New posts

Kamptråd Pokalturneringen: semifinale 2: FCM - AGF, søndag d. 8.3. kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 487
  • Views Views: Views 18K
Added to Calendar: 08-03-26

Hvem går videre i pokalen

• Total voters
    68
  • Poll closed .
Kamptråd Pokalturneringen: semifinale 2: FCM - AGF, søndag d. 8.3. kl 18.00

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
Last edited:
AGF-legender.webp

Så er det nu vi skal jagte
90 minutter – måske 120 – til at redde pokaldrømmen.

Vi tabte første kamp hjemme i Vejlby med 1-0.
Ikke en katastrofe, men heller ikke optimalt.

FC Midtjylland har præcis det resultat de ønskede. De kan stå kompakt, spille på fysik, trække tempoet ud og slå kontra
Det er deres yndlingsscenarie i knockout-fodbold. De behøver ikke skabe kampen - Det skal vi.

Lad os være ærlige vi har ikke ramt topniveau i de sidste par kampe.
Det har været uforløste præstationer, for lidt tempo, for få gennembrud og for mange perioder uden kontrol.
Det er ikke krise, men det er heller ikke det flow, man drømmer om før en afgørende pokalkamp.

Jeg forventer følgende kampbillede
FCM vil gøre det grimt med små frispark, masser af duelspil og mandsopdækning på Arnstad, Bech og Links
Skal vi have en chance for at gå videre, så skal vi udnytte mandsopdækningen til at skabe rum ved at trække de spillere væk fra deres områder - og så skal Bech til at i gang igen.
Jeg tror desværre ikke vi går videre

På den anden side har vi set før mod FCM, at AGF kan spille et hurtigere mere flydende spil end FCM. Jeg tror den bliver meget lige, det bliver små marginaler, der kommer til at afgøre det hele. Scorer vi som vi gjorde mod Viborg - så tar vi dem! Og så skal Simsir og Osario ikke ha tur i deres skud!
Og måske skal Tingager ind noget før --- og hva med NP - ka han få minutter? Mølgaard hårdhed håber jeg også på i den kamp!

Jeg har stemt på, at vi går videre. Jeg kan ikke forklare hvorfor, det er bare den følelse, der sidder i kroppen, at i år er VORES år. Det kan også bare være håbet, der har overtaget al hjerneaktivitet hos mig, så jeg ikke kan kende forskel på håb, tro og analyse...

JP har til gengæld besluttet at give den lidt ekstra:

Det tyder på, at vi har noget i ærmet, måske. Det kan også være, at JP bare laver en vestjysk udgave af mind games på Tullberg, så han giver sig til at gætte i vildskab på, hvad AGF mon kommer med, og bruger alt for meget energi på de helt forkerte ting... jeg ved det ikke.

Spændt...dét er jeg.

jeg tror det store spørgsmål er hvor linjen bliver lagt i forhold til frispark/gule kort. hvis fcm igen får lov til at begå en trillion frispark, så bliver det svært at vende den 0-1 fra første kamp.
Hvis dommeren derimod er lidt mere trigger happy med de gule kort og vi får lov at spille noget mere fodbold, er det til vores fordel, det bliver stadig ikke nemt, men mere muligt

Jeg er spændt på man vil forsøge at få mere fart på forreste linje - FCM presser meget højt, så det vil være en fordel at kunne true dybt en gang imellem.
Kampen i Herning, hvor vi spiller 1-1 virkede det i hvertfald med at lade Tobias Bech være den af de forreste der faldt sidst, eller i perioder om ikke andet lidt senere end normalt. Hans fart skabte et mål. Derfor bør vi også have modet til, at når vi ikke generobre hurtigt, at være trygge ved at stå lavt, og lukke det ned, så Bech og Arnstad skal løbe om kap med Bech og Erlic.

Simsir og Osorio er for mig de to spillere der skal lukkes ned, de kommer til at starte bredt og så skal de afholdes fra kunne komme tættere på mål. Billing er også en håndfuld centralt, men jeg tænke vi med vores to 6’ere og vores to 10’ere bør kunne spille rundt om Castillo, Billing og hvem de ellers har centralt.

Derudover skal vi kunne matche dem fysisk, både deres centrale angriber, men også når vi slår bolden op på dem. Jeg tænker slaget inde centralt bliver rigtig grimt, og hvis de laver ligeså mange frispark – ustraffet – som sidst, så må vi jo deltage i det. I sådan en kamp er det ærgerligt at Solbakken og Poulsen er ude.

Ellers tror jeg, modsat kampen i Aarhus, at hvis de spiller med Osorio på højre wingback, så bør der være et rum Arnstad kan falde ud i og sætte spillet.

Dét jeg så af kampen mod Brøndby viste en fin bane, årstiden taget i betragtning. Vejret tegner fremragende og måske er det også en fordel for os.

jeg tror det store spørgsmål er hvor linjen bliver lagt i forhold til frispark/gule kort. hvis fcm igen får lov til at begå en trillion frispark, så bliver det svært at vende den 0-1 fra første kamp.
Hvis dommeren derimod er lidt mere trigger happy med de gule kort og vi får lov at spille noget mere fodbold, er det til vores fordel, det bliver stadig ikke nemt, men mere muligt
Ellers synes jeg vi skal gøre det samme. De virkede selv irriteret over, at BIF kunne stoppe spillet konstant.

Ellers synes jeg vi skal gøre det samme. De virkede selv irriteret over, at BIF kunne stoppe spillet konstant.
Det lykkedes vel langt hen ad vejen også i vores anden kamp mod dem i grundspillet, hvor især NP kom under huden på Billing? Det var heller ikke en særligt køn kamp, men alligevel blev den langt hen ad vejen spillet på vores præmisser.

Latest posts

Back