New posts

DK i Europa

• Thread starter Thread starter Di Stefano
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 155
  • Views Views: Views 13K
Jeg kunne ikke være mere enig. Selvfølgelig vil jeg gerne så højt op i tabellen som overhovedet muligt og tager gerne en tur i Europa allerede nu. Men omvendt vil det ikke være voldsomt fedt at skulle spille vores Europa-kamp(e) i Randers eller Horsens, hvilket vil blive tilfældet, hvis vi kommer med i 25/26-26/27. Og jeg tror også, at vores sandsynlighed for ikke stryge ud ad bagdøren Larne-style vil blive markant større, når vi spiller hjemme på det nye stadion og kan lægge et markant tryg på udeholdet med over 20.000 tilskuere i ryggen i de første runder.
Det handler om, at vi kan bidrage med point til ranglisten, så vi ikke bare ender med at koste os en plads igen. Men står pladsen åben, slikker jeg mig naturligvis om munden. Og kører til hesteland eller ned til den gule fare.
Vi skal vel ikke ikke være med fordi det kan betyde at vi ikke er med i sæsonen efter :) Jeg er helt enig i at det ikke vil være optimalt at skulle spille i Horsens eller Randers, men det kan stadig bruges til at samle lidt erfaring og koefficientpoint til os selv og så er jeg ret kold i bagen over om det giver lidt færre point til Danmark. Det kan øge chancen for at komme i det gruppespil når vi er på det nye stadion. Vi kan samtidig håbe at vi selv kommer med igen selvom vi ikke fik samlet ekstra point til top-15, mens der er nogle vi ikke kan lide der ender på den plads der kunne have givet en femte billet. I øvrigt kanaliserer det også flere penge ind i FCK og M hvis de ender et og to og begge får CL-kval.

Jeg synes ikke nogen klubbers fans i Danmark er i en position, hvor der kan peges fingre af FCK for manglende 15. plads.

Generelt nej.. Overhovedet ikke

Men

De taber til FC Banik Ostrava i kvallen
De spiller Uafgjort med Kilmarnock i Kvallen.
De Spiller Uafgjort hjemme imod Istanbul
Det taber til Wien
De taber til Jagliellonia

Det er 5 kampe hvor de, som Skandinaviens flagskib i følge dem selv, selv kunne have skaffet de point de mangler for den plads.

Jeg vil ikke pege fingre af FCK, men jeg mener heller ikke FCK kan pege så meget finge af andre lige netop dette ene år.

Vi er kun 19.bedst denne sæson som land.

Last edited:
Det begynder virkelig at ligne en 14. plads til DK. Og dermed 5 hold i Europa.
For sommeren 2027 vil det betyde følgende for de bedst placerede i den danske sæson 2026/27:

Mesteren i CL playoff for mestre og dermed garanteret mindst EL.
Nr. 2 i CL kvalrunde 2 for ikke-mestre. Den er svær at kvalle ind i CL fra, men EL eller COL opnåeligt.
Pokalvinder i EL kvalrunde 3. Svær som useeded, men man har to muligheder for ligaspil.
Nr. 3 og nr. 4 i COL kvalrunde 2. Som useeded har man brug for lodtrækningsheld.

Det begynder virkelig at ligne en 14. plads til DK. Og dermed 5 hold i Europa.
For sommeren 2027 vil det betyde følgende for de bedst placerede i den danske sæson 2026/27:

Mesteren i CL playoff for mestre og dermed garanteret mindst EL.
Nr. 2 i CL kvalrunde 2 for ikke-mestre. Den er svær at kvalle ind i CL fra, men EL eller COL opnåeligt.
Pokalvinder i EL kvalrunde 3. Ikke nem, men man har to muligheder for ligaspil.
Nr. 3 og nr. 4 i COL kvalrunde 2. Som useeded har man brug for lodtrækningsheld.
Det ligner endda mere en 13. plads end en 14. plads. Danmark skal nok nå at overhale Norge.

Bodø henter næppe meget mere i CL og ender nok meget lig FCK.

Brann ser ud til at gå videre fra EL, men FCM i Top 8 - måske endda top 4 vil sende mindst 5,5 bonuspoint til Danmark for deres placering + direkte avancement til 1/8-finalen.

Det ligner endda mere en 13. plads end en 14. plads. Danmark skal nok nå at overhale Norge.

Bodø henter næppe meget mere i CL og ender nok meget lig FCK.

Brann ser ud til at gå videre fra EL, men FCM i Top 8 - måske endda top 4 vil sende mindst 5,5 bonuspoint til Danmark for deres placering + direkte avancement til 1/8-finalen.
Enig, det kan sagtens blive en 13. plads.
13. pladsen ændrer dog ikke på pladserne i fht. 14. pladsen.
Først ved 12. pladsen sker der noget. Der går pokalvindernes i EL playoff, og 3. pladsen i EL kvalrunde 2.

Latest posts

• Suggestion Suggestion
Indføres ikke Betting snak
Replies
10
Views
428
Back