New posts

Stats for 2025/2026 sæsonen

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 418
  • Views Views: Views 23K
Stats for 2025/2026 sæsonen
Sådan set ikke uenig.. Men pasninger, pasningskvalitet, antal berøringer i eget felt, Siger omvendt heller ikke noget om hvor farlig et hold er.. Som vel reelt er det man prøver at snakke om :)

Jeg husker da United vandt over Ajax i Europa League. Tror Ajax havde bolden 65% af tiden, men var piv hamrende ufarlige og alle var enige om at det var klart fortjent United vandt. Det handler imo langt mere om hvad man gør med bolden.

- Nogle gange ser jeg personligt en boldbesiddende taktik, som en defensiv taktik, hvor det handler om at spille uden risiko.

Berøringer i modstanderens felt - som VFF har tre gange flere af - er dog også mere relevant

Det er ikke sådan at have fri arbejdstid og alligevel ikke nå det man plejer - så er det godt man må arbejde alt det man har lyst til 😜

Update på stats - vi var helt tilbage mod Fcn men kampen endte ikke som stats tilsagde. Surt - den havde vi fortjent at vinde.

Stadig en fantastisk pointhøst indtil videre💪

1776588880109.webp

Pointhøst for AGF og Fcm henover sæsonen:

1776588930871.webp

Forskel henover sæsonen:

1776588949310.webp

Point hentet de sidste 6 runder i de seneste sæsoner - der er alt muligt med interne kampe osv. men desværre ikke unormalt de henter mange point på os. Det bliver bare ikke i denne sæson🤞

1776588979070.webp

Begge hold hakker lidt afsted her i slutspillet - det er også en meget kort række kampe at se på. Det må vi ændre til vores fordel i morgen💙💙💙

1776589091908.webp

Går vi ud på 10 kampe, ser det noget anderledes ud:

1776589128783.webp

Baseret på os selv, kan det se ud som om formen statistisk set er på vej op igen - 5 kampes glidende gennemsnit peger lidt opad:

1776589180497.webp

Vi kan godt lide at have bolden - selv mod Fcn:

1776589237149.webp

Over tid er det en fantastisk udvikling som viser vi har flyttet os. Det gør en forskel at producere flere chancer:

1776589339978.webp

Der er stadig mere spilletid til talenterne, end i de seneste sæsoner:

1776589397358.webp

Endnu et forfærdelig resultat som bare gør så ondt.

Men jeg vil tilbage til suttekluden ellers bliver det lidt for meget sortseer-agtigt som mange føler lige pt.

Helt generelt tænker jeg vi alle havde købt denne inden sæsonstart:

1776758111313.webp

Fcm har desværre nogle spillere som bare leverer bedre end gennemsnittet i de afgørende momenter. Der er en grund til de har flere spillere som outperformer xG gevaldigt men de er så også formentlig vurderet til +200 mio. for den ene og et par andre til +100 mio. De er alle unge og formentlig på en opadgående performancekurve mens andre hold har taget de ældre som formentlig er på en nedadgående performancekurve, i håbet om de lige holdt en (halv) sæson mere.

Men pointhøst vs. Fcm

1776758278152.webp

Vi røg et ordentlig hak tilbage på forskel i antal point:

1776758315355.webp

Pointhøst i de sidste 5 runder i de senere sæsoner:

1776758362767.webp

Men men men........... midt i al mismodet, så producerer vi stadig chancer og viser vi ikke er stoppet med at spille fodbold. Der er så problemer med at putte den i kassen og det er ikke så godt men det er ofte stolpe ind/ud i perioder. Nu må vi gerne komme tilbage til stolpe ind 🤞

1776758471142.webp

Fcm er fantastiske til at ødelægge vores spil og der er ikke mange afleveringer, når vi møder dem. Lidt vildt hvis det kun bliver til 167 på en kamp.

