandes som det antydes i nogle medier.
Baade BIF og FCK kan bliver svare jobs qua deres ejerskaber.
JEg tror FCk laver saadan en FCM og investerer stort til sommer, de kan ikke rigtigt holde til endnu en mellemsaeson

Jeg tror ikke rigtig PC har skabt sig et navn i udlandet, der gør, at han står med masser af tilbud på hånden, og så kan et velbetalt job i København godt vise sig at være interessant i stedet for at gå arbejdsløs. Jeg kan ærlig talt også sagtens se for mig, at han skulle takke ja til Brøndby, hvis de ringer og FCK ikke er interesseret :)

Mht. Brøndby så tror jeg dog at de finder en anden tysker til at tage over, når Schmedes stopper. Det vil sikkert også gøre overleveringen mere smooth. Jeg håber bare det bliver en eller anden nepotistisk GFH ansættelse som slet ikke har kvalifikationerne til så stort et job, som Brøndby jo alligevel er.

Lidt sjovt Fcm laver et opslag om ny CEO og linker til hans profil. Han er åbenbart ikke så glad for jobbet, at han har ændret sin egen profil på Linkedin.

Interessant hvad han kan bringe i forhold til deres kommercielle udvikling - ligner lidt der skal tages nye skridt.

1773052569507.webp

1773052499469.webp

Latest posts

Back