New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 543
  • Views Views: Views 31K
Der bliver helt sikkert travlt og udover at erstatte dem vi mister, skal vi vel reelt også gøre bredden større, når vi sandsynligvis skal spille europæisk til sommer/efterår. Hvis FCK ikke opper sig gevaldigt, så må vi næsten gå ud fra, at vi mindst skal spille EL-kval, hvilket giver os en faldskærm, i tilfælde af en uheldig lodtrækning a la FC Brügge. Men hvor kunne det være fedt at se det nuværende hold spille i Europa i næste sæson.

Men det bliver selvfølgelig også spændende at se udviklingen hos spillere som Emmery, Kristjansson, Tchamche og Bogere især. Jeg håber snart at vi får sidstnævnte at se i en kamptrup, men han har vist været lidt småskadet på det seneste.
Jeg tror at man skal passe på med at hæfte alt for meget lid til EL-faldskærmen.

Som tingene står lige nu, så vil vi ved FCM-double skulle starte i EL kvalrunde 1.
Som useeded. Og uprøvede i at spille europæisk. Med potentielt klart stærkere modstandere end os allerede der.
Ca. 25% useedede går videre som tommelfingerregel.
Der er altså 75% sandsynlighed for, at faldskærmen fører os til COL kvalrunde 2.
Som er der vi alligevel ender, hvis FCK tager pokalen og FCM tager mesterskabet.

Det regnestykke ændrer sig naturligvis, hvis vi er så heldige, at 16. pladsen (den danske) rykkes til at starte EL kvalrunde 2. Det skete sidste år.
Det ændrer sig dog ikke mere, end at samlet sejr i den EL-runde er endnu sværere.
Hvorefter vi ryger i COL runde 3. Som vi sandsynligvis også vil gå i, hvis vi starter i COL runde 3.

Jeg virkelig også gerne se det her hold spille europæisk og et COL-ligaspil. Men dels mister vi måske halvdelen af holdet, og dels er det virkeligt svært som useeded at komme i ligaspillet.

Jeg tror at man skal passe på med at hæfte alt for meget lid til EL-faldskærmen.

Som tingene står lige nu, så vil vi ved FCM-double skulle starte i EL kvalrunde 1.
Som useeded. Og uprøvede i at spille europæisk. Med potentielt klart stærkere modstandere end os allerede der.
Der er altså 75% sandsynlighed for, at faldskærmen fører os til COL kvalrunde 2.
Som er der vi alligevel ender, hvis FCK tager pokalen og FCM tager mesterskabet.

Det regnestykke ændrer sig naturligvis, hvis vi er så heldige, at 16. pladsen (den danske) rykkes til at starte EL kvalrunde 2. Det skete sidste år.
Det ændrer sig dog ikke mere, end at samlet sejr i den EL-runde er endnu sværere.
Hvorefter vi ryger i COL runde 3. Som vi sandsynligvis også vil gå i, hvis vi starter i COL runde 3.

Jeg virkelig også gerne se det her hold spille europæisk og et COL-ligaspil. Men dels mister vi måske halvdelen af holdet, og dels er det virkeligt svært som useeded at komme i ligaspillet.
Men den antagelse er jo kun valid hvis vi skulle bliver nummer to ;)

Altså, det er muligt at vi kommer til at være useedede i EL Q1, men det er modstanderhold fra lande der ligger lavere end Danmarks placering, sidste år hold fra Moldova, Rumænien, Israel, Slovenien og Slovakiet. Hold som deltager hvert år og derfor får opbygget en koefficient, men ikke skræmmende hold. Ingen af de seedede i Q1 i denne sæson nåede Play-off. Så hvis vi skal snakke chancer for gruppespil, skal vi selvfølgelig klare den runde. Ikke at jeg siger at det vil være let, men der kommer altså ikke hold fra store nationer som Norge eller Tjekkiet i den runde. Hvis vi er heldige, kommer der et par nye klubber med fra nogle af de nævnte lande og så kan vi blive seedet bare på vores landekoefficient.

Latest posts

Back