New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 261K
Jeg har faktisk tænkt på, at hvis vi holder afstanden på 7 point, så vil en sejr d. 3 maj mod SønderjyskE betyde, at vi ikke længere kan hentes.

Jeg er med på det poetiske og rensende i at sikre mesterskabet på Brøndby stadion, men jeg skal IKKE derover, jeg har mit liv altfor kært. Desuden vil jeg helst sikre mesterskabet på hjemmebane.
3. maj... men hey, det kan rykkes yderligere frem, hvis vi slår FCN og BIF får hul på målbylden på søndag mod FCM...

Nøøøjj hvor er det en spændende afslutning vi ser ind i. Måske er jeg komplet vanvittig men jeg tør simpelthen ikke tro på noget som helst endnu.
Jeg er født i året 1996, og har derfor ikke oplevet noget mindeværdigt med AGF, udover selvfølgelig vores overlegne sejr i Atlantic Cup nogle år tilbage.

De næste 4 kampe, 2 opgør mod hhv. FC Nordsjælland og FC Midtjylland. Når de er overstået kan jeg tør tro på det, såfremt vi stadigvæk har +5 points forspring til Midtjylland. Kampen i går var crazy, heldigvis ender vi med de 3 points, og så endda 2 mål af Serra.

Det ender sgu med Jacob fik ret, Vejlby bliver KULT!

Jeg har faktisk tænkt på, at hvis vi holder afstanden på 7 point, så vil en sejr d. 3 maj mod SønderjyskE betyde, at vi ikke længere kan hentes.

Jeg er med på det poetiske og rensende i at sikre mesterskabet på Brøndby stadion, men jeg skal IKKE derover, jeg har mit liv altfor kært. Desuden vil jeg helst sikre mesterskabet på hjemmebane.
3. maj... men hey, det kan rykkes yderligere frem, hvis vi slår FCN og BIF får hul på målbylden på søndag mod FCM...
Har det på samme måde vedr. Pestegnen. Håber virkelig på et storskærms-arrangement i Aarhus, hvor et evt. mesterskab kan fejres i lav sol over gudebyen. Så er vi også på plads i god tid inden spillerbussen rammer Fredensvang til synet af 50.000 vilde aarhusianere i røg og damp!

Men har vi et forspring på 7 point inden hjemmekampen i 4. sidste runde den 26. april mod FCM, så vil det også kunne blive en legendarisk kamp, hvor vi med en sejr over nærmeste konkurrent kan sikre os 10 point forspring og dermed guldet.

t mesterskab er en anden størrelse, men det er jo mange af de samme spillere, der sad med den skuffelse i 2024, og det kan man da håbe har en positiv påvirkning på den mentale del af de næste 6 uger.

PM blev selvfølgelig spurgt efter kampen, hvordan det var at blive vraget. Hans svar taler ind i det, du er inde på "Jeg sagde til Serra før kampen, han skulle gå ind og lave et hattrick, for jeg vil SÅ gerne vinde det mesterskab"

PM blev selvfølgelig spurgt efter kampen, hvordan det var at blive vraget. Hans svar taler ind i det, du er inde på "Jeg sagde til Serra før kampen, han skulle gå ind og lave et hattrick, for jeg vil SÅ gerne vinde det mesterskab"
Jeg elsker Patrick Mortensen. Den mand skal klappes ud af fordøren med horn og æresport og han skal have sin egen plads i kongelogen på det nye stadion!

Kulminerer hans tid med et mesterskab skal vi vel nærmest op til Stampe for at finde en lignende figur i moderne tid?

Jeg elsker Patrick Mortensen. Den mand skal klappes ud af fordøren med horn og æresport og han skal have sin egen plads i kongelogen på det nye stadion!

Kulminerer hans tid med et mesterskab skal vi vel nærmest op til Stampe for at finde en lignende figur i moderne tid?
Er sikker på at hans kongelige højhed ser det passende at stå af for at give positionen til paddy, skulle vi rent faktisk gå hend og vinde

Den mand skal klappes ud af fordøren med horn og æresport og han skal have sin egen plads i kongelogen på det nye stadion!

Enig men der er adskillige legender på det hold. JH, Tingager, NP og Links.

