New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 543
  • Views Views: Views 31K
Jeg en del af kampen mellem Everton og Burnley, min første tanke var at Yakob ville passe godt ind i den måde Everton spillede den kamp.
Deres midtbane var lige dele fight, teknisk boldomgang, duelspil og løbevillighed. Der var også offensive løb, som ligeså godt kunne have været
udført af Yakob.

Min pointe er nok at der kan sagtens komme flotte bud på Kevin Yakob hvis han fastholder nuværende niveau,
når man kan se han ville passe ind i en Premier League klub.
han nærmer sig kontraktudløb, medmindre den bliver forlænget, så tænker jeg ikke han er en del af klubben fra sommerferien.

Jeg en del af kampen mellem Everton og Burnley, min første tanke var at Yakob ville passe godt ind i den måde Everton spillede den kamp.
Deres midtbane var lige dele fight, teknisk boldomgang, duelspil og løbevillighed. Der var også offensive løb, som ligeså godt kunne have været
udført af Yakob.

Min pointe er nok at der kan sagtens komme flotte bud på Kevin Yakob hvis han fastholder nuværende niveau,
når man kan se han ville passe ind i en Premier League klub.
han nærmer sig kontraktudløb, medmindre den bliver forlænget, så tænker jeg ikke han er en del af klubben fra sommerferien.
Nu er det jo kun dig der ser ham i en Premier League klub. Jeg tror også vi skal være realistiske med hensyn til vores spillere. Yakob har udløb i 2027. Jeg håber virkelig at han forlænger. Arnstad kan godt give en fin transfer. Ellers er det nok ikke kæmpe summer der ligger og venter på andre.

Ja, hvis vi slipper Arnstad, Bech, Yakob, Links (og måske Beijmo og Dalsgaard), så kommer der godt nok nogle penge i kassen og frigjort nogle lønkroner til nye spillere.

Forhåbentlig betyder det, at der kommer meget spilletid til Emmery, Kristjansson, Sebastian Jørgensen, James og måske Jacob Andersen, men vi kommer så også til at bruge massivt mange penge på en ny offensiv midtbane, en 9'er, en 10'er, en wingback og måske en midterforsvarer. Måske fem ret store profiler i ét vindue. Det bliver vildt.
Og har ikke en jordisk chance for at kvalificere os til et Europæisk gruppespil.

Mht Faghir, går jeg ud fra at vi ikke snakker om en afløser for PM her, men en anden- eller tredjeangriber, men er Faghir så overhovedet mere interessant end bare at beholde Badji?

Faghir bliver 23 til sommer, et halvt år ældre end Badji var da han kom til AGF. Man kan dermed 'skrue tiden lidt tilbage,' altså vinde noget udviklingstid, men det indikerer også at det ikke er et helt ung talent, det skal være fordi han står lige overfor det gennembrud som Badji ikke fik i første omgang. Den slags spillere kan da også sagtens få et gennembrud senere, når de får opbygget noget erfaring, men lige nu ligner Faghir vel heller ikke en, der er på nippet til at blive en topangriber i Superligaen.

Der er mange spillere som ham derude man kunne lave et lille sats med og selvom værdien i at det er et dansk talent man kunne hente ikke helt skal underkendes, er Badji i den sammenligning til gengæld en spiller der kender klubben og har spillet i systemet en halvsæson. Og pointen her er selvfølgelig også at det er tvivlsomt om Badji er god nok.

Jeg forventer at CV finder en angriber man virkelig tror på kan afløse PM, dvs der nok skal lægges en del midler i den position, og så må vi se om Serra har en fremtid på holdet og om Bogere er klar til at spille en rolle.

Nu er det jo kun dig der ser ham i en Premier League klub. Jeg tror også vi skal være realistiske med hensyn til vores spillere. Yakob har udløb i 2027. Jeg håber virkelig at han forlænger. Arnstad kan godt give en fin transfer. Ellers er det nok ikke kæmpe summer der ligger og venter på andre.

