New posts

Taktisk analyse tråd

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 744
  • Views Views: Views 50K
Når jeg opstiller en præmis om at vurdere ud fra det leverede, så er det ligegyldigt om man var Josef Fritzl, Jørgen Varnæs eller hvem man kan finde på at nævne. Jeg vurderer de sportslige resultater.

ER er fail, det er der ikke tvivl om, og jeg har ikke sagt andet?

Du skriver, han stod på mål for sin stil og formoder jeg i ramme alvor mener, det næsten var en urimelig nedrykning. Du prøver, som jeg læser det insinuere, nedrykningen skyldes uheldige omstændigheder og nærmest undskylder for ER.

Vi var aldrig rykket ned, hvis manden havde passet sit job. Han var en fiasko alene pga. den årsag og så er jeg bedøvende ligeglad med, Randers lavede uhyrlige mange point for et hold som ellers lå til nedrykning. I min bog er der ingen ifs and buts når vi taler ER og det kommer fra en, som var jublende lykkelig over ansættelsen.

Du skriver, han stod på mål for sin stil og formoder jeg i ramme alvor mener, det næsten var en urimelig nedrykning. Du prøver, som jeg læser det insinuere, nedrykningen skyldes uheldige omstændigheder og nærmest undskylder for ER.

Vi var aldrig rykket ned, hvis manden havde passet sit job. Han var en fiasko alene pga. den årsag og så er jeg bedøvende ligeglad med, Randers lavede uhyrlige mange point for et hold som ellers lå til nedrykning. I min bog er der ingen ifs and buts når vi taler ER og det kommer fra en, som var jublende lykkelig over ansættelsen.
ER stod på mål for sin stil, ligesom de andre stod på mål for deres stil. Beslutningen om at gå fra Oves stil til ER, er ledelsens.

ER var et fail i AGF fordi han rykkede ned. Nedrykningen var hård, fordi det var med højt pointtal og en vanvittig præstation fra Randers. Men det var en nedrykning, og derfor er det naturligvis et fail. Og jeg har ikke givet udtryk for andet!

Jeg perspektiverer lidt, fordi jeg vil have lov til at placere Peter Sørensen i samme kategori, han smadrede sit hold i efteråret og fik på utrolig vis liv til at fortsætte. Og så er perspektivet til en senere træner, der var i større frit fald end ERs AGF, men som blev reddet af ydre omstændigheder.

Det her er latterligt at skulle gennem. Du er velkommen til ikke at svare på mine indlæg, når du ikke læser dem.

Jeg perspektiverer lidt, fordi jeg vil have lov til at placere Peter Sørensen i samme kategori, han smadrede sit hold i efteråret og fik på utrolig vis liv til at fortsætte. Og så er perspektivet til en senere træner, der var i større frit fald end ERs AGF, men som blev reddet af ydre omstændigheder.
Peter Sørensen kan i min bog aldrig blive lige stor en fiasko som ER. Det var regulære manglende evner udi personalepleje, der gjorde PS måtte gå. For mig at se er det ledelsen i AGF, der fejler i forbindelse med Peter Sørensen; timingen i fyringen kombineret med at de velvilligt smider stakkels Fredberg under bussen, er simpelthen et studie i, hvordan man IKKE håndterer kriser. Men intet af det er Peter Sørensens skyld. Han er alene skyldig i at være arrogant og træls at arbejde sammen med, at slide enormt meget på sine omgivelser, så det ikke længere var holdbart at beholde ham i AGF.
Men det skulle ledelsen jo bare have indset ved udgangen af efterårssæsonen, og så brugt december på at finde en ny træner.

Erik Rasmussen var til gengæld en eklatant fiasko på flere parametre, ikke mindst fordi han hellere ville på horekasse end træningsbanen. Men også fordi vi midt i efteråret, her på forum, begyndte at debattere, om ikke taktikken var for fysisk krævende; vi så et mønster med, at vi ikke havde luft til de sidste 20-30 minutter. Det så de 11 andre trænere naturligvis også, og pludselig var vi nemme at spille imod, fordi man "bare" skulle pakke sig i en times tid, og så køre os over. At ER havde for travlt med at knalde alt med en puls, til at overhovedet at justere taktikken bare lidt, ELLER få spillerne i form i vinterpausen, det er for mig det mest utilgivelige en træner har udsat AGF for. Nogensinde. Jeg hader den mand af et kulsort blackmetalhjerte, og jeg lover ikke, at jeg ikke slår ham i ansigtet, skulle jeg nogensinde møde ham i virkeligheden.