Gentager det gerne igen men David fik edermame gjort op med fortidens dårligdomme og fik skabt en helt anden kultur og ja jeg er stadig klar over, det er de samme spillere, som næsten var ved at rykke ned og i sidste sæson leverede et pinligt slutspil men jeg tror, der går nogle uforklarlige mekanismer i gang i en stor klub som AGF, når tingene begynder at gå skævt. Sneboldseffekten kan man kalde det.

FCK et andet eksempel, fra The double til at misse top 6.

Men har vi et forspring på 7 point inden hjemmekampen i 4. sidste runde den 26. april mod FCM, så vil det også kunne blive en legendarisk kamp, hvor vi med en sejr over nærmeste konkurrent kan sikre os 10 point forspring og dermed guldet.
Arjjj...helt ærligt! Nu skal jeg ud at skifte underbukser!
Gentager det gerne igen men David fik edermame gjort op med fortidens dårligdomme og fik skabt en helt anden kultur og ja jeg er stadig klar over, det er de samme spillere, som næsten var ved at rykke ned og i sidste sæson leverede et pinligt slutspil men jeg tror, der går nogle uforklarlige mekanismer i gang i en stor klub som AGF, når tingene begynder at gå skævt. Sneboldseffekten kan man kalde det.
Enig! Og tak for at holde fast i, at ære David for det, han fortjener æren for. Vi er pt. på vores tredje vellykkede trænerrekruttering i træk. Det sker altså ikke super ofte i moderne fodbold, og må betragtes som vanvittigt godt arbejde af JN, CV m.fl.
David var virkelig godt set i sin tid og præcis hvad klubben, truppen og byen havde brug for.
Uwe var den perfekte afløser: mere David end David i forhold til powerfodbold, bedre taktisk og med absurd høje krav til alt og alle.
JP er den geniale afløser for de to machomænd; truppen havde brug for en helt ny type leder til at forløse den opsparede frustration og kanalisere det ud i noget konstruktivt.
Det er jo altså ikke første gang et hold præsterer vanvittigt godt i sin første sæson efter Uwe.

Nå, det var en tangent: Tak til David Nielsen for at starte en positiv udvikling med stabilitet, defensiv soliditet og et højt bundniveau (i langt det meste af hans tid hos os).

Arjjj...helt ærligt! Nu skal jeg ud at skifte underbukser!

Enig! Og tak for at holde fast i, at ære David for det, han fortjener æren for. Vi er pt. på vores tredje vellykkede trænerrekruttering i træk. Det sker altså ikke super ofte i moderne fodbold, og må betragtes som vanvittigt godt arbejde af JN, CV m.fl.
David var virkelig godt set i sin tid og præcis hvad klubben, truppen og byen havde brug for.
Uwe var den perfekte afløser: mere David end David i forhold til powerfodbold, bedre taktisk og med absurd høje krav til alt og alle.
JP er den geniale afløser for de to machomænd; truppen havde brug for en helt ny type leder til at forløse den opsparede frustration og kanalisere det ud i noget konstruktivt.
Det er jo altså ikke første gang et hold præsterer vanvittigt godt i sin første sæson efter Uwe.

Nå, det var en tangent: Tak til David Nielsen for at starte en positiv udvikling med stabilitet, defensiv soliditet og et højt bundniveau (i langt det meste af hans tid hos os).
Gode pointer!

Den forskel David gjorde mere end noget andet, både internt og udadtil, var i mine øjne at skabe troen på AGF som andet end Prügelknaber i det store spil. Der er klart et før og et efter DN på det punkt. Respekt for det!

Også enig i det med korrekte trænerudnævnelser, tre i træk. Jeg vil dog sige, at jeg ikke håber, trænerprofiler som David og Uwe bliver aktuelle for AGF igen. Vi må og skal gå efter at være fast inventar i toppen af dansk fodbold, og det vil kræve (1) en topholdsspillestil og (2) udvikling af egne talenter som rygraden i trupsammensætning og store spillersalg.

De to herrer har masser af gode egenskaber, men deres respektive karrierer viser også begrænsningerne i forhold til at levere det, AGF får brug for fremover.

Det kan godt være, at den næste JP fx skal have lidt mere machismo, men han skal kunne levere på de to ovennævnte punkter.

