New posts

Fodbold på tv

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 783
  • Views Views: Views 57K
Fodbold på tv
D

Deleted member 33

Guest
Superliga rettighederne skal genforhandles og forventes afgjort til sommer. Iflg, EB bliver l?rdagskampene droppet efter ?nske fra klubberne. Aftalen vil med stor sandsynlighed tr?de i kraft til n?ste ?r, n?r Superligaen er sk?ret ned til 12 klubber.

Martin Hansen said:
Superliga rettighederne skal genforhandles og forventes afgjort til sommer. Iflg, EB bliver l?rdagskampene droppet efter ?nske fra klubberne. Aftalen vil med stor sandsynlighed tr?de i kraft til n?ste ?r, n?r Superligaen er sk?ret ned til 12 klubber.
Gad vide om JN kan f? flyttet noget ifht hvordan pengene fordeles s? vi f?r lidt mere for den interesse der er for vores kampe. M?ske kan det f?rst blive n?ste gang igen hvis (n?r!) vi blander os mere i toppen og m?ske ligefrem kan udfordre Br?ndby og FCK som konsekvente f?rstevalg. Vi skal vel ogs? pr?ve at minimere antallet af mandagskampe lidt. Problemet er nok at der skal v?re andre end os der har interesse i den slags ?ndringer.

M?ske ikke den rigtige tr?d men:

Yousee har lavet en komedieserie om en afrikansk ung mand uden fodboldegenskaber, der ender i FC Fredericia som holdets nye stjerne, AGF har i 1. s?son har cameo rolle. I 2. s?son er AGF mere repr?senteret og bl.a DN f?r en g?sterolle:

Sunday s?son 2 - indspilningerne er i gang : DIGITALT.TV

Klik ikke p? linket hvis du ikke har set 1. s?son og ikke vil spoiles.

Som f?lge af Yousee's tvist med Discovery forsvinder bl.a. canal 6 og 9 og Eurosport 1 og 2 fra den store fuldpakke hos Yousee >:( .  Dvs at jeg ikke l?ngere kan se alle superligakampe (og meget andet fodbold). Og netop det har v?ret grunden til at jeg har holdt fast i den dyre pakke til 589 per m?ned  ::) .  Nu skal jeg s? finde en ny l?sning, men det er ikke s? let synes jeg.

Boxer ser ud til at have det hele. Men for at se det, skal der installeres en antenne p? loftet (har k?lder, stueetage, 1.sal og loft) og s? tr?kkes kabel ned til tv'et i stuen og videre ned i k?lderen. Det er ikke en l?sning jeg er s?rligt begejstret for.

Jeg har endnu ikke fundet andre l?sninger der giver mig alle kanaler. Fullrate har ikke alle kanaler og vi kan ikke f? Waoo, da vi ikke har mulighed for fiber p? vores adresse. Stofa vil heller ikke levere til vores adresse.

Hvad g?r i? Har nogle forslag til hvad jeg kan g?re?

Hvad med d play ? min k?reste snakkede om man kunne se en del derinde ogs? men du m? ikke h?nge mig op p? hvor meget. for jeg st?r selv i samme situation og skal af med YouSee nu .

Jeg har Viaplay, Netflix og Eurosportplayer. Det giver alle superliga-kampe, alt sport fra Discovery/Viasat genrelt, og masser af film og serier. Og s? har jeg intet flow-TV:

Det koster 537kr/md, og giver alt jeg ?nsker. Men Netflix er jo ikke n?dvendigt ift sporten, s? den reelle pris uden Netflix er 438kr/md
Det kan laves for 402kr/md hvis man tegner ?rsabonnement hos eurosportplayer istedet. Og 402kr er den billigste m?de at f? alle superligakampe p? lige nu.  

Lige nu kan man f? D-play for 99kr/md (koster normalt 179kr/md med sportsdelen), s? det n?ste halve ?r kan man f? en masse serier/reality med oveni hos discoverys sportskanaler for 418kr i alt. 517 for Viaplay, Dplay og Netflix.

