New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 249K
Superligaen 2025/2026
Last edited:
Jeg har besluttet mig for at sælge min sjæl...kortvarigt, HVIS:

- vi vinder i aften,
- FCM taber point søndag.

I SÅ FALD:

- accepterer jeg, at ko"n"en har plantet en gul og blå plante ved siden af hinanden i haven,
- spiller jeg van Halen med "Jump" hele weekenden.

...jeg finder selv ud...

Hvad er bedst:
- At spille før eller efter FCM i en runde?

Det logiske svar vil være at det afhænger om man vinder eller taber.

Som fan kan mit nervesystem bedre håndtere at spille sidst uafgtet af FCM resultatet. Det må også være nemmere for JP at styre kampen efter FCMs resultat. Vi behøver fx ikke nødvendigvis jagte en sejr hvis de har spillet uafgjort eller tabt.

AGF burde nok blokere alle sådanne tanker ude og istedet gøre som man altid gør. Men det må være ekstremt svært

Jeg synes det er bedst at spille før FCM i en runde fordi hvis vi vinder så bliver det lagt yderligere pres på FCM. Indtilvidere ser du ud til at spillerne har været ret gode til at blokere tankerne. Se bare mod viborg hvor vi kom bagud, og alligevel fulgte spillerne game plan og fik udlignet og efterfølgende kom foran ved at holde roen og ikke gå i panik andet end det sidste 10min hvor det var rigtig ved at brænde på haha

Jeg synes det er bedst at spille før FCM i en runde fordi hvis vi vinder så bliver det lagt yderligere pres på FCM. Indtilvidere ser du ud til at spillerne har været ret gode til at blokere tankerne. Se bare mod viborg hvor vi kom bagud, og alligevel fulgte spillerne game plan og fik udlignet og efterfølgende kom foran ved at holde roen og ikke gå i panik andet end det sidste 10min hvor det var rigtig ved at brænde på haha
Jeg tænker også vi kan spille mere frit, da vi kan spille for at opnå noget (større afstand til dem) frem for at undgå noget (smide point ift. dem eller ikke udbygge forspringet). Så jeg tror det bliver et mere positivt mindset, som gør det nemmere at spille frit.

Hvad er bedst:
- At spille før eller efter FCM i en runde?

Det logiske svar vil være at det afhænger om man vinder eller taber.

Som fan kan mit nervesystem bedre håndtere at spille sidst uafgtet af FCM resultatet. Det må også være nemmere for JP at styre kampen efter FCMs resultat. Vi behøver fx ikke nødvendigvis jagte en sejr hvis de har spillet uafgjort eller tabt.

AGF burde nok blokere alle sådanne tanker ude og istedet gøre som man altid gør. Men det må være ekstremt svært
vi skal altid jagte en sejr

Det er forsimplet imo. I den situation vi er i kan andre scenarier godt give mening.
Spillerne skal aldrig gå på banen med andet for øje end at vinde. Aldrig.

Træneren må efter 50-70 minutter gerne ændre udtrykket. Men hver duel. Hver kamp. Alting man gør skal være for at opnå, ikke undgå.

Vi har også set vores udtryk i de seneste kampe, mod SønderjyskE og Viborg, når vi løber rundt på banen for at bevare det resultat vi har. Vi skal ikke bare prøve at komme foran, vi skal have viljen til at gå efter et mål mere, når vi scorer i vores gode perioder. Og jeg ved godt, at det er lettere sagt end gjort, for modstandere ændrer jo også nødtvunget deres indstilling.

Last edited:
Det var på mange måder helt godkendt. AGF mangler angribere der kan score, men var dominerende det meste af kampen og skabte chancerne til at vinde.

Tingair viser vejen til lette scoringer, måske det man skal fæstne sin lid til?

Borgere kom ind, men det virkede underligt kort tid efter, dagens Tingager havde scoret. Fint med debut og ikke så ringe endda, men i en kamp med klart overtag var det en underlig satsning for mig.

Godt at se Jacob Andersen igen og han havde et fint indhop.

Det var på mange måder helt godkendt. AGF mangler angribere der kan score, men var dominerende det meste af kampen og skabte chancerne til at vinde.

