New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 249K
Jeg har ikke set kampen, men jeg skal da love for at folk skriver i øjebliksbilleder.

Skrevet i pausen:
Vi bør altså ikke få problemer mod FCN. Få lukket ham Prince ned og så er de altså et sløjt hold.

Skrevet efter kampen:
FCN er skræmmende stærke

Altså wtf skal jeg tro?
Jeg synes ikke de lignede noget specielt i første halvleg og jeg holder fast ved at det hold vi så i første halvleg ikke bør give problemer. Holdet i anden halvleg derimod kan give alle problemer. Vi skal sidde hårdt på dem og det kommer sikkert til at koste nogle en karantæne, hvis vi har nogle i fare. Spillere som Prince må ikke få et par meter til at komme i gang på.

Jeg har det fra sædvanlig dårlige kilder at Brøndby fyrer Cooper i morgen. Derefter vinder de 7-0 i næste runde
Har de overhovedet råd til at fyre ham? Jeg forestiller mig at han er tæt på at være den bedst betalte træner i ligaen, har vist to år tilbage, har bragt sin egen stab ind og man har givet ham en masse dyre spillere. Åhhh hvilket økonomisk fuckup især fordi det ser ud til de ikke kommer i nærheden af Europa. Sløjt vi ikke kunne slå dem hjemme.

Det ved jeg ikke men han må nu have lavet 23 point i 18 kampe i Superligaen - det giver et snit på 1,28. Frederik Birk havde et snit på 1,64 i 22 kampe.

Det er det store reset Cooper har gang i;)

Til gengæld ser Fcn efterhånden rigtig trælse ud. Det der hurtige boldspil og deres raketfart vil helt sikkert udfordre os. Nu er det som regel noget andet på plastikgræsset men der skal vi også snart møde dem.
Jeg tror også Coopers reset handlede meget om den dårlige kultur i klubben. Ibrahim Adel scorer til 2-1 i forbindelse med en stor fejl af Ben Bodfrey, der giver ham bolden, (den blev så annulleret for en tynd kendelse for arm på bolden). Men Pentz går ud og forsøger at lægge en arm om Ben Godfrey (en af de spillere Cooper hentede ind for at ændre kulturen), Godfrey slår armen væk og afviser ham. Det giver sgu ikke et indtryk af at Cooper er lykkedes med at ændre kulturen specielt meget.

Jeg tror også Coopers reset handlede meget om den dårlige kultur i klubben.

Enig men deres løsning var så nogle udenlandske spillere krydret med lejeaftaler. Det er som at se AGF for 10 år siden, hvor man også troede, man lige kunne springe nogle trin over indtil man indså, den elendige kultur ikke blev ændret af at købe endnu en udenlandsk spiller, som bare så klubben som et springbræt og ingen følelser havde for hverken klub, liga eller landet.

Det er (blevet) en kæphest for mig, at jeg skal kunne mærke spillerne. Fint nok at have et par spillere jeg dybest set er ligeglad med men jeg skal mærke en forbindelse mellem trup og fans.

Skrev for et stykke tid siden det var et issue blandt FCK fans, nu er BIF fans i samme båd:

Jeg ville lige tjekke hvor meget vi har lagt nummer 1 i denne sæson, og blev faktisk noget overrasket over, at FCM kun har lagt nummer 1 i én runde i år.

På den måde vil jeg sige, at det vil være ufortjent hvis de vinder mesterskabet.

1775596329348.webp

Jeg tror også Coopers reset handlede meget om den dårlige kultur i klubben. Ibrahim Adel scorer til 2-1 i forbindelse med en stor fejl af Ben Bodfrey, der giver ham bolden, (den blev så annulleret for en tynd kendelse for arm på bolden). Men Pentz går ud og forsøger at lægge en arm om Ben Godfrey (en af de spillere Cooper hentede ind for at ændre kulturen), Godfrey slår armen væk og afviser ham. Det giver sgu ikke et indtryk af at Cooper er lykkedes med at ændre kulturen specielt meget.
Coopers reset er en EKSTREM overreaktion på 2 dårlige kampe. de lå jo egentlig rimelig godt til. så spiller de en lidt kedelig men alright derby, som de ender med at t abe, nota big problem, så får de en hjerneblødning mod fredericia som også koster dem kampen mod vejle, derefter vælger cooper så at smide alt ud og starte forfra, selvom de stadig var fornuftigt med, på trods 2 dårlige kampe.

Det er en overreaktion af dimensioner, der vil komme til at koste klubben i mange, mange år frem

Brøndbys svigtende resultater trækker altså interessante perspektiver til næste sæson for os. Uagtet resultaterne i denne sæson, må vi som minimum forvente en vis genopbygningsfase for os næste år.

