New posts

Kamptråd CL-kval runde 3: AGF - Sabah FK, 5. August kl 18.30

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 137
  • Views Views: Views 6K
Added to Calendar: 05-08-26

Stiften tror Rösler starter i stedet for Tingager som de ikke tror bliver klar

I går skrev de bl.a.:

Tobias Mølgaard​

Forsvarsspilleren har døjet med rigtig mange skader i de seneste år, og denne sommer er ingen undtagelse. Han spillede lidt i træningskampene, men er blevet skadet igen.

Ikke i spil til de kommende kampe.
Og

5 Markus Solbakken​

…..

Jacob Poulsen sagde lørdag om midtbanespilleren, direkte adspurgt om fraværet har tråde til den diagnose, han fik i foråret:

– Der er ingen udsigt til, hvornår kan kan spille. Jeg må ikke snakke om specifikke ting på grund af GFPR, men jeg håber, at han snart er en mulighed for os. Men jeg ved det ikke.

Han er ikke i spil til onsdag.

Jeg tror ikke de ved noget omkring skadessituationen i truppen lige nu, der er for få træninger og dem der er, må de ikke overvære, så når de kalder Tingager tvivlsom, så er det sansynligvis rent gæt, fordi han blev testet i dag.

I går skrev de bl.a.:

Og

Jeg tror ikke de ved noget omkring skadessituationen i truppen lige nu, der er for få træninger og dem der er, må de ikke overvære, så når de kalder Tingager tvivlsom, så er det sansynligvis rent gæt, fordi han blev testet i dag.
Selvfølgelig prøver man at holde så meget som muligt hemmelig.

Solbakken er muligvis ikke med i morgen, men Poulsen siger han kan disponere over ham. I morgen siger han så måske at han har valgt andre til.

Jeg tror Tingager er ude. Han har ikke spillet 4 kampe på så kort tid i karrieren før. Kroppen kunne holde til 23 kampe sidste år. Han blev skadet lørdag. Vi er i starten af en turnering, og presse han yderligere kan måske skade han yderligere hvilket vil være en katastrofe. Han deltog i opvarmningen i dag, derefter ene øvelser

Min holdning er, at JP skal ikke tænke på at slå Sahab på en kamp, når det er over to kampe og turneringen lige er startet.

Jeg har lige sat højdepunkterne af Sabah mod kups. Allerede inden for 15 minutter har Sabah fået spillet sig selv til 2 kæmpe chancer hvor de misser målet begge gange. Og i 17. Minut får Sabah endnu et skud tæt på målet og skudte den langt over mål. Så scorer Sabah et fremragende mål hvor der bliver lagt en stikning til en Sabah spiller som sætter den i det lange hjørne. I de sidste minutter skiftes Sabah og KuPS til at brænde skud. Full time. Sabah havde besiddelse af bolden langt mere end KuPS. Jeg synes at 65/35 i AGFs fordel er fair her i hjemme kampen og 60/40 på udebane. Hvis vi får snuppet bolden og får 6'erne med op i angreb har vi en god chance for at score fordi deres 10'ere ikke kommer med tilbage i forsvaret. Jeg tror at Emmery skal udfordre den stakkels venstreback. Hvis han kan komme forbi venstrebacken og vi har 10'er og 9'er i feltet så tror jeg vi vinder kampen 2-0 i hjemmekampen og 1-0 i udebanekampen

Jeg tror de to, suppleret af Solbakken, kan blive en rigtigt, rigtigt stærk midtbane, der både kan forsvare og spille fremadrettet.
Jønsson er forbløffende fremadrettet i sit pasningsspil. Rigtig mange bolde frem i banen.

Jeg er indtil videre ret imponeret over hans comeback.

Jeg sidder lige nu og genser Miraklet i Poznan. Fantastisk 1. halvleg af Jønsson - med og uden bold.
Ja. Han var tæt på fremragende i den kamp.

Lidt mindre god i Lyngby, men Haugstrup var altså også underlig passiv der, alt han foretog sig på bolden var alibi. I Silkeborg husker jeg hvordan han turde spille frem i banen. Slet ikke det samme. Så jeg antager Lyngby hurtigt fornemmede at de skulle lukke pasningsmuligheder for JJ ned, og knap så meget for Haugstrup.

Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at Rösler starter centralt.

Han har været her i to dage og har absolut ingen relationer til de andre forsvarsspillere.

AGF har selv pointeret, at han er en spiller, der kan spille i 'begge sider af forsvaret'.

Fra Malmø har han ry for, at han har brug for en general.

Jeg tror, det er væsentligt mere sandsynligt, at Callø eller Camara starter centralt.

Mathias Maznikar fra Stiften har set begge Sabahs kampe mod KUPS med de analytiske briller på. Han rapporterer, at det er et hold bestående af fem angribere og fem forsvarsspillere. Han vurderer, at nogle få af de offensive spillere vil have kvalitet til at komme på AGFs hold, mens de defensive spillere ikke er i nærheden af AGF niveau (her tænker han nok idealopstilling). Især deres venstreback er et svagtpunkt defensivt, men virkeligt stærk offensivt. Han forsvarer nærmest ikke, og MMs vurdering er, at der bliver rigeligt plads i bagrummet til Carstensen, MA, Links eller hvem der nu tager vores HWB.

Iøvrigt rapporterer ham, at deres hjemmebane ingenlunde er skræmmende. Der er plads til 7000 og tilsyneladende har man ikke fået en ordentlig fankultur op at stå endnu.

Der bliver ikke sagt noget om hvordan de har regnet og om de har styr på skader ( det er der vist ikke andre end AGF som har ).

Statistiksitet Football Rankings giver AGF hele 71 procents sandsynlighed for at slå Sabah ud og dermed nå Champions League-playoff.

Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at Rösler starter centralt.

Han har været her i to dage og har absolut ingen relationer til de andre forsvarsspillere.

AGF har selv pointeret, at han er en spiller, der kan spille i 'begge sider af forsvaret'.

Fra Malmø har han ry for, at han har brug for en general.

Jeg tror, det er væsentligt mere sandsynligt, at Callø eller Camara starter centralt.
Det er én Malmø-fan der skrev det på Twitter.
Én.

Lad os nu ikke gøre det til den absolutte sandhed :-)

Latest posts

Back