New posts

Landsholdstråden

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 136K
Landsholdstråden
Med AC, Andersen, NK, Dorgu og Vestergaard ude, så tænker jeg ikke de også skifter målmand.

Det bliver vel Høgsberg og Nørgaard i forsvaret i første kamp

Måske Riemer faktisk tør tage undskyldningen, at manden ikke spiller :unsure: Riemer har tidligere undladt Eriksen da han ikke spillede.

Selvom Schmeichel har sagt, at det naturligvis er ham selv der bestemmer hvornår han stopper på landsholdet (underforstået - det er er ikke landstræneren). Gad vide om han kunne finde på, at melde et stop på landsholdet før en evt. slutrunde.

Riemer fortæller ligeledes, at han ikke mener, at der bør være forskel på målmanden og markspillerne, og at han stiller med de bedste mulige. Og hvis man ikke gør det, skal man ikke længere være landstræner, understreger Riemer.

Som tidligere forsvarsspiller har Morten Bruun erfaring med den slags og han melder klart ud.

Jeg er med på, at det er mere specielt at bænke Schmeichel fremfor Dorgu eksempelvis, men vi må ikke gøre det til mere, end det er. Det er elitesport, vi snakker om, og der stiller man med de bedste.

- Det er præcis derfor, jeg siger, at Mads Hermansen skal stå, siger Morten Bruun, der ikke mener, at målmandspositionen er anderledes end de øvrige positioner på et fodboldhold:

- Jeg vil gå så langt som at sige, at det er noget vås. Jeg køber ikke modargumenterne om, at kontinuitet på målmandsposten er altafgørende,

Gad vide om det endelig er en landstræner som rent faktisk mener det, når han siger de skal have spilletid i klubberne, for at komme på landsholdet. Det vil tendere nytænkning:oops:

Gad vide om det endelig er en landstræner som rent faktisk mener det, når han siger de skal have spilletid i klubberne, for at komme på landsholdet. Det vil tendere nytænkning:oops:
I mange af tilfældene har man trods alt kunne sige at spilleren da nok kunne være det rigtige valg hvis han spillede, at han så ville være den bedste. Så har man bare siddet og følt at en anden i bedre form ville være bedre lige på det tidspunkt. I det her tilfælde med Schmeichel virker det også meget tvivlsomt at mene at han skulle være den bedste, selv hvis han stadig startede for Celtic. Hvis Riemer ikke ville have haft modet til at skifte i så fald, kan det være han får hjælp af at Schmeichel er sat af. Riemer fravalgte Eriksen på et tidspunkt, men var det ikke også mens Eriksen var klubløs eller i hvert fald helt ude af form?

Måske Riemer faktisk tør tage undskyldningen, at manden ikke spiller :unsure: Riemer har tidligere undladt Eriksen da han ikke spillede.

Selvom Schmeichel har sagt, at det naturligvis er ham selv der bestemmer hvornår han stopper på landsholdet (underforstået - det er er ikke landstræneren). Gad vide om han kunne finde på, at melde et stop på landsholdet før en evt. slutrunde.

Som tidligere forsvarsspiller har Morten Bruun erfaring med den slags og han melder klart ud.

Problemet er vel, at Rønnow har meldt afbud.

Hermansen spillede dårligere end Schmeichel nogensinde har gjort i starten af sæsonen. Senere varmede hans bænken i en 4-6 måneder. Nu har han præsteret nogenlunde i 5 kampe.

Filip Jørgensen var et emne som førstemålmand i West Ham, foran Hermansen, men blev i Chelsea hvor han spillede mod Villa forleden.

Hvem skal stå?

UEFA skriver, at der efter EM i 2028 bliver lavet om på både EM-kvalifikationen og Nations League.

EM-kvalifikationen bliver lavet om til noget, der minder mere om et ligaformat, som vi kender det fra UEFA's klubturneringer.

UEFA skriver, at EM-kvalifikationen bliver delt op i to.

Det højeste lag består af de 36 mandskaber, der har været i Nations League lag A og B. Resten kommer i det næste lag.

I det højeste lag vil de 36 hold blive delt op i tre grupper bestående af 12 hold hver. Hvert enkelt mandskab skal så spille seks kampe.

Man møder dermed ikke alle de hold, man ender i ligaspil med. Lodtrækningen vil foregå via seedning. Det vil sige, at man er sikker på at møde hold med forskellige seedninger.

De bedst placerede hold vil kvalificere sig direkte til EM, mens resterne af pladserne skal fordeles via playoff.

Det vides endnu ikke, hvor mange der går direkte videre fra ligafasen.

Jeg skal simpelthen se så lidt landsholdsfodbold fremover..

Landsholdet var årsagen til jeg overhovedet blev fodboldfan, så jeg kommer nok aldrig til at opgive dem helt men ingen tvivl om min interessere er dalet markant de senere år af mange årsager.

For mig SKAL landsholdet begejstre ellers bliver det ligegyldigt for mig.

Har skrevet det før men EM 84 er for mig større end EM 92, det er den slutrunde jeg stadig kan blive helt glad i låget over at tænke på.