Også enig i det med korrekte trænerudnævnelser, tre i træk. Jeg vil dog sige, at jeg ikke håber, trænerprofiler som David og Uwe bliver aktuelle for AGF igen. Vi må og skal gå efter at være fast inventar i toppen af dansk fodbold, og det vil kræve (1) en topholdsspillestil og (2) udvikling af egne talenter som rygraden i trupsammensætning og store spillersalg.

De to herrer har masser af gode egenskaber, men deres respektive karrierer viser også begrænsningerne i forhold til at levere det, AGF får brug for fremover.

Det kan godt være, at den næste JP fx skal have lidt mere machismo, men han skal kunne levere på de to ovennævnte punkter.
Helt enig - jeg tror bare, at den fejl AGF begik i tidligere tider, var at forsøge at springe David/Uwe skridtene over, og gå direkte til en JP type.
Peter Sørensen sagde det egentlig så fint på et tidspunkt: vi skal nedkæmpe, før vi kan nedspille.
I det økonomiske landskab i Superligaen og med AGF's status dengang David tog over, så var det nok mere sandt end nogensinde. Og David fik installeret den dér trodsighed og kamplyst i hele organisationen. Noget Uwe byggede videre på og JP lukrerer på.

Jeg håber heller ikke, vi får brug for typer som Uwe og David igen, for det vil betyde at vi er i en form for krise igen.

JP's spillestil er langt mere bæredygtig, men den er også krævende. Den kræver hårdhed, disciplin og konsekvens i alle aktioner. Det er bare ikke dét, der er fokus på, når vi spiller. Det er det usynlige fundament, huset står på. Hvis vi kommer til at glemme den hårdhed over tid, får vi brug for at hente en type som David eller Uwe, til at geninstallere hårdhed og kynisme.

Enig! Jeg håber også, David spillestilen for altid er en saga blot men hvis vi kommer dertil, hvor det bliver nødvendigt, er det fordi, ledelsen har fejlet eklatant over en årrække men som situationen er nu, er vi kommet dertil, hvor vi skal have fokus på at være et hold som hellere spiller fodbold end kæmper fodbold.

David var bare det perfekte match på det tidspunkt som fik en sæson for meget men i det store billede en ubetydelig detalje som han hverken må eller skal huskes for.

Enig! Jeg håber også, David spillestilen for altid er en saga blot men hvis vi kommer dertil, hvor det bliver nødvendigt, er det fordi, ledelsen har fejlet eklatant over en årrække men som situationen er nu, er vi kommet dertil, hvor vi skal have fokus på at være et hold som hellere spiller fodbold end kæmper fodbold.

David var bare det perfekte match på det tidspunkt som fik en sæson for meget men i det store billede en ubetydelig detalje som han hverken må eller skal huskes for.
Jeg synes egentlig David Nielsen havde perioder, specielt da vi vandt bronze hvor vi også spillede utrolig god fodbold. Det overordnede indtryk var dog power og en til tider ret lavtstående bagkæde.

Såfremt vi om 2-3 sæsoner skal til, at "slå døren ind" til Europa, som FCM og før det FCK gjorde, så er jeg usikker på, om man måske skal tage en mere pragmatisk tilgang, og igen have et hold der tilgår spillet lidt anderledes. Jeg ved ikke, om indførslen af Conference League, og dermed flere hold i gruppespil har gjort vejen mindre bersværlig, men jeg synes FCM og FCK i perioder anlagde et meget fysisk spil for at kunne gøre sig europæisk. Jeg synes FCM i for mange år, havde spillere der på et individuelt niveau kunne afgøre tingene i superligaen, men blev mere ordinære i Europa.

Der er også et tænkt scenarie, hvor vi slår Sønderjyske hjemme den 3. maj og blive mestre mandag aften den 4. maj, når VFF tager point fra FCM.
Lidt usexet - men jeg sælger den gerne for det scenarie her og nu.

Jeg har efter mange og lange snakke om kampen, samt en aftale om en tur på Perchs overtalt konen til at kampen er vigtigere end at fejre hendes fødselsdag
Det var en hård fødsel

Latest posts

• Suggestion Suggestion
Indføres ikke Betting snak
Replies
10
Views
428
Back