New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 144K
Alligevel blev han nummer 2 i sin debut, et løb som ellers bliver betegnet som det sværeste en-dags løb for rookies overhovedet. Jeg tror, Pogacar smadrer alle om en måneds tid fraset styrt og punkteringer og det er der, vi desværre er, når han stiller op, at han skal have uheld for at få noget spænding.
Hvis man - som du skriver - fraser styrt og uheld, så var han heller ikke blevet 2’er sidste år.

Lige netop Roubaix ser jeg ham ikke vinde, men stort set alt andet

Meget enig. Kristoff vandt jo Flandern i sin tid. Ville være fuldstændigt utænkeligt i dag.
Kristoff vandt på den samme rute, som køres nu. Endda med flere højdemeter.

Jeg elsker Flandern. En af de vigtigste egenskaber ved løbet er imø, at det er ærligt, og at den bedste derfor næsten altid vinder.

Det har de prøvet de seneste år også - men uden at kunne lave en afgørende forskel. Den er simpelthen ikke stejl nok. Og alle hold har hjælperyttere til rådighed henover toppen til at lukke et evt. mindre hul frem mod Poggio.
Sidste år kørte tre mand hjem fra Cipressa.

Noget lignende bør være Pogis bedste mulighed for at vinde løbet, men han er nødt til at have et betydeligt forspring på toppen af Poggio, hvis ikke MvdP skal hente ham på nedkørslens første par sving. Jeg tvivler stærkt på, at han kommer til at vinde et MSR med MvdP som deltager. Roubaix er nok mere sandsynligt.

Kristoff vandt på den samme rute, som køres nu. Endda med flere højdemeter.

Jeg elsker Flandern. En af de vigtigste egenskaber ved løbet er imø, at det er ærligt, og at den bedste derfor næsten altid vinder.

Sidste år kørte tre mand hjem fra Cipressa.

Noget lignende bør være Pogis bedste mulighed for at vinde løbet, men han er nødt til at have et betydeligt forspring på toppen af Poggio, hvis ikke MvdP skal hente ham på nedkørslens første par sving. Jeg tvivler stærkt på, at han kommer til at vinde et MSR med MvdP som deltager. Roubaix er nok mere sandsynligt.
Sjovt. Jeg har lettere ved at se Pogacar ryge ud af top 10 i Roubaix end i MSR.

Han kørte et fremragende Roubaix sidste år, og var endt på podiet uanset om Mads P havde en defekt eller ej, men jeg tror han altid vil have det uhyggeligt svært med MvdP og Mads P i Roubaix, og på deres bedste dage også med Philipsen, Aert og Vermeersch.

Ligesom det også virker usandsynligt han kører PR i år uden defekt.

Hvis pidcock havde siddet der havde Sraixas måske også siddet lige i hjulet. Og dermed lige fået 2-3%
Jeg siger ikke jeg tror han ville have været der, men der havde unægteligt været større chance for at han havde.
Mjah. Hvis du har set cykling de sidste to sæsoner, så ved du godt, at ingen udover måske MVDP kan sidde med Pogacar på en dag som i dag.

Og så gider jeg faktisk ikke diskutere pogacar. Langt hellere hvor vild Seixas er! 19 år!

Det er helt fair, og det kan jeg sagtens forstå. Men dels er det svært at diskutere Seixas, når jeg ikke har set løbet :-) og dels er det sfært at diskutere løbet og ignorere, at en mand er alle andre komplet overlegen.

En lille nuance, tror ogsaa at vi debaterede det herinden sidste aar.
Strade Bianchi har ikke gjort sig selv en tjeneste ved at gore lobet haardere og laengere(sidste 2 aar) i hvert fald ikke i Pogi eraen.
Sexias bliver spaendende at foelge.
Jeg tror godt baade San Remo & Roubaix kan blive interesante selv med Pogi - men det er godt ved at blive kedeligt

Som andre nævner, er Strade jo gjort mindre hårdt i år.