Peter Sørensen kan i min bog aldrig blive lige stor en fiasko som ER. Det var regulære manglende evner udi personalepleje, der gjorde PS måtte gå.

Det er sikkert fair nok, der er jeg nok mere i mine følelsers vold. For ER og David sker det frie fald som kulminationen på sæsonen.

For PS er kollapset i efteråret. Og han bliver fyret inden han når at gå planken ud (eller vende det hele).

Men hele konteksten var mit forsvar for Glen. Jeg har ham som en nærmest entydigt god træner for AGF. Det behøver man ikke, der er altid nuancer. Men når jeg kigger ned over listen har jeg svært ved at se hvorfor han skulle være en dårlig træner for AGF, bl.a. også fordi nogen har sat barren lavt.

Det er sikkert fair nok, der er jeg nok mere i mine følelsers vold. For ER og David sker det frie fald som kulminationen på sæsonen.

For PS er kollapset i efteråret. Og han bliver fyret inden han når at gå planken ud (eller vende det hele).

Men hele konteksten var mit forsvar for Glen. Jeg har ham som en nærmest entydigt god træner for AGF. Det behøver man ikke, der er altid nuancer. Men når jeg kigger ned over listen har jeg svært ved at se hvorfor han skulle være en dårlig træner for AGF, bl.a. også fordi nogen har sat barren lavt.
Glen var en mellemgod (eller -dårlig) træner i min verden. Han fik os i en pokalfinale for første gang i et par årtier, og faktisk var vi tættere på at slå FCK med Glen, end vi var på at slå SIF med Uwe.
Men når Glen måtte ud, og hans eftermæle bliver lidt blakket, så bunder det for mig at se i, at præstationerne var helt afsindigt svingende. Vi tabte 1-7 hjemme mod Brøndby og vandt 1-5 ude over Helsingør inden for et par uger (som jeg husker det). Det var de der totale kollaps, som han bare aldrig fik lukket ned for; vores bundniveau var uhyggeligt lavt på udvalgte dage.
...og så nægtede han eftersigende at møde på kontoret, da han vidste han skulle fyres, så det måtte gøres i hans bil - hvis det er sandt, er det sgu barnligt.
...og så var jeg, på det personlige plan, ved at kaste op over hans ækle konsulentsprog, men det handler ikke så meget om fodbold, som om personlige præferencer og hvorfor jeg overhovedet ikke savner ham.

ER stod på mål for sin stil, ligesom de andre stod på mål for deres stil. Beslutningen om at gå fra Oves stil til ER, er ledelsens.

ER var et fail i AGF fordi han rykkede ned. Nedrykningen var hård, fordi det var med højt pointtal og en vanvittig præstation fra Randers. Men det var en nedrykning, og derfor er det naturligvis et fail. Og jeg har ikke givet udtryk for andet!

Det her er latterligt at skulle gennem. Du er velkommen til ikke at svare på mine indlæg, når du ikke læser dem.

Jeg er uforsonlig, når vi snakker ER og vil ikke acceptere "ER var en fiasko men" fordi jeg ikke har nogen respekt for en højt profileret og vigtig ansat, lader personlige forhold komme i vejen for et job, som har katastrofale konsekvenser, hvis han fejler.
Efter spillerne er der ingen i en fodboldklub, der har så stor og direkte indflydelse på et holds resultater som træneren og det bliver de også i Superligaen aflønnet efter og med det følger et stort ansvar for, man passer sit arbejde, ellers må man søge hjælp. Det gjorde ER ikke og for det kommer jeg aldrig til at tilgive ham.

At du vil sætte Peter Sørensen i samme båd, er vitterlig over min fatte evne.

Jeg er uforsonlig, når vi snakker ER og vil ikke acceptere "ER var en fiasko men" fordi jeg ikke har nogen respekt for en højt profileret og vigtig ansat, lader personlige forhold komme i vejen for et job, som har katastrofale konsekvenser, hvis han fejler.

