New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 11K
  • Views Views: Views 674K
Jeg har lavet en liste med blandede spillere, som jeg vurderer kunne være interessante for AGF som erstatning for de spillere der forsvinder fra AGF efter sæsonen (performance samt potentiale). Nederst de spillere fra AGF U19 der evt. kunne indlemmes i Superligatruppen.

MM: Nicolai Larsen 🇩🇰 (SIF/Fri Transfer)
MM: Theo Sander 🇩🇰 (FCK)
MM: Patrick Beach 🇦🇺 (Melbourne Victory)

CB: Henrique Silva 🇧🇷 (Santa Clara)
CB: Nikolai Hopland 🇳🇴 (Herenveen)
CB: Alexander Busch 🇩🇰 (SIF)
CB: Frederik Rieper 🇩🇰 (FCF)
CB: William Glindtvad 🇩🇰 (Hillerød)
CB: Ilari Kangasniemi 🇫🇮 (FC Inter)
CB: Leo Hjelde 🇳🇴 (Sunderland)
CB: Frederik Winther 🇩🇰 (Hammarby)
CB: Miguel Y. Chuye 🇫🇮 (Gnistan)
CB: Jose Fontan 🇪🇸 (Arouca)

WB: Ágúst Thorsteinsson 🇮🇸 (Breidablik)
WB: Alexander Bernhardsson 🇸🇪 (Holstein Kiel)
WB: Amin Cosic 🇮🇸 (KR Reykjavik)
WB: Lucas Agazzi 🇺🇾 (Defensor SC)
WB: Casper Terho 🇫🇮 (OH Leuven)
WB: Yvan Dibango 🇨🇲 (Kryvbas/Fri Transfer)
WB: Tom Strannegård 🇳🇴 (IK Start)

CM: Oskar Oehlenschlæger 🇩🇰 (Fredrikstad)
CM: Erik Ahlstrand 🇸🇪 (Sct. Pauli)
CM: Frederik Carlsen 🇩🇰 (FC Ingolstadt)
CM: Pyry Mentu 🇫🇮 (HJK Helsinki)
CM: Zidan Sertdemir 🇩🇰 (Pr. Munster)
Niklas Pyyhtiä 🇫🇮 (Bologna)

COM: Johnny Kenny 🇮🇪 (Celtic)
COM: Julian Gonstad 🇩🇰 (Ham Kam)
COM: Christian Rasmussen 🇩🇰 (F. Dusseldorf)
COM: Christian Gammelgaard 🇩🇰 (Vejle)
COM: Callum McCowatt 🇳🇿 (SIF)
COM: Jardell Kanga 🇸🇪 (Ilves)
COM: Valdemar Møller 🇩🇰 (AaB)
COM: Tomas Johannessen 🇮🇸 (AZ U21)
COM: Max Caputo 🇦🇺 (Melbourne Victory)
COM: Mayckel Lahdo 🇸🇪 (AZ Alkmaar)
COM: Gonçalo Moreira 🇵🇹 (Benfica B)
COM: Roland Galcik 🇸🇰 (Podbrezova)
COM: Hussein Carneil 🇸🇪 (Halmstad)

ANG: Mikkel Kaufmann 🇩🇰 (FC Heidenheim)
ANG: Oscar Vilhelmsson 🇸🇪 (Pr. Munster)
ANG: Viktor Djukanovic 🇲🇪 (Dunajska Streda)
ANG: Max Fenger 🇩🇰 (IFK Gøteborg)
ANG: Thomas Waddington 🇦🇺 (Portsmouth)
ANG: Laurs Skjellerup 🇩🇰 (Sassulo)
ANG: David Stückler 🇩🇰 (Cremonese)
ANG: Markús Páll Ellertsson 🇮🇸 (IA Akranes)
ANG: Marko Milovanović 🇷🇸 UD Almeria

AGF U19 spillere der evt. kunne indlemmes i Superligatruppen 26/27:

CB: Mouhammade Camara 🇲🇱 (AGF U19)
CB: Sølvi Stefansson 🇮🇸 (AGF U19)

CM: Oskar Haugstrup 🇩🇰 (AGF U19)
CM: Hamuza Sengooba 🇺🇬 (AGF U19)
CM: Ibrahim Traore 🇲🇱 (AGF U19)
CM: Adam Fuglsang 🇩🇰 (AGF U19)

WB: Andreas Harsløf 🇩🇰 (AGF U19)
WB: Mark Ian Steffensen 🇩🇰 (AGF U19)

ANG: James Bogere 🇺🇬 (AGF U19)

Jeg har lavet en liste med blandede spillere, som jeg vurderer kunne være interessante for AGF som erstatning for de spillere der forsvinder fra AGF efter sæsonen (performance samt potentiale). Nederst de spillere fra AGF U19 der evt. kunne indlemmes i Superligatruppen.

