New posts

Landsholdstråden

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 136K
Nordmakedonien i første kamp, og hvis vi slår dem Irland eller Tjekkiet. Ikke en perfekt lodtrækning, men hvis vi ikke er dygtige nok til at komme forbi disse nationer - så er VM ligegyldigt.
Jeg har sendt Brian Reimer et stort billede af TK, som han kan hænge over sin seng. På den måde glemmer han ikke at udtage ham til den første kamp, hvor vi er uden Joachim Andersen og Nissemanden fra Heden. Jeg får et føl på tværs hvis han forbigåer TK igen!

Nordmakedonien i første kamp, og hvis vi slår dem Irland eller Tjekkiet. Ikke en perfekt lodtrækning, men hvis vi ikke er dygtige nok til at komme forbi disse nationer - så er VM ligegyldigt.
Jeg har sendt Brian Reimer et stort billede af TK, som han kan hænge over sin seng. På den måde glemmer han ikke at udtage ham til den første kamp, hvor vi er uden Joachim Andersen og Nissemanden fra Heden. Jeg får et føl på tværs hvis han forbigåer TK igen!

Det gør han uden problemer! Jeg tænker han kan finde en 18 årig fra fck eller fcn med 15 Superliga kampe som han kan udtage foran TK.

Nu skal TK igang igen. Han var en del skadet sidste sæson, og har desværre været ude 6 af 11 kampe i denne sæson.

Mod en så svag modstander som Nord Makedonien, så er det oplagt at prøve AC og Høgsberg i midten. De har en rigtig stærk 10'er fra Napoli, ellers er det bl.a. Qamili fra Sønderjyske der kæmper op pladsen på sidste linje.

Nu er der noget tid til næste landskamp, men er meget spændt på hvilket udtryk holdet kommer med. Hørte i weekenden et ret solidt rygte, som skulle være bredt kendt i fodboldmiljøet, om at Riemer nærmest har tabt omklædningsrummet efter kampen mod Hviderusland.

Efter sigende skulle Rasmus NK have kastet op i pausen og bedt om at blive skiftet ud, da han var helt færdig (spillede med sygdom i kroppen). Det havde Riemer slået hen med, at han godt lige kunne tage et kvarter til - hvorefter han spillede kampen til slut. Efter kampen var NK så sur, at de andre spillere måtte lægge sig imellem for at han ikke kom op og slås med Riemer. Derudover skulle håndteringen af udskiftningerne (manglende reaktion da SKotland kom bagud 0-3 i den anden kamp og først skifte Billing ind i overtiden) også have rystet spillerne.

Så det kan måske forklare hvorfor flere af de ledende spillere ikke stillede op til interview bagefter. Og hvorfor man var så dårlige mod Skotland, hvor man jo virkede helt på månen i starten.

Efter sigende skulle Rasmus NK have kastet op i pausen og bedt om at blive skiftet ud, da han var helt færdig (spillede med sygdom i kroppen). Det havde Riemer slået hen med, at han godt lige kunne tage et kvarter til - hvorefter han spillede kampen til slut.

Jeg hader, hader player power men overstående er helt vanvittigt. Ingen spillere i en så vigtig kamp, vil bede om at blive skiftet ud med mindre det var påkrævet. At Riemer ikke acceptere det, er ja jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige.

Troede Riemer var en spillers mand.

Hvis dit rygte er sandt, bør Riemer fyres. Trænere der ikke har opbakning blandt spillerne, kan ikke udføre et ordentligt arbejde.

Jeg hader, hader player power men overstående er helt vanvittigt. Ingen spillere i en så vigtig kamp, vil bede om at blive skiftet ud med mindre det var påkrævet. At Riemer ikke acceptere det, er ja jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige.

Hvis dit rygte er sandt, bør Riemer fyres. Trænere der ikke har opbakning blandt spillerne, kan ikke udføre et ordentligt arbejde.
Ja, det lyder helt sindsygt, men kom fra en meget, meget tæt på NK, så kan ikke forestille mig andet end at det er rigtigt.

