New posts

Pokalen 2023 / 2024

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 918
  • Views Views: Views 68K
Pokalen 2023 / 2024
Sorry, skulle have haft flettet ind at mit indlæg var 100% sarkastisk, skrevet fordi vi har haft en sæson hvor vi har fået det maksimale ud af vores økonomiske og spillermaterialemæssige formåen.

Vi har haft latterligt mange skader til bærende spillere, og vi er oppe imod fire hold foran os der, og indrømmet det er tal jeg hiver direkte ud af røven, har lønbudgetter der er minimum 50% større end vores (FCN) og op til 250% større end vores (FCK).
Der er så mange positive skibe i AGF-søen at jeg slet ikke forstår at et Play+ abonnement og en forventet 5. plads i slutspillet kan få folk til at hamstre Fontex.

Cheer up! Det kunne være meget værre…i kunne være en halvstiv OB-capo 🤷‍♂️
Jeg er også nærmest bare lykkelig ligegyldigt hvad, da jeg udelukkende har spillet på, at GF fik store røvfulde i ligaen efter pokalsemifinalen og det har gjort mig semi-rig. Skal for en ordens skyld sige, at jeg er imod spilreklamer i.f.m. TV fodbold, der sender mennesker ud i ludomani og menneskelige katastrofer.

Ved ikke rigtigt om det også er lidt sarkastisk, men det er et helt regulært faktum 😂. Vi ses i Parken. Skål og KSDH.

Når vi har 5.største budget, og ligger 5'er bag de 4 rigeste hold der alle præsterer, mens vi er i finalen i pokalen og har slået 2 af de 4 ud over 4 kampe, så bør det meste kritik rettes mod dem der skal sikre større budget til os - og derefter kan der ses på, hvorfor vi evt. ikke har været i stand til at præstere bedre i ligaen med det vi så havde.

Når vi har 5.største budget, og ligger 5'er bag de 4 rigeste hold der alle præsterer, mens vi er i finalen i pokalen og har slået 2 af de 4 ud over 4 kampe, så bør det meste kritik rettes mod dem der skal sikre større budget til os - og derefter kan der ses på, hvorfor vi evt. ikke har været i stand til at præstere bedre i ligaen med det vi så havde.
Sæsonen bliver en succes når vi vinder Pokalfinalen💙🤍💙

Generelt er min (og som jeg opfatter det langt de flestes) kritik gået på passivitet, fra dem der håndterer den sportslige del og som ikke har givet Uwe de rigtige redskaber. Undskyldningen er skader men flere af dem kendte man til i forvejen og derfor er de ikke overraskende. Jeg havde også gerne ved sæsonens start indgået et væddemål om, at hverken Akoto, Serra eller Duelund kom til at være fysisk i stand til at spille 80 % af tiden - miraklernes tid er ikke forbi, så måske de gør i næste sæson. Nu får de forhåbentlig lov til en længere genopbygning som kan gavne der.
Passiviteten er samtidig gået ud over den spillemæssige udvikling som er gået i stå. Vi ser i meget små glimt noget af det vi tidligere har set men de glimt er alt for små og kan risikere at være tilfældigheder. Uwe står overfor en stor opgave til den kommende sæson.

Men kom så for pokker - lad os få nappet den Pokal og vi kan alle leve i eufori i længere tid:love::love:

Ps: Hvis vi "bare" skal regne efter budget og ikke mener vi kan gøre en forskel uden, så kommer en genkomst helt til toppen af Superligaen til at tage meget lang tid. Vi skal kunne levere på andre parametre, for lige nu er 3 af holdene helt stukket af på budgetter og organisk vækst ser ikke ud til at kunne løfte os derop. Fcn har til gengæld vist man kan gøre det på en anden måde og stadig være med i gamet.

Den finale er så ustyrligt vigtig. Ikke kun for vores renomme og selvforståelse, men også fordi den kan give os et vanvittigt tiltrængt boost på den europæiske scene og potentielt give os mulighed for at tiltrække spændende navne. Jeg har fuldstændig afholdt mig fra at drømme om noget indtil videre. Jeg tør ganske enkelt slet ikke tænke på det før kampen er fløjtet af. Jeg er ikke pessimist, men jeg synes finalen ser helt åben ud. SIF har elendige resultater fra superligaen med i bagagen, men er dog kommet lidt i gang på det seneste. Vi har lidt bedre resultater men spillet halter og hakker, og skaderne behøver vi ikke snakke om. Jeg håber inderligt lykken endelig tilsmiler os og strømmer i vores retning. Jeg synes sgu ærlig talt vi fortjener det. Sidste gang var det en oplevelse bare at være i finalen og at se Dunken score og få lov til at juble og SKRÅLE "I troede vi var døde og borte" for fuld smadder! Denne gang skal vi have pokalen med hjem! KSDH!

