New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 144K

Der var ikke rigtig grund til at finde en kanal der viste det :rolleyes:

Han ventede da i det mindste, til der var 80 km. tilbage:sleep:

Men når man nu ved, hvor mange kræfter man kan spare ved at sidde på hjul. Så bliver jeg igen og igen overrasket over nogle af verdens bedste cykelryttere ikke kan køre verdens bedste cykelrytter ind over så mange km.

Det hjæper heller ikke at Pidcocks kæde falder af 2 gange på det stykke. Han sad i hjulet i starten da UAE kommer frem. Kæden falder af, han skal kærer op igen, kommer frem, sidder igen i hjulet da Pogacar sætter tempo, og så hopper den af igen.

Kunne have fuldt ham? Tvivler, men det hjælper ikke at man 2 gange skal lukke alene

Det er måske ærgerligt for Pidcock. Det er fuldstændigt ligegyldigt for løbet, det er ødelagt ved, at Pogacar er på startlisten. Der er ingen chance for, at nogen - undtagen MVDP og potentielt Mads P i enkelte udvalgte løb - kan stille noget som helst op over for Pogacar i nogen løb i hele sæsonen. Han kommer til at totalsmadre det hele som han har gjort de to forudgående sæsoner.

Strade Bianche var engang noget særligt. De seneste tre år har det været et af de mest forudsigelige løb på hele kalenderen. Det er knap nok værd at beskæftige sig med. Jeg ser frem til Paris-Nice, hvor konkurrencen bliver mere reel.

Snakkede igen igen med min mekanikerven (altså cykling, tidl. prof. i udlandet).

Der snakkes allerede nu om en vild ting. At grunden til Pogacar har bleget håret, er at man normalt bruger hår som reference til blod- og urinprøver, da håret indeholder samme oplysninger som blodet...bare i længere tid.

Når man så bleger det, så fjerner man det, man kan lede efter i håret.

Dermed kan ens snyd/doping være ude af blod og urin, men også håret, selvom det burde være detektérbart.

Snakkede igen igen med min mekanikerven (altså cykling, tidl. prof. i udlandet).

Der snakkes allerede nu om en vild ting. At grunden til Pogacar har bleget håret, er at man normalt bruger hår som reference til blod- og urinprøver, da håret indeholder samme oplysninger som blodet...bare i længere tid.

Når man så bleger det, så fjerner man det, man kan lede efter i håret.

Dermed kan ens snyd/doping være ude af blod og urin, men også håret, selvom det burde være detektérbart.
Der kan ikke være to meninger om at han er pumpet op på alt muligt, det er ufatteligt at cykelsporten fortsat er så naiv, efter Lance Armstrong.

Det er måske ærgerligt for Pidcock. Det er fuldstændigt ligegyldigt for løbet, det er ødelagt ved, at Pogacar er på startlisten. Der er ingen chance for, at nogen - undtagen MVDP og potentielt Mads P i enkelte udvalgte løb - kan stille noget som helst op over for Pogacar i nogen løb i hele sæsonen. Han kommer til at totalsmadre det hele som han har gjort de to forudgående sæsoner.

Strade Bianche var engang noget særligt. De seneste tre år har det været et af de mest forudsigelige løb på hele kalenderen. Det er knap nok værd at beskæftige sig med. Jeg ser frem til Paris-Nice, hvor konkurrencen bliver mere reel.
Og det er en fuldt fair holdning.

Hvis pidcock havde siddet der havde Sraixas måske også siddet lige i hjulet. Og dermed lige fået 2-3%
Jeg siger ikke jeg tror han ville have været der, men der havde unægteligt været større chance for at han havde.

Man kan jo selv vælge om man tænder for tvet :)
Jeg gjorde..

Og så gider jeg faktisk ikke diskutere pogacar. Langt hellere hvor vild Seixas er! 19 år!

En lille nuance, tror ogsaa at vi debaterede det herinden sidste aar.
Strade Bianchi har ikke gjort sig selv en tjeneste ved at gore lobet haardere og laengere(sidste 2 aar) i hvert fald ikke i Pogi eraen.
Sexias bliver spaendende at foelge.
Jeg tror godt baade San Remo & Roubaix kan blive interesante selv med Pogi - men det er godt ved at blive kedeligt

De havde taget to sektioner med grus ud i år ift. senere år, så de er på vej i den retning. Og de skal nok mere i den retning for at lokke Mathieu til at komme næste år.

San Remo er altid interessant de sidste 25 km - særligt fordi stigninger er for nemme til man bare kan sætte folk fra dæk.

Roubaix er også svær for en som Tadej - der er M.v.d.P. og en Mads P. i form svære at have med at gøre.

De havde taget to sektioner med grus ud i år ift. senere år, så de er på vej i den retning. Og de skal nok mere i den retning for at lokke Mathieu til at komme næste år.

San Remo er altid interessant de sidste 25 km - særligt fordi stigninger er for nemme til man bare kan sætte folk fra dæk.

Roubaix er også svær for en som Tadej - der er M.v.d.P. og en Mads P. i form svære at have med at gøre.
Pogi & UAE proever vel at angribe fra Cipressa

Det har de prøvet de seneste år også - men uden at kunne lave en afgørende forskel. Den er simpelthen ikke stejl nok. Og alle hold har hjælperyttere til rådighed henover toppen til at lukke et evt. mindre hul frem mod Poggio.
cappo Berta saa ;)

Jeg tror de proever noget tilsvarende igen i aar.

Her lidt kontekst i folhold til Strade Bianchis rutedesign:

Fin artikel.

En af udfordringerne er jo netop at Tadej er så god at hvis man giver ham et hårdt løb med tilpas mange stigninger så vinder han.

Løbet om 2. pladsen i dag var jo som man gerne ville have løbet om 1. pladsen skulle være.

Jeg synes også at afslutningen i Flandern er blevet for hård med 2 gange Kwaremont/Peterberg i finalen. Det fjerner næsten fuldstændig de elementer af overraskelse som cykelsporten ellers har levet godt af i min optik.

Alligevel blev han nummer 2 i sin debut, et løb som ellers bliver betegnet som det sværeste en-dags løb for rookies overhovedet. Jeg tror, Pogacar smadrer alle om en måneds tid fraset styrt og punkteringer og det er der, vi desværre er, når han stiller op, at han skal have uheld for at få noget spænding.

Latest posts

Back