MM: Nicolai Larsen 🇩🇰 (SIF/Fri Transfer)
MM: Theo Sander 🇩🇰 (FCK)
MM: Patrick Beach 🇦🇺 (Melbourne Victory)

CB: Henrique Silva 🇧🇷 (Santa Clara)
CB: Nikolai Hopland 🇳🇴 (Herenveen)
CB: Alexander Busch 🇩🇰 (SIF)
CB: Frederik Rieper 🇩🇰 (FCF)
CB: William Glindtvad 🇩🇰 (Hillerød)
CB: Ilari Kangasniemi 🇫🇮 (FC Inter)
CB: Leo Hjelde 🇳🇴 (Sunderland)
CB: Frederik Winther 🇩🇰 (Hammarby)
CB: Miguel Y. Chuye 🇫🇮 (Gnistan)
CB: Jose Fontan 🇪🇸 (Arouca)

WB: Ágúst Thorsteinsson 🇮🇸 (Breidablik)
WB: Alexander Bernhardsson 🇸🇪 (Holstein Kiel)
WB: Amin Cosic 🇮🇸 (KR Reykjavik)
WB: Lucas Agazzi 🇺🇾 (Defensor SC)
WB: Casper Terho 🇫🇮 (OH Leuven)
WB: Yvan Dibango 🇨🇲 (Kryvbas/Fri Transfer)
WB: Tom Strannegård 🇳🇴 (IK Start)

CM: Oskar Oehlenschlæger 🇩🇰 (Fredrikstad)
CM: Erik Ahlstrand 🇸🇪 (Sct. Pauli)
CM: Frederik Carlsen 🇩🇰 (FC Ingolstadt)
CM: Pyry Mentu 🇫🇮 (HJK Helsinki)
CM: Zidan Sertdemir 🇩🇰 (Pr. Munster)
Niklas Pyyhtiä 🇫🇮 (Bologna)

COM: Johnny Kenny 🇮🇪 (Celtic)
COM: Julian Gonstad 🇩🇰 (Ham Kam)
COM: Christian Rasmussen 🇩🇰 (F. Dusseldorf)
COM: Christian Gammelgaard 🇩🇰 (Vejle)
COM: Callum McCowatt 🇳🇿 (SIF)
COM: Jardell Kanga 🇸🇪 (Ilves)
COM: Valdemar Møller 🇩🇰 (AaB)
COM: Tomas Johannessen 🇮🇸 (AZ U21)
COM: Max Caputo 🇦🇺 (Melbourne Victory)
COM: Mayckel Lahdo 🇸🇪 (AZ Alkmaar)
COM: Gonçalo Moreira 🇵🇹 (Benfica B)
COM: Roland Galcik 🇸🇰 (Podbrezova)
COM: Hussein Carneil 🇸🇪 (Halmstad)

ANG: Mikkel Kaufmann 🇩🇰 (FC Heidenheim)
ANG: Oscar Vilhelmsson 🇸🇪 (Pr. Munster)
ANG: Viktor Djukanovic 🇲🇪 (Dunajska Streda)
ANG: Max Fenger 🇩🇰 (IFK Gøteborg)
ANG: Thomas Waddington 🇦🇺 (Portsmouth)
ANG: Laurs Skjellerup 🇩🇰 (Sassulo)
ANG: David Stückler 🇩🇰 (Cremonese)
ANG: Markús Páll Ellertsson 🇮🇸 (IA Akranes)
ANG: Marko Milovanović 🇷🇸 UD Almeria

AGF U19 spillere der evt. kunne indlemmes i Superligatruppen 26/27:

CB: Mouhammade Camara 🇲🇱 (AGF U19)
CB: Sølvi Stefansson 🇮🇸 (AGF U19)

CM: Oskar Haugstrup 🇩🇰 (AGF U19)
CM: Hamuza Sengooba 🇺🇬 (AGF U19)
CM: Ibrahim Traore 🇲🇱 (AGF U19)
CM: Adam Fuglsang 🇩🇰 (AGF U19)

WB: Andreas Harsløf 🇩🇰 (AGF U19)
WB: Mark Ian Steffensen 🇩🇰 (AGF U19)

ANG: James Bogere 🇺🇬 (AGF U19)

Hold da kæft et stykke pillearbejde. Imponerende.