Men det er stadig dig der kommer rendende og anklager en opmåling med lineal for ikke at vise decibel. Jeg har defineret at jeg ikke indregner adfærd, kun resultater.

Groft sagt skriver jeg, at AGFs økonomi er blevet bedre over tid, så trænerens opgave er at holde AGF kørende. Det fejler Erik Rasmussen med, og derfor er han en fiasko. Retfærdigvis tilføjer jeg baggrunden, fordi man ikke kan måle absolutte niveauer, men også er afhængig af modstanderne.

Det er også fair, der er ikke krav om enighed. Jeg tilskriver Peter Sørensen hvad jeg vil kalde 2. Nedsmeltning siden 2006, og derfor har jeg ham på min fail liste.

3. Nedsmeltning endte heldigvis ikke med nedrykning og er (derfor?) endnu mere kontroversiel, men på MIN fail-liste.

Groft sagt skriver jeg, at AGFs økonomi er blevet bedre over tid, så trænerens opgave er at holde AGF kørende. Det fejler Erik Rasmussen med, og derfor er han en fiasko. Retfærdigvis tilføjer jeg baggrunden, fordi man ikke kan måle absolutte niveauer, men også er afhængig af modstanderne.
Sådan helt stringent holder din logik jo vand. Samtidig virker det en smule arbitrært at være villig til at skære ham et stykke med slack, fordi Randers præsterer et historisk forår, samtidig med at du pure nægter at forholde dig til, hvad det var, der påvirkede AGFs præstationer negativt (trænerens manglende fokus på sit job).

Det er også fair, der er ikke krav om enighed. Jeg tilskriver Peter Sørensen hvad jeg vil kalde 2. Nedsmeltning siden 2006, og derfor har jeg ham på min fail liste.

3. Nedsmeltning endte heldigvis ikke med nedrykning og er (derfor?) endnu mere kontroversiel, men på MIN fail-liste.
3. nedsmeltning holder ikke i byretten, hvis du insisterer på at ER ikke er så slem, som vi andre siger. For så skal det jo ALENE være resultaterne, ikke? RESULTATET var, at vi ikke rykkede ned, altså ikke en fail, kun en skuffende sæson.

Jeg synes kun der er én nedrykning, der kan accepteres, og det er den første. Da havde vi altså udfordret skæbnen gentagene gange og havde en trup, der bare ikke var til mere.
Jeg synes at det er en smule hårdt at give Peter Sørensen hele skylden for dén nedrykning, al den stund at manden blev fyret efter én kamp i foråret - en stor del af skylden for den nedrykning ligger hos den daværende ledelse.
ER er til gengæld eneansvarlig for sin nedrykning, fordi han manglede fokus, ikke kunne (ville?) indse, at holdet ikke havde luft til at spille hans stil i 90 minutter og at dét faktum var læst af HELE ligaen.

En måde at anskue, om en træner har været et fejlcast på, kunne være om han fik forlænget sin 1. kontrakt eller ej. Siden Rudbæk i 90'erne er der mig bekendt kun tre trænere, der har fået forlænget kontrakten i AGF: Peter Sørensen, David Nielsen og Uwe Rösler. Men jeg tror, at det er fair at sige, at det også er et job der slider ganske meget og både PS og DN lignede folk der kørte træt/tom for ideer til sidst. Skal man konkludere noget på det, så skal det måske være, at 3 år er nok som træner i den her klub. I hvert fald, hvis man ikke er i stand til at genopfinde sig selv undervejs. Det lover så ikke så godt for Uwe, kan man sige, da han har været her 3 år til sommer.

Sådan helt stringent holder din logik jo vand. Samtidig virker det en smule arbitrært at være villig til at skære ham et stykke med slack, fordi Randers præsterer et historisk forår, samtidig med at du pure nægter at forholde dig til, hvad det var, der påvirkede AGFs præstationer negativt (trænerens manglende fokus på sit job).

3. nedsmeltning holder ikke i byretten, hvis du insisterer på at ER ikke er så slem, som vi andre siger. For så skal det jo ALENE være resultaterne, ikke? RESULTATET var, at vi ikke rykkede ned, altså ikke en fail, kun en skuffende sæson.

ER skal ikke have slack, han skulle have holdt klubben oppe. Og det røvhul havde for travlt med alt muligt andet.

