New posts

Fodbold ude i verden

• Thread starter Thread starter fsc
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 338
  • Views Views: Views 25K
Fodbold ude i verden
Det er sjovt at se på deres tilskuertal. Godt nok vandt Viking, men jeg synes sgu alligevel, at det er et virkelig flot tilskuertal taget i betragtning af, at Stavanger er mindre end Odense. Stadions kapacitet er på 16.000, så det har de facto været udsolgt til samtlige kampe. Gad vide, hvad de var nået op på med flere tilskuerpladser.
Lidt ynkeligt, at hovedstadens største klub har så få tilskuere i forhold til de mindre byer.

1772047385177.webp

Det er også fascinerende at se lønningerne. (Der var ikke plads til flere rækker på mit skærmskud)1772047453427.webp

Det er sjovt at se på deres tilskuertal. Godt nok vandt Viking, men jeg synes sgu alligevel, at det er et virkelig flot tilskuertal taget i betragtning af, at Stavanger er mindre end Odense. Stadions kapacitet er på 16.000, så det har de facto været udsolgt til samtlige kampe. Gad vide, hvad de var nået op på med flere tilskuerpladser.
Lidt ynkeligt, at hovedstadens største klub har så få tilskuere i forhold til de mindre byer.

View attachment 6248

Det er også fascinerende at se lønningerne. (Der var ikke plads til flere rækker på mit skærmskud)View attachment 6249

Vikings højest lønnede ligger nummer kun nummer 22 på listen. De får sgu meget ud af lidt. Rent AGF.

I øvrigt værd at bemærke i Norge er der 16 hold i den bedste række, det må give selvransagelse hos eksperter som Dan Hammer, der turnerer rundt med flere hold i SL vil koste i Europa.

Jeg er med på, det er Bodø som primært trækker læsset men det gjorde FCK også i mange år også efter SL blev skåret til. Pointen er bare, Bodø har de senere år lavet de største resultater i Europa af et Skandinavisk hold siden IFK Gøteborg vandt UEFA Cuppen for over 40 år siden selvom der er flere klubber til færre antal spillere end i Danmark.

Strategi, strategi, strategi.

Uden at være sådan heelt urimelig.. Så er FCKs Kvartfinale i Europa League, og Ottendelsfinale i CHL vel på niveau med det Bodø præstere nu. Specielt 23/24 sæsonen hvor de går videre fra gruppen med Bayern, United og Galatasarary.
Siger ikke OVER Bodø. Men på Niveau.

Bodø har en semifinale i EL og en kvartfinale i Conference League og i denne sæson slået Atletico, Inter og selveste City, så der er jeg helt uenig.

Jeg er bestemt ikke ude på at neglisiere Bodø. For de kommer fra et helt andet udgangspunkt, så alt i alt mere imponerende.
Jeg mener bare at FCK i deres bedste periode, også med uafgjorte på Allianz arene, Uafgjort med City, sejre over United, og en stærk hjemmebane.

Bodø har været 1 hak videre end FCK i Europa League, og 1 gang imod 2 været i Ottendedels finalen i CHL. Som jeg i øvrigt mener er billigere til salg nu, med 36 hold, og med 24 videre fra gruppen, end 16 ud af 32. Det er dog et holdningsspørgsmål.

så jeg vil bestemt ikke tage noget fra Bodø, og vel fair at være uenig når alt kommer til alt :)

Jeg er bestemt ikke ude på at neglisiere Bodø. For de kommer fra et helt andet udgangspunkt, så alt i alt mere imponerende.
Jeg mener bare at FCK i deres bedste periode, også med uafgjorte på Allianz arene, Uafgjort med City, sejre over United, og en stærk hjemmebane.

