New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 62K
Artikler om spillerne og klubben 2026
I Stiftens bonusafsnit diskuterer de bl.a. om PM har spillet sin sidste kamp for AGF når sæsonen afsluttes.

Det skal ikke være gennemgang af deres argumenter, dels fordi jeg synes man bør støtte journalistikken og dels fordi jeg bedre kan lide selv at docere.

Mit bud er ja, efter denne sæson er PM done. Jeg køber ikke rollen som supersub for ham (det er ikke 85-15, nærmere 60-40). Til gengæld troede jeg det samme for et år siden - en fantastisk smuk afslutning at slutte af med at blive topscorer i suppen. Nu har han sammen med holdet sat sig selv endnu bedre op.

Teknisk kan det sagtens være noget med at VM pauser transfermarkedet og både hans nye klub og AGF har brug for tid. Derfor kunne jeg godt se en underlig løsning med en kontrakt der løber til september, eller måske til januar, med frikøbsklausul på 0 kroner efter fx 15. August. Så vil det teknisk set ikke slutte med denne sæson, men reelt vil det.

I det hele taget - og nu foregriber jeg begivenhedernes gang - vil det være mest korrekt at have afklaring på PM, Dalsgaard, Beijmo og Kahl ... og Carstensen, samt i langt mindre grad Jørgensen, når sæsonen rundes af. De fortjener den store hyldest med en rigtig afsked efter en kamp (eller fejring af fornyet aftale). For Bech, Arnstad, Yakob og Kahl er det nok ikke muligt, med mindre en køber smider rigtigt store penge for at være tidligt ude.
Imo burde han ikke være done.
Men mere en solid bænk spiller.
Der skal dog lige findes en der kan vippe ham af pinden først.

Teknisk kan det sagtens være noget med at VM pauser transfermarkedet og både hans nye klub og AGF har brug for tid. Derfor kunne jeg godt se en underlig løsning med en kontrakt der løber til september, eller måske til januar, med frikøbsklausul på 0 kroner efter fx 15. August. Så vil det teknisk set ikke slutte med denne sæson, men reelt vil det.
VM kan godt blive et problem for AGF i det hele taget fordi vi nogle gange skal vente på at andre får handlet inden der er tilstrækkeligt gode muligheder for os, men vi kan stå over for så megen udskiftning at der er nogle ting der bare skal på plads tidligt. Hvad angår PM tror jeg personligt godt han kan acceptere en sæson som indskifter, men det kommer også an på om han stadig lige vil nå et lille eventyr eller om denne sæson og muligheden for lige at spille nogle europæiske kampe og komme med ind på det nye stadion trækker mere. Jeg går lidt ud fra at klubben vil være interesseret, selvom jeg også går ud fra at man vil satse på at en anden skal være starter.

Jakob Poulsen balancerer dog lidt på en knivsæg i forhold til at tage “The High Road” med den sidste del af hans kommentar:

Det lyder som et nyreslag til JP’s tidligere arbejdsgiver.
Den slags kommentarer er fint nok synes jeg. Det er også lidt svært slet ikke at sende noget tilbage når man bliver spurgt ind til det og JP siger jo reelt bare at “den slags er vi hævet over,” dvs det er dem der har et problem.

Links er nu en dejlig dreng:

Myrepatter på en søndag! Det er sgu da også bare en smuk historie med ham. Uforløst i årevis, omskolet til wingback og vupti: profil i superligaen! Tak til Uwe, det var sgu meget godt spottet. Og stor respekt til Links for bare at tage udfordringen op og lære at spille wingback.

Jeg håber jo han er i klubben karrieren ud. Men sådan er moderne fodbold sjældent.

Links er nu en dejlig dreng:

Han virker simpelthen som en fantastisk mand som har hjertet på rette sted. Håber alt det bedste for ham - om det så betyder pokaler med AGF eller et udlandseventyr🤞

Jeg føler egentlig at ham og klubben hører sammen og håber de indgår en aftale om, at han er en af dem som skal føre holdet fremad de næste mange år og han derefter kan få en anden funktion i klubben. Sådan går det ikke altid i fodbold men han virker slet ikke som en, der bare skal afsted til udlandet (der er han jo allerede). Tværtimod lyder det (altid) som om han har det fantastisk i klubben, byen og med kærestens familie💙🤍💙

Han virker simpelthen som en fantastisk mand som har hjertet på rette sted. Håber alt det bedste for ham - om det så betyder pokaler med AGF eller et udlandseventyr🤞

