Artikler om spillerne og klubben 2026
Kirkegaard
Well-known member
Imo burde han ikke være done.I Stiftens bonusafsnit diskuterer de bl.a. om PM har spillet sin sidste kamp for AGF når sæsonen afsluttes.
Det skal ikke være gennemgang af deres argumenter, dels fordi jeg synes man bør støtte journalistikken og dels fordi jeg bedre kan lide selv at docere.
Mit bud er ja, efter denne sæson er PM done. Jeg køber ikke rollen som supersub for ham (det er ikke 85-15, nærmere 60-40). Til gengæld troede jeg det samme for et år siden - en fantastisk smuk afslutning at slutte af med at blive topscorer i suppen. Nu har han sammen med holdet sat sig selv endnu bedre op.
Teknisk kan det sagtens være noget med at VM pauser transfermarkedet og både hans nye klub og AGF har brug for tid. Derfor kunne jeg godt se en underlig løsning med en kontrakt der løber til september, eller måske til januar, med frikøbsklausul på 0 kroner efter fx 15. August. Så vil det teknisk set ikke slutte med denne sæson, men reelt vil det.
I det hele taget - og nu foregriber jeg begivenhedernes gang - vil det være mest korrekt at have afklaring på PM, Dalsgaard, Beijmo og Kahl ... og Carstensen, samt i langt mindre grad Jørgensen, når sæsonen rundes af. De fortjener den store hyldest med en rigtig afsked efter en kamp (eller fejring af fornyet aftale). For Bech, Arnstad, Yakob og Kahl er det nok ikke muligt, med mindre en køber smider rigtigt store penge for at være tidligt ude.
Men mere en solid bænk spiller.
Der skal dog lige findes en der kan vippe ham af pinden først.