New posts

Sydbank Pokalen 2020/2021

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 188
  • Views Views: Views 25K
Ja det værste er vi nu formentlig skal spille 5 kampe mod Randers i foråret - gab. Nå men nu bliver de så sat på plads hestene. Mange gange!

Med kampen synes man naturligvis det var skuffende, men vi også hvordan det er vigtigt med rutine og have momentum som spiller. Milan, Gers og AA har alle en vis superligaklasse, men kampformen er der bare ikke helt. Ærgerligt vi ikke lukkede den efter 5 min og de alle kunne få 90 minutter i bentøj.

Omvendt tror jeg faktisk det er fint frem mod randers kampen at diks, pm, højer, albert, jon, julle, osv fik værdi fulde minutter og er skarpe, tænker de 45-90 min er bedre end træningsbanen. Og 45 min er vel nærmest perfekt.

Hvis vi møder dem 3 eller 5 gange er sagen den samme: Hvis skal vinde mod dem mere end vi taber.
Og når vi har to semifinaler, så kan man håbe at vi taber de "rigtige" kampe.
Jeg vil gå så langt som at sige, at hvis vi taber til Randers men går videre alligevel, så er det nærmest ønskværdigt, haha :D Sådan kan man selvfølgelig ikke stille det op.

Selv den vildeste optimist kan vel ikke tro at vi kan slå dem 5 gange af 5. Det findes der vel 0 hold i ligaen man kan regne med at gøre.
Så altså spiller man 2 uafgjorte, og vinder 3, så er det jo klart bedst, såfremt de 2 uafgjorte er i pokalen, hvor vi går videre på reglen om udebanemål :D

Men jeg håber personligt at vi slår Randers mandag, som er et stort skridt på vejen for os i toppen, og samtidig ville sende Randers tættere på at glippe top 6. Og selv hvis de lykkes med det alligevel, så går vejen gennem point mod FCK runden efter hvis de skal holde sig over de andre.

Dobbelt-træls hvis vi taber, da Randers så kan slappe mere af mod FCK.

Jeg håber vi hjælper med at sende Randers ud af top 6 på mandag med en sejr.
Og så håber jeg vi går videre mod dem i semi, men IKKE skal møde dem to yderligere gange i top 6, hvor det vil være ekstremt tydeligt at de har bedst chance mod os, og det andet hold der går med i top 6 nedefra. Så vil de sikkert tabe hele lortet til FCK/FCM/BIF, og lave en AaB.

Last edited:
Måske det kan blive en fordel med 5 kampe, normalt er det jo halvårets kamp, men nu skal de 5 gange på kort tid svinge sig på på 120%

Tror desværre vi får det kedelige hold med i slutspillet, da søe, aab og ob skal have mindst 4 point for at overhale målscoren, og vejle-fcn have 6 point, og de tager fra hinanden indbyrdes formentlig.

Og måske får randers point mod fck (men det vil så isoleret være godt for os i guldkampen) - mod os får de tæv.

Milan, Gers og AA har alle en vis superligaklasse
Hvad får dig til at sige det? Ingen af de tre er bare i nærheden af at have vist de har niveau til Superligaen. Jevtovic er stort set elendig hver gang han får minutter og ligner den lottokupon han er. Gersbach har stort set ikke spillet i mere end 1,5 år pånær mod sekundahold i pokalturneringen. AA har jeg også svært ved at placere i "superligaklasse". Han virker tung og på ingen måde klar. Mit bud er at man forsøger at afskibe alle tre til sommer og ingen af dem får nævneværdig spilletid i foråret.

Det er nærmest skræmmende så stor forskel der er niveau på de tre og dem der står foran dem. Jeg er så absolut ikke tryg ved nogen af dem.

Ingen af de tre er bare i nærheden af at have vist de har niveau til Superligaen. Jevtovic er stort set elendig hver gang han får minutter og ligner den lottokupon han er
Jeg synes hverken Gersbach eller Jevtovic er "lotto-kuponer" alene af den grund, at de har spillet i nordisk fodbold med succes, for en af nordens største klubber.

Lotto-kuponer for mig er ukendte spillere fra georgien eller armenien, eller spillere som ikke har præsteret på et niveau som kan sammenlignes med Superligaen.
I den sammenhæng er Ryan Mmaee også en lottokupon, da han ikke havde vist at han kunne klare sig i seniorfodbold generelt, og ej heller i norden. Den sidste del er ikke et krav.

Altså det gør dig ikke til "god nok" at du har gjort det flot i svensk eller norsk fodbold. Men det fjerner i min optik stemplet "lotto-kupon" i min optik. Ligesom når man henter Carlsson, Dioh, Ulander og alle de andre.

Og ift Mmaee, så havde han ikke scoret i senior-fodbold før han kom til AGF. Så det var en satsning at han kunne begynde på det i AGF. Derimod havde Jevtovic jo bevist, at han kunne lave mål på et niveau der kan sammenlignes med superligaen, og måske endda lidt over det i røde stjerne.

Men vi må gerne have en forskellig opfattelse af hvad Lotto-kuponer er. Det er jo helt fint.

Jeg anså heller ikke Gersbach som lottokupon. Han var meget ung, og det var faktisk kun i et halvt år i NAC han ikke rigtig præsterede. Jevtovic er til gengæld i mine øjne en lottokupon. Han er sin bedste alder og før han kom til os havde han haft en halv god sæson i Bodø og 1 god sæson i Rosenborg hvorefter han faldt fuldstændig igennem i Antalyaspor, Røde Stjerne og Nicosia. Jeg synes bestemt hans karriereforløb vidner om at han var en lottokupon. Man vidste ikke rigtig hvad man fik men gamblede på at det blev godt. Tilsyneladende gamblede man også højt med lønnen. Havde man bare givet ham en rotationskontrakt kunne jeg se meningen, men at gøre ham blandt de bedst lønnede var jo bare stupidt (såfremt det er rigtigt).

Vi kan godt synes han er en lottokupon, men det må PC ikke have gjort. Man giver ikke 4-årige kontrakter til lottokuponer (eller man bør i hvert fald ikke)
Nej. Jeg synes også det er rigtig dårligt arbejde af PC. Jeg tror han blev forblændet af, at Røde Stjerne bare ville slippe ham gratis. Der burde advarselslamperne have blinket sammen med hans karriereudvikling de senere år. Hvis det er rigtigt at han får mere end de 165k om måneden som var toppen den gang (Tingager), så kan vi lege at han får 180k om måneden. Over 4 år bliver det en investering på 8.6 mio. kr.

Jeg ved ikke, om det er mindre logisk, men jeg vil godt nok hellere have Randers med - jeg vil gerne have flest mulige kampe her og nu til at få brudt det der latterlige resultatmæssige kompleks, vi har med dem, og så snart vi får brudt det, er jeg egentlig mindre bange for dem fremad.
Komplekset eksisterer lige nu, og det er noget andet, når vi kun mødes en gang hvert halve år, og i ugerne op til får bygget en større stemning op i hovederne på dem, end de burde kunne overpræstere på hver gang. Så nej, giv mig dem hellere 3 gange på kort tid nu, lad os få overstået det her. Vi har ret beset ikke andre komplekser for tiden.
Jeg citerer mig selv fra Top 6-tråden, og jeg holder fast!! "Nej, giv mig dem hellere 5 gange på kort tid nu, lad os få overstået det her. Vi har ret beset ikke andre komplekser for tiden" Det KAN ikke gå galt 🔥🤓

Latest posts

Back