New posts

Den store stemningstråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 706
  • Views Views: Views 35K
Det er selvfølgelig forkasteligt, men at fcm opsætter et 2 meter højt hegn oven på deres i forvejen 2 meter høje hegn er ikke ligefrem gæstfrihed.
Det er selvfølgelig forkasteligt at det overhovedet er nødvendigt, men faktum er bare at det (desværre) er nødvendigt når der er tale om at Brøndby's underudviklede amøber kommer på besøg.

Og så er Brøndby vel heller ikke selv de mest gæstfrie, når alt kommer til alt?

Det er da også latterligt at FCM sætter sådan et hegn op foran away-fansene.. Synes det er en svinestreg..

Men når Brøndby så brokker sig over at fansene intet kan se, klinger det godt nok hult, med tanke på alle de store flag der er på deres tribune - de tager sgu da markant mere udsyn for tribunen end et hegn.. Brøndbys fans er bare latterlige helt generelt.. Men FCM som klub er bare nogle store røvhuller!

Er hegnet sat op på grund af Brøndby alene eller står det der også på søndag?
Jeg er ikke så god med en svensknøgle, så vil da i så fald sørge for at ankomme i så god tid, at jeg ikke skal være på de 10 nederste rækker.
Det ser desværre ret permanent ud. Jeg forstår ikke at det er tilladt at sætte så højt et hegn op foran udebaneafsnittet. Man skal som minimum også gøre det i den anden ende så.

Gad vide om nogen har tænkt på, hvad et så højt hegn gør ved flugtvejene, hvis noget ulykkeligt skulle ske?
Brand på tribunen.. Pyro der stikker helt af.. Interne slagsmål..

Ja, det er alle tre situationer der har forekommet blandt Brøndbys fans tidligere.. Faktisk forfærdeligt gjort af FCM at forhindre evakuerings-vejen

Der er flere lag her som jeg ser det.

For mig er det største egentlig om man som hjemmehold bare kan smække et så stort hegn op og dermed gøre så meget færre kan se den kamp de har betalt for.

Derudover har brandmyndighederne godkendt det?

Det gad jeg godt have svar på.

Jeg ville selv blive godt gal hvis jeg havde betalt 200 kr for en billet og nu også skulle kæmpe med faktisk at se noget.

Nu ved vi da hvad der venter os derude.

Skod klub.

Det ser desværre ret permanent ud. Jeg forstår ikke at det er tilladt at sætte så højt et hegn op foran udebaneafsnittet. Man skal som minimum også gøre det i den anden ende så.

Jeg ville ønske at klubben indførte Tøftings sorte bog, i forhold til hvordan udefans bliver behandlet i Aarhus.
Det du giver, er det du får.

Ærgerligt, for jeg synes egentlig deres udesektion er en af de bedre i ligaen.
Det fungerer ret godt med de bølgebryder ståpladser.

Jeg så også billederne igår, min første tanke var at det hegn er helt forfærdeligt. Den næste var at det var fint at pille det ned igen. Den tredje tanke var hvordan FCM kan finde på noget så dumt, det sender alle de forkerte signaler at hegne sit stadion ind i jern.

Jeg forstår så også godt at man tænker sit om Brøndby´s voldelige kerne af fans, de står desværre for meget af det lort som sker.

Når man summere op, så skal det hegn bare ikke være der, det er et eklatant selvmål af FCM, de eskalere hele situationen ved sætte det op.
Derudover er der hele det sikkerhedsmæssige aspekt, hvis der sker en brand eller værre, så skal man som tilskuer kunne komme ud.

Jeg håber ikke det står der til på Søndag.

Måske man istedet for at pege fingre af dem der sætter det op, lovligt og med godkendelse. Skal se på HVORFOR det er sat op... Bare en tanke.

Det er jo ikke sat op fordi hardcore fans bare er søde.

Desværre et nødvendigt onde. Ellers skal man i plastik bur som på Camp nou

Jeg tænker, man skal overveje begge sider af sagen og være kritisk ift. både Brøndby og FCM.