1776758526905.webp

Vores udfordring udstillet - vi har scoret 2 mål færre end vores xG tilsiger - i sidste sæson var vi to mål foran:

1776758590892.webp

Skal vi breake den ned til slutspillet, så har vi målmæssigt underperformet xG med 5,19 i de 6 kampe.
Nå men statistik er desværre ikke alt:mad: Der skal performes i de rette sekvenser :mad:

1776758938087.webp

Spilletid talenter - lettere irrelevant lige pt. men nu er de lavet. Her omregnet til efter 32 kampe.

1776759021282.webp

Attachments

• 1776758893888.webp
    1776758893888.webp
    7.6 KB · Views: 2
Der bliver ikke talt meget Table of justice ude på heden i øjeblikket men den er nok outdated i forhold til hvad de ser på. Steinlein meldte ud, at Tullberg leverede stærkt på alle de underliggende parametre.

Der følger en disclaimer med, jeg ved ikke hvor de får deres data fra men stillingen kan jeg godt lide. Vi må se at blive lidt skarpere foran mål 🤞

1776857585323.webp
1776857658577.webp

Der bliver ikke talt meget Table of justice ude på heden i øjeblikket men den er nok outdated i forhold til hvad de ser på. Steinlein meldte ud, at Tullberg leverede stærkt på alle de underliggende parametre.

Der følger en disclaimer med, jeg ved ikke hvor de får deres data fra men stillingen kan jeg godt lide. Vi må se at blive lidt skarpere foran mål 🤞

View attachment 6711
View attachment 6712

Denne her er lidt mere moderart med "kun" 6 points forspring, men billdedet er at vi har været det bedste hold

Denne her er lidt mere moderart med "kun" 6 points forspring, men billdedet er at vi har været det bedste hold

Tak - den ser god ud (y)

Mon ikke den er lidt mere retvisende - det andet ser vildt ud. Normalt tager jeg data fra Fotmob men de stoppede umiddelbart efter grundspillet.

De har også lidt historie derinde om xG og hvordan det opstod - den har jeg ikke set før. den er her. Der står også hvilke faktorer de (kan) inddrage for beregningen samt at de har 4-5 underleverandører på data som de så bearbejder.

Expected points viser ikke hvem der er det bedste hold - men pointene efter hvem der er bedst/heldig til at skabe chancer. Måske er afslutterens normale niveau for afslutninger indregnet, hvilket måske gør at det kommer tættere på holdets niveau.

Expected points viser ikke hvem der er det bedste hold - men pointene efter hvem der er bedst/heldig til at skabe chancer. Måske er afslutterens normale niveau for afslutninger indregnet, hvilket måske gør at det kommer tættere på holdets niveau.

Måske en lille fejl konklussion, sådan på ordet, men tror godt du ved hvad der menes..
Vi har spillet til chancerne til at have vundet flere kampe.

Det at skabe chancer er bare imo det mest væsentlige i fodbold. Hellere 20 skud og en boldbesiddelse på 30, en 2 skud og en boldbessidelse på 80. :)

Nå - det har ikke været nogle gode kampe i sidste uge. Den var dyr.

1777633025920.webp

Overordnet stadig en fantastisk sæson men vi skal hanke op i os selv og afslutte med maner 🤞

1777632918587.webp

xG for nedadgående og det skal vi have vendt på søndag🤞

1777632956154.webp

Der er ikke meget sjov i historikken omkring de sidste tre runder men vi har dog hentet flere end dem i 23/24 sæsonen.

1777633107306.webp

JP's analyse er formentlig at vi mangler stolpe-ind her i slutspillet - vi skulle have scoret ca. 5 mål mere. De må til at afslutte noget bedre🤞

1777633160584.webp

Resten af stats er ligegyldige for nu - det er kun flere point på kontoen end Fcm der tæller🤞 KSDH💙💙💙

Til gengæld skal der ikke gå meget galt på søndag, før der ryger lidt flere karantænedage på kontoen 😬

View attachment 6831

Nej, det vil godt nok være en bet at skulle vinde over Viborg for at have en chance for at blive mestre, hvis FCM vinder over Farum, og vi enten taber eller spiller uafgjort mod Brøndby.

