New posts

Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: Brøndby - AGF, søndag d. 10.05. kl. 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 160
  • Views Views: Views 7K
Added to Calendar: 10-05-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    56
  • This poll will close: .
Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: Brøndby - AGF, søndag d. 10.05. kl. 18.00
Hvis AGF skal have succes i fremtiden skal vi have så mange periferifans med ind i centrum som muligt.

Det er et sundhedstegn med medløbere.

Hele BIFs meget store fanscene blev skab af mange medløbere da de havde succes i 90erne og TV2 sendte deres europæiske kampe i en tid, hvor det ikke var normalt.
De var der squ ikke, da de rodede rundt længere nede i rækkerne men mange der kom til blev så hængende og ud af det, voksede den største fanscene herhjemme (indtil FCK blev født og fik succes).

Som indædt metalhoved, kan jeg godt relatere til den der snak om medløberfans (Volbeat - host host).
En bruger foreslog den med at bede dem nævne 3 spillere, men det er i min verden det, der i metalverden hedder gate keeping, noget jeg synes er lidt halvfesent, hvis jeg skal være ærlig.

Jeg er ægte pikeret over, at folk der lige har "opdaget" AGF, fordi nu starter festen vist, får billetter før folk, der har prioriteret at være på Communale Piccoli de seneste halvandet år og/eller været med ved flere nedrykninger osv... Det provokerer min retfærdighedssans at turister og medløbere får adgang til noget, der virkelig betyder meget for dem, der har været med længe.

På samme måde bliver jeg træt helt ind i sjælen, når jeg møder nogen, der i ramme alvor fortæller mig, at de skam også hører metal, og så i flæng nævner "Nothing Else Matters" og Volbeat...det er ikke det samme, som det jeg gør, når jeg hører metal. Præcis som den glæde de nytilkomne føler, ikke kan sammenlignes med vores glæde, som kommer til at slette årtiers frustration, ydmygelse og nederlag.

Alt det sagt, så er det fandeme ikke op til mig at afgøre om nogen er AGF fans eller metalhoveder. Jeg forsøger at nøjes med at konstatere, at vi ikke er den samme type. Men det ER lidt irriterende, når man har noget som livsstil eller integreret i ens identitet, og så ser man en eller anden hype opstå, og så kommer der er en sværm af turister (i mangel af et bedre ord) og udvander stemning og oplevelse. Det er grunden til, jeg ikke kommer på Copenhell længere og grunden til, at jeg tøver med at tage på Anfield, fordi jeg vil ikke være med til at udvande det, der er en ægte lidenskab for scousers.

Hold kæft et rodet indlæg - jeg håber det giver mening for jer.

Jeg tror, det jeg prøver at sige er, at jeg forstår dem, der øffer over "medløberfans" - jeg forstår og genkender følelsen. Samtidig anekender jeg uden forbehold, at vi alle er fans på hver vores måde og der er ikke noget, der er rigtigt eller forkert i den sammenhæng. At være fan er en følelse, den kan ikke sættes på formel.

Du skal være så velkommen på det nye stadion! Jeg selv er fraflyttet Århus, men er meget hyppig gæst på stemning og på aways - er vokset op med AGF i blodet, med min far til kampe da jeg var barn (Fuck Mogens Krogh i øvrigt….)

Der skal være plads til alle fans af AGF - også dem der er AGFere lidt på afstand.. Men gør dig selv den tjeneste, at tage til nogle kampe - det er fantastisk!
Der skal være plads til alle, specielt de børnefamilier der engang imellem, når vejret er godt, gerne vil give deres børn en god oplevelse.

Jeg var på stadion da vi blev mestre sidst, og havde fantastiske oplevelser mod Benfica og Barcelona de efterfølgende år, som relativ lille, men kom der ikke fast på det tidspunkt.

Det har sat sig ekstremt dybt i mig, og skal vi vinde de fans der får en pludselig og fed oplevelse, så skal vi også sørge for der er plads og de føler sig velkomne.

