New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 798
  • Views Views: Views 47K
Transfervindue Sommer 2026
Voldsom kommentar Nizzleroy - minder mig næsten om de vibes der var imod Gift Links de første år han var her :-)
Du må jo også være meget uenig med JP og hans stab - de ser åbenbart potentiale til hverdag for at udvikle en superligaspiller. Med hans tidligere meritter i Bundesliga og Zweite Liga.... ja, så tror jeg også han kan finde niveauet igen og spille superliga! Men la os nu se...

Links tog også meget meget længere tid end forventet - han var købt med helt andre forventninger, end der skulle gå så mange år før han blev rigtig god. Der skal forhåbentlig ikke gå så mange år med andre spillere. Og helst ikke med spillere der hentes ind omkring de 25 år som med Serra.

Men ellers enig i Holmertz indlæg⬇️⬇️. Det vil være et mindre mirakel men mere skøre ting er sket. Jeg syntes også Serra ser bedre og bedre ud (men mener nu stadig vi skal hente en ny første angriber til sommer).

Vi har set ham blive kontinuerligt bedre lige siden JP trådte til. Fra helt ubrugelig til nu en kompetent superligaangriber. Der er jo ingen der siger at hans udvikling (eller tilbagevenden til tidligere niveau) stopper her - det vigtigste for en angriber er selvtillid og det må han begynde at have nu. Og nu har han syv kampe til at vise, at han skal tages seriøst som superligaangriber og kan han fortsat bygge på, score 3-4 mål mere og ellers løse sine opgaver tilfredsstillende kan jeg ikke se nogen grund til, at han som minimum er en fin backup til næste sæson.

Jeg håber virkelig i får ret alle sammen og der rent faktisk er en hæderlig superligaangriber gemt i Serra. Det vil da være et perfekt tidspunkt endelig at vise det på. Det er jo ikke fordi jeg hader manden eller ikke ønsker han skal blive en succes. Men lige nu trækker de foregående 2,5 år mere ned end et par afgørende situationer. Men jeg krydser fingre lige så meget som jer andre.

Last edited:
Jeg håber virkelig i får ret alle sammen og der rent faktisk er en hæderlig superligaangriber gemt i Serra. Det vil da være et perfekt tidspunkt endelig at vise det på. Det er jo ikke fordi jeg hader manden eller ikke ønsker han skal blive en succes. Men lige nu trækker de foregående 2,5 år mere ned end et par afgørende situationer. Men jeg krydser fingre lige så meget som jer andre.

I de forudgående 2,5 år er han blevet kasseret af Uwe, som jo ikke just var kendt for sin tålmodighed. Så er han blevet kasseret af Klose i en udlejning. Og nu har han en ny og mere tålmodig træner, der tydeligvis viser ham mere og mere tillid, samt en halvsæson til at bygge på ift. form og selvtillid.

Det kan sagtens være, Janni Serra aldrig bliver en succes i AGF, men jeg synes ikke, man kan bruge de forudgående 2,5 år til at lave den konklusion. Uwe gjorde mange ting godt, men han lavede også den fejl, at PM skulle spille uanset hvad.

Last edited:
Jeg mener (som jeg hele tiden har gjort), at Serra har præsteret så godt over en længere periode med Kiel (indrømmet, for efterhånden en del år siden), at det giver mening for AGF at give ham en ordentlig chance for at genfinde niveauet. Det er en helt anden case end fx Badji, som formentlig er for dårlig til det basale til nogensinde at blive god nok til AGF.

Jeg tror heldigvis ikke, klubben er enig med de ærede meddebattører, som stædigt fastholder, at Serra skal væk. Man ser jo igen og igen, at det absolut ikke er garanti for noget som helst at hente nye 9’ere udefra, selv om man smider relativt store beløb efter det. Det fornuftige vil i mine øjne være at starte med Serra i de kommende kampe. Hvis han gør sig godt gældende i sine resterende minutter, skal han selvfølgelig blive i AGF. Det var to textbook-9’er-mål, han scorede i går! :cool:
Det er måske også værd at bemærke at Serra har scoret flere mål end Mikael Uhre og Tonni Adamsen tilsammen her i foråret, så jeg er ikke sikker på at det ville have været bedre med en af dem.