Boxer flex 8 kan teknisk set laves for 392kr/md hvor du v?lger alle kanaler der viser superliga, men du vil st? med en masse kanaler du kun ser meget sj?ldent, og i mange tilf?lde uden at kunne gense, spole, pause etc som man kan med streamingl?sningerne!

Bare v?r opm?rksom p? at hos Dplay f?r du et elendigt produkt imo. Der er reklamer n?r du starter et stream, og hvis du trykker p? et forkert stream, eller vil springe lidt frem og tilbage iml de streams de har(granted-ikke et k?mpe problem, da deres udvalg er ganske begr?nset😁)kan du v?rsgo f? lov til at se reklamen f?rdig f?rst, da sk?rmen er l?st til den er f?rdig. Derefter ny reklame n?r du finder den rigtige stream. Hvis du g?r ud til mainscreen, og tilbage til dit stream, f?r du lige en reklame oven i hatten igen.
Derudover synes jeg ikke deres interface er noget n?r brugervenligt.
Hvis man er til deres serie udvalg, finder jeg det utrolig inferi?rt, og fuld af afbrydelser til (surprise surprise) - reklamer.....

Geza Toldi said:
Boxer ser ud til at have det hele. Men for at se det, skal der installeres en antenne p? loftet (har k?lder, stueetage, 1.sal og loft) og s? tr?kkes kabel ned til tv'et i stuen og videre ned i k?lderen. Det er ikke en l?sning jeg er s?rligt begejstret for.
Har der ikke v?ret trukket kabler til yousee og i s? fald kan de genbruges? De nye digitale antenner er mere fleksible end de gamle og alt afh?ngig af omr?de, er det m?ske nemt at f? signalet.

Bortset fra det, gik vi selv fra flow-tv for nogle ?r siden og benytter ca. samme l?sning som Stig
Stig AKA Frank Heskj?r said:
Jeg har Viaplay, Netflix og Eurosportplayer. Det giver alle superliga-kampe, alt sport fra Discovery/Viasat genrelt, og masser af film og serier. Og s? har jeg intet flow-TV:
Vi har dog TV2 med i pakken men til geng?ld opsagt Eurosportplayer pt. Den skal vist f?rst bruges til for?ret, n?r superligaen/cykels?sonen starter op igen. Derudover veksler vi nogle gange lidt med netflix/hbo.

Vi har kun 2 fjernsyn tilsluttet pt. og der bruger vi Apple-tv som boks - fungerer fint. Ellers bruger vi Ipad/Iphone, hvis vi ?nsker at se noget p? det sidste fjernsyn (som pt. ikke er tilsluttet).

Tak for inputs'ne alle sammen.

Det koster 537kr/md, og giver alt jeg ?nsker. Men Netflix er jo ikke n?dvendigt ift sporten, s? den reelle pris uden Netflix er 438kr/md

Det er en l?sning som jeg ogs? har overvejet, selvom min kone foretr?kker at beholde flow tv. S?rligt er hun bekymret for at kvaliteten ikke altid er god nok (lagging og den slags).  Stiller streaming af sport nogle s?rlige krav til internetforbindelsen? Vi har p? papiret 150 Mbit nu, men sidst jeg tjekkede var den reelt omkring 100 Mbit.

Martinstranger said:
Citat fra: Geza Toldi dato Ig?r kl. 10:27Boxer ser ud til at have det hele. Men for at se det, skal der installeres en antenne p? loftet (har k?lder, stueetage, 1.sal og loft) og s? tr?kkes kabel ned til tv'et i stuen og videre ned i k?lderen. Det er ikke en l?sning jeg er s?rligt begejstret for.

Har der ikke v?ret trukket kabler til yousee og i s? fald kan de genbruges? De nye digitale antenner er mere fleksible end de gamle og alt afh?ngig af omr?de, er det m?ske nemt at f? signalet.