Jeg gider ikke gå ind i en længere diskussion om det er flottere at vinde over Atletico, Inter og City end de FCK modstandere du opremser men det er faktuelt, Bodø er nået længere end noget dansk hold siden BIF var i en UEFA Cup semifinale og jeg mener det er det bedste af et Skandinavisk hold siden IFK Gøteborgs 2 sejre i UEFA Cuppen i 80erne.

FCK har bestemt leveret flotte europæiske resultater alene det at være i et gruppespil i er det 10-11 år i træk er fantastisk godt gået men de mangler lige det sidste for at nå rigtig langt men det handler givetvis også meget om, de stort set altid ender i et CL gruppespil

Det her er altså ret sjovt. At et lille byråd i en amerikansk forstadskommune truer med at spærre for 7 VM kampe på grund af økonomi er fantastisk.

Dejligt med et ansvarligt byråd. Men mon ikke der findes en løsning. Kraft-familien (som ejer NFL-holdet New England Patriots, der spiller på stadion) kan i hvert fald nemt finde pengene til en garanti, hvis de vil.

I PL scores 17,6% af alle mål efter hjørne - det er ikke alle der er lige glade for det. Det lyder måske også knap så sjovt.

Nogen der kender statistikken fra DK for nuværende?

I den statistik jeg kunne google mig frem til fra 18/19 så det anderledes ud.

Ja det er en kedelig udvikling i spillet. Holdene er blevet så gode i presspillet, og samtidig blev større og hurtigere og stærkere, så banen relativt set er blevet mindre ift. spillernes fysiske formåen. Så tillægger man dødbolde større vægt og stigningen i antallet af mål hænger nok sammen med at man træner det meget mere.

Jeg kunne egentlig godt forestille sig at man over tid gjorde banerne lidt større for at give bedre plads til at gode spillerne kan udfolde sig.

Ja det er en kedelig udvikling i spillet. Holdene er blevet så gode i presspillet, og samtidig blev større og hurtigere og stærkere, så banen relativt set er blevet mindre ift. spillernes fysiske formåen. Så tillægger man dødbolde større vægt og stigningen i antallet af mål hænger nok sammen med at man træner det meget mere.

Jeg kunne egentlig godt forestille sig at man over tid gjorde banerne lidt større for at give bedre plads til at gode spillerne kan udfolde sig.
Mener Beckenbauer var inde på noget lignende allerede for 10-15 år siden. Han ville samtidig afskaffe off-side, indkast (indspark istf.) forbyde muropdækning, køre med effektiv spilletid og gøre målene større. Ret drastisk ...

Jeg kan slet slet slet slet ikke holde til at se AGF og Arsenals titel-ræs pt...
Sejre den ene uge i flot stil, så skuffende uafgjorte ude - så smalle sejre med puls på 300 - og konkurrenten der smider point og endda har en afslutning der reddes på stregen i sidste sekund...

Puhaaaaaaaaaa..

Her til aften vandt Arsenal ude over Brighton 1-0 på et afrettet skud fra Saka tidligt i kampen -og "kørte den hjem derfra".
City kom foran 2 gange, men formåede ikke at slå Notting Forest hjemme, og spillede 2-2 (se i øvrigt Gibss mål med hælen, som flot detalje)

Man kan åbenbart også være FOR åbenmundet 😂

I første halvleg var han så utilfreds med et rødt kort til Kölns Jahmai Simpson-Pusey, at han greb mikrofonen og ud til hele stadion råbte: "Ulækkert!", "Ulækkert!".

- Jeg kommer sikkert i alvorlige problemer for det her, men jeg er nødt til at få det ud: I det 95. minut var der klart hånd på bolden i Dortmunds straffesparksfelt, og der var ikke engang nogen, der gad kigge på det, råbte Trippel ud til de 50.000 fremmødte på RheinEnergieStadion.

Stadionspeaker talte over sig – kan få konsekvenser
https://sport.tv2.dk/fodbold/2026-03-08-stadionspeaker-talte-over-sig-kan-faa-konsekvenser

Latest posts

Back