New posts

Kamptråd CL-kval runde 3: AGF - Sabah FK, 5. August kl 18.30

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 493
  • Views Views: Views 17K
Added to Calendar: 05-08-26

Kamptråd CL-kval runde 3: AGF - Sabah FK, 5. August kl 18.30
Talte med en odds-sætter til et socialt arrangement i foråret. Han berettede om, hvordan mulighederne med AI har startet en form for våbenkapløb mellem dem og de professionelle sportsbettere. Som odds-sætter tvinges man endnu længere frem på stolen - og fejlmarginen tvinges endnu længere ned.

Det betød iflg. ham, at ganske almindelige hr. Jensen taber endnu flere penge over tid end tilfældet var før.
Ja og flere og flere får ikke lov til, at bette hos de normale udbydere som f.eks Bet365, Danske Spil osv. der er mange der for hurtigt vinder for meget, og dermed ikke kan spille der mere.

I gamle dage tog Leander rundt til en masse kiosker med kuponer, men den har de også lukket for nu

Har du set udvalget af hold i Conference League?
https://www.threads.com/@conferenceleague/post/DDxyv1AtOpD/media

Djurgården blev nr. 5, Shamrock Rovers blev nr. 10 og Vikingur gik videre. Der er sandsynligvis mange dårligere hold end Sabah i det ligaspil. Jeg er ikke bekymret over den modstand vi kan møde i Conference League.

Hverken du eller jeg er eksperter angående Sabah, men vi taler om et hold, der endte langt foran Qarabaq, der imponerede i CL i sidste sæson imod et meget skadesplaget AGF-hold, der blev nedspillet af Lyngby i weekenden. Ny kamp med forhåbentligt bedre AGF-præstationer, men det smager af jævnbyrdighed i min bog. Hvilke parametre er AGF entydigt bedre på?

Sandsynligvis er det en lettere modstander end Lech Poznan, men jeg har svært ved at se, at det ikke skulle være relativt jævnbyrdigt over to kampe.
Det skal heller ikke forstås sådan, at jeg forventer, at vi bare vandrer henover dem i to komfortable sejre.

Når jeg ser os som relativt klare favoritter, så er det nærmere som at møde et dårligere superligahold i et dobbeltopgør i pokalen. Selvfølgelig kan vi ryge ud, men vi har de bedste forudsætninger med et større budget, bedre spillere, formentlig bedre faciliteter osv.

Når de henter en ny spiller, som aldrig er slået igennem eller har fået betydende kampe i England, så henter vi trods alt en etableret spiller i Malmø. Det skal helst udgøre en forskel i sandsynligheden for en samlet sejr.

Jeg tror, vi vinder hjemme, og jeg tror, vi skaffer en samlet sejr på deres bane. På trods af varme, lang rejse osv.

Det skal heller ikke forstås sådan, at jeg forventer, at vi bare vandrer henover dem i to komfortable sejre.

Når jeg ser os som relativt klare favoritter, så er det nærmere som at møde et dårligere superligahold i et dobbeltopgør i pokalen. Selvfølgelig kan vi ryge ud, men vi har de bedste forudsætninger med et større budget, bedre spillere, formentlig bedre faciliteter osv.

Når de henter en ny spiller, som aldrig er slået igennem eller har fået betydende kampe i England, så henter vi trods alt en etableret spiller i Malmø. Det skal helst udgøre en forskel i sandsynligheden for en samlet sejr.

Jeg tror, vi vinder hjemme, og jeg tror, vi skaffer en samlet sejr på deres bane. På trods af varme, lang rejse osv.
Enig! Det er klart, at vores aktuelle skadeskvaler skaber en tvivl - det kan ikke være anderledes - men vi havde dem jo også i betydeligt omfang inden kampen i Polen.

Når man ser nærmere på historik og stats for de spillere, som de har startet med i deres kvalkampe hidtil (gennemsnitsalder = 28-29 år), er det jo oplagt, at de hver især kun i ringe omfang ville være interessante for os. Det MÅ tillægges betydning.

Fire sejre i fire kvalkampe (mod yderst overkommelig modstand) indikerer god soliditet, men hvis vi mødte en dansk klub med det lineup, ville vi vel helt sikkert give os selv gode chancer?

Selvfølgelig giver det en vis respekt, at de har formået at slå Qarabag, men mon ikke det i høj grad hænger sammen med Qarabags succes i Europa sidste sæson. Og i en liga med (formentlig) meget lav kvalitet hos de fleste hold behøver sådan et udfald ikke at betyde, at Sabah er i nærheden af at være lige så gode som Qarabag, nu og her.

Last edited:
Jeg tror på avancement efter to tætte kampe.