Borgere kom ind, men det virkede underligt kort tid efter, dagens Tingager havde scoret. Fint med debut og ikke så ringe endda, men i en kamp med klart overtag var det en underlig satsning for mig.

Jeg hæftede mig også ved Andersens indhop, han kan godt nå at blive en gevinst. Måske skal han have et par indhop mere, men hvis Carstensen stadig er ude giver den mulighed mere i højre side.

Borgere nåede ikke så meget, men det kan måske hjælpe ham at have fået debut hvis han skal ind igen senere.

Måske misforstår jeg dig, men Bogere kom ikke ind efter Tingagers scoring, men sammen med Tingager.

Jeg synes, det var fint at se både Bogere, Sebastian Jørgensen og Jacob Andersen på banen. AGFs bredde er bedre end sit rygte, og man har fornemmelsen, at breddespillerne også spiller en vigtig rolle i klubben. Især fordi det ikke altid er de samme, der sættes ind (sidste uge var det JJA og Kristjansson).

Jeg hører i øvrigt også til det hold, der er imponeret over holdets evne til at komme tilbage. Det er en fed fightervilje helt til sidste fløjt. Og det er altså ikke helt let at se, at det her hold, der kun har tabt én superligakamp siden juli nu skal tabe to i træk til FCM.

Man skal nok heller ikke underkende at vi spiller på en måde hvor dårlige baner er til modstandernes fordel og at det er en del af forklaringen på at det har haltet lidt hidtil i foråret. Ikke at jeg forventer at vi nedspiller alle modstanderne resten af foråret som med FCN i dag, og plastik i Farum er også noget specielt, men jeg tror det hjælper os at vi må have overstået de ujævne underlag.

Måske misforstår jeg dig, men Bogere kom ikke ind efter Tingagers scoring, men sammen med Tingager.

Jeg synes, det var fint at se både Bogere, Sebastian Jørgensen og Jacob Andersen på banen. AGFs bredde er bedre end sit rygte, og man har fornemmelsen, at breddespillerne også spiller en vigtig rolle i klubben. Især fordi det ikke altid er de samme, der sættes ind (sidste uge var det JJA og Kristjansson).

Jeg hører i øvrigt også til det hold, der er imponeret over holdets evne til at komme tilbage. Det er en fed fightervilje helt til sidste fløjt. Og det er altså ikke helt let at se, at det her hold, der kun har tabt én superligakamp siden juli nu skal tabe to i træk til FCM.
Jeg bliver ikke hjulpet af autocomplete, der ikke vil acceptere 'da', men retter til 'dagens'.

Borgere kom ind sammen med Tingager, men det virkede malplaceret allerede da Tingager havde scoret. Hvad er ideen i den indskiftning i den kamp? Han bidrager ikke ved mere primitivt spil, og er heller ikke men man forventer agere 'dåseåbner'. Tchamche løber en del forvildet rundt i sine indhob, men bringer da noget hovedspilsstyrke til torvs.

Jeg er ikke utilfreds med spilletid til Borgere. Vi vil nok alle gerne se ham foldet ud. Kontekst her var dog for mig lidt skæv.

Gode indhop af Andersen og Jørgensen.

Jeg bliver ikke hjulpet af autocomplete, der ikke vil acceptere 'da', men retter til 'dagens'.

Borgere kom ind sammen med Tingager, men det virkede malplaceret allerede da Tingager havde scoret. Hvad er ideen i den indskiftning i den kamp? Han bidrager ikke ved mere primitivt spil, og er heller ikke men man forventer agere 'dåseåbner'. Tchamche løber en del forvildet rundt i sine indhob, men bringer da noget hovedspilsstyrke til torvs.

Jeg er ikke utilfreds med spilletid til Borgere. Vi vil nok alle gerne se ham foldet ud. Kontekst her var dog for mig lidt skæv.

Gode indhop af Andersen og Jørgensen.
Ideen var vel at få noget X-faktor i boksen.
Vi skal huske at han kom ind da vi er bagud og lidt desperate.
Borgere bliver nok alt eller intet indtil relationerne bliver bedre.

Ideelt set havde vi nok beholdt Dalsgaard i forsvaret og sat Tingager på toppen bare for at skabe kaos.

Latest posts

Back