Nu er det et tysk medie, som mener at vide at optionen bliver udløst. Kan jo være, at de bare har læst en dansk nyhed fra vinterpausen.
Umiddelbart vil CV sikkert forsøge at forhandle prisen, især fordi Carstensen nu har været skadet i længere tid.

Men generelt skal man jo i den sportslige ledelse i gang med at beslutte, hvordan vi vil spille i næste sæson og hvilke behov vi så har. Som igen afhænger af, hvem vi har mulighed for at sælge. Ryger Arnstad og Beck vil det være oplagt at skifte system og f.eks. få bragt Emmery mere permanent ind på holdet som en kant i noget der ligner 4-3-3. Og hvordan passer Carstensen, J. Andersen og Links så ind? Carstensen kan selvfølgelig godt spille en alm. back, som han gjorde i Silkeborg.

Men man har nok ikke tid til at tage de snakke/overvejelser før sæsonen slutter.
Det tyske medie er Kölner Express og de har mindst lige så store vandrør at lytte til intern i 1.FC Köln, som Jan Schouby og Aarhus Stiftidende havde da Casper Bugge var ansat i AGF. Så mon ikke den er god nok.

Jeg tror dog ikke vi sælger Arnstad, Links og Bech i et vindue.
Jeg er bange for det kan være svært at sige nej, afhængigt af de aftaler der er. Nedenstående er sat på spidsen, men kan AGF vinde et mesterskmesterskab uden at tiltrække opmærksomhed på spillere (og træner!)?

Arnstad, Bech, Links og Yakob er de spillere man kan forvente at få seriøse bud på og kan have svært ved at holde på.

PM er på vej videre, Dalle er uklar og passer kun til smørhul i en 3-back. Bimmer og Kahl kan sagtens ses søge videre -> ikke megen grund til 3-3-back.

Badji og Gyamfi går for første bud man modtager. Jeg tror også Serra er til at købe for noget der ikke er et skambud. Mølgaard får lov til at smutte, hvis han kan blive enige med nogen. JJA kan erhverves for lav transfer + klausul.

Jesper Hansen, Frederik Tingager, Nikolaj Poulsen, Magnus Knudsen, Jacob Andersen, Freddy E - måske Ralle C. Det er basen.

Så er der Hedenstad som ikke er til at sige noget om. Sebastian Jørgensen, der nok ikke forlænges

Callø, Bogere og Kristjansson fra de unge, og måske en Camara, Hamza etc.

Jeg er bange for det kan være svært at sige nej, afhængigt af de aftaler der er. Nedenstående er sat på spidsen, men kan AGF vinde et mesterskmesterskab uden at tiltrække opmærksomhed på spillere (og træner!)?

Arnstad, Bech, Links og Yakob er de spillere man kan forvente at få seriøse bud på og kan have svært ved at holde på.

PM er på vej videre, Dalle er uklar og passer kun til smørhul i en 3-back. Bimmer og Kahl kan sagtens ses søge videre -> ikke megen grund til 3-3-back.

Badji og Gyamfi går for første bud man modtager. Jeg tror også Serra er til at købe for noget der ikke er et skambud. Mølgaard får lov til at smutte, hvis han kan blive enige med nogen. JJA kan erhverves for lav transfer + klausul.

Jesper Hansen, Frederik Tingager, Nikolaj Poulsen, Magnus Knudsen, Jacob Andersen, Freddy E - måske Ralle C. Det er basen.