Jeg føler egentlig at ham og klubben hører sammen og håber de indgår en aftale om, at han er en af dem som skal føre holdet fremad de næste mange år og han derefter kan få en anden funktion i klubben. Sådan går det ikke altid i fodbold men han virker slet ikke som en, der bare skal afsted til udlandet (der er han jo allerede). Tværtimod lyder det (altid) som om han har det fantastisk i klubben, byen og med kærestens familie💙🤍💙
Med en større satsning på vores akademier, er det vigtigt at vi har den slags mennesker omkring klubben, ligesom Gifts svigerfar, Claus Christiansen. Det kunne passende suppleres med, at man ansætter Amini i en lignende rolle, når hans aktive karriere snart er slut. Jeg tror der er noget godt i at benytte udlændinge, som brænder for AGF.

Han spiller i øvrigt i Thailand nu:

Jeg vil godt nok være træt af at se ham i en anden superligaklub i næste sæson.

Men hvem skulle det være?

Hvis holdet ikke har spilovertag og genererer chancer, har de svært ved at udnytte hans styrker. Og man kan dårligt forlade sig på ham i opspillet.

Måske kan David bruge ham, hvis han rykker op til sommer. Kan man se ham afløse Adamsen i Silkeborg? En tur til Randers måske? Kan Nordsjælland bruge ham når Linds udleje slutter?

Jeg vil godt nok være træt af at se ham i en anden superligaklub i næste sæson.

Det tvivler jeg på kommer til at ske. Ser det ikke ud som om alderen har hentet ham og der begynder at være for store mangler. Han fylder også 37 år til sommer.

I den optimale verden vil han acceptere en 1 årig forlængelse som reserve ( stor bonus ved mål og spilletid). Kan han ydermere begynde at bidrage som træner (angreb(mentalt) og har lysten til det, så kan vi nærme os en livstidskontrakt. Håbet lever men jeg forstår ikke helt han ville bringe det på banen i går.

PM fortjener imo en kontrakt i klubben så længe han ønsker at være her, selvfølgelig skal en potentiel ny kontrakt reflektere at han ikke er fast starter næste season.

Det eneste scenarie hvor PM ikke slutter karrieren i AGf som jeg vil være tilfreds med, er hvis han slutter af med et udlandseventyr.

Jeg tænker måske for meget med hjertet, men det ville godt nok gøre ondt at se ham i en anden superliga klub fordi ham og agf ikke kunne blive enige om en kontrakt

Realistisk set er der ingen klubber i Superligaen, der kan bruge Patrick Mortensen. For klubberne i bunden, hvor han på papiret er bedre end deres angribere, vil han ikke få nok bolde at arbejde med i boksen qua den manglende spildominans. For klubberne i toppen, hvor opspillet og chancekreeringen er til, at han kunne være med, så har hver og én af dem en eller flere bedre 9'er(e) at stille med. Han forlænger i AGF i en "spillende klubambassadør"-rolle, eller også tager han til udlandet. Alternativt slutter karrieren til sommer. Jeg kan ikke se et scenarie, hvor han fortsætter i Danmark.. eller jo, måske i 1. division.

Alternativt slutter karrieren til sommer. Jeg kan ikke se et scenarie, hvor han fortsætter i Danmark.. eller jo, måske i 1. division.

Den stopper vel kun til sommer, hvis Patrick Mortensen gerne vil stoppe på toppen, hvilket medaljer og +2000 minutter i Superligaen må siges at være.

Jeg tror på, at der både er mulighed for 1 år mere i GF som sub eller 1 års eksotisk eventyr, om han vil.
Edit: Det tror jeg han vil. Han virker ikke for højt på strå til det.

PM fortjener imo en kontrakt i klubben så længe han ønsker at være her, selvfølgelig skal en potentiel ny kontrakt reflektere at han ikke er fast starter næste season.
Uenig. PM er i min optik mere end velkommen til at blive, hvis klubben og ham kan blive enige om rolle og kontrakt. Men selvfølgelig er det ikke et valg, PM skal tage alene. En rolle som club captain / reservespiller til en reduceret løn er rigtigt fint. Evt. med mulighed for at uddanne sig undervejs. Men medmindre han blomster kraftigt op igen i løbet af foråret, skal vi ikke binde anseeelige ressourcer i en 37-årig længere. Uagtet, om det er PM eller en anden markspiller og uagtet hvor stor en spiller, han helt selvfølgeligt har været og er for klubben.

Latest posts

Back