Hele BIFs meget store fanscene blev skab af mange medløbere da de havde succes i 90erne og TV2 sendte deres europæiske kampe i en tid, hvor det ikke var normalt.
De var der squ ikke, da de rodede rundt længere nede i rækkerne men mange der kom til blev så hængende og ud af det, voksede den største fanscene herhjemme (indtil FCK blev født og fik succes).
Brøndbys “medløbere” er i rigtig stor stil dem der ser dem i provinsen. De fans der har overalt i landet, som ganske rigtig kommer af deres presfodbold, store spillere og trænere.

Men det Per Bjerregaard gjorde da han lagde de to klubber sammen er for mig nok den bedste måde, at lave en fusionsklub på. Der var så mange frivillige og lokale der støttede op og hjalp. Man fik fribilletter for arbejdet og da man begyndte at spille europæiske var der billetter de frivillige kunne vinde til udebaneture. Store dele af Vestegnen identificere sig med klubben, og derfor er deres identitet på banen også en anden end f.eks FCN.

Desværre er mange af de frivillige blevet byttet ud med ansatte trænere og ledere. Turen til europæisk går nu udelukkende til sponsorerne.

@Stone Cold

Jeg bor på Falster, jeg er blevet 52 og helbredet halter. Jeg har ikke energien til at køre langt for at se en fodboldkamp og har haft det i mange år efterhånden men selvom jeg vil give min ene nyre for at se AGF fejre et mesterskab og dermed nosse mig sammen til den sammenlagte 10 timers køretur, så har jeg af respekt for de af jer, der tropper op ikke engang forsøgt at få billet.

Men når alt det er sagt, så er medløbere ikke ubetinget skidt. De er grobund for at vokse fanscenen ligesom dit metal eksempel. Nogen skal starte med noget blødt, før de er parat til det mere hardcore (jeg stoppede med det bløde 😅)

Brøndbys “medløbere” er i rigtig stor stil dem der ser dem i provinsen. De fans der har overalt i landet, som ganske rigtig kommer af deres presfodbold, store spillere og trænere.

Men det Per Bjerregaard gjorde da han lagde de to klubber sammen er for mig nok den bedste måde, at lave en fusionsklub på. Der var så mange frivillige og lokale der støttede op og hjalp. Man fik fribilletter for arbejdet og da man begyndte at spille europæiske var der billetter de frivillige kunne vinde til udebaneture. Store dele af Vestegnen identificere sig med klubben, og derfor er deres identitet på banen også en anden end f.eks FCN.

Desværre er mange af de frivillige blevet byttet ud med ansatte trænere og ledere. Turen til europæisk går nu udelukkende til sponsorerne.
Ja der var godt nok en gang, hvor Brøndby var ucharmerende på en sympatisk måde - hvor det var ægte, det der foregik på de kanter.. Håber for dansk fodbold at de engang vender tilbage til de værdier

Jeg har sagt det før, men der kører busser fra provinsen for at se en BIF hjemmekamp, de er ikke bare sofa siddende chips ædende fans.

Og så vil fastholde, den primære årsag til eksplosionen i fanstørrelsen var deres europæiske succes herunder en semifinale hvor de var få minutter fra en finale.

Ja der var godt nok en gang, hvor Brøndby var ucharmerende på en sympatisk måde - hvor det var ægte, det der foregik på de kanter.. Håber for dansk fodbold at de engang vender tilbage til de værdier
Jeg tror faktisk, at det er den eneste vej tilbage for dem.

For de helt små er Brøndby nok den klub, samme med andre vestegnsklubber, der her mest opbakning og engagement. I hvert fald inden for en radius af 80-100 km af København.De er på Vestegnen en “one club city” og der er ikke mange FCK’ere, FCM’ere osv derude.

