New posts

Den store stemningstråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 706
  • Views Views: Views 35K
Den store stemningstråd
Jeg har ikke lyst til at tage Brøndby-fans parti.

Men sikkerhedsmæssigt virker det hul i hovedet med et højt hegn mod banen.

Der er i forvejen høje hegn mod venstre og højre i udebaneafsnittet.
Bagude er der en mur og kun én udgang til 1.100 mennesker.

Med et højt hegn mod banen vil det være ultrafarligt hvis der eks. opstod brand.
Folk ville være spærret inde og katastrofale ting kunne ske i panik.

Jeg synes mange Brøndbys fans generelt er nogle idioter. Men de plejer ikke at løbe på banen på aways.

Så hvad pokker skulle det høje hegn gøre godt for? Og hvilken myndighed har godkendt det?

Det kan vel også handle om at undgå at der kastes ting på banen, f.eks. mod FCMs målmand. Brøndbyfans har kastet en del på banen i denne sæson, dog mest til mandagskampe.
Men det stopper et to meter højt hegn jo ikke?

Virker ret åndssvagt at sætte det hegn op. Kun overgået af dem hos BIF der tippede deres fans om det, så de kunne tage værktøj med til at pille det ned.

Spørgsmålet er så, om de har det?
8 dage før kampen informerede FCM efter sigende BIF om tiltaget. Det er så åbentlyst blevet kommunikeret videre til (enkelte) "fans", for ellers var de jo ikke kommet til Jylland med en varevogn fyld med diverse værktøj 😎

I stedet for at BIF´s ledelse kommunikerer dette faktuelt ud til deres fans, så vælger de (formentlig) "fanpleasing"-vejen, som så backdrafter, ved at informere om, hvad der skal til for at modgå FCM´s tiltag.

Ingen tvivl om FCM har aktie i dette, men handlings- og senere kommunikationsmæssigt står BIF saftsusme svagt.

Det er en valid pointe. Jeg tænker, at når man laver tiltag, der så markant forringer oplevelsen for udeholdets fans, så vil det være rigtigt at bringe en nyhed på sin hjemmeside som minimum.

Jeg er bestemt ikke imponeret over Brøndby. Men FCM ændrer fundamentalt ved det produkt, de sælger. Det synes jeg, de skal være meget mere åbne omkring.

Det er en valid pointe. Jeg tænker, at når man laver tiltag, der så markant forringer oplevelsen for udeholdets fans, så vil det være rigtigt at bringe en nyhed på sin hjemmeside som minimum.

Jeg er bestemt ikke imponeret over Brøndby. Men FCM ændrer fundamentalt ved det produkt, de sælger. Det synes jeg, de skal være meget mere åbne omkring.

Jeg synes Brøndbys fans og hooligans ændrer det produkt, de sælger.

Nu var der mange derargumenterede for Fansnes sag, så derfor tog jeg den anden side.. For at prøve at lige hive det lidt mere ind i midten. Så det hele ikke bare blev ensidigt. Jeg forstår fuldt ud fansne :) Og syntes også det er et skridt for langt.

Enig i at det er voldsomt, men FCM må have følt sig nødsaget til det. Vi har dog historik med at man sprinter over banden og ned mod modstander holdets fans. Ikke mange gange, men det er sket.
issue med flugt veje? Hegnet er godkendt til formålet, så jeg tænker der er styr på den del.

Enig.. Men det er så der, jeg måske som fansgruppe ville se lidt indad, og tænker "Hvorfor er vi endt her?" For det er vitterlig det der undre mig, at vi er endt der hvor en klub kan tænke at det er nødvendigt.

Samme som ovenstående.. Flere og flere steder, kommer der hegn, net, plastik glas op foran udefans rundt omkring i Europa. Hvorfor mon vi er endt der?

Det er FCM der står for sikkerheden, og nogen gange så går man vel bare lidt for langt for at sikre sikkerheden. Det er vel ikke for sjov, det netop var imod Brøndby det blev sat op.

Enig.. Det er som jeg ser det lidt som om, man i nogle fangrupperinger har en tendens til at ty til selvtægt, i stedet for dialog, hvilket jeg er lidt "sjovt" når de selv tit påstår de ikke bliver hørt.

Jeg skal ikke kunne vurdere, om hegnet er en nødvendighed, omend jeg tvivler. Men jeg er stærkt kritisk ift. at de ikke har været åbne omkring tiltaget.

Jeg synes det er vildt at Sydsiden bruger de to første afsnit på at fortælle hvordan andre drager falske konklusioner så nu kommer Sydsiden med fakta, og så skriver de: "Vi blev imidlertid mødt af et setup, som efter vores overbevisning ikke lever op til den standard, man kan forvente på danske stadioner." Den der 'vores overbevisning' er helt vild, for det giver dem ikke ret til noget som helst, og slet ikke efter de skriver at nu kommer fakta. Overbevisning er da netop ikke fakta, men en følelse de er kommet frem til ud fra deres synspunkt.

det hegn blokere ikke en skid udsyn, det er bare undskylding for dårlig opførsel, hvis nu bare fanklubben kiggede indad og prøvede at løse det der gør at andre klubber føler det nødvænding at stille ekstra sikkerhed op

det hegn blokere ikke en skid udsyn, det er bare undskylding for dårlig opførsel, hvis nu bare fanklubben kiggede indad og prøvede at løse det der gør at andre klubber føler det nødvænding at stille ekstra sikkerhed op
Jeg er uenig. Selvfølgelig generer - omend ikke direkte blokerer - et så relativt fintmasket net med stolper udsynet.

Latest posts

Back