Derudover skulle alle, undtagen et par af de ældste spillere, også synes at Kasper Schmeichel er en kæmpe nar, men det tænker jeg ikke kommer som et stort chok for nogen 😂

… Og i så fald er tiden forhåbentlig også inde til at overveje, om ikke det er bedre at bruge Peter Møller som bogopsætter på Tappernøje Bibliotek. Jeg er sikker på, han kan lære alfabetet, hvis han anstrenger sig.

Kunne ikke finde en mere passende tråd at smide den her:

Sepp var vel dén vigtigste figur for dansk fodbold nogensinde. Jeg vil våge den påstand, at uden Sepp ville udviklingen i dansk fodbold (på godt og ondt) være langt, langt langsommere; han fik professionaliseret vores landshold markant og gjort os til et hold, man var nødt til at tage seriøst. Og ja, han havde en "gylden generation" til sin rådighed, men det ændrer ikke på, at hans tilgang til spillet fik afgørende betydning for den kurs, DBU anslog i 90'erne og frem.

Jeg blev faktisk oprigtigt ked af det - Sepp var legendarisk! Æret være hans minde!

Det var ikke AGF eller United som fik mig forelsket i fodbold, det var Sepps 80er landshold. Det var ham, som fik nogle ekstreme talentfulde spillere til at blive et hold, til at forstå landsholdet ikke var en hyggeklub og frirum fra kravene på klubholdet. Jovist måtte Sepp også gå på kompromis men som årerne gik, fik han fundet den helt rigtige balance mellem den danske humor, hygge og afslappethed og den tyske ordnung muss sein.
Det skabte et hold som var blandt verdens bedste, et hold som var en reel outsider til VM 86 titlen.

Sepp er en af de største landstrænere i dansk fodboldhistorie hvis ikke den største. Vi har alt at takke ham men i stedet for at være trist - selvom øjnen da er lidt fugtige mens jeg skriver det indlæg - så vil jeg i dag mindes de utallige og vidunderlig minder jeg har fra ham og det hold han skabte. Og nå ja så hører jeg naturligvis Re-Sepp-ten lige om lidt.

Hvil i fred, Sepp. En sand legende! 🩷

Kunne ikke finde en mere passende tråd at smide den her:

Sepp var vel dén vigtigste figur for dansk fodbold nogensinde. Jeg vil våge den påstand, at uden Sepp ville udviklingen i dansk fodbold (på godt og ondt) være langt, langt langsommere; han fik professionaliseret vores landshold markant og gjort os til et hold, man var nødt til at tage seriøst. Og ja, han havde en "gylden generation" til sin rådighed, men det ændrer ikke på, at hans tilgang til spillet fik afgørende betydning for den kurs, DBU anslog i 90'erne og frem.

Jeg blev faktisk oprigtigt ked af det - Sepp var legendarisk! Æret være hans minde!

Enig - han lagde grunden for jeg begyndte at følge landsholdet og fandt det fantastisk. Vildt som han fik sat sit præg på det og udviklet til en enhed der kunne konkurrere med de store. Kæmpe stor tak for alle oplevelserne og måden at være på 🙏

Morten Bruun har naturligvis skrevet en nekrolog - da han har været med på både landsholdet og SIF mens Sepp var træner. Den giver et godt indblik i historien og viser hvilken respekt der var for ham.

Jeg var en af de mange, der beundrede Sepp grænseløst, da han var landstræner. Jeg har nok hilst på ham første gang i 1990, og hverken før eller siden har jeg været så starstruck.
Vi kunne alle sammen så utroligt godt lide ham. Sepp, du ville ikke bryde dig om, at jeg skriver, at vi elskede dig, men det var tæt på.

Det er vigtigt, det her. For hvorfor får en træner nogle spillere til at fungere? Det handler ikke kun om faglighed og metodik. Det handler også om medmenneskelighed. Om det, man på Sepps modersmål ville kalde Fingerspitzgefühl. Evnen til at sætte et hold sammen. Ja, for nu at sige det ret ud: Evnen til at være et godt menneske.

Schmeichel sidder på bænken i dag i returopgøret i Europa League imellem Stuttgart og Celtic, der indtil videre (80 minutter) holder clean sheet. Gad vide om Brian Riemer tør gøre det samme på landsholdet?
Jeg melder den nu og siger
Kenan Thompson Snl GIF by Saturday Night Live

Latest posts

Back