Så er der Hedenstad som ikke er til at sige noget om. Sebastian Jørgensen, der nok ikke forlænges

Callø, Bogere og Kristjansson fra de unge, og måske en Camara, Hamza etc.
Ja, det er jo en kæmpe mulighed for klubben. Vi vil få frigivet spillerbudget som nærmest aldrig før, samtidig med at vi kan lokke med en aller anden form for europæisk kvalifikation og et top 4-5 stadion i Skandinavien.

Når det er sagt, så tror jeg helt bestemt vi kan, og vil, sige nej til for mange salg, specielt hvis Kahl og Beijmo begge ikke forlænger. Vi valgte jo, meget atypisk normal CV stil at beholde Kahl og Beijmo selv om de havde udløb, normalt tager han heller en lille transfer end ingen. Derfor tror jeg også man vil gøre det samme med f.eks. Yakob og Links.

I din oversigt håber jeg, naturligvis, også Solbakken bliver fit for fight igen. Derudover så er det jo "blot" basen af dem vi kender. Alle dem der forlader bliver jo erstattet, og i tilfældet med f.eks. Mølgaard, AJ, Mortensen, Badji, Serra osv - sandsynligvis til det bedre.

Ja, det er jo en kæmpe mulighed for klubben. Vi vil få frigivet spillerbudget som nærmest aldrig før, samtidig med at vi kan lokke med en aller anden form for europæisk kvalifikation og et top 4-5 stadion i Skandinavien.

Når det er sagt, så tror jeg helt bestemt vi kan, og vil, sige nej til for mange salg, specielt hvis Kahl og Beijmo begge ikke forlænger. Vi valgte jo, meget atypisk normal CV stil at beholde Kahl og Beijmo selv om de havde udløb, normalt tager han heller en lille transfer end ingen. Derfor tror jeg også man vil gøre det samme med f.eks. Yakob og Links.

I din oversigt håber jeg, naturligvis, også Solbakken bliver fit for fight igen. Derudover så er det jo "blot" basen af dem vi kender. Alle dem der forlader bliver jo erstattet, og i tilfældet med f.eks. Mølgaard, AJ, Mortensen, Badji, Serra osv - sandsynligvis til det bedre.
Argh, jeg brugte kampen mod Haderslev til at gennemgå holdet. Glemte lige en vigtig mand. Han er forhåbentlig klar igen efter sommerferien! (Hvorfor huskede jeg så Carstensen, spørger du måske? 'Shhh', er svaret)

Det kunne være så godt for ham og Camara, at spille senior fodbold på højt plan. En udlejning tror jeg ville være optimal for deres karriere.
Camara er spændende, men er meget enig i at i de kampe jeg har set ham, der mangler han hurtighed og erfaring i handling - et sted som Hobro eller Fremad ville være fantastisk for ham at udvikle sig i.

Camara er spændende, men er meget enig i at i de kampe jeg har set ham, der mangler han hurtighed og erfaring i handling - et sted som Hobro eller Fremad ville være fantastisk for ham at udvikle sig i.
Han ligner bare en der ikke er vant til at tage aktioner på 100% fordi mindre har kunne løse dem for ham tidligere. Jeg tror bestemt en matchning hvor hans fysik ikke er nok vil være god for ham. Problemet med Hobro er, at én af 1. Division bedste stopper spiller i venstre side hos dem, omend jeg tror han spiller på højere niveau snart

Det kunne være så godt for ham og Camara, at spille senior fodbold på højt plan. En udlejning tror jeg ville være optimal for deres karriere.
Det vil vel potentielt være lidt problematisk at sende Hamza på udleje kun et halvt år efter han er kommet til klubben? Selvom de mentalt lyder til at være nogle robuste typer kunne det godt være lidt hård kost, at blive sendt til f.eks. Hobro og bo alene et år, så kort tid efter han er kommet til Danmark. Og tænker også Bogere har stor gavn af at have ham tæt på i hverdagen.

Det vil vel potentielt være lidt problematisk at sende Hamza på udleje kun et halvt år efter han er kommet til klubben? Selvom de mentalt lyder til at være nogle robuste typer kunne det godt være lidt hård kost, at blive sendt til f.eks. Hobro og bo alene et år, så kort tid efter han er kommet til Danmark. Og tænker også Bogere har stor gavn af at have ham tæt på i hverdagen.
Enig. Hvis det endelig skulle være, kunne en udlejning til Fremad efter Callø-modellen være bedre.

