New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 261K
Jeg bemærker at de to spillere der gjorde Viborg mest spændende, også var de to som vi selv forsøgte at hente, Jalal og Jørgensen:
For en gangs skyld havde modstanderne langt flere afleveringer end vi havde. Viborg var dælme gode til at presse os hele tiden - spændende hold de har.

Men det lykkedes at få 3 point, så skidt med at de var bedst ude imellem plovfugerne, vi var bedst der hvor det betød noget.

Det er sgu ved et gå løs det sværd…

Jeg synes egentlig David Nielsen havde perioder, specielt da vi vandt bronze hvor vi også spillede utrolig god fodbold. Det overordnede indtryk var dog power og en til tider ret lavtstående bagkæde.

Såfremt vi om 2-3 sæsoner skal til, at "slå døren ind" til Europa, som FCM og før det FCK gjorde, så er jeg usikker på, om man måske skal tage en mere pragmatisk tilgang, og igen have et hold der tilgår spillet lidt anderledes. Jeg ved ikke, om indførslen af Conference League, og dermed flere hold i gruppespil har gjort vejen mindre bersværlig, men jeg synes FCM og FCK i perioder anlagde et meget fysisk spil for at kunne gøre sig europæisk. Jeg synes FCM i for mange år, havde spillere der på et individuelt niveau kunne afgøre tingene i superligaen, men blev mere ordinære i Europa.
Spændende diskussion!

Ja, vi spillede bestemt ofte engagerende i Davids bronzesæson, men vi havde generelt forbavsende lidt kontrol over kampene. I snit havde vi 69 procent præcise afleveringer og 46 procent besiddelse over hele sæsonen. Det er uhørt lidt for et top-3-hold på tværs af alle ligaer. Det er i sidste ende ikke rigtig “god fodbold” i min bog - og det er helt sikkert den vigtigste årsag til, at netop Davids hold igen og igen kom i problemer mod på papiret underlegne modstandere. Herunder både i pokalen og flere gange i Europa.

David skal have kredit for mange ting, men vi må ikke glemme, at kampene mod Mura og Larne dybest set er lidt af en skamplet på klubben. Og de resultater var ikke tilfældige, vil jeg hævde.

Du kan have ret i, at man kan være nødt til at spille mere primitivt mod på papiret overlegne modstandere. Men fx Bodø viser jo, at man godt samtidig kan spille udpræget topholdsfodbold i egen liga OG mere omstillingsorienteret og enkelt i Europa.

I Mediano undrer de sig også over at Thomas Jørgensen absolut skulle udskiftes inden kampen skulle afgøres til sidst. Han spiller nærmest aldrig 90 min.
Han lænede sig kraftigt op ad gult nummer 2, så jeg tror simpelthen ikke at træneren turde lade ham spille færdig, af frygt for karantæne i næste kamp ved et yderligere gult kort

Spændende diskussion!

Ja, vi spillede bestemt ofte engagerende i Davids bronzesæson, men vi havde generelt forbavsende lidt kontrol over kampene. I snit havde vi 69 procent præcise afleveringer og 46 procent besiddelse over hele sæsonen. Det er uhørt lidt for et top-3-hold på tværs af alle ligaer. Det er i sidste ende ikke rigtig “god fodbold” i min bog - og det er helt sikkert den vigtigste årsag til, at netop Davids hold igen og igen kom i problemer mod på papiret underlegne modstandere. Herunder både i pokalen og flere gange i Europa.

David skal have kredit for mange ting, men vi må ikke glemme, at kampene mod Mura og Larne dybest set er lidt af en skamplet på klubben. Og de resultater var ikke tilfældige, vil jeg hævde.

Du kan have ret i, at man kan være nødt til at spille mere primitivt mod på papiret overlegne modstandere. Men fx Bodø viser jo, at man godt samtidig kan spille udpræget topholdsfodbold i egen liga OG mere omstillingsorienteret og enkelt i Europa.
Jeg er meget enig, derfor skrev jeg også i perioder kun. Specielt i det slutspil.

Set over en hel sæson var det ikke godt nok, da vi ikke formåede have alternativer mod de svagere hold.

Jeg er helt enig i Bodø griber det fremragende an, jeg tror dog deres hjemmebane - både kunstgræsbanen og alt omkring forholdene deroppe hjælper dem.

Fortsætter vi med 3 stoppere, så tror jeg vejen til Europa i ligeså høj grad kan være ved at spille med dem som FCM gør, altså tre rigtige centrale forsvarer og ikke 2 backs. Samtidig tror jeg også begge vores brede punkter skal have enormt meget fart.

