New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 798
  • Views Views: Views 47K
Det begynder vist mere og mere at trække op til, at PM og AGF skilles til sommer. Eller er man ved at prøve af, om både ham selv og klubben kan leve med en indskifterrolle? Jeg tror fortsat ikke Serra har en fremtid, men det er jo altid lidt svært at sige oven på kamp, hvor han er blevet matchvinder med 2 mål. Alt andet lige skal vi stadig have en profil oppe foran til sommer. Hvis man håber at Bogere skal have tid på¨førsteholdet, så kan man næppe både beholde PM og Serra samt tilføje en profil og rykke Bogere op. Der er jo også lige Badji og Gyamfi der kommer tilbage.

Det begynder vist mere og mere at trække op til, at PM og AGF skilles til sommer. Eller er man ved at prøve af, om både ham selv og klubben kan leve med en indskifterrolle? Jeg tror fortsat ikke Serra har en fremtid, men det er jo altid lidt svært at sige oven på kamp, hvor han er blevet matchvinder med 2 mål. Alt andet lige skal vi stadig have en profil oppe foran til sommer. Hvis man håber at Bogere skal have tid på¨førsteholdet, så kan man næppe både beholde PM og Serra samt tilføje en profil og rykke Bogere op. Der er jo også lige Badji og Gyamfi der kommer tilbage.
Jeg lagde mærke til at PM var helt færdig - som i udkørt - ved slutfløjtet. Stod med hænderne på knæene og stirrede ned i græsset. 36 minutter var alt han havde i tanken.

Nu må vi formode, at Serra også er starter de kommende par kampe. Det kan være, at han nu rent faktisk får den chance for at spille kontinuerligt, som han endnu ikke har haft i klubben. I går var faktisk første gang i AGF-tiden, at han er startet to kampe i træk. Han virker til at have et følsomt gemyt og det kan godt være at han har brug for noget mere tryghed for at kunne præstere. Og så har han virket mere glad og afklaret i dette forår. Som om der har været noget (udenfor banen?), som han har fået styr på.

Jeg lagde mærke til at PM var helt færdig - som i udkørt - ved slutfløjtet. Stod med hænderne på knæene og stirrede ned i græsset. 36 minutter var alt han havde i tanken.
Bemærkede du også hvilket arbejdsraseri, han lagde for dagen i alle 36 minutter? Jeg tror sgu han spurtede i samtlige sekunder af den tid, han var inde.

Nu må vi formode, at Serra også er starter de kommende par kampe. Det kan være, at han nu rent faktisk får den chance for at spille kontinuerligt, som han endnu ikke har haft i klubben. I går var faktisk første gang i AGF-tiden, at han er startet to kampe i træk. Han virker til at have et følsomt gemyt og det kan godt være at han har brug for noget mere tryghed for at kunne præstere. Og så har han virket mere glad og afklaret i dette forår. Som om der har været noget (udenfor banen?), som han har fået styr på.
Jeg mener (som jeg hele tiden har gjort), at Serra har præsteret så godt over en længere periode med Kiel (indrømmet, for efterhånden en del år siden), at det giver mening for AGF at give ham en ordentlig chance for at genfinde niveauet. Det er en helt anden case end fx Badji, som formentlig er for dårlig til det basale til nogensinde at blive god nok til AGF.

Jeg tror heldigvis ikke, klubben er enig med de ærede meddebattører, som stædigt fastholder, at Serra skal væk. Man ser jo igen og igen, at det absolut ikke er garanti for noget som helst at hente nye 9’ere udefra, selv om man smider relativt store beløb efter det. Det fornuftige vil i mine øjne være at starte med Serra i de kommende kampe. Hvis han gør sig godt gældende i sine resterende minutter, skal han selvfølgelig blive i AGF. Det var to textbook-9’er-mål, han scorede i går! :cool:

Han gjorde også det man håber når man skifter en spiller ind. en spiller skal jo ligge det energiniveau, de kan holde hele den tid de spiller.