Den finale er så ustyrligt vigtig. Ikke kun for vores renomme og selvforståelse, men også fordi den kan give os et vanvittigt tiltrængt boost på den europæiske scene og potentielt give os mulighed for at tiltrække spændende navne. Jeg har fuldstændig afholdt mig fra at drømme om noget indtil videre. Jeg tør ganske enkelt slet ikke tænke på det før kampen er fløjtet af. Jeg er ikke pessimist, men jeg synes finalen ser helt åben ud. SIF har elendige resultater fra superligaen med i bagagen, men er dog kommet lidt i gang på det seneste. Vi har lidt bedre resultater men spillet halter og hakker, og skaderne behøver vi ikke snakke om. Jeg håber inderligt lykken endelig tilsmiler os og strømmer i vores retning. Jeg synes sgu ærlig talt vi fortjener det. Sidste gang var det en oplevelse bare at være i finalen og at se Dunken score og få lov til at juble og SKRÅLE "I troede vi var døde og borte" for fuld smadder! Denne gang skal vi have pokalen med hjem! KSDH!
Vi skal have den - det er nu det skal være! Sidste gang var chancen ikke stor men en fed fest i Parken alligevel. Desværre er jeg enig i, at det umiddelbart kan ligne en 50/50 kamp. Vi har ikke stillet med de samme 11 i længere tid, spillere er på vej tilbage og andre sparet men forhåbentlig bliver det alt sammen opvejet af indstillingen 🙏

Det er svært ikke at drømme men dette kan være muligheden, for at klubben tager næste skridt op. Vi spiller vel reelt om 30-50 mio. samt evt. afledte effekter heraf (spillersalg mv.). Dertil kommer alt det sportslige som kan/skal hjælpe os med omdømme, tiltrækningskraft mv..

KSDH 💙 🤍💙

Stiften skriver i dag (og nævner også i deres podcast) at vinderen af Pokalen formentlig kommer i 2. runde af EL
Er der nogen der har læst artiklen?
Jeg gad godt vide hvad de ligger til grund for det.
Jeg vil ikke mene at Danmarks (FCKs) europæiske succes får nogen konsekvens før efter næste sæson.

@agfgas

Har lige læst den og det er korrekt forstået. Vinderen (AGF eller SIF) træder (efter al sandsynlighed) ind i 2. kval-runde af 4 i Europa-League-kvalen. Når man ryger ud her, får man et skud i Conf-league - og hvis man ryger ud i sidste (4.) kval-runde betyder det, at man ryger i conf-league-gruppespil. Begge hold vil dog være useedede og formodentlig få en relativt svær vej (Brügge og så'n).

Men min. 4 kampe uanset hvad. Lad os da bare gøre det, men det vigtigste er sgu bare at vinde den pokal!

KSDH!

/W

@agfgas

Har lige læst den og det er korrekt forstået. Vinderen (AGF eller SIF) træder (efter al sandsynlighed) ind i 2. kval-runde af 4 i Europa-League-kvalen. Når man ryger ud her, får man et skud i Conf-league - og hvis man ryger ud i sidste (4.) kval-runde betyder det, at man ryger i conf-league-gruppespil. Begge hold vil dog være useedede og formodentlig få en relativt svær vej (Brügge og så'n).

Men min. 4 kampe uanset hvad. Lad os da bare gøre det, men det vigtigste er sgu bare at vinde den pokal!

KSDH!

/W

Men hvad har ændret sig? Danmarks succes burde jo første komme i spil næste år. (som eksempelvis den ekstra CL plads også gør)

Last edited:
Men hvad har ændret sig? Danmarks succes burde jo første komme i spil næste år. (som eksempelvis den ekstra CL plads også gør)

Man kan sige, at det er første del af Danmarks succes - stadig kun 4 hold med, men Pokalvinderen får et rimeligt godt afsæt.
I følge kassiesa passer det dog ikke. Her står DK til at være med i 1. kvalrunde med rimelig mulighed for at være seedet.

Uanset hvornår vi evt ryger ud af EL kvalen, får vi et skud i Conf. league også.

Man kan sige, at det er første del af Danmarks succes - stadig kun 4 hold med, men Pokalvinderen får et rimeligt godt afsæt.
I følge kassiesa passer det dog ikke. Her står DK til at være med i 1. kvalrunde med rimelig mulighed for at være seedet.

Uanset hvornår vi evt ryger ud af EL kvalen, får vi et skud i Conf. league også.

Det handler om at vinderen af de forskellige Europæsike tuneringer kan skubbe det hele lidt.

Mestrene i år Starter i ChL Q2 - ryger de ud der, kommer de i EL Q3 - vinder de er de i playoff og sikre på mindst Conf gruppe.
Taber de i EL Q3 får de et playoff forsøg til Conference.

Nr 2/3 starter direkte i conference Q2 - taber de, er det slut.

Pokalvinderne starter i EL Q1 - når/hvis de en gang taber, får de et ekstra skud i Conference kvalen.

Det hele kan muligvis rykkes lidt, afhængig af sammenfald mellem mestre, pokalvindere og vindere af de igangværende europæiske turneringer.

Latest posts

Back