Det jeg prøver at sige er at den 'objektive' præsentation (og det er et kompliceret begreb) ER leverede var mindre ringe, end den DN leverede, men 'censor' udmålte karakteren anderledes i de to tilfælde.

Jeg bruger det ikke til at frikende ER, men til at levere en svirper til DN.

Efter spillerne er der ingen i en fodboldklub, der har så stor og direkte indflydelse på et holds resultater som træneren og det bliver de også i Superligaen aflønnet efter og med det følger et stort ansvar for, man passer sit arbejde, ellers må man søge hjælp. Det gjorde ER ikke og for det kommer jeg aldrig til at tilgive ham.

Jeg tror lige netop dét sker oftere end vi er klar over.

AGF var lige ved, at hente en Sportschef der havde gjort det samme.

Spillerne er blandt de allerbedst aflønnede, man kan finde utallige artikler om spillere der lever dobbeltliv, affærer osv. og der er kun dem der kommer frem.

Dertil kommer typer som Tingager og Falk der falder gevaldigt i niveau, grundet mere tragiske personlige omstændigheder.

Spillerne er blandt de allerbedst aflønnede, man kan finde utallige artikler om spillere der lever dobbeltliv, affærer osv. og der er kun dem der kommer frem.

Det er jeg helt med på men for det første er de ikke ledere og for det andet så rykker du ikke ud bare fordi en spiller ikke kan holde fokus i en halvsæson.
Misforstå mig ikke, jeg har det ekstremt svært med de spillere, som pga. kvinder, gambling, druk og hvad ved jeg, ikke kan præstere. Det pisser mig helt vanvittigt af.

Det er jeg helt med på men for det første er de ikke ledere og for det andet så rykker du ikke ud bare fordi en spiller ikke kan holde fokus i en halvsæson.
Misforstå mig ikke, jeg har det ekstremt svært med de spillere, som pga. kvinder, gambling, druk og hvad ved jeg, ikke kan præstere. Det pisser mig helt vanvittigt af.
Helt enig.

Dog er der enkelte typer der kan ødelægge et helt omklædningsrum med deres opførelse. Christian Keller er et eksempel, der heldigvis blev håndteret professionelt

Hvis vi nu antager, at ER faktisk mødte til arbejde hver dag - og vi har vel ikke hørt om andet, så kan man måske tænke, at ER ikke fandt udfordringen i AGF spændende nok? Især var der jo kæmpe defensive problemer efter at forsvarsstyrmanden Dan Thomassen SLET ikke holdt niveau i den sæson efter sin korsbåndskade og at Mark Howard var skadet det meste af sæsonen. Kure og Krabbe var nok heller ikke så gode, som vi fans bildte os ind og så hjalp salget af Lumb i vinterpausen heller ikke rigtig på defensiven. Og ER var bare heller ikke lige trænertypen der kunne lægge en defensiv strategi. Men når man ser tilbage, så burde BSN jo også have tænkt mere defensiv ind i sit dream team. At ledelsen i klubben så også havde sejlet op til den nedrykningssæson, med en direktør der gik ned med stress og måtte stoppe, gjorde heller ikke det hele bedre.

Vi overpræsterer en smule men det er kendetegnet for de fleste tophold dog bemærkelsesværdigt at FCM overpræsterer rigtig meget men det viser øjentesten også. De lever i meget høj grad på de har så gode individuelle spillere.
Siger det igen, hvis de vinder mesterskabet er det ikke pga. Thomasberg.

Nej, det er en massiv overpræstation, og det skyldes normalt høj individuelt kvalitet. Jeg synes faktisk heller ikke så mange af deres sejre skyldes vanvittige præstationer af keeperen eller en angriber der er super kynisk på 0,3 xG chancer.

Rent held

Vi overpræsterer en smule men det er kendetegnet for de fleste tophold dog bemærkelsesværdigt at FCM overpræsterer rigtig meget men det viser øjentesten også. De lever i meget høj grad på de har så gode individuelle spillere.
Siger det igen, hvis de vinder mesterskabet er det ikke pga. Thomasberg.

Nu kalder han det Table of Odds men går ud fra det er det samme som Table of Justice. Der må være lagt nogle variabler ind.

Fotmob har os til at underpræstere en anelse på xPTS. Men meget markant med både Sif og Fcm.

1739967840785.webp

Latest posts

Back