Igen, det er langt ude i fremtiden. Det var blot mere en tanke om, at vi måske bliver nød til at finde nogle af dyderne frem igen. Måske gør vi ikke, med de mange flere hold i Europa.

Hvis jeg var fan af FCM, så ville jeg være ret bekymret. En ting er at det spillemæssigt ikke ser kønt ud. Det tænker jeg, at de er vant til😉
Det der er mere bekymrende er at de allerede har smidt point i nogle af deres på papiret letteste kampe. Hjemme mod FCN og hjemme mod SønderjyskE havde jeg som de to sikreste sejre for FCM i slutspillet. FCM døjer både med skader og træthed. En del af det skyldes de mange kampe, men vi kan også selv huske hvordan Röslers spillestil kunne dræne truppen for kræfter sidst på sæsonen.
Vi har derimod nogenlunde de point vi burde have i et slutspil, hvis man henter 3 point pr. hjemmekamp og 1 point pr. udekamp.

Tænk hvis stjernepsykopaten, der pt. er i spidsen for USA, lige starter 3. verdenskrig en måned før en potentiel GF Superliga triumf...
Vi har også haft joket* med det. Da AGF lå til at vinde de første medaljer i en generation, lukkede hele verden ned med en pandemi. Hvad skal der så ikke til, når AGF ligger til at vinde guld?

*Det var sjovere, da det ikke var et scenarie, der skulle tages seriøst. Nu begynder det at være mindre sjovt.

Skulle man håbe på BIF sejr, så de kommer ind i næste runde med fuldt momentum. Eller et nederlag, så de er endnu mere sultne og klar på en trodsreaktion?? Nå, ja, skidt pyt.

Jeg ved heller ikke helt hvordan mekanismen fungerer i sådan en trup, så lad os tage et X.
Jeg vil gerne have at de møder op med fuld selvtillid på søndag, men jeg gider ikke rigtig at Brøndby kommer for godt med i bronzekampen.
Så en uafgjort, med en masse mål, så de igen kommer i tanke om hvordan man scorer mål inden FCM kampen.

Et Brøndby-hold med god selvtillid vil også være et Brøndby-hold som kan trække nogle gule kort til FCM - hvilket kan være godt for både Brøndbys egen kamp mod FCM og for vores kamp mod FCM i den følgende runde - derfor håber jeg at Brøndby kommer ind til kampen mod FCM med fuld smadder og med tro på tingene, og med modet til at spille fysisk hårdt mod Herning..

Dejligt at sådan en kamp er ret ligegyldig for AGF. Det er dog interessant at det er de to hold der netop møder AGF og FCM næste gang. Eventuelle karantæner må gerne ramme FCN og ikke så gerne BIF. Brink må gerne trække en advarsel mere. Jeg ved ikke om resuktatet betyder noget for momentum, men måske OK at BIF fik scoret og også tror på at de kan gøre det mod FCM. I sidste ende kunne en playoff mellem BIF og FCK være en interessant kamp - jeg er normalt ret ligeglad med deres indbyrdes kampe - og så er der heller ikke et spørgsmål om hvorvidt Randers selv skal spille europæisk.

FCN har nogle raketter vi skal have styr på, men det hjælper allerede at det bliver på græs.

Villadsen blev også kørt rundt af Emmery sidst, så det kunne også være et punkt FCM vil angribe. Jeg ved ikke om det kun handler om Villadsen selv eller at det er taktikken der gør at der er så meget plads, men det kan jo ikke blive ved med at gå godt.

Vi bør altså ikke få problemer mod FCN. Få lukket ham Prince ned og så er de altså et sløjt hold. Men et par gule til Salquist og Ankersen i aften vil da være kærkomment.

Enig bortset fra jeg meget gerne ser Ankersen starte inde. Imo svageste led og vil være guf for Emmery. Lind må nu gerne blive en lille smule skade. Hader de her aggressive typer overfor vores tunge forsvar.

Lind er pisse god. Men er deres alternativ til ham ikke en eller anden “raket” som vores store stopper så skal bøvle med
Han er blevet fravalgt i et par kampe til fordel for ham Ibrahim Adel, som lige fik underkendt et mål på en meget tynd arm på bolden i opspillet til målet. Adel ser god ud, men det går FCN i det hele taget når de spiller hjemme.

Latest posts

• Suggestion Suggestion
Indføres ikke Betting snak
Replies
10
Views
428
Back