New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 798
  • Views Views: Views 47K
Transfervindue Sommer 2026
Det lidt svært med de der udregninger om hvor mange point der skal til. Synes situationen er vendt på hovedet og Brøndby og Viborg ser stærke ud. Sønderjyske og Nordsjælland ser solide ud. FCM ligner ikke et hold der skraber mere end 10 point sammen i mesterskabspillet - men det kan hurtigt ændre sig. Så det eneste der er at gøre er fokus på egne præstationer og en kamp af gangen..

Det lidt svært med de der udregninger om hvor mange point der skal til. Synes situationen er vendt på hovedet og Brøndby og Viborg ser stærke ud. Sønderjyske og Nordsjælland ser solide ud. FCM ligner ikke et hold der skraber mere end 10 point sammen i mesterskabspillet - men det kan hurtigt ændre sig. Så det eneste der er at gøre er fokus på egne præstationer og en kamp af gangen..
Det er meget svært at få hænderne omkring. Der er spillet 6 runder, AGF har 3 sejre og 3 uafgjort og fører med 5 points ind i de resterende 8 runder.

Med FCMs deler mod Haderslev kan man med sejr komme 7 points foran. Men det kan holde hårdt nok. Men med sejr i morgen og en af de tre uafgjort konverteret til sejr ville det se meget overbevisende ud - også fordi de tre uafgjorte medvirker til det mudrede billede.

Med 7 runder igen hedder den 4, 5 eller 7 points difference. 5 points er en fin føring, men betyder også 4 af 7 kampe endt uafgjort, og AGF har mindre at skyde med, end FCM. Men 2 points mod FCM giver alligevel 5 point at hente på 5 runder.

Det bliver spændende at se de første handler CV laver og dermed få en begyndende fornemmelse af om der skiftes til 4-4-2 eller 4-3-3 til næste sæson. Det skulle være JP´s foretrukne formationer.
Jeg håber (tror) i hvert fald at JP har nogle klare ideer om den kommende sæson og dermed også kan assistere CV med at finde de rigtige spillere, som nok for en stor dels vedkommende bliver udviklingsspillere.

Det kunne måske være interessant at se på vores modstander i morgen, hvor der godt kunne være spillere, der gerne vil genforenes med deres gamle træner. Men det bliver nok ikke deres 2-3 største salgsemner vi skal forvente at vi kan hente.

Mit håb for den kommende sæson er at vi kan holde på Arnstad og Bech i hvert fald indtil den europæiske kval. er overstået og gerne et halvt år ekstra, hvis vi rammer et gruppespil. I ligaen forventer jeg et mellemår, hvor vi forhåbentlig alligevel kan ramme top-6 og hvor vi kan udvikle på Emmery, Kristjansson, Bogere, Hamza m.fl.

Jeg håber (tror) i hvert fald at JP har nogle klare ideer om den kommende sæson og dermed også kan assistere CV med at finde de rigtige spillere, som nok for en stor dels vedkommende bliver udviklingsspillere.

Det kunne måske være interessant at se på vores modstander i morgen, hvor der godt kunne være spillere, der gerne vil genforenes med deres gamle træner. Men det bliver nok ikke deres 2-3 største salgsemner vi skal forvente at vi kan hente.

Mit håb for den kommende sæson er at vi kan holde på Arnstad og Bech i hvert fald indtil den europæiske kval. er overstået og gerne et halvt år ekstra, hvis vi rammer et gruppespil. I ligaen forventer jeg et mellemår, hvor vi forhåbentlig alligevel kan ramme top-6 og hvor vi kan udvikle på Emmery, Kristjansson, Bogere, Hamza m.fl.
Jeg tror ikke vi holder på de to en halvsæson mere.

