Landsholdstråden
Med AC, Andersen, NK, Dorgu og Vestergaard ude, så tænker jeg ikke de også skifter målmand.
Det bliver vel Høgsberg og Nørgaard i forsvaret i første kamp
Måske Riemer faktisk tør tage undskyldningen, at manden ikke spiller
Selvom Schmeichel har sagt, at det naturligvis er ham selv der bestemmer hvornår han stopper på landsholdet (underforstået - det er er ikke landstræneren). Gad vide om han kunne finde på, at melde et stop på landsholdet før en evt. slutrunde.
Riemer fortæller ligeledes, at han ikke mener, at der bør være forskel på målmanden og markspillerne, og at han stiller med de bedste mulige. Og hvis man ikke gør det, skal man ikke længere være landstræner, understreger Riemer.
Som tidligere forsvarsspiller har Morten Bruun erfaring med den slags og han melder klart ud.
Jeg er med på, at det er mere specielt at bænke Schmeichel fremfor Dorgu eksempelvis, men vi må ikke gøre det til mere, end det er. Det er elitesport, vi snakker om, og der stiller man med de bedste.
- Det er præcis derfor, jeg siger, at Mads Hermansen skal stå, siger Morten Bruun, der ikke mener, at målmandspositionen er anderledes end de øvrige positioner på et fodboldhold:
- Jeg vil gå så langt som at sige, at det er noget vås. Jeg køber ikke modargumenterne om, at kontinuitet på målmandsposten er altafgørende,
Gad vide om det endelig er en landstræner som rent faktisk mener det, når han siger de skal have spilletid i klubberne, for at komme på landsholdet. Det vil tendere nytænkning
Riemer sætter ord på målmandsvalg
Morten Bruun mener, at Mads Hermansen skal stå i den næste landskamp for Danmark.