San Remo og Roubaix bliver helt sikkert interessante. Netop fordi MVDP er tilstede og fordi andre potentielt kan sidde med hjem og udfordre. San Remo fordi finalen er så tilpas let, at en rytter med feberben - som f.eks. Skjellmose i Amstel sidste år - også han en chance for at komme hjem og spurte, selv når Pogacar og MVDP kører på Cipressa. Og Roubaix, fordi ryttere som Mads også har en reel chance, hvis formen er der, og de undgår defekt.

For mig er det netop de to eneste læb i sæsonen, som har deltagelse af Pogacar, og som stadig bliver værd at følge.

Mjah. Hvis du har set cykling de sidste to sæsoner, så ved du godt, at ingen udover måske MVDP kan sidde med Pogacar på en dag som i dag.
Jeg ser alt for meget cykelløb :)
Og 99% sikkert du har ret, og tror da heller ikke det var sket. Men det er sket en eller to gange på el sæson at han hentes tilbage. Måske var dagen i gr muligheden. Tror det heller ikke.

Det er helt fair, og det kan jeg sagtens forstå. Men dels er det svært at diskutere Seixas, når jeg ikke har set løbet :-) og dels er det sfært at diskutere løbet og ignorere, at en mand er alle andre komplet overlegen.

Han sidder alene og jagter, får Del toro på slæb. Hentes af en større gruppe, forbat til sidst kører væk, igen med Del Toro, som jo bare sidder på hjul. Og så kører han alligevel fra Del Toro op til mål.

Jeg ser alt for meget cykelløb :)
Og 99% sikkert du har ret, og tror da heller ikke det var sket. Men det er sket en eller to gange på el sæson at han hentes tilbage. Måske var dagen i gr muligheden. Tror det heller ikke.

Ja. Men kun, hvis det har været Vingegaard eller MVDP, der har jagtet. Alle andre er chanceløse. Desværre.

Han sidder alene og jagter, får Del toro på slæb. Hentes af en større gruppe, forbat til sidst kører væk, igen med Del Toro, som jo bare sidder på hjul. Og så kører han alligevel fra Del Toro op til mål.

Jeg håber inderligt, han kan ligge på og udfordre sådan for alvor. Det ville være godt for cykelsporten.

Ja. Men kun, hvis det har været Vingegaard eller MVDP, der har jagtet. Alle andre er chanceløse. Desværre.
Det er jo gisninger.. du så ikke løbet som du siger, og ved ikke hvor tæt Seixas var på at lukke selv. Havde vi nu haft en på tilsvarende niveau (eller en anden end Del Toro) så mangler der altså ikke meget før de havde været på hjul.. havde det været nok eller kun for en periode. Nok det sidste, men vi ved det reelt ikke.
Jeg er bare glad for at både Pidcock og Seixas prøvede. Og i mine øjne var relativt tætte på (relativt!) At kunne sidde med på hjul.

Jeg håber inderligt, han kan ligge på og udfordre sådan for alvor. Det ville være godt for cykelsporten.

Enig, han har også nogle vilde tider fra tidligere i sæsonen der måler sig med Pogacars fra senere år.

Ser frem til MSR

Det er jo gisninger.. du så ikke løbet som du siger, og ved ikke hvor tæt Seixas var på at lukke selv. Havde vi nu haft en på tilsvarende niveau (eller en anden end Del Toro) så mangler der altså ikke meget før de havde været på hjul.. havde det været nok eller kun for en periode. Nok det sidste, men vi ved det reelt ikke.
Jeg er bare glad for at både Pidcock og Seixas prøvede. Og i mine øjne var relativt tætte på (relativt!) At kunne sidde med på hjul.

Nej, det er ikke gisninger. Det er - medmindre jeg husker forkert - et historisk fakta, at det kun er Vingegaard og MVDP der har formået at lukke til Pogacar de to seneste sæsoner.

Det er derimod gisninger, at Seixas kunne have gjort det i går, ligesom det er gisninger, at han kunne have siddet med, hvis han havde fået lukket. Alt historik peger på, at man ikke ser Pogacar, når han først er stukket afsted. Indtil jeg ser Seixas lukke til Pogacar, så er det mest plausible scenarie, at han ikke kan lukke. For det er der nærmest ingen andre, der kan.