I det perspektiv er det fordelagtigt, hvis Brøndby, FCK og FCM ikke alle er klar fra start.

Brøndbys vintervindue var amguveligt et forsøg på at sammensætte en trup, så de var klar fra start næste sæson, og så de kunne kvalle til Europa. Lige nu ligner de mere et hold, der i stedet skal igennem endnu et reset, og som i hvert fald ikke er klar fra start næste år.

Coopers reset er en EKSTREM overreaktion på 2 dårlige kampe. de lå jo egentlig rimelig godt til. så spiller de en lidt kedelig men alright derby, som de ender med at t abe, nota big problem, så får de en hjerneblødning mod fredericia som også koster dem kampen mod vejle, derefter vælger cooper så at smide alt ud og starte forfra, selvom de stadig var fornuftigt med, på trods 2 dårlige kampe.

Det er en overreaktion af dimensioner, der vil komme til at koste klubben i mange, mange år frem
Jeg er interesseret i, om den reset var kommet alligevel? Var konklusionen skrevet på forhånd = da Cooper blev ansat, eller var det en voldsom overreaktion på et par nederlag?

Jeg tror Cooper ville ændre meget, allerede da det gik godt.

FCN hjemme skal være tre point uanset deres form. De er 5-0-7 ude og 8-1-4 hjemme. Udover deres sejr i Herning, 3 dage efter FCM vandt i Nottingham, tæller deres udesejre OB, Vejle, Fredericia og et FCK hold i krise.
God pointe. Der er stadig stor forskel på dem ude og hjemme.
De kan være uhyggelige hjemme. Men ude er de absolut til at tale med.

Cooper bliver næppe fyret nu, med Schmedes på vej ud af døren. Men mon ikke de trænger til et reset, når der kommer en ny sportsdirektør til sommer? Man kan jo håbe. Lige nu ligner det ikke europæisk deltagelse i næste sæson og det kommer til at gøre ondt på bundlinjen.

Jeg er interesseret i, om den reset var kommet alligevel? Var konklusionen skrevet på forhånd = da Cooper blev ansat, eller var det en voldsom overreaktion på et par nederlag?

jojo bevares, men en ting er løbende arbejde på en længervarende kultur og spilændring, en anden ting er at lave en moderne version af den bibelske syndflod i sit hold

Det værste er næsten, at alle kunne forudse den her nedtur, med alle de udskiftninger de lavede i vinterpausen. Det havde jo været langt bedre at nøjes med 2-3 ændringer denne vinter og så kunne man gøre det samme til sommer. Vi så det også i OB, da deres svenske sportschef ændrede et helt hold i en sommerpause og de fik en forfærdelig sæson med nedrykning. Reset fungerer ikke. Man må skifte ud gradvis.

Derfor kan man selvfølgelig også frygte, hvad der kommer til at ske i AGF til sommer. Det er absolut værd at overveje at holde på nogle spillere (Carstensen, samt Dalsgaard og Mortensen et halvt eller et helt år mere), for at bevare kulturen i truppen og få integreret erstatningerne for Beijmo, Kahl, Bech og Arnstad, hvis de alle forsvinder.

Derfor kan man selvfølgelig også frygte, hvad der kommer til at ske i AGF til sommer. Det er absolut værd at overveje at holde på nogle spillere (Carstensen, samt Dalsgaard og Mortensen et halvt eller et helt år mere), for at bevare kulturen i truppen og få integreret erstatningerne for Beijmo, Kahl, Bech og Arnstad, hvis de alle forsvinder.

Enig. Alene på den baggrund er Carstensen en no-brainer, ligesom det taler for at lave en et årig forlængelse med Mortensen og Dallsgaard, hvis man kan mødes omkring økonomi og forventninger til spilletid - kan man ikke det, kan det jo også være hæmmende for kulturen.

Men selv uden dette vil vi stadig have en rutineret stamme med Hansen, Tingager, Mølgaard, Knudsen, Poulsen, Solbakken, Yakob, Links og Serra plus unge, velintegrerede spillere i Emmery, TK, ST, Haugstrup, Jakob Andersen og til dels også Callø (jeg er i tvivl om, hvor velintegreret han er efter sin udlejning).

Jeg vil gætte på, vi stadig står med et ret stærkt fundament og en solid kultur, men at vi kommer til at mangle nogle profiler og spidskompetencer, som vi skal finde erstatninger for.

Det er trods alt mærkbart bedre end Brøndby, som tilsyneladende både mangler kultur, profiler, spidskompetencer og økonomi til at hente det.

Latest posts

Back