Det er måske også værd at bemærke at Serra har scoret flere mål en Mikael Uhre og Tonni Adamsen tilsammen, så jeg er ikke sikker på at det ville have været bedre med en af dem.
tonni vil jeg give the benefit of the doubt, da han spiller i et absolut elendigt silkeborg hold, så er det jo svært at udrette noget, men mht uhre ser det godt nok ud til at vi har dodged a bullet. med det han har vist i fcm, så fik vi nok ikke mere ud af ham end vi gør nu af serra

tonni vil jeg give the benefit of the doubt, da han spiller i et absolut elendigt silkeborg hold, så er det jo svært at udrette noget, men mht uhre ser det godt nok ud til at vi har dodged a bullet. med det han har vist i fcm, så fik vi nok ikke mere ud af ham end vi gør nu af serra
Ja det er en fryd at se hvordan de pralede af at de kunne hente ham for næsen af AGF - det var fint at CV fik presset nogle flere penge ud af dem og samtidig undgik at hente en nitte.

Ret skal vel være ret, vi ved jo ikke om han ville have fået spilletid i vores trup, og det finder vi så nok heller aldrig ud af 😊
Nej, Uhre har fået 202 minutters spilletid her i foråret, så det er lidt svært at forstå, hvad planen med ham var. I seneste runde var Brumado skadet og Franculino på bænken, men alligevel fik Uhre ingen spilletid. Men måske var det vigtigste for FCM bare, at vi ikke fik ham.

Nej, Uhre har fået 202 minutters spilletid her i foråret, så det er lidt svært at forstå, hvad planen med ham var. I seneste runde var Brumado skadet og Franculino på bænken, men alligevel fik Uhre ingen spilletid. Men måske var det vigtigste for FCM bare, at vi ikke fik ham.
Det vil bare ikke give nogen mening at bruge et tocifret millionbeløb på en spiller, man ikke vil bruge til noget særligt, men blot for at forhindre en anden klub i at få ham.

Jeg går også ud fra, at de har stillet Uhre noget i udsigt ud over en stor check; altså ikke garanteret ham spilletid, men dog fortalt om deres planer med ham.

Forestil jer, hvis det rygtes rundt om, at man i FCM kan risikere at blive købt til en rolle som drillepind.

Jeg har også meget svært ved at se AHP drive forretning på den måde. Ikke at han er inde over de enkelte spillerkøb, men han får vel løbende orientering om strategi.

Det vil bare ikke give nogen mening at bruge et tocifret millionbeløb på en spiller, man ikke vil bruge til noget særligt, men blot for at forhindre en anden klub i at få ham.

Jeg går også ud fra, at de har stillet Uhre noget i udsigt ud over en stor check; altså ikke garanteret ham spilletid, men dog fortalt om deres planer med ham.

Forestil jer, hvis det rygtes rundt om, at man i FCM kan risikere at blive købt til en rolle som drillepind.

Jeg har også meget svært ved at se AHP drive forretning på den måde. Ikke at han er inde over de enkelte spillerkøb, men han får vel løbende orientering om strategi.
De kan vel altid sende ham videre til Mafra og derfra sælge ham igen uden større tab. Angribere med en track record kan næsten altid sælges. Men lige nu fremmer de selvfølgelig ikke salgsmulighederne. Men Uhre er vel lige nu for FCM, hvad JJA er for AGF. En spiller som kan være rar at have i baghånden, hvis alt andet svigter.

De kan vel altid sende ham videre til Mafra og derfra sælge ham igen uden større tab. Angribere med en track record kan næsten altid sælges. Men lige nu fremmer de selvfølgelig ikke salgsmulighederne. Men Uhre er vel lige nu for FCM, hvad JJA er for AGF. En spiller som kan være rar at have i baghånden, hvis alt andet svigter.
Men hvad nu hvis Uhre ikke synes, det vil være grumme attraktivt at komme til Mafra? Han har vel også noget at skulle have sagt i den sag.

Jeg fattede aldrig helt JJA-handlen, og det er ikke for at lyde bagklog. Men at købe en reservespiller i FCN virkede dengang temmelig uambitiøst i mine øjne. Og jævnt uforklarligt.

Jeg fattede aldrig helt JJA-handlen, og det er ikke for at lyde bagklog. Men at købe en reservespiller i FCN virkede dengang temmelig uambitiøst i mine øjne. Og jævnt uforklarligt.
Vel at mærke en reservespiller i FCN, som var i den danske U-21 landsholdstrup. Jeg forstod godt at man ville hente ham og han gik jo også lige ind i startopstillingen dengang - og gjorde det fint i starten. Men prisen viste sig at være alt for høj.