For mig at se er det et unødvendigt tiltag at sætte et så fintmasket metalhegn op foran udeholdets fans. Brøndbys fans er nogle kæmpe ballademagere, men vi har trods alt ikke en (lang) historik med, at de udsætter spillerne for store farer. Der er issues ift. flugtveje ved sådan et hegn. Men det ødelægger helt åbentlyst en del af oplevelsen for fans, der skal være spærret inde bag hegnet. Jeg synes, det er en fuldstændigt unødvendig provokation af FCM, og jeg syntes faktisk også, at det er problematisk, at de ikke har været helt gennemsigtige omkring, at de i den grad forringer oplevelsen for tilskuerne, forud for kampen. Det er for mig at se særdeles problematisk for FCMs sag, at de helt åbentlyst har holdt det hemmeligt for udeholdets fans, at de har forringet udsynet så markant (som jeg antager, udsynet er forringet), og jeg har absolut ingen sympati for deres sag.

Som absolut minimum kunne jeg godt tænke mig, at FCM og divisionsforeningen, som har sanktioneret det, fremlagde nogle argumenter for, hvorfor så drastisk et tiltag er nødvendigt.

Det skrevet, er det selvfølgelig fuldstændigt utilstedeligt, at Brøndbys fans piller hegnet ned, når det nu er oppe. Det er ikke til at sige, om det er FCMs vagter eller Brøndbys ledelse, der har advaret det/forsynet dem med værktøj, men desuagtet synes jeg, at det vil være på sin plads at straffe Brøndby med X kampe uden udebanetilskuere + en kompensation til de klubber, de skal møde i de pågældende kampe, for tab af entreindtægter.

Det er for mig at se særdeles problematisk for FCMs sag, at de helt åbentlyst har holdt det hemmeligt for udeholdets fans
Spørgsmålet er så, om de har det?
8 dage før kampen informerede FCM efter sigende BIF om tiltaget. Det er så åbentlyst blevet kommunikeret videre til (enkelte) "fans", for ellers var de jo ikke kommet til Jylland med en varevogn fyld med diverse værktøj 😎

I stedet for at BIF´s ledelse kommunikerer dette faktuelt ud til deres fans, så vælger de (formentlig) "fanpleasing"-vejen, som så backdrafter, ved at informere om, hvad der skal til for at modgå FCM´s tiltag.

Ingen tvivl om FCM har aktie i dette, men handlings- og senere kommunikationsmæssigt står BIF saftsusme svagt.

Jeg tænker, man skal overveje begge sider af sagen og være kritisk ift. både Brøndby og FCM.

Nu var der mange derargumenterede for Fansnes sag, så derfor tog jeg den anden side.. For at prøve at lige hive det lidt mere ind i midten. Så det hele ikke bare blev ensidigt. Jeg forstår fuldt ud fansne :) Og syntes også det er et skridt for langt.

For mig at se er det et unødvendigt tiltag at sætte et så fintmasket metalhegn op foran udeholdets fans. Brøndbys fans er nogle kæmpe ballademagere, men vi har trods alt ikke en (lang) historik med, at de udsætter spillerne for store farer. Der er issues ift. flugtveje ved sådan et hegn.
Enig i at det er voldsomt, men FCM må have følt sig nødsaget til det. Vi har dog historik med at man sprinter over banden og ned mod modstander holdets fans. Ikke mange gange, men det er sket.
issue med flugt veje? Hegnet er godkendt til formålet, så jeg tænker der er styr på den del.

Men det ødelægger helt åbentlyst en del af oplevelsen for fans, der skal være spærret inde bag hegnet.

Enig.. Men det er så der, jeg måske som fansgruppe ville se lidt indad, og tænker "Hvorfor er vi endt her?" For det er vitterlig det der undre mig, at vi er endt der hvor en klub kan tænke at det er nødvendigt.

Jeg synes, det er en fuldstændigt unødvendig provokation af FCM, og jeg syntes faktisk også, at det er problematisk, at de ikke har været helt gennemsigtige omkring, at de i den grad forringer oplevelsen for tilskuerne, forud for kampen. Det er for mig at se særdeles problematisk for FCMs sag, at de helt åbentlyst har holdt det hemmeligt for udeholdets fans, at de har forringet udsynet så markant (som jeg antager, udsynet er forringet), og jeg har absolut ingen sympati for deres sag.
Samme som ovenstående.. Flere og flere steder, kommer der hegn, net, plastik glas op foran udefans rundt omkring i Europa. Hvorfor mon vi er endt der?

