New posts

Den store økonomitråd

• Thread starter Thread starter Dichio
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 226K
Den store økonomitråd
Trækker den lige herind.

Er det da noget du har hørt om?
Nej, aner intet....men det er vel ikke utænkeligt at vi hos de store koncernpartnere har lukrative bonusordninger som er resultatafhængige? Et selskab som Ceres ( Royal Unibrew ) kan jo få en masse eksponering ved en evt sejrsfest/ekstra tv-tid og lignende - andre samme

Fra Striften "I halvårsrapporten bliver sponsoraterne oner. Samtidig viser udviklingen gennem de seneste år, at der er en konstant vækst over året. Foråret 2025 øgede AGF således sponsorindtægterne med 3,8 mio. sammenlignet med efteråret 2024 og landede samlet på 92,4 millioner.

Rammer AGF en tilsvarende sponsorvækst dette forår, så bliver 100 millioner-mærket rundet i sikker stil. Og med placeringen i Superligaen, så er det nok lettere at forhandle sponsorater nu end sidste forår."

Så skal der ikke ret mange bonusser til før vi rigeligt runder 100 mio i rene sponsorater.

Nej, aner intet....men det er vel ikke utænkeligt at vi hos de store koncernpartnere har lukrative bonusordninger som er resultatafhængige? Et selskab som Ceres ( Royal Unibrew ) kan jo få en masse eksponering ved en evt sejrsfest/ekstra tv-tid og lignende - andre samme

AGF har i en del år lagt op til sponsorater med bonusaftaler men om alle sponsorer (herunder de store) er gået med på oplæggene, det er nok spørgsmålet.

Jeg tænker der vil komme ekstra i kassen. Samtidig tænker jeg også spillerne har en del bonusaftaler der bliver udløst og de har så inderligt fortjent dem hvis det lykkes 💙 🤍💙
Isoleret set kan de to poster måske gå ud med hinanden men der er jo også placeringsmidler mv. som skal med i regnestykket. Jeg kan heller ikke huske hvad de har budgetteret med af tilskuere men mon ikke der bliver udsolgt fra nu af.

AGF har i en del år lagt op til sponsorater med bonusaftaler men om alle sponsorer (herunder de store) er gået med på oplæggene, det er nok spørgsmålet.

Jeg tænker der vil komme ekstra i kassen. Samtidig tænker jeg også spillerne har en del bonusaftaler der bliver udløst og de har så inderligt fortjent dem hvis det lykkes 💙 🤍💙
Isoleret set kan de to poster måske gå ud med hinanden men der er jo også placeringsmidler mv. som skal med i regnestykket. Jeg kan heller ikke huske hvad de har budgetteret med af tilskuere men mon ikke der bliver udsolgt fra nu af.
Jeg tror stort set kun det er de helt store der er præstationsbetinget. De mindre til 250.000 kr har nok ikke klausuler indbygget, det er mere en hyldevare

Der kan heller ikke være så meget bonus at hente på et lille sponsorat. Har de overhovedet gratis adgang til eventuelle europæiske kampe? JN har tidligere talt om at der er bonusser indbygget og det er nok for de større sponsorer og også meget naturligt - det er omvendt heller ikke helt så interessant for dem hvis vi ender udenfor top-6 en sæson. Et europæisk gruppespil må også kunne give en del, for dem med mest eksponering nok især hvis det er kampe der vises på en almindeligt tilgængelig kanal. Royal Unibrew kan vel sætte Lemon Soda på trøjen trøjen hvis vi skal spille i Italien og Crazy Tiger hvis det er i Frankrig, så det må have noget værdi klubben også får glæde af.

Det kan blive et ret interessant tal i næste regnskab hvis vi skulle lykkes med at vinde mesterskabet, men det de europæiske kampe kan give vil så først komme med senere og det kan blive svært nok at komme i et ligaspil.

De har været gode til at fastholde sponsorer og få nogle med inden vi flytter ind på det nye stadion, men det må også være noget man kan rykke endnu mere på i efteråret og så gør det sikkert ikke noget hvis man lige kan vise noget nyt mesterskabssølvtøj frem i pokalskabet. Timingen for sportslig succes er sjældent dårlig, men det kan give et fint boost ift at få de kommercielle indtægter op lidt hurtigere.

I kan bare gå ind på AGF's hjemmeside og se nyhederne de sidste 10 måneder, der er kommet nye sponsorer til som snor på en perle der alle udtaler de godt kan lide de værdier AGF står for og så er de begejstret for nyt stadion og vil være med på rejsen når det bliver taget i brug til næste år. Sportslig, success tænker jeg selvfølgelig hjælper på det med eksponeringen.

Latest posts

Back