Det er så frustrerende at se når spillere bliver skiftet ind med 30 eller mindre tilbage, hvis de spiller som om de skulle holde i 90min. Elsker at se en mand der indser at han kun skal holde i 30, og giver den max gas. Det er jo også en helt anden mortensen vi har set de seneste 2 kampe som indskifter, energi og duelstyrke vi ikke har set i nogle
år efterhånden

Han gjorde også det man håber når man skifter en spiller ind. en spiller skal jo ligge det energiniveau, de kan holde hele den tid de spiller.

Det er så frustrerende at se når spillere bliver skiftet ind med 30 eller mindre tilbage, hvis de spiller som om de skulle holde i 90min. Elsker at se en mand der indser at han kun skal holde i 30, og giver den max gas. Det er jo også en helt anden mortensen vi har set de seneste 2 kampe som indskifter, energi og duelstyrke vi ikke har set i nogle
år efterhånden
Jeg tror, nu hvopr Tingager er klar igen, at det er vigtigt at have mindst én af dem på banen af gangen

år efterhånden
Ja, virker som om PM har indset/erkendt at han slutter karrieren af som indskifter OG indpisker/fighter. Han er bare en guttermand. Bliver vi mestre vil han kun lade sig hylde som vor tids SuperLegende....og jeg er kommet på stadion da jeg som 20 årig i -79´ startede med at arbejde i byen og flyttede hertil kort tid efter.

år efterhånden
Og det kan også være på den måde, at klubben ser fornuft i en 1-årig forlængelse. Selvfølgelig også fordi han er den personlighed han er.

Og det kan også være på den måde, at klubben ser fornuft i en 1-årig forlængelse. Selvfølgelig også fordi han er den personlighed han er.
jeg ser god perspektiv i at give ham et år som det man kalder en spillende assistent træner, altså han får de her indhop hvor han bare brænder alt hans energi i 20-30 min, og så gøre brug af hans enorme erfaring som angriber til at give noget visdom videre til fremtidens angribere.

det giver også den bonus at medmindre det nye stadion bliver forsinket endnu mere, så kan pm få lov at spille på det

Last edited:
Skulle vi gå hen at blive mestre, så kommer forlængelserne også til at sidde løsere. Vi vil i så fald være meget tæt på at få et europæisk gruppe ligaspil (3 forsøg, hvor vi "bare" skal vinde den ene runde for at nå Conference League). Det kommer til at kræve en bredere trup til næste år.

Jeg mener (som jeg hele tiden har gjort), at Serra har præsteret så godt over en længere periode med Kiel (indrømmet, for efterhånden en del år siden), at det giver mening for AGF at give ham en ordentlig chance for at genfinde niveauet. Det er en helt anden case end fx Badji, som formentlig er for dårlig til det basale til nogensinde at blive god nok til AGF.

Jeg tror heldigvis ikke, klubben er enig med de ærede meddebattører, som stædigt fastholder, at Serra skal væk. Man ser jo igen og igen, at det absolut ikke er garanti for noget som helst at hente nye 9’ere udefra, selv om man smider relativt store beløb efter det. Det fornuftige vil i mine øjne være at starte med Serra i de kommende kampe. Hvis han gør sig godt gældende i sine resterende minutter, skal han selvfølgelig blive i AGF. Det var to textbook-9’er-mål, han scorede i går! :cool:
Den eneste årsag til at Serra stadig er i klubben er, at vi ikke har kunne finde en aftager, og så har man nok vurderet, at man lige så godt kan prøve at få noget ud af det i stedet for at give ham alle pengene i hånden for at smutte. Hvis der var kommet et bud på ham i sommers eller i januar var han her ikke længere. Jeg ser stadig gerne at han bliver erstattet, for jeg synes han er en sløj fodboldspiller og ikke en specielt god angriber. Jer ser ikke noget Superliga i ham, og det ændrer et godt hovedstødsmål i går ikke på. Han er sikkert en rigtig flink fyr men nu har vi brugt 2,5 år på at få noget som helst værdi for pengene, og det er dælme lang tid under vejs. Men bevares, hvis han ender med at lave en håndfuld mål og vise sig som en god spiller i de sidste kampe, så vil han da være fin at have som backup til næste sæson.