Nej, det er ikke gisninger. Det er - medmindre jeg husker forkert - et historisk fakta, at det kun er Vingegaard og MVDP der har formået at lukke til Pogacar de to seneste sæsoner.

Det er derimod gisninger, at Seixas kunne have gjort det i går, ligesom det er gisninger, at han kunne have siddet med, hvis han havde fået lukket. Alt historik peger på, at man ikke ser Pogacar, når han først er stukket afsted. Indtil jeg ser Seixas lukke til Pogacar, så er det mest plausible scenarie, at han ikke kan lukke. For det er der nærmest ingen andre, der kan.
Skjelmose lukker ham også, dog ikke alene, i Amstel

Skjelmose lukker ham også, dog ikke alene, i Amstel

Jeg bytter faktisk om på Remco og MVDP. Jeg kan faktisk ikke huske, at MVDP har lukket Pogacar. Men Tryllerik har ret, det var klart Remco, der lukkede Pogacar. Det var dog næppe lykkedes uden Skjelmose, fordi han lige kunne give Remco en pause i ny og næ - og det var også derfor, Remco ikke var sur, da Skjelmose vandt.

Men viser også hvordan man/skal kan slå ham. Bl.a i en Roubaix hvis han sidder ude foran Mads P, Vermeersch, Ganna, Küng osv. og endnu mere tydelig hvis Aert og MvdP sidder i gruppen bagved.
Jeg husker Amstel som en lidt overmodig Pogacar, der ikke respekterede den mængde flad vej ruten har, kombineret med at Remco er den med afstand bedste fladbanerytter i feltet. Men hans mission var nok lykkedes hvis ikke Remco havde kørt op til Skjelmose.

At slå Poga er omvendt proportionelt med antallet af højdemeter, dine chancer stiger jo færre der er. Jeg tror af samme grund ikke på at selv MvdP kan slå ham i Flandern, men han har overhånden i Remo og Roubaix

Det er ikke noget faktum at Seixas med en Pidcock der ikke skulle lukke to gange grundet uheld, ikke skulle kunne lukke.. det er netop gisninger, og så kan vi snakke om vi tror på det eller ej. Jeg gør ikkez men det havde været mere sandsynligt med begge to end kun seixas.

Ja, det er også gisninger, men alt andet lige er det nemmere at sidde direkte på hjul end 20-30 meter bagved. Han eksploderede jo netop ikke, men tabte kun meget lidt over lang tid.

Jeg husker Amstel som en lidt overmodig Pogacar, der ikke respekterede den mængde flad vej ruten har, kombineret med at Remco er den med afstand bedste fladbanerytter i feltet. Men hans mission var nok lykkedes hvis ikke Remco havde kørt op til Skjelmose.

At slå Poga er omvendt proportionelt med antallet af højdemeter, dine chancer stiger jo færre der er. Jeg tror af samme grund ikke på at selv MvdP kan slå ham i Flandern, men han har overhånden i Remo og Roubaix
Ja. Enig. Jeg tror også Roubaix bliver meget svær for ham, og så tror jeg generelt, at alt for mange laver en kæmpe fejl ved at prøve at sidde med ham. Endda i Flandern tror jeg også nogle af de andre ville have bedre af at være 4-5-6 ryttere der sad og kørte på skift bag ham. Specielt ude på hovedvejen.

Last edited:
Ja. Enig. Jeg tror også Roubaix bliver meget svær for ham, og så tror jeg generelt, at alt for mange laver en kæmpe fejl ved at prøve at sidde med ham. Endda i Flandern tror jeg også nogle af de andre ville have bedre af at være 4-5-6 ryttere der sad og kørte på skift bag ham. Specielt ude på hovedvejen.
Den eneste måde jeg kan se ham tabe Flandern er en gruppe der komme ud foran, så han ikke kan bruge Kwaremont. Men UAE har jo meget stærke hold, som lægger et hårdt tryk fra KM 0, samt sender dødvægt med ud, som Del Toro igår.

Edit: Det var jo det Mads P forsøgte i 23 da han blev 3, men han manglede sidste halvdel af 3. gang på Kwaremont, da han blev hentet.

Latest posts

Back