Sabah skal ikke undervurderes. De har fine resultater i Europa de senere år, og med lidt større træfsikkerhed havde de hjemme klappet Kups med 6-0 for kort tid siden.

Der skal ikke gå meget imod os, for at det bliver uhyre tæt. Et tilfældigt straffe til dem, et rødt kort til os, en skade til Arnstad etc.

Jeg vil utroligt gerne have en to-måls sejr i den første kamp. Ellers kan det blive giftigt derude.

Håber truppen rejser tidligt til Baku, så de kan få den lange rejse ud af kroppen og vænne sig lidt til varmen.

Fra TV2:
Onsdag aften spiller AGF den første kamp i tredje runde af Champions League-kvalifikationen mod Sabah FK, og efter et tætpakket kampprogram kæmper holdet med flere skader i forsvarskæden. Tirsdagens træning var åben de første 15 minutter, og her var Frederik Tingager, Jacob Andersen og Gift Links alle med i opvarmningen. Tingager blev efterfølgende testet alene på bane 1, og senere i dag spørger jeg Jakob Poulsen om en status på den erfarne forsvarspiller.

Men positivt er det for AGF, at både Gift Links og Jacob Andersen er på træningsbanen, ligesom klubbens nye forsvarsspiller Colin Rösler også træner med. Derimod var Nicolai Poulsen, Kevin Yakob og Oskar Haugstrup ikke på træningsbanen.

Med baggrund i diverse skadesopdateringer, kan vi håbe på

Andersen. Tingager. Kahl.

Links. Knudsen. Emmery.
Arnstad.

Bech. Bogere. Anderson.

Jeg tror simpelthem Arnstad bibeholdes på den 10'er plads da han er så kampafgørende. Om det så betyder Bech på 9'er eller Andseron må på bænken ved jeg ikke. Men tænker midten kommer til at hedde Jønne - Knudsen.

Med baggrund i diverse skadesopdateringer, kan vi håbe på

Andersen. Tingager. Kahl.

Links. Knudsen. Emmery.
Arnstad.

Bech. Bogere. Anderson.
Er der meldt om problemer hos Jønsson? Jeg er med på at han spillede 90 mod Lyngby og nok også skal doseres. Men det er bare så vigtigt at få Arnstad på den 10'er i hjemmekampen mod Sabah.

Jeg tror simpelthem Arnstad bibeholdes på den 10'er plads da han er så kampafgørende. Om det så betyder Bech på 9'er eller Andseron må på bænken ved jeg ikke. Men tænker midten kommer til at hedde Jønne - Knudsen.
Jeg kan sagtens købe den, ikke mindst da JJ har gjort det fint hvilket ikke helt kan siges om MA endnu. Tror bare vi vil bringe mest muligt offensivt fra start på hjemmebane.

Jeg tror, vi med 4 dages restitution får gjort tilpas mange spillere klar til at kunne stille med:

Hedenstad

Andersen/Rösler (60-70 minutter - Andersen/Rösler/Storch)
Tingager
Kahl (60-70 minutter - Camara)

Links (60-70 minutter - Carstensen)
Knudsen
Jønsson (60-70 minutter - Jørgensen - bytter med Arnstad)
Emmery

Bech
Arnstad
Bogere (60-70 minutter - Serra)

Hvis de har fået restitueret godt, så er det et rigtig, rigtig stærkt hold at skulle håndtere for Sabah. Det glæder jeg mig fandeme til at se!

Jeg er også ganske sikker på, at Jønne starter på central midt.

Arnstad og Bech er mere værd som 10ere end at have ekstra offensiv fire power på banen.

Jønne giver noget mere styrke på dødbolde.

Jønne har været virkeligt god på positionen, og en midtbane med Knudsen og Jønne vil være et godt boldværk foran et forsvar, som nok vil være ramt på den ene eller anden måde.

Enig her. Vil hellere have Jønsson eller MA på cm. MA skal måske spille højre kant igen, hvis Links ikke er helt klar.

Det store spørgsmål er om Tingager kan spille - det kan evt. rykke Jønsson ned som midtback, selvom det på ingen måde er optimalt.

Håber på:

Hedenstad
Andersen/Callø, Tingager, Kahl
Links, Knudsen, Jønsson, Emmery
Bech, Borgere/Janni, Arnstad

AGF-cheftræneren fortæller til Viaplay, at Markus Solbakken, Gift Links og Jacob Andersen alle ser ud til at blive klar til opgøret.

Om Tingager:
- Jeg tror, vi venter med den til i morgen. Det er altid spændende. Tingager er en stor profil, så vi må se, om han står der eller ej.

Latest posts

Back