Ja, jeg medgiver det er et frisk bud, men jeg ville ikke foreslå det hvis jeg mener det virkede helt ublu. Kevin Yakob viser international klasse på midtbanen. De kampe jeg har set mod FCM og Billing i efteråret og pokal kampen, der har Yakob stået utrolig stærkt. FCM har en midtbane i international niveau, så kan man spille lige op der, så er skridtet ikke så langt.

Jeg håber også han forlænger sin kontrakt, spiller yderligere en god sæson, og derefter sendes videre til nye eventyr. Men vil han ikke forlænge sin kontrakt, så forsvinder han nok til sommer. Vi vil så stadig have Solbakken, Polle og Knudsen til midtbanen, så der bør være plads til en afgang.

Ingen tvivl om at Kevin Yakon vil passe godt ind i de fleste liga´er, skulle man kigge mod det forjættede land og give et frisk bud, så lignede Everton fra min sofa et godt bud. Kom endelig med andre forslag :)

Jeg tror PrL er for meget for Yakob. Skadeshistorikken - var det ikke 2. større knæskade? - gør nok også, at ingen klub har lyst til at lægge mange mio i den kurv, og at Yakob nok heller ikke kan regne med at blive PM-gammel i jobbet.

20-25 mio er peanuts i PrL, men hvad får man, hvis man betaler med peanuts? (i PrL-sammenhæng). Det bliver nok fjernøsten, er mit bud.

Ja, hvis vi slipper Arnstad, Bech, Yakob, Links (og måske Beijmo og Dalsgaard), så kommer der godt nok nogle penge i kassen og frigjort nogle lønkroner til nye spillere.

Forhåbentlig betyder det, at der kommer meget spilletid til Emmery, Kristjansson, Sebastian Jørgensen, James og måske Jacob Andersen, men vi kommer så også til at bruge massivt mange penge på en ny offensiv midtbane, en 9'er, en 10'er, en wingback og måske en midterforsvarer. Måske fem ret store profiler i ét vindue. Det bliver vildt.
Jeg vil gerne vende den om. Når der formentlig gennemføres et større skifte til sommer, håber jeg nogle af de nuværende marginale tager store skridt op.

Forskellen er, om man vil ofre sportsligt niveau i et opsamlingsheat, eller forsøge at bygge videre på denne sæsons niveau. Det er jeg overbevist om du er med på og tror også du er mest til 'opsamlingsheatet'. Jeg kan godt lidt at have antagelser og forudsætninger helt klare, derfor denne afklaring.

Lige nu virker der til at være meget stor sandsynlighed for, at Kevin Yakob også kommer til at spille VM til sommer. Det skader næppe interessen.

(Det er en lidt åndssvag baggrund, men skulle det ske på dén måde, ville det dog trods alt være en lidt poetisk dansk krølle, at en spiller født i, af alle steder, *Göteborg* skulle komme med til en international slutrunde på afbud)

Jeg håber at AGF konstant søger efter topspillere (fra akademi eller udefra) til alle positioner. På nogle positioner kunne man selvfølgelig særligt ønske sig endnu mere konkurrence - en 8er, en 9er, en back til tremanskæden ville særligt være godt (og måske en 6'er (afhængigt af hvordan Knudsen udvikler sig og NPs skader - Jønsson kunne være en god tilføjelse tror jeg). PT afhænger 8er-positionen meget af Yakob, 9-positionen meget af PM og back-kæden meget af Kahl, Beijmo, Tingager og Dalsgaard - der skal ikke meget formnedgang eller skade til at kvaliteten falder.

Godt at se at Emmery og Kristianson udvikler sig godt til at kunne bidrage på kanten og 10er.