Der er så meget potentiale i det område, og vestegnskommunerne tæller vel efterhånden 250.000 mennesker.

Jeg tror lettere de fans ville kunne leve med at være med omkring guld og pokal en gang hvert femte år, hvis de spillede “lokalt” - altså med fokus på Masterclass. Jeg tror også, at såfremt de gjorde det, ville de på sigt også kunne trække Frendrup, Lindstrøm, Nørgaard, Rønnow osv hjem i slutningen af karrieren ligesom med Agger og Wass. Således de om 6-8 år ville have en stærk identitet igennem egne spillere der er kommet retur med erfaring fra udlandet kombineret med spillere der er kommet op igennem systemet.

Det Brøndbys fans slet ikke kan identificere sig med, er dyre udlændinge der slår op i banen.

Jeg har sagt det før, men der kører busser fra provinsen for at se en BIF hjemmekamp, de er ikke bare sofa siddende chips ædende fans.

Og så vil fastholde, den primære årsag til eksplosionen i fanstørrelsen var deres europæiske succes herunder en semifinale hvor de var få minutter fra en finale.
Netop derfor jeg kalder dem “medløbere” for de kommer ikke hver gang, men når det kan lade sig gøre.

Den europæiske kamp ligger trods alt 35 år tilbage. Så dem der husker den kamp, er lidt i samme situation som dig (og mig selv også), at det er svært at se sig selv bruge 6-8 timer hver anden weekenden

Jeg tror ikke vores tilgang til kampen forandres, overhovedet - uanset resultatet i Farum. Vi går efter at vinde.
Helt enig. Om det sikrer mesterskabet eller sikrer bedste mulighed for mesterskabet mod Viborg kommer ud på det samme.

Ved uafgjort med 20-25 minutter kan det dog forandres, markant.

Taber FCM så vil vi;
-hvis vi er bagud jagte som en sindssyg
-ved en uafgjort nok bare spille videre, men leve med en uafgjort da vi så kan leve med uafgjort mod VFF
-ved en føring, gå efter at vinde

Spiller FCM uafgjort så vil vi;
-ved en uafgjort jagte som en sindssyg, da det er lidt ligegyldigt om vi fører med 1 eller 2 point mod VFF (pga FCM målscore)
I det scenarie er uafgjort en stor fordel over nederlag. Det giver mulighed for mesterskabet selv ved nederlag, hvis FCM ikke vinder. Føring på et eller to points er ikke ligegyldigt.

Vinder FCM så vil vi;
-ved en uafgjort jagte en sejr pga FCM målscore, men kan leve med en uafgjort og dermed ikke jagte 100%

Helt enig. Om det sikrer mesterskabet eller sikrer bedste mulighed for mesterskabet mod Viborg kommer ud på det samme.

I det scenarie er uafgjort en stor fordel over nederlag. Det giver mulighed for mesterskabet selv ved nederlag, hvis FCM ikke vinder. Føring på et eller to points er ikke ligegyldigt.
Det er selvfølgelig korrekt

Vigtigt han holder igen med kortene, både for AGF og AGF(BIF) ... eller måske ikke 🫣
Jeg synes egentlig ikke han er så slem.

Han giver 6 kort i vores 2-3 sejr i Parken, hvor jeg ikke husker nogle af dem som decideret forkerte.

Så har han tre skøre kampe.
-Sønderjyske-FCM der blev rigtig grim til sidst, hvor han giver 4 kort de sidste 5 minutter
-Vejle-BIF hvor Pentz pludseligt laver et karatespark i ansigtet på en VB'er og der gives 6 kort i de sidste 10 minutter
-AGF-FCN hvor han giver 6 gule kort til FCN, ingen til os, i den 1-1 kamp vi dominere stort og han slår ned på deres frispark

Jeg synes eksempelvis meget bedre om, at han smider Pentz ud end f.eks. Sundberg der ikke smider Dennis ud oppe i Herning.

Latest posts

Back