Den eneste årsag til at Serra stadig er i klubben er, at vi ikke har kunne finde en aftager, og så har man nok vurderet, at man lige så godt kan prøve at få noget ud af det i stedet for at give ham alle pengene i hånden for at smutte. Hvis der var kommet et bud på ham i sommers eller i januar var han her ikke længere. Jeg ser stadig gerne at han bliver erstattet, for jeg synes han er en sløj fodboldspiller og ikke en specielt god angriber. Jer ser ikke noget Superliga i ham, og det ændrer et godt hovedstødsmål i går ikke på. Han er sikkert en rigtig flink fyr men nu har vi brugt 2,5 år på at få noget som helst værdi for pengene, og det er dælme lang tid under vejs. Men bevares, hvis han ender med at lave en håndfuld mål og vise sig som en god spiller i de sidste kampe, så vil han da være fin at have som backup til næste sæson.

Det ved du vel ikke rigtigt noget om?

Forlydender har gået på, at JP har været absolut fint tilfreds med Serras indsat, siden han kom. Han er eftersigende en holdspiller, der har levet fint med at være backup til PM. Han slog Badji af i kampen om spilletid og er nu også ved at slå PM. Det er ganske givet, at man nok hellere ville have Lukaku. Men der kan fint være et scenarie, hvor man også er ganske godt tilfreds med at have Serra i klubben og for mig er det ikke givet, at man i vinters var klar til at lade ham gå for ethvert bud.

Serra savner kontinuitet. Jeg synes ikke, der er grundlag for at bedømme hans niveau, før han har fået det kontinuitet. Han er tilsyneladende den bedste angriber i truppen.

Han har aldrig fået chancen i AGF. Ikke før nu. I går var første gang i 2,5 år i klubben, han fik lov til at starte to kampe i streg. Giv nu manden en reel chance, før du dømmer ham så firkantet.

Voldsom kommentar Nizzleroy - minder mig næsten om de vibes der var imod Gift Links de første år han var her :-)
Du må jo også være meget uenig med JP og hans stab - de ser åbenbart potentiale til hverdag for at udvikle en superligaspiller. Med hans tidligere meritter i Bundesliga og Zweite Liga.... ja, så tror jeg også han kan finde niveauet igen og spille superliga! Men la os nu se...

han har givet os mindst 4, hvis ikke 6 point i 2026 indtil videre, hvis du havde stillet det op som scenarie at i hele foråret 2026, at serra ville være direkte kampafgørende i 2 kampe over hele foråret, og ikke mere end det, så havde jeg købt den og tænkt det var fint. det har han så klaret nu, med 7 kampe til at gøre mere.

Vi har set ham blive kontinuerligt bedre lige siden JP trådte til. Fra helt ubrugelig til nu en kompetent superligaangriber. Der er jo ingen der siger at hans udvikling (eller tilbagevenden til tidligere niveau) stopper her - det vigtigste for en angriber er selvtillid og det må han begynde at have nu. Og nu har han syv kampe til at vise, at han skal tages seriøst som superligaangriber og kan han fortsat bygge på, score 3-4 mål mere og ellers løse sine opgaver tilfredsstillende kan jeg ikke se nogen grund til, at han som minimum er en fin backup til næste sæson.

Men sommervinduet er et kæmpe puslespil og afhængigt af hvad der sker med PM og omkring 7-8 andre spillere, så kan det være oplagt at hente en forstærkning til pladsen. Men han har jo også vist, at han kan finde sig tilrette med at være backup.

Latest posts

Back