Der er vel ikke så meget tvivl om hvad der skal hentes til sommer

- Angriber
- Erstatning for Arnstad
- Erstatning for Bech
- Erstatning for Beijmo
- Erstatning for Kahl

Det ser voldsomt ud, men også nogle vigtige spillere der ser ud til at forlade klubben. De skal erstattes og jeg ser umiddelbart ingen i truppen kunne erstatte Kahl og Beijmo, ligesom truppen heller ikke har en angriber man kan tro på.

Hvis Bech og Arnstad begge er væk skal der to spillere ind der - vi er i forvejen lidt tynde på den position.

Ingen grund til at købe ind til bredden med det jeg vil kalde fyld - der står de unge mere end klar og kan de gribe chancen og spille sig ind i start 11eren er det jo mere end fint.

- Angriber
- Erstatning for Arnstad
- Erstatning for Bech
- Erstatning for Beijmo
- Erstatning for Kahl

Det ser voldsomt ud, men også nogle vigtige spillere der ser ud til at forlade klubben. De skal erstattes og jeg ser umiddelbart ingen i truppen kunne erstatte Kahl og Beijmo, ligesom truppen heller ikke har en angriber man kan tro på.

Hvis Bech og Arnstad begge er væk skal der to spillere ind der - vi er i forvejen lidt tynde på den position.

Ingen grund til at købe ind til bredden med det jeg vil kalde fyld - der står de unge mere end klar og kan de gribe chancen og spille sig ind i start 11eren er det jo mere end fint.
Enig. Muligvis også en erstatning for Jesper Hansen på din liste.
Det er ikke givet, at han holder det høje niveau han har haft eller klarer det uden skader.

Enig. Muligvis også en erstatning for Jesper Hansen på din liste.
Det er ikke givet, at han holder det høje niveau han har haft eller klarer det uden skader.
Læg dertil en potentiel erstatning for Dalsgaard.
Abbew tror jeg ikke på, så vi skal have en stærk og sikker forsvarsspiller ind, med mindre Mølgaard begynder at vise noget i de næste 10 kampe, som peger på, at han er fuldgod i næste sæson.

- Angriber
- Erstatning for Arnstad
- Erstatning for Bech
- Erstatning for Beijmo
- Erstatning for Kahl

Jeg er ikke så til det med at hente erstatninger (det er lidt på bagkant) - jeg synes f.eks. fint man kan forsøge at tilknytte en stærk 10er selv hvis Arnstad og Bech bliver. Og så vil en stærk 8er været rigtigt godt, selvom Yakob pt gør det rigtigt godt.

Måske er forlængelse af Yakob, Beijmo, Bech, Arnstad og Links lige så vigtige som at hente nye spillere

Forlængelse med Yakob, Beijmo og Kahl vil være noget jeg ville arbejde med og så bliver listen over det man skal ud at hente mindre, men pt. forholder jeg mig til at de ikke er her.

Arnstad tror jeg er fortid uanset hvad og en forlængelse er urealistisk og mon ikke os Bech er væk, særligt hvis han følger op på i går med mål i slutspillet.

Og ellers enig i at det vil være bedst at købe ind på forhånd, men det er ikke altid en luksus man kan have :)

Der bliver helt sikkert travlt og udover at erstatte dem vi mister, skal vi vel reelt også gøre bredden større, når vi sandsynligvis skal spille europæisk til sommer/efterår. Hvis FCK ikke opper sig gevaldigt, så må vi næsten gå ud fra, at vi mindst skal spille EL-kval, hvilket giver os en faldskærm, i tilfælde af en uheldig lodtrækning a la FC Brügge. Men hvor kunne det være fedt at se det nuværende hold spille i Europa i næste sæson.

Men det bliver selvfølgelig også spændende at se udviklingen hos spillere som Emmery, Kristjansson, Tchamche og Bogere især. Jeg håber snart at vi får sidstnævnte at se i en kamptrup, men han har vist været lidt småskadet på det seneste.

Latest posts

Back