Jeg synes også, at vi som klub dels skal sælge dem bedst muligt (sommerminder), dels vise spillere at man sender dem videre når de rigtige bud kommer

• Like
Reactions: fsc
Last edited:
Det bliver spændende at se de første handler CV laver og dermed få en begyndende fornemmelse af om der skiftes til 4-4-2 eller 4-3-3 til næste sæson. Det skulle være JP´s foretrukne formationer.
Det er sgu interessant ... her hvor der stadig er langt til mandag aften og noget der er utroligt meget mere interessant :).

Bisseck og TK gjorde man gik til 3-back. Nu har man Links og Tingager som oplagte 3-back typer. Men man har Emmery og formentlig også Borgere, der er oplagte offensive talenter. Skal man indrette formationen efter dem er det nok mest oplagt med offensive roller uden for meget defensivt ansvar. Det er ikke de nuværende 10'ere eller wingbacks.

Sportsligt tror jeg mere på 3-4-3 som nu. Den virker til at være ambitiøs og kræve meget af spillerne, men også til at give bonus når det kører.

Måske har @cph ret, og Emmery er klar til en wingback efter sommerferien. Han har meget godt i sit spil, og skal lægge noget defensivt, samt pasningsmæssigt på, som @Thomas K skriver ganske godt. Så skal man finde en position til Borgere, er det højre 10'er? Kristjansson kan køres ind i rollen som venstre 10'er, som han allerede bliver. Callø er centerforsvarer, så hvilken rolle skal han have i backkæden? Kan han dække 'Tingageren', eller skal han tage HCB og kan han i givet fald levere god nok boldomgang og fremstødrykke, til at dække pladsen godt nok?

Hvis man spiller 4-3-3 eller 4-4-2 kan de alle sammen passes ind - jeg ved ikke hvor Kristjansson passer bedst, dog.

Bemærk at jeg mener niveauet vil falde når de spiller, og jeg tror ikke de er klar til at starte, så jeg ser dem i anden række, efter en med etableret niveau. Men det er lettere at håndtere i næste sæson, når man ikke spiller for mesterskabet ... men man skal gerne slutte over BIF igen, for at holde dem nede, og gerne skaffe points i Europa og kvalificere os igen. Så det er hele tiden en balancegang

Last edited:
Det er sgu interessant ... her hvor der stadig er langt til mandag aften og noget der er utroligt meget mere interessant :).

Bisseck og TK gjorde man gik til 3-back. Nu har man Links og Tingager som oplagte 3-back typer. Men man har Emmery og formentlig også Borgere, der er oplagte offensive talenter. Skal man indrette formationen efter dem er det nok mest oplagt med offensive roller uden for meget defensivt ansvar. Det er ikke de nuværende 10'ere eller wingbacks.

Sportsligt tror jeg mere på 3-4-3 som nu. Den virker til at være ambitiøs og kræve meget af spillerne, men også til at give bonus når det kører.

Måske har @cph ret, og Emmery er klar til en wingback efter sommerferien. Han har meget godt i sit spil, og skal lægge noget defensivt, samt pasningsmæssigt på, som @Thomas K skriver ganske godt. Så skal man finde en position til Borgere, er det højre 10'er? Kristjansson kan køres ind i rollen som venstre 10'er, som han allerede bliver. Callø er centerforsvarer, så hvilken rolle skal han have i backkæden? Kan han dække 'Tingageren', eller skal han tage HCB og kan han i givet fald levere god nok boldomgang og fremrykke, til at dække pladsen godt nok?

Hvis man spiller 4-3-3 eller 4-4-2 kan de alle sammen passes ind - jeg ved ikke hvor Kristjansson passer bedst, dog.

Bemærk at jeg mener niveauet vil falde når de spiller, og jeg tror ikke de er klar til at starte, så jeg ser dem i anden række, efter en med etableret niveau. Men det er lettere at håndtere i næste sæson, når man ikke spiller for mesterskabet ... men man skal gerne slutte over BIF igen, for at holde dem nede, og gerne skaffe points i Europa og kvalificere os igen. Så det er hele tiden en balancegang
Jeg tror vi skal passe lidt på mht talkombinationerne. Det er ‘bare’ hvordan man tager imod modstanderen, og vi taler ganske få meters forskel. I morgen, såfremt det er Dalsgaard, Tingager og Kahl i forsvaret, så vil vi meget ofte ligne en 4-1-4-1 tror jeg.

