Måske man istedet for at pege fingre af dem der sætter det op, lovligt og med godkendelse. Skal se på HVORFOR det er sat op... Bare en tanke.
Det er jo ikke sat op fordi hardcore fans bare er søde.
Desværre et nødvendigt onde. Ellers skal man i plastik bur som på Camp nou
Jeg tænker, man skal overveje begge sider af sagen og være kritisk ift. både Brøndby og FCM.
For mig at se er det et unødvendigt tiltag at sætte et så fintmasket metalhegn op foran udeholdets fans. Brøndbys fans er nogle kæmpe ballademagere, men vi har trods alt ikke en (lang) historik med, at de udsætter spillerne for store farer. Der er issues ift. flugtveje ved sådan et hegn. Men det ødelægger helt åbentlyst en del af oplevelsen for fans, der skal være spærret inde bag hegnet. Jeg synes, det er en fuldstændigt unødvendig provokation af FCM, og jeg syntes faktisk også, at det er problematisk, at de ikke har været helt gennemsigtige omkring, at de i den grad forringer oplevelsen for tilskuerne, forud for kampen. Det er for mig at se særdeles problematisk for FCMs sag, at de helt åbentlyst har holdt det hemmeligt for udeholdets fans, at de har forringet udsynet så markant (som jeg antager, udsynet er forringet), og jeg har absolut ingen sympati for deres sag.
Som absolut minimum kunne jeg godt tænke mig, at FCM og divisionsforeningen, som har sanktioneret det, fremlagde nogle argumenter for, hvorfor så drastisk et tiltag er nødvendigt.
Det skrevet, er det selvfølgelig fuldstændigt utilstedeligt, at Brøndbys fans piller hegnet ned, når det nu er oppe. Det er ikke til at sige, om det er FCMs vagter eller Brøndbys ledelse, der har advaret det/forsynet dem med værktøj, men desuagtet synes jeg, at det vil være på sin plads at straffe Brøndby med X kampe uden udebanetilskuere + en kompensation til de klubber, de skal møde i de pågældende kampe, for tab af entreindtægter.