Enig. Hvis det endelig skulle være, kunne en udlejning til Fremad efter Callø-modellen være bedre.
Det tænkte jeg også - FC Hedeselskabet har jo haft Fredericia som en slags sattelitklub i første division i årevis. Det er oplagt for os, at have et semi-formelt samarbejde med Fremad. Især hvis de bliver i første division.
Hvis dét niveau er for højt, kan man jo kigge mod Brabrand...

FCM har i mange år lejet ud til danske klubber - f.eks. Fredericia med Raphael Onyedika - hvor spillerne stadig har boet på Akademiet. Så har de spist morgenmad med de andre, taget til træning, og så haft styrketræning og aftensmad på Akademiet. På den måde blevet mere integreret.

FCM har i mange år lejet ud til danske klubber - f.eks. Fredericia med Raphael Onyedika - hvor spillerne stadig har boet på Akademiet. Så har de spist morgenmad med de andre, taget til træning, og så haft styrketræning og aftensmad på Akademiet. På den måde blevet mere integreret.
Men det er jo kun muligt, hvis man kan finde en klub relativt tæt på Århus - dvs. maksimalt en time væk.

Og umiddelbart er del vel ikke meget grund til overhovedet at skulle udleje ham? Lyder til han har overstrålet alle på U-19, så det mest naturlige er vel bare at tage ham op i A-truppen på fuld tid og så se om han ikke kan udvikle sig yderligere og opnå meningsfuld spilletid efterhånden som system og relationer kommer på plads. Så kan man altid overveje en udlejning til vinter eller næste sommer, hvis det viser, sig at han ikke får spilletid nok.

Men det er jo kun muligt, hvis man kan finde en klub relativt tæt på Århus - dvs. maksimalt en time væk.

Og umiddelbart er del vel ikke meget grund til overhovedet at skulle udleje ham? Lyder til han har overstrålet alle på U-19, så det mest naturlige er vel bare at tage ham op i A-truppen på fuld tid og så se om han ikke kan udvikle sig yderligere og opnå meningsfuld spilletid efterhånden som system og relationer kommer på plads. Så kan man altid overveje en udlejning til vinter eller næste sommer, hvis det viser, sig at han ikke får spilletid nok.
Det er jo klart en vurdering

TIl sommer kommer Haugstrup i truppen, og så tæller den plads Hamza spiller på hhv. Yakob, Solbakken, Knudsen, Poulsen og Haustrup - til to pladser. Så umiddelbart tror jeg der er lidt langt til spilletiden.

Dertil kommer, at det virker til, at CV helst arbejder med mindre trupper, pt er der på vores hjemmeside 23 mand, men vi benytter mange U19 spillere, så kald det 26 spillere næste sæson. Ud af det går der 3 målmænd, og så er vi på 23 spillere. Så virker det "voldsom" at have mere end 5 mand til to pladser, for at være ærlig.

TIl sommer kommer Haugstrup i truppen, og så tæller den plads Hamza spiller på hhv. Yakob, Solbakken, Knudsen, Poulsen og Haustrup - til to pladser. Så umiddelbart tror jeg der er lidt langt til spilletiden.

Vi skal nok lige se an med Solbakken og Poulsen. Det er ikke mange kampe de har bidraget her i 2026 og det har Haugstrup vel heller ikke - det kan så være niveauet for nuværende. Der har også været spekuleret i salg af Yakob men jeg håber han bliver.

I og for sig fortrøstningsfuldt, at det umiddelbart kan se ud som om vi har styr på den centrale midt antalsmæssigt og ikke skal skifte der.

Dertil kommer, at det virker til, at CV helst arbejder med mindre trupper, pt er der på vores hjemmeside 23 mand, men vi benytter mange U19 spillere, så kald det 26 spillere næste sæson. Ud af det går der 3 målmænd, og så er vi på 23 spillere. Så virker det "voldsom" at have mere end 5 mand til to pladser, for at være ærlig.

Er det generelt betegnende for hans tid som sportsdirektør i de andre klubber? Eller plejer han at tilføje flere når der skal spilles Europæisk? Han kan vel ligesom os andre se, at vi har været pressede selvom vi kun spiller en turnering. Det har til gengæld givet tid til nogle helt unge og måske lidt uklare som James Bogere💙🤍💙

Latest posts

Back