New posts

Fodbold-relateret-SoMe

Fodbold-relateret-SoMe
Så mangler vi bare at AGF også opretter en konto på BlueSky, så er vi first movers i Superligaen, og helt på linje med flere af de store tyske klubber:
(Det er alligevel vildt at Elon Musks hadmaskine mistænkes for at være ansvarlig for den tyske regerings kollaps, han render virkelig Putins erinde hvis det er sandt)

Så mangler vi bare at AGF også opretter en konto på BlueSky, så er vi first movers i Superligaen, og helt på linje med flere af de store tyske klubber:
(Det er alligevel vildt at Elon Musks hadmaskine mistænkes for at være ansvarlig for den tyske regerings kollaps, han render virkelig Putins erinde hvis det er sandt)

Han er fuldstændig ligeglad med hvem der lider, så længe han blot selv tjener flere penge.

Hey kan vi ikke give ham skylden for stadion også? Så er alle vel glade.

Ikke overrasket over børn går mindst op i at vinde men overrasket over hvor få. Det må simpelthen få mange børnetrænere til at tænke sig om, når de står ude på sidelinjen og råber og skriger af ungerne og det sker desværre stadig for ofte.

View attachment 4164
Alle forældre, der udtrykker sig om spillet under kampen med mere end 29 decibel eller blot mimer bandeord mod unger og dommer, har fået børn uden at have bestået forældreprøven. Og er derfor fredløse.
De må klappe. That's that. (Og undtagelsesvis råbe "godt gået").

Ikke overrasket over børn går mindst op i at vinde men overrasket over hvor få. Det må simpelthen få mange børnetrænere til at tænke sig om, når de står ude på sidelinjen og råber og skriger af ungerne og det sker desværre stadig for ofte.
Det kommer ikke bag på mig. De dejlige drenge jeg har trænet hyggede sig uanset om de vandt eller tabte. Det var kun forældre (og nogle trænere) der ligefrem var frustrerede over at ungerne kunne hygge sig efter et nederlag.
Mine drenge ville som nr. 1 have det sjovt og som nr. 2 lære noget. At vinde var af mwget marginal betydning.

For nogle år siden så jeg Køge tabe finalen i et u7 stævne, børnene jublede over deres pokaler, mens vores gamle Søren Larsen "råbte" 'Vi fejrer ikke anden pladser' 😯
Det er satme en trist holdning til u7 bold.
Det sagt, så var min knægt med ASA til et stævne i Tilst, for mange år siden. Det har vel været u9 eller u10...
De spillede uden at tælle mål. Men tro mig: ungerne vidste præcis hvad der stod til enhver tid!

De havde det mega sjovt, men alle vidste præcis hvad der stod, præcis hvem der vandt og med hvor meget.
Kan godt være de officielle stævneregler sagde, man ikke talte mål, men altså...

Min pointe er, man kan godt spille for at vinde og stadig have det som primært fokus at have det sjovt. Det er i øvrigt også langt sjovere at vinde ;)

Men hvem er de syv tilfælde hvor det lykkedes og hvem er de to hvor det ikke gjorde?
Tænker det måske giver et bedre billede i vores tilfælde.
AB førte ligaen med 26 point i 1998/99 - AaB endte som mestre. (Bronze til AB)

FCK førte ligaen med suveræne 29 point i 2011/12 - otte point foran nummer to. FCN vandt superligaen med fire point. (Sølv til FCK)

Så 26 point efter 11 runder har givet medaljer ni ud af ni gange - syv gange guld, én gang sølv og én gang bronze.

AB førte ligaen med 26 point i 1998/99 - AaB endte som mestre. (Bronze til AB)

FCK førte ligaen med suveræne 29 point i 2011/12 - otte point foran nummer to. FCN vandt superligaen med fire point. (Sølv til FCK)

Så 26 point efter 11 runder har givet medaljer ni ud af ni gange - syv gange guld, én gang sølv og én gang bronze.

Ok, tak :)
Tænkte bare at de syv der holdte hjem, måske har været FCK alle gangene, og de er jo svære at sammenligne sig med. Desværre.
Omvendt, når FCK kan smide en sådan føring som i 11/12 - så kan alle vel.

Latest posts

Back