Som absolut minimum kunne jeg godt tænke mig, at FCM og divisionsforeningen, som har sanktioneret det, fremlagde nogle argumenter for, hvorfor så drastisk et tiltag er nødvendigt.
Det er FCM der står for sikkerheden, og nogen gange så går man vel bare lidt for langt for at sikre sikkerheden. Det er vel ikke for sjov, det netop var imod Brøndby det blev sat op.

Det skrevet, er det selvfølgelig fuldstændigt utilstedeligt, at Brøndbys fans piller hegnet ned, når det nu er oppe. Det er ikke til at sige, om det er FCMs vagter eller Brøndbys ledelse, der har advaret det/forsynet dem med værktøj, men desuagtet synes jeg, at det vil være på sin plads at straffe Brøndby med X kampe uden udebanetilskuere + en kompensation til de klubber, de skal møde i de pågældende kampe, for tab af entreindtægter.

Enig.. Det er som jeg ser det lidt som om, man i nogle fangrupperinger har en tendens til at ty til selvtægt, i stedet for dialog, hvilket jeg er lidt "sjovt" når de selv tit påstår de ikke bliver hørt.

Spørgsmål 1:
Hvem har fortalt Sydsiden om hegnet?
Svar:
Nogen i Brøndby

Spørgsmål 2:
Hvem har skaffet Sydsiden værktøj til at fjerne hegnet inde på stadion
Svar:
Nogen i Brøndby

Spørgsmål 3:
Hvem skal straffes af DBU for det her?
Svar:
Nogen i Brøndby

Spørgsmål 4:
Hvem bliver straffet af DBU for det her?
Svar:
Ingen i Brøndby

Brøndbys fanklub har pippet om sagen:

Jeg synes egentlig de ræsonnerer overraskende sammenhængende. Jeg ved ikke helt, om jeg køber den dog. Tilbage står imidlertid at politiet har meldt om 0 sager i både Herning og Viborg i forbindelse med de to kampe afviklet i den politikreds. FCM kalder det hærværk, men som jeg forstår det, blev hegnet afmonteret med værktøj og ikke ødelagt, så hærværk er det næppe. At det er et ...skalvisige frisk - initiativ, dét er der ingen tvivl om, Men hærværk, er nok alligevel en stramning.

Nu stod jeg på udebaneafsnittet på Vejle stadion i går. Der var der et net foran os, som kun forstyrrede udsynet meget lidt, men dog forstyrrede. Og der var faktisk et mindre område af banen, i det diagonalt modsatte hjørne af vores, hvor det passede med at nettet havde foldet sig lidt, og dermed udgjorde et blindt punkt på banen. Det var derfra opspillet til vores andet mål kom. Så jeg behøver faktisk ikke anstrenge min fantasi synderligt for at forestille mig et hegn, der virkelig blokerer for udsynet. På en måde forstår jeg godt BIF's fans, men jeg er bare ikke sådan rigtig glad for selvtægt på den måde der...

Spørgsmål 1:
Hvem har fortalt Sydsiden om hegnet?
Svar:
Nogen i Brøndby

Spørgsmål 2:
Hvem har skaffet Sydsiden værktøj til at fjerne hegnet inde på stadion
Svar:
Nogen i Brøndby

Spørgsmål 3:
Hvem skal straffes af DBU for det her?
Svar:
Nogen i Brøndby

Spørgsmål 4:
Hvem bliver straffet af DBU for det her?
Svar:
Ingen i Brøndby
Jeg følger dig langt henad vejen, men medmindre det er Claus Steilein og Pedro Bravo der har sat det hegn på, så har der også været en trejdepart inde over. Dét firm kan også spille en rolle i det. Jeg vil ikke lyde fordømmende, men det er ikke helt utænkeligt at en af dem er fan - og endda hardcore - fan af Brøndby

Latest posts

Back