Stadig ingen TK på landsholdet, men plads til Stage, Grønbæk og Trenskow (som den helt store kanin), så noget AGF-blod er der da.

Har TK gjort noget mod Riemer? Synes det virker helt sort han ikke er med. Riemer står som et kæmpe fejlskud fra DBUs side. Spændende hvornår de vil indrømme det.

Stadig ingen TK på landsholdet, men plads til Stage, Grønbæk og Trenskow (som den helt store kanin), så noget AGF-blod er der da.

Og Billing er fravalgt - det er også vigtigt for landsholdet, for os og for alt der er godt og sundt i universet.
Mathias Jensen forstår jeg dog intet af ... Metervare ift. de øvrige.

Har TK gjort noget mod Riemer? Synes det virker helt sort han ikke er med. Riemer står som et kæmpe fejlskud fra DBUs side. Spændende hvornår de vil indrømme det.
Det står vel mellem ham og Provstgaard pt. og da Provstgaard er venstrebenet har han nok en lille fordel. Så selvom jeg synes TK har gjort det rigtigt godt i de kampe jer har set, kan Provstgaard have gjort det samme (har ikke set meget Lazio i foråret). Så jeg vil på ingen måde kalde det en skandale e.lign. Der er i øvrigt også en Victor Nelsson, som heller ikke er med denne gang.

Jeg synes, det er fin trup langt hen ad vejen. Men jeg begriber simpelthen ikke, at han ikke kan finde plads til TK. Det er et spørgsmål om tid, før AC går i stykker igen, og når det sker, ville det være rigtigt fint for Riemer, hvis TK havde været inde omkring holdet.

Han kunne passende have droppet Mathias Jensen, som aldrig har leveret på landsholdet, og taget TK med i stedet. Det havde der været væsentligt mere perspektiv i, og

Det står vel mellem ham og Provstgaard pt. og da Provstgaard er venstrebenet har han nok en lille fordel. Så selvom jeg synes TK har gjort det rigtigt godt i de kampe jer har set, kan Provstgaard have gjort det samme (har ikke set meget Lazio i foråret). Så jeg vil på ingen måde kalde det en skandale e.lign. Der er i øvrigt også en Victor Nelsson, som heller ikke er med denne gang.

Der bør være plads til dem begge i en trup, der kun indeholder syv spillere til fire forsvarspositioner - i hvert fald i venskabskampe, som ifølge Riemer selv handler om at se fremad og efter en kvalifikation, hvor defensiven sejlede rundt og hvor vi i en nøglekamp manglede prøvede alternativer i det centrale forsvar.

Jeg synes, det er fin trup langt hen ad vejen. Men jeg begriber simpelthen ikke, at han ikke kan finde plads til TK. Det er et spørgsmål om tid, før AC går i stykker igen, og når det sker, ville det være rigtigt fint for Riemer, hvis TK havde været inde omkring holdet.

Han kunne passende have droppet Mathias Jensen, som aldrig har leveret på landsholdet, og taget TK med i stedet. Det havde der været væsentligt mere perspektiv i, og
Der er allerede fire midterforsvarere i truppen. Så som jeg skrev ovenfor så har jeg svært ved at se, at det er den store skandale, at TK ikke er med.

Der bør være plads til dem begge i en trup, der kun indeholder syv spillere til fire forsvarspositioner - i hvert fald i venskabskampe, som ifølge Riemer selv handler om at se fremad og efter en kvalifikation, hvor defensiven sejlede rundt og hvor vi i en nøglekamp manglede prøvede alternativer i det centrale forsvar.
Jeg kan sagtens se argumenterne for at TK skulle med, men jeg kan ikke se det er en stor skandale, at han ikke er.

Generelt har jeg dog ikke meget tillid til Riemer, men det er primært ift. det taktiske og game management. Synes for det meste hans trup-prioriteringer er ok.

Jeg kan sagtens se argumenterne for at TK skulle med, men jeg kan ikke se det er en stor skandale, at han ikke er.

Generelt har jeg dog ikke meget tillid til Riemer, men det er primært ift. det taktiske og game management. Synes for det meste hans trup-prioriteringer er ok.

Det er ikke en skandale. Men det er kritisabelt med tanke på de udfordringer, vi har i det centrale forsvar.

Jeg er uenig i, at hans trupprioriteringer er ok. Denne trup er mere gennemtænkt end vanligt. Men han mangler ubetinget en venstreback som alternativt til Mæhle. At udtage Mathias Jensen og på pressemødet sidde og padle rundt i, at det er en trup til fremtiden, er en joke. Mathias Jensen har fået 31 chancer på landsholdet, og han er mere eller mindre dumpet i dem alle sammen. Senest var han helt lige gyldig i kampen mod Tjekkiet. Han har intet at gøre i en trup til fremtiden.

Det havde derimod været fremtidsorienteret at udtage Thomas Jørgensen eller Silas Andersen. Eller TK, selvom han er forsvarsspiller.

Latest posts

Back