Nu tror jeg, at vi højst får fire kort mod Brøndby, da det ellers vil være noget af et bridge-cirkus fra dommerens side. (Pessimismen længe leve).

Men at skulle undvære fire ud de seks her: Kahl, Links, Bech, Arnstad, Beijmo og Dalsgaard, ville være aldeles forfærdeligt mod Viborg, der muligvis vil have alle deres bedste til rådighed igen.

Et forsvar bestående af JJA, Tingager med rust og Mølgaard samt ingen Links vil sgu ikke være sjovt at diske op med.

En offensiv uden Bech, Arnstad, Links og Kahl/Beijmo som den sidste af de fire vil også fremstå som en semitandløs model i mine øjne.

Hvad gør vi så? Andersen og Emmery på hver sin wingback, Bogere og Jørgensen som 10ere?

Hvilke fire ud af de seks, jeg har nomineret til de værste at undvære, vil I nødigst have i karantæne? Hvis vi leger, nej, gruer for et scenarie, hvor fire kommer i karantæne mod Viborg?

Nej, det vil godt nok være en bet at skulle vinde over Viborg for at have en chance for at blive mestre, hvis FCM vinder over Farum, og vi enten taber eller spiller uafgjort mod Brøndby.

Nu tror jeg, at vi højst får fire kort mod Brøndby, da det ellers vil være noget af et bridge-cirkus fra dommerens side. (Pessimismen længe leve).

Men at skulle undvære fire ud de seks her: Kahl, Links, Bech, Arnstad, Beijmo og Dalsgaard, ville være aldeles forfærdeligt mod Viborg, der muligvis vil have alle deres bedste til rådighed igen.

Et forsvar bestående af JJA, Tingager med rust og Mølgaard samt ingen Links vil sgu ikke være sjovt at diske op med.

En offensiv uden Bech, Arnstad, Links og Kahl/Beijmo som den sidste af de fire vil også fremstå som en semitandløs model i mine øjne.

Hvad gør vi så? Andersen og Emmery på hver sin wingback, Bogere og Jørgensen som 10ere?

Hvilke fire ud af de seks, jeg har nomineret til de værste at undvære, vil I nødigst have i karantæne? Hvis vi leger, nej, gruer for et scenarie, hvor fire kommer i karantæne mod Viborg?
Vi er heldigvis et hold som får begrænset med kort, hvorimod Midtjylland vælter sig i advarsler (ikke underligt med alle de svinestreger). Jeg ser det som mere sandsynligt, at FCM må undvære flere spillere/profiler mod Brøndby, end vi kommer til mod Viborg. OGSÅ med tanke på de spillere FCM har i karantænefare..

Last edited:
Nå - jeg kan ikke rigtig koncentrere mig om så meget andet end AGF i disse dage - må det få en lykkelig slutning og meget gerne på søndag 💙 💙

Lige meget hvordan det slutter, så har det været en fantastisk sæson. Vi er i denne sæson gået frem med +50% i antallet af point vs. de sidste to sæsoner. Sikke en udvikling:D

1778156376315.webp

Den vigtige er denne og den må meget gerne stige til minimum 4 på søndag🤞

1778156443845.webp

Fcm ligner gode afsluttere i de sidste runder - samplen er lille men vi har også vist vi kan:

1778158463328.webp

Forskel i xG over flere sæsoner og med 5 kampes glidende snit som fokus. Det glidende gennemsnit er altså flot i år👊

1778157202570.webp

I en gammel diskussion omkring spillestil her på forum, postulerede jeg noget om at vi scorede for lidt mål. I hvert fald hvis vi ville med op og spille i top 3.

Faldt over grafen fra dengang og har derfor opdateret frem til og med runde 30 i denne sæson. Blot for sjov, da vi mangler de sidste runder.

Den eneste anden sæson, de sidste 10 år, vi har været så tæt på snittet, var i 2019/2020 sæsonen. Der er forresten stor spredning på top 3 i år men det er måske normalt. Vi har scoret 54, Fcm 70 og Fcn er på 47.