Lige nu kommer signalet ind i k?lderen og derfra er der i hvert fald trukket kabel op til stuen. Men har faktisk lige fundet ud af at vi ogs? har et stik p? 1. sal gemt bag et m?bel (har ikke v?ret brugt i den tid vi har boet her). S? det g?r selvf?lgelig den l?sning mere spiselig.

Kan du ikke bare bruge en stueantenne til Boxer?

Er sikker p? vi havde havde det p? et tv p? mit gamle arbejde - og der var det bare en stueantenne

Geza Toldi said:
Tak for inputs'ne alle sammen.

Det er en l?sning som jeg ogs? har overvejet, selvom min kone foretr?kker at beholde flow tv. S?rligt er hun bekymret for at kvaliteten ikke altid er god nok (lagging og den slags).  Stiller streaming af sport nogle s?rlige krav til internetforbindelsen? Vi har p? papiret 150 Mbit nu, men sidst jeg tjekkede var den reelt omkring 100 Mbit.
Kvaliteten er super her og ikke noget problem. Konen var ogs? bekymret/irreteret over ikke at kunne zappe p? samme m?de - t?nk sig, hun skulle til at forholde sig til hvad hun ?nskede at se (og elsker det nu).

Geza Toldi date=1576178106 said:

Du skal have 10 mbit, s? er du super k?rende. Ligesom Netflix. Hvis du skal streame i ultra HD skal du have 25 mbit.
For hvert TV/udsendelse/stream der k?rer skal du l?gge til, og reservere lidt til normal browsing.

100-150 mbit er MANGE GANGE RIGELIGT. Jeg har 20-25mbit p? min 1.sal via WIFI, og det k?rer 100% fint. Har 100mbit at dele rundt af. Har dog haft streamingtjenester i ?REVIS, og selv for 8 ?r siden var viaplay 100% velfungerende. Med ting som apple TV og airplay er alt bare blevet vildt nemt.
Mine for?ldre har et apple TV 3 (brugt til 250kr fra DBA), s? n?r jeg er hos dem og vi ser en kamp sammen, s? smider man det bare op fra ens egen konto via tlf helt uden kabler og tilslutniger. S? hos venner med smart TV etc k?rer det ogs?. Og n?r man ikke er hjemme har man kampene med. Det er den funktionalitet jeg ALDRIG vil undv?re.

N?r jeg k?rer hjem fra stadion h?rer jeg nedtakt over bilens anl?g. Det er mange penge v?rd ift produktanvendelse for mig personligt. Jeg kan endda starte udsendelsen fra umiddelbart efter kampen, og ikke bare der de er n?et til n?r jeg n?r bilen. Vi kan sidde og h?re "hvem sagde hvad" p? vej hjem, og evt. genh?re/se m?l, eller perioder i kampen. Scorer AGF et sent m?l ser vi altid de sidste 10 minutter+ overtid og skuer godt op for lyden. 

Turen hjem fra Esbjerg sidst var mange penge v?rd :D 

Den 30. Januar skifter Stofa deres frit valg 8, 16 og 24 ud med frit valg 10, 20 og 30. Det betyder desv?rre ikke, som jeg troede, at jeg nu kan f? to kanaler mere i den lille frit valgs pakke, fordi alle kanaler nu bliver tildelt point, og de fleste af de kanaler der viser superliga koster 2 point. S? den lille pakke giver ikke l?ngere det samme antal kanaler, hvis man vil se superliga s? g?r man fra 8 kanaler til kun at have 6! 

6?eren          1 point
Canal 9        2 point
Eurosport 2  2 point
TV3+            2 point
TV3 MAX      1 point
TV3 Sport    2 point

Nu har jeg s? betalt 99 til EB .... men linket virker ikke - nogen der  ved hvad der sker - klokken er 15 min i 14... kan det v?re fordi linket f?rst virker kl 14? 

Back