Prisen var for høj, men jeg forstod godt transferen. Man ville tilsyneladende gerne have en bedre boldspiller ind i forsvaret, og det skulle JJA være. Derudover u21 landsholdsspiller, der havde svært ved at komme på et hold, der var et bedre sted og som også havde succes i Europa. Det var en af de der transfers der sagtens kunne have været en stor succes, havde JJA kunne tage det skridt. Desværre virkede han aldrig rigtig til at have fysikken til 90 minutter hver uge eller koncentrationen i afgørende situationer. Jeg tror stadig vi kan få lidt penge for ham, og ellers kan jeg leve med ham som trupspiller, når vi næste år står over for store ændringer og forhåbentlig en del flere kampe.

Vel at mærke en reservespiller i FCN, som var i den danske U-21 landsholdstrup. Jeg forstod godt at man ville hente ham og han gik jo også lige ind i startopstillingen dengang - og gjorde det fint i starten. Men prisen viste sig at være alt for høj.

JJA gav fint mening og en case vi skal forfølge. Den eneste grund til FCN overhovedet ville sælge var som Nizzy er inde på, de ikke kunne garantere den spilletid, JJA ønskede.

Det er ikke gået som forventet hverken for JJA eller os men det skal ikke afskrække os fra at prøve igen. De fleste indkøb med videresalg for øje ender ikke med at blive en succes, så hvis man ikke er villig til at tabe for at vinde, kommer vi ingen vegne.

JJA gav fint mening og en case vi skal forfølge. Den eneste grund til FCN overhovedet ville sælge var som Nizzy er inde på, de ikke kunne garantere den spilletid, JJA ønskede.

Det er ikke gået som forventet hverken for JJA eller os men det skal ikke afskrække os fra at prøve igen. De fleste indkøb med videresalg for øje ender ikke med at blive en succes, så hvis man ikke er villig til at tabe for at vinde, kommer vi ingen vegne.
Han ville helt sikkert kunne komme til at lykkedes ligesom Links og Kahl, hvis han fik samme chancer. Problemet er at der ikke længere er plads til den form for udviklingsspillere, de får ikke spilletid på det nuværende AGF hold, og så må han nok desværre videre.

Husker der blev talt om at vi skulle finde en niche med at uddanne yderstoppere i en trebakkæde som stødte med frem efter salget af TK og Bissek. Vi købte ham og Halsgaard og havde selv et par talenter der skulle satses på. Så blev det Beijmo og Kahl i stedet.

Juryen er stadig ude med Serra men jeg begynder at se potentiale. Skal vi spille 442 næste sæson kan han sagtens presse på for spilletid i et trekløver af angribere med Bogere plus en ny.

Vores ven YB i grækenland lavede en assist i dag i en vital 2-1 sejr. Mon ikke der bliver indløst en klausul eller hans præstationer åbner for salg til en anden klub i Grækenland el. Det vil være en god case.

Husker der blev talt om at vi skulle finde en niche med at uddanne yderstoppere i en trebakkæde som stødte med frem efter salget af TK og Bissek. Vi købte ham og Halsgaard og havde selv et par talenter der skulle satses på. Så blev det Beijmo og Kahl i stedet.

Juryen er stadig ude med Serra men jeg begynder at se potentiale. Skal vi spille 442 næste sæson kan han sagtens presse på for spilletid i et trekløver af angribere med Bogere plus en ny.

Vores ven YB i grækenland lavede en assist i dag i en vital 2-1 sejr. Mon ikke der bliver indløst en klausul eller hans præstationer åbner for salg til en anden klub i Grækenland el. Det vil være en god case.
Faktisk startede det med, at vi havde Hausner da Uwe kom. Han var en af de unge han - iflg eget udsagn i en Mediano podcast - ville bringe. Så det blev tilvalgt for at bruge Tingagers rutine, og bringe Hausner og Bisseck, senere Mølgaard og derefter TK. Tre af de fire er solgt.

Halsgaard er jeg ret sikker på var tiltænkt den centrale plads på sigt, faktisk forstår jeg ikke rigtig den transfer.

Jeg tror ikke vi kommer til at spille med kun 2 centrale midtbanespillere. Vi spiller pt i perioder med 4 og stort set alle andre i Superligaen spiller med 3. Jeg tror det er ekstremt svært at komme til at dominere på bolden i ligaen med kun to derinde.

Halsgaard er jeg ret sikker på var tiltænkt den centrale plads på sigt, faktisk forstår jeg ikke rigtig den transfer.
Jeg tror primært, at han blev hentet, fordi vi havde et “hul” i talentstrømmen der. Vi havde nogle spændende spillere på U-17 og U-15, men et halvfesent U-19-hold. Der manglede et talent, der var lidt mere modent til seniorfodbold.
Jeg tror, at han blev hentet mere i håb om, at han kunne slå igennem, end i troen på, at han ville slå igennem.

Latest posts

Back