1778157509577.webp

Til diskussionen hørte naturligvis indkasserede mål med - her udmærker vi os💪

1778157562033.webp

Sidst men ikke mindst lovede jeg en opdatering på denne for slutspillet (som ikke indeholder runde 22 der havde sneget sig ind som en fejl i de tidligere). Tak @Akrobaten Vi kunne godt bruge de 4 stolpe-ind-mål🤞

1778158139577.webp

Attachments

• 1778157242981.webp
    1778157242981.webp
    36.7 KB · Views: 0
  • 1778156824478.webp
    1778156824478.webp
    12.6 KB · Views: 11
Nu er det på tide med en update på stats for hele sæsonen - det har været en vild udvikling på mange punkter😁

Et af argumenterne omkring xG er, at man ikke kan bruge det i den enkelte kamp men over tid har tingene en tendens til at udligne sig. Tidligere i slutspillet var jeg træt af det der lignede stolpe-ud men det fik de sidste kampe vendt rundt på.

Efter runde 30:
1779094864625.webp

Efter runde 32💪
1779094881450.webp

Det glidende xG gennemsnit over 5 kampe når lige nøjagtig i negativt terræn - ellers har vi holdt os positive under JP (altså undtagen starten, hvor der fulgte stats med fra sidste sæson).

Det viser en fantastisk sæson, hvor vi har været rigtig gode til at kreere chancer mens vi stadig har holdt modstanderne fra at få så mange:

1779095016395.webp

Sikke en udvikling over de seneste sæsoner - en positiv xG på næsten 24 henover sæsonen💪

1779095203982.webp

Pointhøsten har været fantastisk og båret af det flotte spil.

Hvis nogen mener det er fordi de andre ikke har performet = antallet af point kun er overgået en gang i de sidste 5 sæsoner og det var det år Fck fik 68 point. I de andre sæsoner, har Mesterskabet været billigere til salg;)

Som jeg husker det, gælder det også målforskellen som kun er overgået i samme sæson.

1779095308096.webp

Jeg har tidligere ført statistik over forskel i antal afleveringer - nok primært fordi jeg nyder at se hold der gerne vil spille fodbold.

Egentlig har jeg ikke vidst hvad jeg ville med statistikken men en lille note som viser noget om udviklingen kunne være:
  • 2022/2023 = minus 1.159 afleveringer vs. modstanderne
  • 2023/2024 = minus 626 afleveringer vs. modstanderne
  • 2024/2025 = plus 430 afleveringer vs. modstanderne
  • 2025/2026 = plus 2.109 afleveringer vs. modstanderne

1779095616616.webp

Affødt af en gammel diskussion om hvad vi skulle kunne for at komme i top 3 - her mente jeg, at vi skulle score flere mål og det har vi virkelig leveret på💪

1779096087194.webp

Historisk selvom det nok er mest relevant fra 2020/2021 og frem, da vi her overgik til mesterskabsspil:

1779096154611.webp

Og så har der været det lille mantra fra nogle af debattørerne om, at vi skulle spille med flere talenter og udviklingen de senere år var horribel. Det ser ud til at være vendt.

Samtidig noterer jeg mig, at de yngste har scoret vigtige mål og lavet assist - selvfølgelig godt båret oppe af kampen i går men også på andre vigtige tidspunkter. Flere af de yngste ligner nogen som vil få endnu mere spilletid i næste sæson. Det bliver spændende at følge. Forhåbentlig når vi op på minimum tidligere tiders niveau🤞Det er godt for fanskaren som gerne vil se "egne" spillere og i sidste ende økonomien, da der er større sandsynlighed for, de sælges for store beløb.

Gad vide hvornår vi sidst har haft teenagere der bidrog med så mange mål og assist:unsure:

1779096239715.webp

Fantastisk sæson som har overgået de flestes forventninger🏆💙🤍💙🏆

Attachments

• 1779096221825.webp
    1779096221825.webp
    30.8 KB · Views: 3

Latest posts

Back