Med en angriber forrest, så en “kæde” med en Links - Arnsted - Yakob - Bech. Derefter Knudsen som udtalt 6’er. Og så Dalsgaard og Tingager mest centralt og Kahl og Beijmo bredt.

EDIT: Det udtryk kunne også meget let ligne en 4-3-3

Hvor har du helt præcist fra at en 4'er kæde skulle være JPs foretrukne formationer ??

Han spillede 4-3-3 i Viborg. Men der er det klubben, der dikterer formationen.

En af årsager var, at der ikke kom et løb på hans yderside, det er tydeligt at det har han været vant til, men det kommer der ikke når han er bredeste punkt.
Det passer ikke. Jeg har set Emmery spille siden han var meget ung. Han har altid spillet langs sidelinjen, hvor man har prøvet at isolere ham med backen, så han kan udfordre en mod en.

Det passer ikke. Jeg har set Emmery spille siden han var meget ung. Han har altid spillet langs sidelinjen, hvor man har prøvet at isolere ham med backen, så han kan udfordre en mod en.
Okay. Jeg har ikke set ham siden ungdomtiden. Men jeg set flere kampe med ham (et gæt er 10+) på U17 og U19, hvor der har været en back der - i perioder - har truet med et overlap, og dermed trukket en spiller ud af position

Jeg erindre ikke at have set ham, som det brede punkt tage et overlap for en 10’er. Hvilket var det Arnstad manglede i perioder.

Hvor har du helt præcist fra at en 4'er kæde skulle være JPs foretrukne formationer ??

Det er den klassiske "det spillede han i sin tidligere klub"..
Han har dog selv udtalt at det bare er tal, og at det for ham er udtrykket de tæller. Ergo han spiller den kombination som spillerne passer til. Derudover så er tal bare tal, og det er langt mere dynamisk end bare at sige 3-4-3 eller 4-4-2.

Ift JP og den 433 så skal der ikke mere til end exit af Kahl, Beijmo og Dalsgaard, og udskiftning af PM, Arnstad, Bech med andre typer til sommer - så er den vel i hus?

Altså HVIS den gode CV, JP og AGF vil det, så er muligheden der til sommer.
Alle de spillere kan vel også spille en 4-3-3

Jeg tror ikke vi holder på de to en halvsæson mere.

Jeg synes også, at vi som klub dels skal sælge dem bedst muligt (sommerminder), dels vise spillere at man sender dem videre når de rigtige bud kommer
Nu nævnte jeg det også mest i tilfælde af at vi når et gruppespil (gør vi nok kun, hvis vi bliver mestre). Men hverken Arnstad eller Bech lyder som spillere der nødvendigvis vil væk. Så hvis de gerne vil blive, skal det være AGF der presser på, fordi der kommer et attraktivt bud.

Men klart det mest sandsynlige og fornuftige for alle parter er selvfølgelig at de kommer videre-

Nu nævnte jeg det også mest i tilfælde af at vi når et gruppespil (gør vi nok kun, hvis vi bliver mestre). Men hverken Arnstad eller Bech lyder som spillere der nødvendigvis vil væk. Så hvis de gerne vil blive, skal det være AGF der presser på, fordi der kommer et attraktivt bud.

Men klart det mest sandsynlige og fornuftige for alle parter er selvfølgelig at de kommer videre-

Mon ikke, de bare toner det ned for at holde fokus på sæsonafslutningen? Jeg tænker, de begge har en ret stor interesse i at smede mens jernet er varmt og komme videre efter sæsonen. Jeg ser i hvert fald kke for mig, at de skal presses til at skifte.

Jeg konkluderer det fordi det var formationen han brugte i vff men han har ganske rigtigt sagt det bare er tal. Hans prolicens opgave tager den udgangspunkt i 433?

Latest posts

Back