Jeg er helt ligeglad med hvad Glen brugte af konsulentsprog osv. Når man forventes at levere som sub-tophold med forkølet budget, er man sat op til fiasko fra start. Men han leverede fint ud fra forudsætningerne.
I min bog har det været lange seje træk, for at bruge en anden floskel. Økonomisk er klubben styrket år for år. Trænerne er ansat meget ud fra hvem der var 'hot' i perioden, og dermed også med skiftende fokus. Men de er alle kommet med ok cv og har gjort deres bedste.
Trænerens opgave har været at gøre dit til at styrke klubben, så i morgen bliver bedre end i dag.
Ove P leverede et solidt fundament, efter en alt for spændende oprykning.
Erik blev bragt ind. Skiftet i stil er ledelsens beslutning, han står på mål for sin stil. Han efterlod en (vildt hård og nærmest urimelig) nedrykning og dermed et 'FAIL'! som træner.
Peter Sørensen sikrede overlegen oprykning (med overlegent mandskab ) og stabilisering, det er klart bestået. Men holdet kollapsede totalt under ham, der er et stort Fail.
Nedrykningen er på ledelsen. Elendig beslutning om at lade PS fortsætte i foråret, for at fyre ham to kampe inde. Og samtidig køre uden angribere.
Wieghorst sikrede oprykning og stabilisering, klart bestået.
Glen stabiliserede yderligere. Ingen flirt med nedrykning, talentudvikling og to ture i Parken. Klart bestået, med pil op.
David overtog og leverede fabelagtigt med fabelagtig trup. Faldt med svækket trup og røg i frit fald med performance til nedrykning, men overlevede på andres nåde. Der er - i hvert fald sidste del - kæmpe fail (man skal huske på hvordan man vurderer Peter Sørensen).
Uwe overtog et hold i komplet opløsning, men heldigvis stadig som Superligahold. Og fik noget rigtigt godt ud af det.
Så i min vurdering har en række trænere leveret fint, mens nogle har sat klubben væsentligt tilbage. Og det baserer jeg min vurdering ud fra.
Andre har andre kriterier, som størrelsen på nederlagene, udtalelser i pressen, eller fornemmelsen i visse perioder, osv.
Mine kriterier fungerer glimrende for mig, mens andre fungerer for andre. Men jeg kan ikke se Glen som andet end i hvert fald bestået.